سانگ یانگ

پوست‌اندازی کرگدن: تجربه رانندگی با سانگ یانگ موسو 2018 جدید

بازار پیکاپ های یک تنی در اروپا احیا شده و حتی مرسدس نیز با تزریق اشرافیت به این کلاس اسب کاری خود را روانه بازار کرده است؛ اما در دیگر سوی این طیف سانگ یانگی قرار دارد که تازه‌نفس‌ترین خودرو را روانه بازار کرده است.

سانگ یانگ موسو 2018
موسوی جدید هم اسطبلی رکستون نوین بوده و از همان معماری بدنه روی فریم و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی ۱۷۹ اسب بخاری برادر خود استفاده می‌کند. این خودرو همچنین از کابین جدیدترین شاسی‌بلند بزرگ سانگ یانگ بهره برده است.

سانگ یانگ موسو 2018
خودروی حاضر در تست از نوع پیش از تولید بوده و در بریتانیا بررسی شده است. این مدل فرمان راست در کشور کره جنوبی به عنوان رکستون اسپورت شناخته می‌شود. البته این خودرو از نظر فنی دقیقاً مشابه نسخه بریتانیایی بوده و زمان عرضه در ماه ژوئن بهای حدود ۱۸ هزار پوندی خواهد داشت.

سانگ یانگ موسو 2018
سانگ یانگ برنامه‌هایی برای عرضه سه تریم از موسوی جدید در بریتانیا داشته و نسخه حاضر در تست فول ترین نمونه بوده است بنابراین چند هزار پوندی گران‌تر از قیمت پایه تخمینی خواهد بود اما چراغ‌های روز روشن LED و رینگ‌های ۲۰ اینچی کرومی باعث خواهند شد احساس لوکس‌تری داشته باشید. کابین نیز احساس تازه بودن داشته و برای این کلاس خودرویی کاملاً احساس‌برانگیز است.

سانگ یانگ موسو 2018
صندلی‌ها و داشبورد چرمی نیز با پلاستیک بکار رفته ترکیب مناسبی را به وجود آورده‌اند. برخی از متریال بکار رفته از نوع نرم و کمی لاستیکی بوده اما متریال خراش پذیر نیز در برخی جاها دیده می‌شود. در کل کابین ما را به یاد پیشرفت سانگ یانگ در سال‌های اخیر می‌اندازد. مدل‌های پایه‌تر اشرافیت کمتری خواهند داشت اما کیفیت کابین این نسخه‌ها نیز در مقابل برخی رقبا همچون میتسوبیشی L200 کمبودی ندارد.

سانگ یانگ موسو 2018
اگرچه هنوز لیست تجهیزات نسخه‌های بازار بریتانیا نهایی نشده اما مدل‌های نیمه فول و فول موسو ۲۰۱۸ دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۸ اینچی خواهند بود. این سیستم دارای ناوبری تام تام، رادیوی DAB و ارتباط بلوتوث بوده و البته اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس هستند. همچنین دوربین دید عقب نیز می‌تواند به این سیستم متصل شود.

سانگ یانگ موسو 2018
موسوی جدید در بریتانیا تنها به‌صورت ۵ نفره کرو کب عرضه خواهد شد. صندلی عقب این خودرو جادار حس شده و فضای شانه خوبی وجود دارد. تونل گیربکس نیز جای پای سرنشین وسطی را خیلی تنگ نکرده است.

سانگ یانگ موسو 2018
موسو همانند بسیاری از رقبا برای حمل اسباب و وسایل مرسوم طراحی شده است. محفظه بار موسو کمی پهن‌تر و کوتاه‌تر از میتسوبیشی L200 بوده اما وجود نقاط اتصال سریع زیاد و سوکت شارژ ۱۲ ولت به این معنی است که کاربری خوبی در انتظار مالک خواهد بود. البته هنوز ابعاد دقیق این خودرو منتشر نشده است.

سانگ یانگ موسو 2018
نگاه کردن به مشخصات مصرف سوخت موسو جدید نقطه روشنی را نشان نمی‌دهد. با وجود رقبایی همچون فیات فول بک و تویوتا هایلوکس که بسته به مشخصات خود در هر صد کیلومتر مصرف کمتر از ۷ لیتری دارند موسو مصرف ۸.۶ لیتری دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو مصرف کمتری نسبت به گیربکس اتوماتیک دارد.

پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی این خودرو انتقال نسبتاً نرم نیرو به تمامی چرخ‌ها را نشان می‌دهد و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری موجود نیز به ثبت حداکثر ظرفیت کشش ۳.۵ تنی موسو کمک می‌کند. البته موسو حتی با توجه به استانداردهای پیکاپ ها سواری فوق‌العاده‌ای ندارد.

فرمان این خودرو بی‌حال بوده و در پیچ‌ها شاهد رفتار مبهم آن خواهید بود. سواری موسو ۲۰۱۸ نیز بسیار متلاطم بوده و تکان‌های رندوم بسیار زیادی حتی در جاده‌های نسبتاً نرم نیز وجود دارد؛ اما با وجود اسباب و وسایل زیاد در محفظه بار، سواری خودرو کمی بهتر شده اما خب موسو در کلاس پیکاپ های یک تنی از این نظر وضعیت خوبی ندارد.

برای قضاوت نهایی و قطعی درباره سانگ یانگ موسو ۲۰۱۸ باید نسخه بریتانیایی آن را تست کنیم اما به نظر می‌رسد این برند کره‌ای آینده خوبی دارد. سواری خودرو از هیجان‌انگیز بودن بسیار به دور است اما موسو خودرویی کاربردی، خوش‌ساخت و ارزان‌قیمت بوده و گارانتی برجسته ۵ ساله بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌کند. البته هزینه‌های مالکیت موسو بالاست.

مشخصات سانگ یانگ موسو ۵-seat Crew Cab 2.2 4×4 (Auto)

قیمت: شروع از ۱۸ هزار پوند (تخمینی)

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی

قدرت/گشتاور: ۱۷۹ اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده

حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    کسی از سرنوشت “مرتب خودرو ” خبری داره؟
    قرار بود سانگ یانگ مونتاژ کنه چی شد؟ (همین وانت موسو رو اگر مونتاژ میکرد ، خوب بود!)
    الان فعالیت مرتب خودرو در چه زمینه ای هست؟
    خدمات پس از فروش پاژن ها چطور است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      عمر پاژن تموم شد، هرور دیزلی اومد، اونم بخاطر کیفیت کم کابین و مونتاژ افتضاح در کنار قیمت نجومی به خاطرات پیوست داده شد٪

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI CHEVROLET

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    با موسو قدیمی تر (نه وانت، منظورم همون شاسی بلندشه) رفتیم افرود تو یه جاده سنگی طولانی خوب میرفت اما داغ میکرد اما ماشین همراهمون پاژن اذیت نمیکرد
    موسو سالم بود نه این که خراب باشه و مشکل داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (95 ديدگاه)

    موسو مگه پیکاپ بود؟؟؟
    شاسی بلند بودا
    نبودا؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام
      بله همه ما موسو رو با فرم‌ بدنه شاسی بلند میشناسیم. سانگ یانگ این پیکاپی که ملاحظه میفرمایید رو با نام موسو اسپورت عرضه میکنه اما تو بریتانیا همون موسو ساده بهش میگن.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من بر خلاف اکثر مردم از برند سانگ یانگ خوشم میاد بجز اکتیون بقیه رو سوار شدم و به نظرم موسو تو زمان عرضه تو ایران خیلی خوب بود همین حالا هم اگه یه سالمشو گیر بیارید ماشین خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا