سایر خودروهای آسیایی

احتمال معرفی پروتوتایپ Devel Sixteen در نمایشگاه خودروی دوبی

احتمالاً هایپرکار دول سیکستین را به یاد دارید که در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۳ رونمایی شد. آن زمان گفته شد که این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ V16 چهار توربو است که ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و با تکیه بر آن می‌تواند به حداکثر سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بااین‌حال اکثر کارشناسان این هایپرکار را چیزی بیش از یک نمونهٔ نمایشی و غیرکاربردی نمی‌دانستند ولی حالا گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد چهار سال پس از رونمایی اولیهٔ دِولِ سیکستین، قرار است امسال در نمایشگاه خودروی دوبی نخستین پروتوتایپ کاربردی این هایپرکار رونمایی گردد.

در این گزارش گفته شده که پروتوتایپ سیکستین همچنان از همان موتور شانزده سیلندر چهار توربو با قدرتی در حدود ۵۰۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. سازندهٔ این ماشین همچنین اعلام کرده است که برای توسعهٔ هایپرکار خود با شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino همکاری خواهد کرد. این همان شرکتی است که توسعهٔ سوپراسپرت‌های SCG 003 و آپولو Intensa Emozioine را در کارنامهٔ خود دارد. همچنین سازندهٔ دِوِل سیکستین این بار ادعا کرده که این هایپرکار می‌تواند به حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که در صورت تحقق، رکورد خارق‌العاده‌ای خواهد بود.

نیروگاه V16 این هیولا حجمی معادل ۱۲.۳ لیتر دارد و توسط شرکت Steve Morris در میشیگان ساخته شده است. این موتور به‌طور خاص برای استفاده در مسابقات درگ طراحی شده و تست آن توسط دستگاه داینو نشان داده است که قدرتی در حدود ۴۰۰۰ اسب بخار دارد؛ بنابراین می‌توان گفت ادعاهای دِوِل سیکستین خیلی هم غیرواقعی نیست. نمایشگاه دوبی امسال در تاریخ ۱۴ نوامبر کار خود را آغاز خواهد کرد اما دِوِل سیکستین تنها خودروی قدرتمند این نمایشگاه نخواهد بود چراکه گفته شده شورلت کوروت ZR1 جدید هم در همین نمایشگاه رونمایی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. SAEED

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    5000 اسب بخار؟؟؟؟؟!!!!!!
    این دیگه جاده نیاز نداره که.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Love Cars

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    با 4000 اسب بخار دیگه آماده ی پروازه چون دیگه جاده کفافیت نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Love Cars

      ۲۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (165 ديدگاه)

      کفایت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا