سانگ یانگ

تغییرات جدید سانگ یانگ تیوولی 2017

اولین شاسی‌بلند کلاس B سانگ یانگ شماری از بهبودهای ایمنی را برای سال ۲۰۱۷ دریافت کرده و هم‌اکنون بهای مدل تیوولی از ۱۳۳۰۰ پوند و مدل تیوولی XLV از ۱۹۲۰۰ پوند در بریتانیا آغاز می‌شود.


در میان تجهیزات ایمنی تیوولی می‌توان به هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط و دستیار حفظ آن بین خطوط، دستیار نوربالا و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.


پاول ویلیامیز مدیرعامل سانگ یانگ موتور بریتانیا گفته است:

این یک قدم بزرگ در زمینه‌ی تجهیزات ایمنی خودروها در این کلاس است. من واقعاً به دستاوردهای همکاران خود در کره افتخار می‌کنم و هم‌اکنون می‌توانیم خودروهایی را ارائه کنیم که ۴ ستاره را از رتبه‌بندی انکاپ کسب کنند.

دیگر بهبودهای صورت گرفته در خودرو عبارت‌اند از غربیلک فرمان کاملاً تنظیم شونده، سیستم تهویه‌ی ارتقا یافته برای سرنشینان ردیف جلو و صندلی‌های عقب خم شونده اشاره کرد. همچنین پایه‌ی ۲ موقعیتی جدید برای کف صندوق وجود دارد که کاربرد و انعطاف‌پذیری بیشتری را به ارمغان می‌آورد.


اگرچه هر دو نسخه‌ی تیوولی از بهبودهای مشابهی برای سال ۲۰۱۷ بهره می‌برند اما مدل بزرگ‌تر XLV علاوه بر موارد یاد شده صندلی‌های عقب گرم شونده را نیز داراست.

تمامی مدل‌های تیوولی به‌صورت استاندارد با ۷ کیسه‌ی هوا، ESP، حفاظت چپ کردن فعال، دستیار ترمز، دستیار حرکت در تپه، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و یادآور هشدار برای کمربند ایمنی عرضه می‌شوند.


اما از نظر تریم ها، تیوولی EX دارای سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار بوده و مدل ELX و تیوولی XLV از پکیج ایمنی کامل بهره‌مند هستند که تمامی تجهیزات ایمنی ذکر شده را دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دوستان اگر تجربه رانندگی یا مالکیت خودروی تیوولی دارند به اشتراک بگذارند .با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shelby_1990

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      نمیدونم چرا کلا از این سگمنت خوشم نمیاد :|
      ولی از یکی دو نفر که تجربه استفاده از تیوولی رو داشتن شنیدم ماشین خوبیه
      فقط مث یه سری برند ها تو بورس نیست و قطعاتش به نسبت کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. peyman

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تیولی در ایران بین ۱۱۵ تا ۱۳۰ میلیون هست و به نطرم تو این رنج قیمتی خیلی مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ehsan

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (61 ديدگاه)

      نو شرکتی 102 میلیون میوفته، نسبت به تجهیزات و فنی و توانایی موتور و گیربکس ارزش نداره و لذت سواری نداره
      قیمتش پایینتر بود خوب بود
      سانگ یانگ بعد از اینکه تاتا هند خریدش طراحی هاش خوب شد، قبلش خوب نبود اصلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (144 ديدگاه)

        قیمت شرکتی بدون مالیات ٩٩٩٠٠٠٠٠ تومن که با ٩ میلیون مالیات میشه ١٠٩ میلیون که اونم بین ٩ تا ده ما طول میکشه تحویل بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. محسن

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام، بابای من داره میشه گفت توی رنج این قیمت عالیه بهتر چینی های اشغال هستش ، شک نکن اینو بگیری پیشمون نمیشی، ولی خب آدم هر چه پول بیشتری بده چیز بهتری گیر ش میاد، جنابعالی از چه لحاظ میخوای ماشین بخری، بیشتر این ماشین شهری هستش تا افرود،

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      اینکه هر ورشو نگاه میکنی نوشته made in china !
      شما اصلا شما یه سانگ یانگو بررسی کن و نوشته روی قطعاتشو ببین تا متوجه بشی رسما ساخت کجاست!
      (مالکیت هندی، تولید چینی، به نام کره!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. K m

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (144 ديدگاه)

        داداش پولشو نداری الکی با این حرفها دلتو خنک نکن این ماشین من خودم دارم تنها یک خط تولید در کره جنوبی داره و روی تمام قسمتهاشم نوشته ساخت کره اگر مدرک و ادرسی داری که تیوولی در چین تولید میشه اینجا بزار در غیر اینصورت سکوت کن و پولاتو جمع کن و ال نوت فرانسوی سوار شو

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ahmad

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (659 ديدگاه)

          بابا مایه دار!
          من یکبار سانک یانگ تیوولی رو از نزدیک بررسی جزئی کردم
          این عین روز واضحه که این ماشین محصولی عملا چینی است
          اگر خواستی حاظرم یه روز حضورا بیام پیشت و در معیت هم کاپوتو بزنیم بالا و پانچ های قطعات زیرشو بررسی کنیم و زیر صندلی ها رو بزنیم بالا تا ببینیم چی نوشته!

          (سانگ یانگ الان چند سالی میشی که از هویت کره ای خودش فاصله گرفته-از وقتی که افتاد دست ماهیندرا هند!)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ahmad

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (659 ديدگاه)

          صرفا جهت یادآوری به یکسری افراد کم حافظه!

          https://www.wsj.com/articles/SB109899256897258768

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. كوروش

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (144 ديدگاه)

          اقای احمد این ادرس و خبری که دادی برای اکتبر ٢٠٠۴ و تنها یک پیشنهاد بود از طرف چینی ها بازهم می گم اگر ادرس موثقی داری که محصولات سانگ یانگ همگی در چین تولید می شوند بزار در غیر اینصورت سکوت کن و با ال نودت حال کن

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. كوروش

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (144 ديدگاه)

          احمد شما گفتی جای جای این ماشین نوشته ساخت چین و من جوابتو دادم این خودرو تنها یک خط تولید دارد و ان هم در شهر پیونگ یاعگ کره جنوبی است خیلی خوب ما انسانها همگی برای موفقیت دیگران ارزش قایل باشیم من برای شما از ته دل ارزو می کنم که روزی رولز رویس فانتوم بخرید

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. ahmad

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (659 ديدگاه)

          ضمنا کوروش ، مهندس دانا
          جهت اطلاعت عرض میکنم که پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی است!
          وقتی میخوای از خودن حرف بسازی لااقل یه چیزی بگو که بگنجه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. یاسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تیوولی ماشین خیلی خوبیه و به نظرم تو بازار ما ارزش خرید بالایی داره فقط به نظرم چندتا نکته راجع بهش قابل تامله یکی اینکه یه مقدار تو بحث قدرت میتونست بهتر باشه مثلا اگه موتورش توربو بود یا یه موتور دو لیتری روش بود خیلی عالی میبود دوم اینکه حالا اونایی که دارن دیدن تعویض منوال دنده بصورت تیپ ترونیک یه شاسی داره رو دسته دنده که مدام دست ادم بهش میخوره بهتره سانگ یانگ شکل اینو عوض کنه یا اینکه تهویش دستیه من شخصا این موضوع رو ضعف نمیبینم بخوام بگم واااای اینهمه پول دادم تهویش دستیه ولی به نظرم تنها نقطه ضعف بزرگ این ماشین ایمنیشه درسته امکانات ایمنی خوبی روشه ولی هنوز از نظر ایمنی یکم میلنگه که حالا تو نسخه جدید تونستن ایمنی ماشینو بهبود بدن به غیر این مسائل ماشین خیلی خوبیه طراحی همه پسندی داره راحته از نظر اپشنی خوبه هزینه نگه داریش خوبه
    تو این رنج قیمت که تیوولی و رنو کپچر ،پژو 2008 ،داستر تک دف به عنوان کراس اورهای ساب کامپکت هستن به نظرم هرکدوم مزایا معایبی دارن که موقع انتخاب واقعا باید بهشون توجه بشه الان متاسفانه مردم از بس بی اطلاعات میرن سمت خرید خودرو بعد مینالن میگن وای همه پولمونو دور ریختیم چرا چون نخواستن از افراد مختلف چهارتا سوال بپرسن یه دوتا مطلب اینطرف اونطرف بخونن سریع تا فلان شرکت میگه شرایط فروش ویژه پول به دست صف میبندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. K m

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (144 ديدگاه)

      افرین بر کامنت بدون تعصبت هر کدام از این چهار محصولی که گفتی محاسن و معایبی دارند که البته من تیوولی را در مجموع بهتر می دانم و با توجه به نیازم خرید کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (659 ديدگاه)

        لابد نیازت هم آفرود بوده!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. sardar

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    بدک نیست مشتری خاصه خودشو داره ولی با 115 م بشخصه حاضر نیستم اینو بخرم بجاش یه سورنتو 2009 تمیز بگیرم با 105 م 10 تومن همه جاشو نو میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hossein

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه عزیزان
    خواستم سوالی را مطرح نمایم
    سیستم “حفاظت چپ کردن فعال”چیست و چگونه عمل میکند؟
    لطفا بنده را در این زمینه راهنمایی نمایید
    سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      این سیستم برای جلوگیری از چپ شدن سر پیچ وقتی سرعت بالاست کاربرد داره
      این سیستم طوریه که سر پیچ با کمک ترمز ها برای جلوگیری از چپ شدن ماشین جلوگیری میکنه
      مثلا ترمز چرخ عقب سمت راننده رو به مقدار مورد نیازش میگیره تا از چپ شدن در پیچی که به سمت راسته جلوگیری کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Hossein

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (27 ديدگاه)

        مهدی جان سپاس گزارم که پاسخ سوال بنده را دادید
        ولی این کار کرد همان کار کردی ست که ESP در هنگام مانور های لحظه ای و پیمودن پیچ ها و با کنترل بیش فرمانی و کم فرمانی ، دارد
        پس چرا از آن به عنوان سیستمی جداگانه یاد شده است؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          از مسعولی که در غرفه سانگ یانگ بود پرسیدم این طور جواب داد همراه با یه عکس که مراحل این سیستم رو نشون میداد
          برای esp یه توضیح جداگانه به عنوان اپشن دیگری نوشته بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
  7. مسعود

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تیوولی ماشین بسیار ارزنده ای هست نسبت به قیمت واپشنهایی که داره.کاش مردم این رو میفهمیدن که وقتی قصد خرید ماشین دارن اصالت رو ملاک اول خرید قرار بدن و سمت ماشین های چینی نرن. تیولی باحدود100 میلیون ایمنی قابل قبول.طراحی به روز و بی نقص.کیفیت عالی اجزا و متریال داخلی کابین.پیشرانه ای با مصرف بسیار پایین و تحسین برانگیز که با یک نگاه اجمالی به برچسب انرژِ و مقایسه اون با خودروهای به ظاهر کم مصرفی داخلی چون لوگان وپژو206 متوجه این امر خواهید شد.
    حال رقبا از نظر بهای پرداختی …
    چری تیگو5.جکs5 که فقط از نظر برند قافیه رو کاملا در همین ابتدا میبازند
    ولی کمی جلو تر میرم با برسی کیفیت متریال داخل کابین و کیفیت ساخت اتاق جک s5 حرفی برای گفتن نداره کما اینکه طراحی بدانه نا موزون و از نمای پشت شباهتی عجیب به ائودی دارد.
    چری تگو فایو کیفیت رنگ خوب و در مال تعجب متریال مورد استفاده در کابین هرچند کیفیت استاندارد رو ندارد ولی در این حد مقایسه از جک بهتره.
    تکنولوژی پیشرانه هردو سطح پایینی رو داراست و طی استفاده بلند مدت مالکین شاهد استحلاک زیادی شدند.ولی در مقایسه تیوولی خودرویی اصیل با کیفیت با توجه به موتور 1600cc بعد از رانندگی حس خودروی 2400 cc رو القا میکنه و این موضوع رو مدیون گیربکس مچ شده و پیشرفته ی مورد استفاده هست.
    بدون اغراق تیولیی خودروی ارزنده و برتر میدان در سطح کلاس و قیمتی خودش هس
    ت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه xlv کی میاد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سامیار

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برای سرمایه گذاری بهترین گزینه است بیشاز 2.5 برابر بانک سود میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد عزیزی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با این خودرو تا الان بیست هزار کیلومتر رانندگی کردم، محسنات: امکانات خوب، ایمنی بالا، سیستم ترمز عالی، سر پیچها استیبله، و در سرعتهای بالا کاملا استیبله و حس خوبی به ادم میده ایرادات: صفر تا صدش معمولیه،البته تو سرعتای بالا بدلیل قدرت خوبش کم نمیاره و تا ۱۶۰ رو خیلی راحت میره، بیشتر کسایی که این ماشین رو دارن از جمله خودم ، کولرش تو ترافیک بعضی مواقع آف میشه که رو اعصابه و آزار دهنده میشه
    در کل بعد از یکسال مشکلی واسش پیش نیومده و راضیم ازش و تو این رنج بهترین انتخابه به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا