سایر خودروهای آسیایی

معرفی اولین خودروهای شرکت ویتنامی وین‌فَست

برند ویتنامی تازه‌ تأسیس وین‌فَست قرار است در نمایشگاه پاریس امسال رسماً اولین محصولات خود که شامل یک سدان و یک اس‌یووی می‌شود را رونمایی کند. حالا اما این شرکت پیش از نمایشگاه پاریس، تصاویری از این دو خودرو را منتشر کرده است. این خودروها توسط شرکت معروف و معتبر پینین‌فارینا برای بازار داخلی وین‌فست بر اساس گرایش مردم ویتنام طراحی شده‌اند. وین‌فست برندی متعلق به شرکت بزرگ وین‌گروپ (VinGroup) است که بزرگ‌ترین شرکت خصوصی در ویتنام محسوب می‌شود.

طراحی این سدان و اس‌یووی ارتباط مستقیمی با مردم ویتنام داشته است زیرا وین‌فست ۲۰ اسکچ طراحی مختلف از چندین شرکت همچون چهار شرکت طراحی بزرگ ایتالیایی را به مردم نشان داده و انتخاب را بر عهدهٔ آن‌ها گذاشته است. در این نظرسنجی ۶۲ هزار نفر شرکت کردند و درحالی‌که بین اسکچ‌ها، طرح‌های شرکت ایتال‌دیزاین هم وجود داشتند اما نهایتاً طرح پینین‌فارینا بیشترین رأی را از سوی مردم دریافت کرده و به‌عنوان طراحی برتر برای محصولات وین‌فست انتخاب شد.

این دو ماشین که هردو محصولات پریمیومی هستند، در نمای جلویی شباهت بسیار زیادی به هم دارند. مشخصه‌های اصلی طراحی این قسمت شامل نشان کرومی V در مرکز جلوپنجره، خطوط افقی کرومی که در چراغ‌های روشنایی در روز ادغام شده‌اند، چراغ‌های جلوی صیقلی و بخش کرومی نامتقارن در جلوپنجره می‌شود. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ مدل سدان اما می‌توان به فاصلهٔ محوری زیاد، کاپوت کشیده و خطوط بدنهٔ افقی اشاره کرد درحالی‌که مدل اس‌یووی عضلانی‌تر بوده و اسپرت به نظر می‌رسد.

مدیر طراحی وین‌فست آقای «دیوید لیون» در مورد طراحی این دو ماشین گفته است:

«طراحی قوی و قابل‌تشخیص با خطوط ظریف و جزئیات دقیق موجب شده که خودروهای ما چند مشخصهٔ برجسته را به نمایش بگذارند. اول و مهم‌تر از همه، خطوط اطراف لوگوی V است که به کشور ویتنام و همین‌طور شرکت وین‌گروپ و برند وین‌فست اشاره دارد. برای بیان زیبایی طبیعی ویتنام و شخصیت خونگرم و پویای مردم ویتنام از طریق یک زبان طراحی مدرن و در کلاس جهانی، ما به‌واسطهٔ همکاری با پینین‌فارینا هریک از خطوط بدنهٔ خودروها را با دقت ایجاد کردیم».

فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ این خودروها اعلام نشده است ولی به‌احتمال‌زیاد در زمان نمایش آن‌ها در نمایشگاه پاریس جزئیات بیشتری از این سدان و اس‌یووی ویتنامی منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود وین‌فست در نمایشگاه پاریس نام این دو خودرو را هم اعلام کند. پس از اولین نمایش جهانی، هردوی این ماشین‌ها تا پایان سال جاری در ویتنام عرضه خواهند شد درحالی‌که صادرات آن‌ها به بازارهای بین‌المللی هم برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است ولی نمی‌دانیم وین‌فست برای این کار چه کشورهایی را در نظر دارد. همچنین علاوه بر این سدان و اس‌یووی، این شرکت در حال توسعهٔ خودروهای الکتریکی، خودروهای شهری، اتوبوس‌های الکتریکی و اسکوترهای الکتریکی هم هست.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمود

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ویتنام هم خودرو ساز شد ولی ما همچنان ……روی قله ی علم و دانش هستیم به قول بعضی از اقایون !!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. حمید ع

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ما که از ویتنام خیلی بالاتریم.اصلا از همه بهتریم.این شرکت خصوصیه.شرکت خصوصی هم بدرد نمیخوره.زیادی حساب کتاب و نظم دارن.نمیشه هر چیزی رو بمردم انداخت.مافیای خودرو تو این سیستمها شکل نمیگیره .خودرو سازی فقط دولتیش ..که همراه با انحصاره و مدیریت بی لیاقت.بقول ی مرد بزرگی حتی یه ساعت خراب هم تو طول روز ۲بار تایم رذو درست نشون میده.ولی مدیر هامون واقعا جز خیانت و آسیب به سازمان و کارکنان و تولید داخلی هیچ ثمره دیگه ای ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    بهتره که مسافرت به روش بومی و سازگار با اقلیم و محیط زیست که همان خر و اسب و قاطر است را ترویج کنید چون هم برای ایمنی و هم سلامت و ورزش و هم محیط زیست هم دانش بومی و اقتصاد بدون نفت و مبازه با امریکا خوب است اینطوری هم مشتی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب زدیم و هم پول نفت را به ملت های ستم کشیده و در بند بدیم و خودمان سوار خر و الاغ و قاطر بشیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Mohamad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یعنی خاک هر 6 قاره تو سر خودروسازان ایرانی…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    یادتونه سال قبل یه شرکتی داخلی میخواست سوپر اسپورت بسازه ؟ چندتا عکس کانسپت هم داد بیرون.. من از همون اولش گفتم کشکه…مونتاژ کار ها و لگن سازان هم که تعطیلن… منتظر باشین کشورای مثل بورکینافاسو و گینه نو و اوگاندا هم تا چند سال دیگه از این مملکت بزنن جلو… به قول ظریف وزیر خارجه مردم خودشون خواستن اینجوری زندگی کردن رو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    طراحی جلو هردو ماشین فوق العادست و نمای جانبی سدان هم باشکوهه اما از طراحی عقب دو خودرو خیلی خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. F-23

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من دیگه حرفی برای گفتن ندارم !
    و این بود پایان امپراطوری ایران .
    بدین وسیله از تمام دست اندر کاران تشکر میکنم
    سران کشور ، سران همسایه ، تخیلات بی سر ، مداحان و سگ های درگاه ، روزنامه ها و جراید
    سازمان صدا و سیما و برادران قاچاقچی و خلاصه همه و همه

    کشوری که روزی 500 تن بمب روش ریخته شده اینجوری پیشرفت کرد .

    و من الله تو فیق !

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. Bilbo

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    طراحی سدانش فوق العاده هست، فوق العاده….باور نمی‌کنم که اینطوری به دلم نشسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نیما

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    کی میاد ایران؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ویتنام از نظر ساخت تجهیزات الکترونیک خیلی دست پری داره هم ارز ارزانی داره هم نیروی کار ولی انقدر فقیرن همشون موتورسوار میشن و ساخت یه خودروی پرمیوم خیلی بلندپروازانه هست
    البته کشورهای شرق آسیا انقدر وطن پرست و توسعه طلب هستن که از اخر خط شروع کنن
    برعکس چنتا کشور تو غرب آسیا

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا