رولز رویس

5 ویژگی شگفت‌انگیز شاسی‌بلند رولزرویس کولینان

انتظارات درباره رولزرویس کولینان به پایان رسید. این خودروساز بریتانیایی اولین شاسی‌بلند خود را که دارای شاخصه‌های سوپر لوکس و البته توانایی‌های قابل‌توجه آفرود نیز می‌باشد معرفی کرده است.


کولینان بر پایه پلتفرم فانتوم شکل گرفته اما اساساً از صفر طراحی شده و ظاهری سفارشی و احساسی کاملاً متفاوت نسبت به ساخته‌های پیشین این کمپانی افسانه‌ای دارد. البته کولینان هنوز هم شاخصه‌های یک رولزرویس را به نمایش می‌گذارد. هرکسی که اندکی با دنیای خودرو آشنا باشد فوراً خواهد فهمید که کولینان به چه خودروسازی تعلق دارد.

در ادامه شما را با ۵ ویژگی شگفت‌انگیز کولینان که باعث تمایز آن از رقبا می‌شود آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید!

  • حالت همه‌جارو


سیستم چهار چرخ محرک تمام‌وقت این خودرو فاقد دنده‌سنگین سنتی بوده اما جای آن را دکمه “همه‌جا” گرفته است. همان‌گونه که نام این حالت رانندگی نشان می‌دهد، راننده به سادگی این حالت را انتخاب کرده و کامپیوترهای کولینان کار خود را انجام می‌دهند. رولزرویس می‌گوید کولینان به لطف سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر خود بیشترین عمق غوطه‌وری (۵۴۰ میلی‌متر) را دارد. به نظر می‌رسد رولزرویس رنجروور را در حد رقبای خود نمی‌داند زیرا این خودرو عمق غوطه‌وری ۹۰۰ میلی‌متری دارد.


با این وجود کولینان به زمینه‌هایی وارد شده که هیچ محصول قبلی این شرکت به آن‌ها فکر هم نمی‌کرده است. این شاسی‌بلند فوق لوکس دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری آشنای بکار رفته در فانتوم است اما این قلب توئین توربو هم‌اکنون قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد. این قدرت برای به حرکت وا داشتن شاسی‌بلند ۲۶۶۰ کیلویی کافی است.

  • سواری قالیچه جادویی


کولینان از معماری مشترک با فانتوم استفاده می‌کند اما سیستم تعلیق آن خاص این شاسی‌بلند است. رولزرویس ادعا می‌کند سواری قالیچه جادویی مشهورش صرف‌نظر از مکان‌های عبور کولینان، همچنان حفظ شده است.


دامپرهای تطبیق‌پذیر این خودرو نه تنها ارتفاع را افزایش می‌دهد بلکه باعث نرم‌تر شدن سواری نیز می‌شود. برای مثال اگر حسگرها تشخیص دهند که لاستیک در حال از دست دادن کشش است، دامپرهای یاد شده فوراً فشار بیشتری را برای بهبود چسبندگی اعمال می‌کنند. سیستم تعلیق مستقل جلویی و ۵ اتصالی عقبی باعث می‌شوند کولینان در جاده سواری بسیار نرم و قایق مانندی داشته باشد.

  • پارتیشن شیشه‌ای


از آنجایی که کولینان با سایر قدبلندان دنیای خودرو فرق دارد، رولزرویس پارتیشن شیشه‌ای را به پشت صندلی‌های ردیف دوم اضافه کرده است. این بخش باعث جدا شدن کامل کابین سرنشینان از بخش محفظه بار شده و باعث پیشگیری از ورود هوا و گردوغبار به کابین می‌شود.


صندلی‌های بسیار راحت ردیف دوم هم به‌صورت الکتریکی تنظیم می‌شوند و راحتی آن‌ها همانی است که از ساخته‌های رولزرویس انتظار دارید.


مشتریانی که کاربردی بودن را به تجمل زیاد ترجیح می‌دهند می‌توانند صندلی نیمکتی ردیف دوم را سفارش دهند که باعث می‌شود فضای بیشتری در محفظه بار ایجاد شود.

  • ماژول های تعطیلات


زمانی که بخواهید حداکثر کاربردی بودن را داشته باشید، می‌توانید کولینان را با ماژول های سفارشی ویژه تعطیلات دریافت کنید. این ماژول ها به آسانی به داخل محفظه بار حرکت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند با هر فعالیتی هماهنگ شوند، از ماهیگیری گرفته تا تصویربرداری، اسنوبرد و…

  • نام فوق‌العاده


اولین شاسی‌بلند تاریخ رولزرویس نام خود را از الماس کولینان گرفته است. کولینان بزرگ‌ترین الماس خشنی است که تاکنون یافته شده و سال ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی به دست آمده است. این الماس وزن ۶۲۱.۳۵ گرمی داشته و ارزش آن به پول امروزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این الماس بزرگ در سال ۱۹۰۸ تکه‌تکه شده و ۹ قطعه کوچک‌تر شکل گرفته‌اند. دو قطعه‌ای که بزرگ‌تر از نمونه‌های دیگر بوده هم‌اکنون در تاج پادشاهی بریتانیا قرار دارند. مدیرعامل رولزرویس گفته است: “ما فهمیدیم که نام کولینان برای شاسی‌بلند ما کاملاً مناسب است.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. فتنه گوساله سامری

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واقعا برازندشه این نام.اوج هنروکیفیت. بخاطر هرقطعه کوچکی رولزرویس ساعتها وساعتها روش تفکر وبعد کارکرده تااین قصر متحرک روبسازه(رولزرویس وبنتلی هردو ساخت ماشین هاشون باتمام شرکت های دنیا تفاوت داره.این دوشرکت اثر هنری خلق میکنن درغالب خودرو)

    موافقم 10
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    با منابع و به استعمار گرفتن دیگر کشورها چه لذتی میبره ملکه و کشور بریتانیا.
    از آفریقا بدبخت به تاج پادشاهی ملکه ثروتمند ، البته که این رسم دنیاِ که همیشه یکی حاکم و دیگری نوکر دست بسته .
    اما در مورد خودرو فقط یک ویژگی داره و اون هم ماژول های تعطیلت کولینان هست . ، و اِلا تمام این
    ویژگیهایی که فرمودین در سدانها و کوپه رولزرویس به چشم میاد و فقط بازار گرمی هست برای این اشرافزاده لاکچری آلمانی انگلیسی .
    از حق هم نگذریم که رولزرویس همیشه بدون بازار گرمی هم مشتریهای خاص خودش رو داره .

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز من نمیفهمم چطور نادرشاه :وه نور و دریا نور هندو گرفت اون استعمار نیس و ما استعمارگر نیستیم!؟ بد بودن یک کشور یه چیز نسبیه ، هرکشوری اول ب فکر منافع خودش و بعد منافع متحدان خودشه پس مثه بچه ها حرف نزن.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  3. ahmad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    در اصل یک خودروی لوکس المانیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. فقط انگلستان

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      احمد جان این حرفی که زدی فقط ساخته و پرداخته ذهن توه و بهتر بود برای خودت نگهش می داشتی و ابرازش نمی کردی
      باید بهت یاد آوری کنم که هیچ یک از شرکت های آلمانی نمی تونن ماشینی با این قیمت بسازن چون اعتبار هیچ کدوم از شرکتاش در حدی نیست که شاسی بلندی اینچنینی بسازن و بعد بفروشنش چون روی دستشون مثل بادکنک باد می کنه و نابود می شه این ماشین و بنتلی بنتایگا هر چقدر مشتری داشته باشن به همون تعداد ساخته می شن و جوری نیست که از ترس روی دست موندن تولید خیلی محدود باشن
      می دونم الان از خوندن حرفام یه احساس داغ در ته دلت حس می کنی ولی عیبی نداره بلاخره درسته بنز و بی ام و یکم خوب هستن ولی در برابر بنتلی و رولزرویس بد هم محسوب نمی شن یعنی زیر بد هستن
      بنز و بی ام و چیزی بیشتر از یک تاکسی و‌ مینی بوس و ون نبودن و نیستن.

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. نوید جهرمی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        مایباخ گرون تر از اینو ساخت و فروخت.
        در جواهر بودن این ماشین شکی نیست. ولی آلمانیام اینقدر دست و پا بسته نیستن دیگه.

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          نوید جان این تعصب الکیو کنار بذار، این یک واقعیته و با این حرف ها نمیتونی تغییرش بدی، مایباخ یک زمانی خودروهایی گرونتر از رولزرویس میزد ولی نتونست با رولزرویس رقابت کنه و بخاطر فروش کم درش تحته شد…

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. ahmad

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        اقای فقط انگلستان هر جور دوست داری فکر کن ، انسان ازاده هر جور دلش میخواد تو ذهنش رویا ببافه اما بدون همین رولزرویس ، مینی وخیلی از خودروسازهای انگلیسی رو اگر همین بی ام دبلیو و خودروسازهای دیگه نجات نمیدادند ، الان مثل خیلی از خودروسازهای دیگه انگلیسی که تو دهه 50 ، 60 و 70 میلادی نیست و نابود شدن ، اینا هم به تاریخ پیوسته بودن ، پس الکی سنگ این کشور استعمارگرو به سینه نزن ، گذشت اون زمان که اینا خودرو میساختند ، الان فقط اسمشون انگلیسی ، وگرنه تمام مراحل ساخت و طراحی موتور و بدنه توسط شرکتهای دیگه انجام میشه ، راستی یه چیز دیگه اونجایی که گفتی بنز و بی ام و یکم خوب هستن ، خیلی خندیدم ، خوبه که افرادی مثل شما باعث خنده دیگران بشن ، بازم از این حرفا بزنید .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فقط انگلستان

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          نوید جهرمی جان اون خودروهایی که مد نظرته خیلی تعداد ساختشون محدود بود و شرکت میباخ به دلیل قیمت خیلی بالا محصولاتش ورشکسته شد اینجا هم همون حرف من رو می رسونه یعنی نمی تونن با قیمت خیلی بالا بفروشن و مثل بادکنک که باد می کنه و یهو در چشم بهم زدن و در کثری از ثانیه نابود می شه شرکت میباخ هم در کثری از ثانیه نابود شد و این اتفاق برای بقیشون هم می افته اگر با قیمت خودروهای رولزرویس خودرو تولید بکنن
          مخلص نوید عزیز و محترم

          اما شما احمد عزیز
          فکر کردی همه شرکت ها خودشون همه اجزای مورد نظرشون رو می سازن یادمه توی یک سایت خوندم که هر خودرویی بیش از 2000 قطعه داره و بعضی از این قطعات هم ممکنه از بیش از چند صد قطعه ساخته شده باشه پس باید هر شرکتی برای تامین قطعاتش از دیگر شرکت ها قطعه بخره مثلا بعضی از قطعاتی که شرکت بی ام و به کار می بره رو برات اسم می برم و جلوش هم شرکت سازنده اون قطعه

          کالیپر ترمز = شرکت Brembo
          پانل های داخلی = شرکت Dräxlmaier Group
          اینترنت پر سرعت = شرکت .Peiker Acustic GmbH & Co
          ستون فرمان و کمک فنر و قطعات سیستم تعلیق = شرکت Thyssenkrupp
          اجزای پیشرانه مانند چنگال و انتقال اتوماتیک = شرکت BorgWarner
          واشر و مهر و قطعات سیستم اگزوز قطعات = شرکت Elringklinger
          پیستون و قطعات سیلندر و سیستم دریچه و هوا و سیستم های مدیریت مایع = شرکت Mahle
          شیشه ها = شرکت Guardian
          سیستم نیروی محرکه = شرکت GKN Driveline
          فن های سرمایش و گرمایش = شرکت Apag Elektronik AG
          تجهیزات نورپردازی داخلی =شرکت Delphi
          باتری و شارژر و قطعات وسایل الکتریکی = شرکت Johnson Electric
          سیستم موسیقی و صدا = شرکت Harman/Kardon
          صندلی = شرکت Faurecia
          ایربگ = شرکت Autoliv
          لاستیک = شرکت Bridgestone
          و …
          کافیه یازم بگم.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز چرا چرت میگی؟! چیزی نمیدونی فقط حرف میزنی! رولزرویس مرکز طراحی و مهندسی خودشو داره و طراحی و پلتفرم و سیستم تعلیق جادویی و تجهیزات لوکس و مواد با کیفیت خودروهای رولزرویس برای خود رولزرویسه از طرفی برای کاهش هزینه های تولید بعضی قطعات مثه موتور و سیستم اطلاعات و سرگرمی از بی ام و گرفته میشه
          کاملا مشخصه از تاریخ خودروسازی انگلیس چیزی نمیدونی! متاسفانه در بحران های اقتصادی دولت انگلیس برخلاف کشور های دیگه مثه آمریکا و آلمان از خودروسازا حمایت نکرد و ب طور کلی هم هیچ طرح حمایتی و برنامه استراتژی برای صنعت خودرو نداشت ک البته خوشبختانه الان دوباره سند استراتژی صنعتی برای حمایت از صنعت ارائه شده.
          درمورد فروش بخش خودروسازی رولزرویس هم باید بگم اونطور ک فکر میکنید نیس، در اون زمان رولزرویس تحت فشار هزینه زیاد توسعه موتور جدید هواپیما بود و دولت اومد رولزرویس رو ملی کرد و چند سال بعد بخش خودروسازی ک اهمیت کمتری داشت فروخته شد.
          مینی هم یک محصول محبوب و پرفروش کمپانی آستین بود ک بی ام و حق ساختشو از آستین خرید و برشکستگی درکار نبوده!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          فقط انگلستان عزیز زیاد خودتو اذیت نکن، حد نهایی صنعت خودرو فرمول یک هس و همه میدونن ک بریتانیا در فرمول یک حرف اولو میزنه و همین خودروی فرمول یک مرسدس و ردبول ب دست مهندسای پرتوان انگلیسی ساخته میشه. درمورد خودروهای دیگه هم کاملا حرفت درسته و قطعات یک خودرو توسط شرکت های مختلف ساخته میشه ولی متاسفانه بعضی ها خیلی بچگانه فکر میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. فقط انگلستان

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          بنتلی جان منم برام مهم نیست که دیگران چه فکری می کنن ولی دیگه بعضی وقتا آدم باید یه چیزی بگه تا دیگران رو از فکر اشتباه در بیاره
          همونطور که جناب عالی فرمودید انگلیس در حال حاضر حد نهایی صنعت خودرو و فرمول یکه.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. Greyz

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (56 ديدگاه)

        عزیزم قیمت جی کلاس برابوس از مجموع قیمت هر دوی اینا هم خیلی بیشتره اونم سفارشی تولید میشه فقط جهت اطلاع گفتم ولی خب دیگه لوکس بودن و ابهت رولزرویس و بنتلی تو دنیا واسه همه اثبات شدس و شکی درش نیست بحث من بیشتر سر قیمت کولیانه چون تو اکثر موارد بنتایگا بیشتر درخشیده ولی قیمتش از بنتایگا بیش از صد هزار دلار بیشتره و این اختلاف قیمت چیزی نیست که بشه ازش چشم پوشی کرد همون طور که فانتوم قیمت پایش از قیمت پایه مولسان حدود صدهزار دلار بیشتره …
        کلا بنظرم رولزرویس بخاطر اسمش داره تو قیمت گذاری ماشین هاش یکه تازی میکنه شاید نسبت به میباخ و بنتلی یه مقدار ابهت بیشتری داشته باشه ولی میبینم که از لحاظ سیستم های پیشرانه ای میباخ و بنتلی خیلی بهتر عمل کردن در حالی که در مدل های هم رده صد هزار دلار از بنتلی و حدود دیوست هزار دلار از میباخ گرون تره یعنی دقیقا با پول یک مدل پایه فانتوم میشه دوتا نسخه فول میباخ رو خرید!!! و واقعا میشه فهمید نه تنها رولز بلکه بنتلی هم قیمت هاش خیلی بالاتر از اون چیزی هستن که باید باشن و صنعت خودرو سازی بریتانیا در اوج کیفیت. غیر قابل قبول ترین قیمت گذاری هارو هم داره حالا از این موضوع که خود میباخ هم قیمتش دو برابر بی ام و سری هفت و ایودی ای ایته صحبت نکنیم :))

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. امیر

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیزم خب این یعنی چی؟؟؟
        این حرف شما واقعا شاهکاره عزیزم،
        یه مقایسه جو گیرانه.
        حتما تویوتا هم درمقابل بنز زیر صفره چون ارزونتره.
        این که دلیل نمیشه،هر شرکت خودروسازی یه هدفی داره،مثلا فولکس و تویوتا اتومبیل ارزون تولید میکنند و روی میزان فروش تمرکز کردن و خیلی هم معتبر هستن و کسی نمیگه در مقابل بنتلی خیلی مزخرفن.
        ولی لامبورگینی وفراری هر سال تعداد محدودی میفروشن و سبک خاص خودشونو دارن.
        ولی اینم بگم خودروسازی آلمان خیلی قدرتمنده،
        شرکت های رولز رویس و بنتلی و لامبورگینی سهامش متعلق به خودروساز های آلمانیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. ford

        ۱۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        دوست عزیز شما که به همه میگی توهم ذهن پرداختشونو ننویسن شما چرا این کارو میکنی من خودم اول ماشینای امریکایی ژاپنی بعد چین دوست دارم و حالم از المانی جماعت بنز بی ام به هم میخوره خوب ولی بلا نسبت خر هم اینو میدونه دیگه نمیدونم اصرارت چیه بگی انگلیس سر تره و المان هیچ نقشی در این برند نداشته من همینطور که حالم از المانی ها به هم میخوره خیلی تنفر بیشتر از اینگلیسی های بی ناموس دارم و به امید روزی که یه اینگلیسی زنده نمونه کل دنیا رو روس ها فرا بگیرن نه از المانی ها خوشم بیاد ولی خیلی بهتر خوب تر از اینگلیسی ها هستن و واقعیت خیلی قویتر پیشرفته تر از انگلیس هست اما بر گردیم سر بحث خودرو همه میدونن رولز رویس برای بی ام و هست و اون در اون برشکستی خریداری کرده و گرنه تا الان تو کتاب ها هم اسم رولز رویس نبود و بعد رو تمامی خودروهای رولز موتورهای بی ام و سواره و گیربکس zf که برای المان هست شما که چیزی اصلا از ماشین نمیدونی میگی صفر تا صد کار اوناست انگلیس هیچ رنگ اینو اماده باشه میتونه بزنه و تمام قطعات ساخت المان هست انگلیس اصلا خودرو ساز نیست از گذشته تا الان خودروهای ضعیف کوچیک با طول عمر استقامت کم خرابی زیاد ساخته و اصلا خودرو ساز نبوده و از صد هزار تا برند همه برشکسته شدن سه تا برند درست مونده که اونم خریداری شدن و برای انگلیس نیستن شما چه اصراری داری بگی این ساخت اینسات من نمیدونم و اگه اطلاعاتی داشتی میفهمیدی صفر تا صد برای بی ام و هست حالا تو خیال خودت یه چی ساختی میخوای باهاش خال کنی اون داستانش جداست امدی نوشته زدی فلان میساخت رو دستش مثل بادکنک باد میکرد تا الان المان کدوم ماشینشو ریخته سطل زباله که این دومیش باشه حرف بی منطق بی پایه اساس از خودت در اوردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. ford

        ۱۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        داداش یا نگاه به لایک دیس لاک بنداز میفهمی داستان چیه واقعا خودت خندت نمیگیره از گفته های خودت نمیدونم ترمز =شرکت برمبو فلان مساوی فلان اخه چیو میخوای تعغیر بدی چیو میخوای به اصبات برسونی دوست من اخه انگلیس خودرو سازه با اون کیفیت پایین قدرت طول عمر استقامت کم نمونش شرکت جیپ بود امریکا هم فورد بود جیپ روزی سه دفعه خراب میشد فورد بدون تعمیر 110 سال داره کار میکنه یا تویوتا 60 سال بدون تعمیر کار میکنه اقا هر کی خواست میتونه بفهمه خیلی وقت پیش رولز رویس بی ام و خریده بابا چرا نمیخوای بفهمی چرا انقدر در مقابل فهمیدن مقاومت میکنی صد نفر مقاله زدن تو داری باز حرف خودتو میزنی میگی نه تحت فلان تحت بساله و مهندسان انگلیس ساختن انگلیس جز خودروی مینی چیز دیگه مگه میتونه بسازه یکی دیگه رو نگاه میاد میگه انگلیس تو فرمول یک فلانه اخه فرمول یک چه ربطی به لوکس بودن داره نمیدونم اقا بزار واقعیت بگم چیزی که همه میدونن حالا تا صبح حرف خودتو بزن این برند رولز برای بی ام و هست و موتور هاشو بی ام و هست دقیقا و گیربکس المان دیفرانسیل المان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. بی نام

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ببین بنز اولین شرکت خودروسازی جهان بود یعنی اولین خودرو رو بنز ساخت و بی ام و هم فوق العاده ست و کیفیت ساختش اندازه این هست آپشن های این بیشتره چون پول بیشتری نسبت به بنز و بی ام و میگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پارسا

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (141 ديدگاه)

      ولَکِن آقااااا ????
      با این منطق ولوو هم چینیه
      جگوار و لندروورم خودروهای لوکس هندی
      ناموساً بیخیال

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهرخ

        ۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        صنعت خودروسازی دنیا در حال پیشرفته حتی توی قاره کهن آسیا مثل ژاپن کره چین هند اما ما ایرانیا چرا همش در حال پس رفتیم حتی به پای چین کپی ساز هم نمی رسیم چرا .چون بنجل سازیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. net

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3130 ديدگاه)

    رینگش استیل هست جالب نیست.اگرخط استیل سفید اطراف شیشه دربها یکپارچه نازک بود و قسمت اخر شیشه درب دوم پهن و کلفت شده جالب نیست.اگر طراحی داخلی و صندلیها و داشبورد یکپارچه مشکی بود جالبتر میشد.اگر سقف سانروفش بزرگتر بود و سقف صندلی عقب رو پوشش میداد قشنگتر میشد.اگر روی ال سی دی داشبورد درب پوشش قرار نداشت و ال سی دی ازاد میبود قشنگتر میشد.اگر سیستم صوتی حرفه ای با ساب و امپلی هم استفاده میکرد جالبتر میشد.اگر از کارپلی و اندروید پلی استفاده میکرد جالبتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    قبلا توی پست دیگه گفتم الان هم میگم ، هر چند تکرار مکررات میشه ، همان طور که خیلیها میگن بوگاتی المانیه چون تحت مالکیت فولکس واگنه ، در صورتی که ما همه جا شنیدیم میگن خودروساز فرانسوی ، حتی خود کارخونش تو فرانسه هست ، ولی خیلی از دوستان میگن المانی ما هم میگیم باشه هر چی شما میگید ، المانیه ، خوب الان فرق این با بوگاتی چیه ؟ این رولزرویس هم تحت مالکیت بی ام دبلیو هست ، نه تنها رولزرویس ، بلکه مینی هم تحت مالکیت بی ام دبلیو هست ، اگه بوگاتی المانیه ، پس رولزرویس هم المانیه ، اگه رولزرویس انگلیسیه ، پس بوگاتی هم فرانسویه ، خلاصه اینکه تکلیف ما رو روشن کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اقا ما نمیتونیم الان با این وضع مملکت یه کمری که یه خودروی معمولیه بخریم یا سانتافه اینارو حتی شاید نتونیم ببینیم من هنوز دارم قسطای ۲۰۶رو میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    از وقتی ک شنیدم رولرزرویس میخواد شاسی بلند بزنه از این کارش بدم میومد، تا وقتی که کلیپای کالینن رو دیدم. این ماشین واقعا جواهره.
    رولرزرویس از پایه و اساس این ماشین رو طراحی و توسعه داده و گزینه متمایزی برای بازار ساخته ک به نظرم از بنتایگا قوی تر از آب در اومده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Kian70

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    شاهکار هنری در قالب شی متحرک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ahmad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اقای فقط انگلستان اینایی که شما فرمودید درسته ، اما این ماشین در حدود 70 ، 80 درصدشو شرکت بی ام دبلیو میسازه وطراحی میکنه و فقط تعدادی از قطعات نیست ، همانطور که گفتم اگه اینطوریه پس بوگاتی هم فرانسویه ، تازه بوگاتی که خیلی از طراحیهای بدنه ، داخل و موتور ، رینگ و لاستیک وغیره توسط خود متخصصین فرانسوی انجام میشه ، ولی هنوز خیلی از دوستان میگن نه ، المانیه ، مثل این میمونه که به سمند میگن خودروی ایرانی در صورتی که به نظر من این خودرو یک خودروی سه رگه المانی ، فرانسوی ، انگلیسیه ، نه ایرانی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      جناب احمد عزیز خب منظور من هم از اون چیزایی که گفتم همین مورد بود که اشاره فرمودید یعنی اینکه بوگاتی فرانسویه و رولزرویس و جگوار و … انگلیسین و پاگانی و لامبورگینی ایتالیاین و الی آخر
      یعنی همون طور که به پورشه و آئودی نمی گیم فلوکس واگن در حالی که زیر مجموعه فلوکس واگن هستن به امثال بنتلی و جگوار و … هم نمی گیم آلمانی یا هندی و …
      ارادت فراوان به احمد عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      دوست عزیز رولزرویس مرکز طراحی و مهندسی خودشو داره و طراحی و پلتفرم و تجهیزات فوق لوکس و سیستم تعلیق و سواری جادویی خودروهاش برای خود رولزرویسه، بعضی اجزا و ثطعات مثه موتور و سیستم اطلاعات و سرگرمی برای کاهش هزینه از بی ام و گرفته میشه.
      رولزرویس همیشه رولزرویسه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Alireza

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    کاسه بشقاباشو تو انگلیس میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اینجور پیش بره .. ما که دنا شاسی بلندم دیگه نمیتونیم بخریم…………………………… خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بی نام

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من رولزرویس کولینان ،بنتلی بنتایگا ،بی ام دبلیو X7 ، مرسدس بنز GLS و لندرور رنجرور رقبای قدرتمندی برای هم هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا