سانگ یانگ

معرفی رسمی پیکاپ جدید سانگ‌یانگ رکستون اسپرت در نمایشگاه ژنو

چندی پیش تصاویری از پیکاپ جدید سانگ‌یانگ بنام رکستون اسپرت منتشر شد و حالا این باربر جدید کره‌ای رسماً در نمایشگاه ژنو معرفی شده است. این پیکاپ همان‌طور که از نامش مشخص است بر اساس نسل جدید اس‌یووی رکستون ساخته شده و بنابراین از ساختار بدنه روی شاسی برخوردار است. البته رکستون اسپرت در ژنو با نام موسو معرفی شده و در بازارهای اروپایی با این نام عرضه خواهد شد.

در داخل این پیکاپ جدید، پنج شخص بالغ می‌تواند بنشینند درحالی‌که مانند رکستون نسخهٔ بالا ردهٔ آن‌هم به صندلی‌های چرمی ناپا، نمایشگر ۸ اینچی یا ۹.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کارپلی اپل، اندروید اتو گوگل، ناوبری ماهواره‌ای، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلوی زنون، گرم‌کن برف‌پاک‌کن‌ها و… مجهز شده است. ازجملهٔ سیستم‌های ایمنی این ماشین نیز می‌توان به سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، دوربین دید اطراف و سنسورهای پارک جلو و عقب اشاره کرد. گفته شده رکستون اسپرت می‌تواند بیش از یک تن بار را حمل کرده و تریلرهایی تا ۳.۵ تن را هم یدک بکشد.

رکستون اسپرت در بیرون تا حد زیادی به برادر اس‌یووی‌اش شبیه است تا جایی که از جلو تا ستون B آن کاملاً با رکستون یکسان است اما درهای عقب، کابین سرنشینان عقب و البته قسمت بار آن دوباره طراحی شده است. برای رکستون اسپرت رینگ‌های آلیاژی ۱۷، ۱۸ و ۲۰ اینچی در نظر گرفته شده که کسانی که حاضرند راحتی را فدای زیبایی کنند می‌توانند در تیپ‌های بالایی رینگ‌های ۲۰ اینچی را سفارش دهند.

رکستون اسپرت در پیشرانه هم با رکستون اشتراک دارد به‌نحوی‌که در زیر کاپوت آن نیز همان پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل قرار گرفته که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما درحالی‌که انتقال نیروی این موتور در اس‌یووی رکستون توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز صورت می‌گیرد، در رکستون اسپرت برای این کار دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن در نظر گرفته شده است.

در این پیکاپ کره‌ای نیروی موتور به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که البته این سیستم به حالت دیفرانسیل عقب و تنظیم ضرایب سبک یا سنگین هم مجهز است. سانگ‌یانگ رکستون اسپرت یا آن‌طور که در اروپا شناخته می‌شود موسو، از اواخر سال جاری در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد و قیمت آن‌هم در همان زمان اعلام می‌شود. رکستون اسپرت در زادگاهش کرهٔ جنوبی اما هم‌اکنون با قیمتی از ۲۳.۵ میلیون وون (حدود ۲۲ هزار دلار) تا ۳۰.۸ وون (حدود ۲۹ هزار دلار) عرضه می‌گردد.

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    وقتی از بقل به ماشین نگاه می کنی همه چی خوبه تا نگاه آدم میرسه به آخر کابین و اول محفظه بار ….
    یه دفعه همه چی نا مأنوس و بد رخ میشه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      ستون سی ماشین مثه این میمونه که قسمت عقب ماشین رو ببری و بعد یه صاف کاری مشتی ،اینطوریش کنی،
      لااقل ستون سی ماشین رو متمایز میکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Wrx

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    این ماشین عالیه تو تست های افرودش خیلی خوب عملکرده البته من فقط کلیپ های تستشو دیدم
    کاش در مورد موتور بنزینیشم صحبت میشد چون موتور قوی تری بود ۲۲۲اسب فک کنم قدرت داشت ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F.A

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    با درود بر همه

    به نظر میرسه که محفظه کوچک بار موجب تعادل و کیفیت سواری بهتری بشه و اگر محفظه بار بیشتر میشد، به همان اندازه از تعادل و کیفیت سواری ماشین کاسته میشد.

    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا