سانگ یانگ

فیس‌لیفت پیکاپ سانگ‌یانگ موسو راهی بازار شد

هرچند ما در ایران سانگ‌یانگ موسو را در قالب یک شاسی‌بلند میان سایز می‌شناسیم اما این شرکت کره‌ای از سال ۲۰۱۸، از نام موسو برای پیکاپ جدید خود استفاده می‌کند. این پیکاپ بر اساس پلت‌فرم رکستون ساخته شده و در اصل نسخه پیکاپ رکستون محسوب می‌شود. حال سانگ‌یانگ برای اینکه بهتر بتواند با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت کند، نسخه فیس‌لیفت موسو را روانه بازار کرده است.

به‌روزرسانی‌های این خودرو بیشتر ظاهری بوده و شامل جلوپنجره بزرگ کرومی و سپر جدید با مه شکن‌های عمودی می‌شود. در بخش فنی اما تغییری صورت نگرفته و موسو همچنان با همان پیشرانه ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل عرضه می‌شود که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد اما یک نمونه شش سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود.

شتاب صفرتاصد موسو با گیربکس دستی ۱۱.۳ ثانیه و با گیربکس اتوماتیک ۱۱.۹ ثانیه خواهد بود؛ اما در یک پیکاپ چیزی که بیشتر اهمیت دارد توانایی حمل بار است که موسو در این زمینه عملکرد خوبی خواهد داشت زیرا می‌تواند تا یک تن بار را حمل و تا ۳.۵ تن را یدک بکشد. هنگامی‌که خودرو خالی باشد، مصرف سوخت آن ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. موسو همچنین به سامانه چهارچرخ محرک تطبیقی مجهز است که در صورت تشخیص کاهش کشش، نیرو را فقط به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

موسوی جدید در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که EX، ربل، ساراسن و راینو نام دارند. تیپ پایه EX که قیمت آن در بریتانیا از ۲۳,۴۹۵ پوند آغاز می‌شود، به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سنسور باران و بلوتوث مجهز است. تیپ ساراسن با قیمت پایه ۳۰,۴۹۵ پوند، از برخی ویژگی‌های بیرونی اختصاصی مثل پکیج مشکی‌رنگ، شیشه‌های دودی و رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید بهره می‌برد و در داخل به کنترل تهویه دو منطقه‌ای، تودوزی چرمی ناپا، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و نمایشگر ۹.۲ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است.

قیمت بالاترین تیپ موسو یعنی راینو هم از ۳۱,۴۵ پوند آغاز می‌شود. این تنها تیپی است که با اتاق بار کشیده قابل خریداری خواهد بود که ۳۱ سانتی‌متر به طول قسمت بار اضافه می‌کند. تیپ راینو همچنین به‌صورت استاندارد به گیربکس اتوماتیک مجهز است و با لاستیک‌های آفرودی روی رینگ‌های ۱۷ اینچی و برچسب‌های Rhino روی بدنه ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    این هرگز نمیتونه رقیب هایلوکس و فورد رنجر باشه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  2. Aran+Milan

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    خیلی گرونه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. مهدی

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    سلام.تیپ و قیافش اصلأ به وانت نمیخوره!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. میثم

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    مصرفش نسبت به بازدهیش بالاست

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. یانکی

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    جلو پنجرش شبیه به ساختمونهای باستانی کره هست جالب بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بد نیست حداقل از مدلایی مثل ریجلاین و سانتاکروز خیلی به صرفه تره تقریبا توی نسخه پایه قیمتش درحد ماوریکه اما اینو به ماوریک ترجیح نمیدم…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. احمدرضا

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (878 ديدگاه)

    همه دوستان نکته های منفی رو گفتن
    ولی یه نکته خوبی هست که هیچکس نمیگه
    اونم اینه که طراحی های سانگ یانگ خیلی خوب شده 🙂
    ینی نسبت به قبل خیلی خوب شده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. محمد مختاری آذر

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا طراحی زشتی داره اصلا دلیلی برای خرید این خودرو وجود نداره یک فورد F-150 ساده از این بهتره خیلی هم گران هستش
    من با این پول 30 هزار پوند یک پورشه 924 S4 سال 1991 میخرم چرا بیام اینو بخرم با 180 اسب بخار در ضمن پورشه 350 اسب بخار داره
    شما کدومو میخرید؟

    موافقم 1
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا