رولز رویس

رولزرویس کولینان منصوری، مخصوص بیلیونرها!

منصوری کاری را نصفه و نیمه و معمولی انجام نمی‌دهد. یکی از شاخص‌ترین محصولات اخیر این تیونر مشهور بوگاتی شیرون تیون شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. البته ما می‌خواهیم یکی دیگر از محصولات شاخص این شرکت در ژنو را خدمت شما معرفی کنیم که رولزرویس کولینان بیلیونر نام دارد.


این شاسی‌بلند فوق لوکس سفارشی با همکاری شرکت لوکس آلمانی لیبل بیلیونر توسعه یافته است. این کولینان متفاوت و خاص دارای بدنه‌ای دو رنگ، نمای جلو و عقب بازنگری شده، ورودی‌های هوای بزرگ و خطوط جدید روی کاپوت می‌باشد. رینگ‌های ۲۴ اینچی با لاستیک‌های بزرگ نیز به خوبی قوس چرخ‌ها را پر کرده‌اند و البته رکاب‌های جدیدی نیز نصب شده است.


در بخش عقب نیز یک اسپویلر لبه‌ای فیبر کربنی و بال متفاوت نصب شده است. دیفیوزر نیز طرح متفاوتی داشته و پذیرای دو خروجی اگزوز در هر طرف شده است.


با ورود به کاکپیت این شاسی‌بلند لوکس شاهد پوشش چرم در اکثر نقاط خواهید بود. نوشته‌ی منصوری روی صندلی‌ها خودنمایی کرده و لوگوی بیلیونر نیز روی پشت‌سری‌ها جای گرفته است. این تیونر از چرم کروکدیل روی طرفین صندلی‌های جلو و استراحتگاه‌های دست استفاده کرده است.


منصوری همچنین دستی بر سر و روی پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربوی کولینان کشیده و قدرت و گشتاور آن را به ترتیب ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر افزایش داده است. این نیروگاه هم‌اکنون خروجی ۶۱۱ اسبی و گشتاور ۹۵۰ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

تنها ۱۳ دستگاه از کولینان بیلیونر ساخته خواهد شد و هر یک قیمت پایه‌ی ۷۸۵ یورویی خواهند داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه ولی من از تریم سفیدش زیاد خوشم نمیاد
    البته ضمن احترام به نظرات دوستان.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. Infinite

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (452 ديدگاه)

    ایده دو رنگ کردن کولینان (مثل محصولات دیگر رولزرویس) ایده خوبی بوده اما شخصا فکر می‌کنم منصوری در تناسب طراحی و زیبایی شناسی مشکل داره و نتیجه این میشه که محصولاتش معمولا یا زشت میشن و یا فوق‌العاده! لامبورگینی اوروسی که منصوری تیون کرده و پدال احتملا گزارشش رو می‌گذاره فوق‌العاده شده و این کولینان نه چندان جالب!
    اگر به سپر عقب و جلو توجه کنید حس می‌کنید که تناسب زیادی با ذات کولینان نداره. مثلا بخش‌هایی که در زیر جراغ جلو ایجاد شدند و شبیه به ورودی هوا هستند، ترکیب ساده و مینیمال طراحی‌های رولزرویس رو به هم زدند و یا اگزوزهای بدقواره‌ای که کمی هم بزرگ هستند…!
    در مورد فضای داخلی خودرو هم ای کاش منصوری کمی با کارلکس دیزاین همکاری داشت تا ترکیب‌های اصولی‌تر و زیباتری رو شاهد باشیم. وجود نشان بیلیونر با اون سایز بسیار بزرگ روی صندلی و پترن بیلیونر که سر تا پای داخل ماشین رو گرفته واقعا نتیجه رو قشنگ نکرده. سفید و مشکی از نگاه من بهترین کنتراست رنگ دنیا رو دارند اما ای کاش در این خودرو این ترکیب استفاده نمی‌شد چون کاملا اسپرت حس میشه و با ترکیب رنگ لوکس بیرون آنچنان هماهنگی نداره…

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Infinite

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (452 ديدگاه)

      به همه این موارد استفاده از فیبر کربن (با اون پترن خاص که منصوری استفاده می‌کنه)در عقب خودرو رو هم اضافه کنید که من رو متقاعد نمی‌کنه چرا باید در یک محصول با ذات کاملا لوکس و ترکیب رنگ کاملا لوکس، یک سپر و اسپویلر از جنس فیبر کربن اضافه کرد!!!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اگه نگیم بهترین تیون منصوری هست حتماً جزء ۳ تیون بسیار چشم نواز این شرکت هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    ارتقا کیفیت ماشین بیشتر تو خودرو های اقتصادی جالب تا سوپر لوکس سوپر اسپرت چون خود کارخانه به قدر کافی کار کرده دیگه چه نیازی هست اینکارا مگر برای خودنمایی و خاص نشون دادن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    شیرون رو که نابود کرد منصوری / اینم که شاسی باشی و برای ردشدن از20 سانت ارتفاع چوب و تخته بزارن زیرت ..

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا