رولز رویس

تصاویر جاسوسی نسل جدید رولزرویس گوست

همین چند هفته پیش بود که تصاویر جاسوسی نسل جدید رولزرویس گوست روی کامیون خودروبر منتشر شد. عکاسان توانسته بودند تصویر کابین این خودرو را هم ثبت کنند اما با وجود دیگر خودروها روی کامیون، ما نتوانستیم جزئیات کاملی از این محصول لوکس را به دست آوریم؛ اما این بار گوست جدید در خیابان‌های مونیخ رؤیت شده است.


این بار می‌توانیم نمای جلو و عقب خودرو را به خوبی مشاهده کنیم و اگرچه پوشش استتاری در سراسر بدنه دیده می‌شود اما برخی جزئیات را می‌توان تشخیص داد. نمای جلوی گوست شباهت واضحی به فانتوم بزرگ‌تر داشته و در این بخش می‌توان چراغ‌های جلوی نازک و جلوپنجره‌ای را دید که فرم مربعی‌تری در مقایسه با شکل مستطیلی نسل فعلی دارد. به نظر می‌رسد ستون‌های عقب هم خمش بیشتری دارند که باعث می‌شود نمای جانبی گوست جدید خمیده‌تر باشد. این پروتوتایپ از چراغ‌های عقب غیر اصلی استفاده می‌کند که باعث می‌شود فکر کنیم تغییرات مناسبی در این بخش صورت خواهد گرفت.


گوست همیشه خودرویی کروی‌تر و گردتر در مقایسه با فانتوم بوده و با توجه به تصاویر می‌توان گفت تغییرات نسل جدید این خودرو خیلی رادیکال نخواهد بود. البته زیر پوست خودرو نسخه‌ی بازنگری شده از پلتفرم بکار رفته در نسل فعلی فانتوم و کولینان بکار خواهد رفت. این اولین بازنگری بزرگ گوست در یک دهه‌ی قبل بوده است. شایان ذکر است نسل فعلی گوست در سال ۲۰۱۰ معرفی شده و بنابراین مدت‌زمان زیادی از حضور آن در بازار می‌گذرد.


به‌طور مشابهی انتظار می‌رود کابین نیز اورهال اساسی را تجربه کند هرچند نتوانسته‌ایم پشت شیشه را ببینیم. از نظر قوای محرکه هم اطلاعات زیادی در دست نیست اما رولزرویس درباره‌ی تولید محصولات الکتریکی شده صحبت کرده و احتمال تولید نسخه‌ی تمام الکتریکی گوست در آینده وجود دارد. احتمالاً پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر توئین توربوی آشنای رولزرویس هم در این خودرو نصب خواهد شد.


بحث دیگری که وجود دارد زمان معرفی گوست جدید است که آن‌هم مشخص نیست اما با توجه به وضعیت این پروتوتایپ، حداقل یک سال با رونمایی رسمی آن فاصله خواهیم داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چی از این بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    استتار شده ش هم جذاب به نظر میاد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا