سانگ یانگ

معرفی نسل جدید سانگ یانگ رکستون

پرچم‌دار جدید سانگ یانگ یعنی رکستون وارد بازار بریتانیا شد. این خودروساز در تلاش است با ارائه ارزش بالا در برابر مبلغ پرداختی جایگاه خوبی در کلاسی بسیار شلوغ پیدا کند.


رکستون جدید اساساً یک شاسی‌بلند سنتی با ساختار بدنه روی فریم بوده که استایل مدرنی داشته و البته تلاش نمی‌کند هویت خشن خود را پنهان کند. کابین خودرو نیز خوب کار شده و دارای کیفیت مناسب و ویژگی‌هایی چون چرم ناپا در تریم های فول‌تر و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی می‌باشد.

سانگ یانگ رکستون
تنها یک انتخاب برای پیشرانه در بریتانیا وجود داشته که نسخه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۷۹ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر است. شما می‌توانید از بین یک گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۷ سرعته اتوماتیک سفارشی ساخت مرسدس یکی را برگزینید. تمامی نسخه‌های رکستون جدید با سیستم چهار چرخ محرک قابل انتخابی عرضه می‌شوند که دارای ضرایب سنگین نیز هست. ظرفیت یدک کشی این خودرو ۳.۵ تن اعلام شده است.

سانگ یانگ رکستون
مدل‌های EX پایه بهای آغازین ۲۷۵۰۰ پوندی داشته و تجهیزات آن‌ها شامل رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی، حسگرهای پارک جلو و عقب، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، کروز کنترل بوده و از جمله شاخصه‌های ایمنی می‌توان به هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط، دستیار نوربالا و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.

سانگ یانگ رکستون
تریم بالاتر ELX دارای تجهیزات اضافه‌ای چون ۷ صندلی، رینگ‌های ۱۸ اینچی، سیستم تهویه دو ناحیه‌ای، نشان‌دهنده‌های سوپرویژن، ناوبری تام تام و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۹.۲ اینچی، فرمان حساس به سرعت، غربیلک فرمان گرم شونده، شیشه‌های عقب دودی، پوشش چرم ناپا، صندلی‌های جلوی گرم شونده و برقی، کلید هوشمند، آینه الکتروکرومیک و ۹ کیسه هوا است. قیمت این مدل از ۳۲ هزار پوند آغاز می‌شود.


اما مدل کاملاً فول که رکستون Ultimate نام دارد بهای ۳۷۵۰۰ پوندی داشته و دارای گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک، رینگ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های جلوی زنون، مه شکن‌های LED، نورپردازی کابین، فینیش فولاد ضدزنگ روی درب‌ها، پایش سه‌بعدی محیط اطراف، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، پوشش چرم ناپا، صندلی‌های گرم و سرد شونده با حافظه و درب پشتی برقی است.

این خودرو همچنین با گارانتی ۵ ساله بدون محدودیت کیلومتر سانگ یانگ عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چهره قابل قبولی داره اما ستون C یکم پهنای بیش از حد داره، تایرشم برای این ابعاد کوچیکه، کابینش در عین سادگی شیک و گیراست، امکانات و توانش رضایت بخشه، قیمتشم اگر پایین‌تر بود، بهتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    قیمتش زیاد نیست با توجه به این که مثل لندکروز در واقع یک suv هستش نه کراس اوور پس برای افرود البته نه خیلی سنگین اماده هست این مانیتور خودروها هم هر روز دارن بزرگتر میشن همش هم از شرکت تسلا شروع شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ilovit

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    من به عنوان دارنده تیوولی که حاصل شروع و استارتی مجدد از سانگ یانگ است عرض می کنم که خودروی تیوولی و رکستون هر دو کیفیت خوب با قیمت مناسبی را نسبت به رقبا عرضه می کنند و این سیاست سانگ یانگ است تا در ابتدا برند خود را همچون هموطنان خود کیا و هیوندای مطرح کند لذا در ابتدا در این دو کلاس دو خودروی خوب را به بازار عرضه کرده است دقیقا به یاد دارم که دارندگاه محصولات کره ای مثل کیا و هیوندای بین سالهای ٢٠٠۶ تا ٢٠١٠ از خودروی خود نسبت به رقم پرداختی راضی تر بودند کما اینکه کیا و هیوندای همچنان هم نسبت به رقبا در میزان رضایت خریدار در جایگاه خوبی قرار دارند در مجموع خرید این خودرو در صورت ورود به بازار ایران با قیمتی زیر ٢٢٠ میلیون بسیار ارزشمندتر از سانتافه و سورنتو و کولیوس است اولا شاسی مستقل که یعنی شما یک اس یو وی واقعی سوارید دوما ابعاد بزرگتر نزدیک به لندکروز و سوما تکنولوژی مرسدس بنز که خود دلیل عمر بالای گیربکس است اما تعصب و اینکه مردم چه می گویند متاسفانه در کشور ما حرف اول را میزند از همین روی قیمت سانتافه یک کراس اوور معمولی شهری به ٢٨٠ میلیون می رسد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا