سانگ یانگ

سانگ یانگ رکستون دبلیو 2014

طرح جدید سانگ یانگ رکستون برای سال ۲۰۱۴ مدل دبلیو آن است. در این مقاله خواهید خواند که چگونه این شرکت اقدام به تغییراتی در چراغ‌های جلو، شبکه، سپر جلو، موتور و سایر تجهیزات داخلی آن کرده است.

2014 SsangYong Rexton W
۲۰۱۴ SsangYong Rexton W

تجربه رانندگی با سانگ یانگ رکستون دبلیو ۲۰۱۴

اگر علاقه‌مند به خودرویی آرام، کم صدا و بدون لرزش هستید رکستون دبلیو گزینه مناسبی است. برخلاف خودروی کوراندو، رکستون دبلیو دارای موتور دیزل دو لیتری با ۱۵۱ اسب بخار قدرت می‌باشد که باعث شده این خودرو تنها در دورهای بالا صدای خود را نشان دهد اما در عین حال قادر به تحمل سه تن بار می‌باشد.

وزن دو تنی آن همراه با سیستم تعلیق نرم، چابکی را از خودرو گرفته و همچنین سیستم فرمان آن کمی سردرگم کننده بوده و آهسته عمل می‌کند.

با توجه به این که در ماشین‌های شاسی‌بلند، راحتی حرف اول را میزند، اما رکستون دبلیو در تمامی سرعت‌ها آسایش لازم را تأمین نکرده و در دست اندازهای جاده به تلاطم می‌افتد.

2014 SsangYong Rexton W
۲۰۱۴ SsangYong Rexton W

طراحی داخلی

در رکستون دبلیو شاهدیم که کابین با تزئینات کروم اضافی و به صورت بلندتر طراحی شده است. داشبورد آن از جنس پلاستیکی نرم می‌باشد در حالی که در مقایسه با سایر خودروهای شاسی‌بلند به شما حس کلاسیک و شاید ارزان‌تر بودن را بدهد.

2014 SsangYong Rexton W Interior
۲۰۱۴ SsangYong Rexton W Interior

قسمت جلوی خودرو و فضای جاپاها جادار بوده و ارتفاع تا سقف خودرو زیاد می‌باشد. همچنین با تجهیزات برقی متصل به صندلی، مسافر احساس بهتری نسبت به مدل‌های قبلی خواهد یافت.

تمامی رکستونهای مدل دبلیو به صورت استاندارد دارای هفت صندلی هستند اما شما قادرید بدون هیچ هزینه اضافی، مدل پنج صندلی را سفارش دهید. ردیف وسط دارای فضای کافی برای دو فرد بالغ یا سه کودک را دارد که با جاپایی جادار، مسافرت‌های طولانی را خوشایندتر خواهد کرد.

با تا کردن صندلی‌های ردیف آخر فضای بزرگ مربعی شکلی ایجاد خواهد شد که می‌توانید ساک‌های خود را در آن جای دهید، البته یادتان نرود که قبل از تا کردن می‌بایستی جاسری­ها را خارج کنید.

2014 SsangYong Rexton W
۲۰۱۴ SsangYong Rexton W

آیا سانگ یانگ رکستون دبلیو ۲۰۱۴ ارزش خرید دارد؟

اگر هزینه‌ای که برای خودرو اختصاص می‌دهید برایتان بسیار مهم است، باید گفت که این خودرو مناسب می‌باشد. این خودرو قابلیت سواری در مسیرهای ناهموار را داشته و فضای جاداری را ارائه می‌دهد و همچنین از لوازم جانبی با قیمتی کمتر نسبت به رقبایش برخوردار است. اما در نظر داشته باشید که همچون قیمت آن، کیفیت آن نیز اندکی پایین می‌باشد. لازم است بدانید که در مورد لوازم ایمنی، مصرف سوخت و دی اکسید کربن تولیدی، این خودرو، دارای آمار جالبی نیست.

اگر شما به دنبال خودروی شاسی‌بلند، با هفت صندلی و قابلیت رانندگی در مسیرهای ناهموار هستید، ابتدا ما خودروی مزداسی­ایکس-۵ را پیشنهاد می‌کنیم. این خودرو دارای موتور دیزلی ۲.۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی می‌باشد و تنها کمی گران‌بهاتر است در حالی که تجهیزات آن کامل‌تر و رانندگی با آن راحت‌تر است.

اما اگر فضای بیشتر با هفت صندلی برای شما در اولویت هستند، ما هیوندای سانتافه را پیشنهاد می‌کنیم. روی هم رفته این دو خودرو پس از گذشت سه سال از تولید آن‌ها شروع به کاهش قیمت نیز کرده‌اند که شما را به خرید ترغیب می‌کنند.

2014 SsangYong Rexton W
۲۰۱۴ SsangYong Rexton W

مشخصات سانگ یانگ رکستون دیزلی:

  • موتور: ۲.۰ لیتری چهار سیلندر دیزل
  • قدرت: ۱۵۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۴۷ نیوتن متر
  • مصرف سوخت میانگین: لیتر در صد کیلومتر
  • میزان CO2 تولیدی در هر کیلومتر: ۱۹۶ گرم
  • نهایت سرعت: ۱۷۴ کیلومتر بر ساعت
  • قیمت: ۲۱,۹۹۵ پوند انگلستان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

ناصر امامی

ناصر امامی، لیسانس مکانیک خودرو، نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۴ دیدگاه‌ها

  1. آیهان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    بنده خدایی که این مقاله رو نوشته بد ننوشته خوبه اما شما دارین تو این مقاله از یه خودرویی هم تعریف و تمجید بی وصف و هم از بد بودن خودرو حرف میزنید … این کار درست نیست اتفاقا نظر همه این دوستان درست ولی سانگ یانگ شرکت قرص و کاملیه اولین خودروساز شرکت کره که تو خاورمیانه ماشیناش خوب فروش رفتن جزایران که عادت کردن همیشه چیزی که مورد تایید نیست رو مورد بد بودن جلوه بدن…دوستان همه ماشینا هم بد دارن هم خوب اما در مقایسه میشه گفت رکستون و ماشینای سانگ یانگ واقعا از لحاظ نرم بودن و کیفیت رانندگی عالیه و خسته کننده نیست در ضمن ماشینای کیا و هیوندای رو جز ایران جای دگه نگاه هم نمیکنن چه برسه سوار شدن، شما برین ببینید کشورهایی مثل روسیه ، ارمنستان ، ترکیه ، گرجستان ، قزاقستان ، تاجیکستان و … فروش سانگ یانگ غوغا کرده یکم تحقیق کنید لطفا…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. داریوش ابوالحسنی.کاردان مکانیک

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد سانگ یانگ که بابرند اکتیون زشت ولی دوست داشتنی خودش و معرفی کرد باید گفت مدلهای استانداردی و ایمنی تولید میکنند ولی متاسفانه در مورد طراحی ولوکس کردن خودرو کم کاری میکنند وحتی معرفی خودرو ضعیف هستش اگه توجه کنید اکثر اداراتی که از ماشینهای شاسی بلند استفاده میکردند سانگ یانگ موسو را بعداز رونیز جایگزین کردند که سواری بسیار عاای داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مهران قائمی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من مقاله رو خوندم،راستش با تجربه شخصی من بسیار بسیار بسیار متفاوت بود،خصوصا اونجاش که در مورد سواری رکستون و سر و صدا نوشته بود،
    البته ماشین من 2013و بنزینی و موتور3200بنز داره،
    من از نظر نویسنده در مورد داشبورد و جنسش تعجب میکنم، و از همه عجیب تر ترجیح سانتافه. به این ماشین،
    البته تکرار میکنم،من بنزینی 3200 رو تجربه دارم، و به جرات میگم سایر شاسی بلندهای کره ای پیش سانگ یانگ و خصوصا رکستون، اسباب بازی. هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوستان بنده یک رکسون ۳۲۰۰ شش سیلندر دارم که تا حالا مسیر های خیلی زیادی بهاش رفتم و کاملا راضیم ازش متاسفم از دوستانی که سانتافه که یه اسباب بازی بیشتر نیست را باهش مقایسه مکنن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. ماهان

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبی هر که واقعا میخواد ماشین شاستی بلند بخره باید رکستون بگیره خیلی ماشین برو و نرمی هست ماشین هایی مانند توسان و سلنتافه رو اصلا نمیشه با این مقایسه کرد به نضر من اونایی که میخوان ماشین بخرن رکستون بگیرن چون من خودم سانتافه داشتم اصلا ازش راضی نبودم??

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Sins

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که رکستون دارند 2012 یا 2013 لطفا به این سوال پاسخ بدهند
    آیا رکستون معمولی یا دبلیو دارای کمک سنگین هست منظورم سیستم 4L هست? اگر هست که هیچ، اگر نداره آیا تو آفرود کم نمیاره? چون من خودم سورنتو 2008 دارم و بارها حتی تو آفرود سبک هم از این قابلیت استفاده میکنم چون هم قدرت رو افزایش میده و هم کمک میکنه با سرعت کم مسیر رو طی کرد
    ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا