سایر خودروهای آسیایی

جدیدترین ویدئو از دِوِل سیکستین

دِوِل سیکستین به دلیل مشخصات خارق‌العاده و غیرقابل‌باور، برند ناشناخته و این واقعیت که شاید هیچ‌گاه به تولید نرسد، یکی از بحث‌برانگیزترین ابرماشین‌هایی است که طی سال‌های اخیر معرفی شده است. این هایپرکار خاورمیانه‌ای برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به جهانیان نشان داده شد. سپس چهار سال گذشت و تقریباً هیچ خبر خاصی از آن نبود اما در اواخر سال ۲۰۱۷ نسخهٔ اصلاح‌شده و آمادهٔ تولید سیکستین معرفی شد. حالا نیز تقریباً دو سال از آن زمان گذشته و هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی آغاز تولید این ماشین وجود ندارد اما بااین‌حال توسعه و بهبود سیکستین همچنان ادامه دارد.

حال به‌تازگی ویدئوی کوتاهی از آزمایش سیکستین در جاده‌ای بیابانی در خاورمیانه منتشر شده است. در این ویدئو، خودرو با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است و قبل از پایان فیلم تقریباً ناپدید می‌شود. هرچند این ویدئوی جذابی نیست اما چون تاکنون خیلی کم سیکستین در حال حرکت دیده شده است، هر وقت چنین اتفاقی رخ دهد می‌تواند قابل‌توجه باشد. دِوِل قصد دارد این هایپرکار را در سه نسخهٔ مختلف تولید کند. نسخهٔ پایه به یک پیشرانهٔ V8 با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ میانی که مثل قبلی نسخه‌ای جاده‌ای خواهد بود، از یک پیشرانهٔ ۱۲.۳ لیتری V16 توئین توربو با ۳۰۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

بالاترین نسخهٔ سیکستین اما صرفاً مخصوص پیست است و هرچند از همان موتور V16 نسخهٔ میانی استفاده می‌کند اما در اینجا ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت یعنی بیش از سه برابر قدرت بوگاتی شیرون که رقم بسیار زیادی است. مطمئناً ساخت پیشرانهٔ درون‌سوزی با چنین قدرتی امکان‌پذیر است اما استفاده از آن در خودرویی جاده‌ای بحث دیگری است. این در حالی است که به نظر می‌رسد سیکستین فاقد خنک‌کنندگی لازم برای این پیشرانه است. بااین‌حال دِول می‌گوید قصد تولید این خودرو را دارد اما سیکستین خودرویی تولید انبوه نخواهد بود بلکه تنها هفت دستگاه از آن ساخته می‌شود و به گفتهٔ سازنده، هم‌اکنون لیست انتظار دوساله برای آن وجود دارد. قیمت سیکستین در نسخهٔ پایه از ۱.۶ میلیون دلار آغاز می‌شود و در نسخهٔ بالا رده به ۲.۲ میلیون دلار می‌رسد. هنوز مشخص نیست این خودرو چه زمانی به خریداران تحویل داده می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سفینه زمینی ¿¡¿¡

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Hamed

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    گیریم 5000 اسب هم واقعا خروجی موتورشه تو کدوم پیستی که حداقل 10 تا 15 تا پیچ داره به دردش میخوره که نسخه پیست 5000 اسب قدرت داره ؟ جزء یه کفی 20 کیلومتری کجا به کارش میاد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir.ferrari

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    بسی خندیدیم، تهشو در بیاری میبینی تو اعداد و ارقام از پس یه ماشین با ۵۰۰ اسب بخار استاندارد برنمیاد،یه خروار اسب بخار بی بخار!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ali Keyhani

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (657 ديدگاه)

    یه ماکتی بیش نیس نمیدونم چرا انقدر روش مانور میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. milad

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چه رخ خفنی داره?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Alireza

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    اسباب بازی خوبیه واسه عربایی ک دوس دارن پولشونو یجوری خرج کنن
    ولی مطمئنا ماشین خوبی نخواهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    موتور این خودرو ساخت کمپانی استیو موریس آمریکاست که یکی از بهترین سازنده های موتور های سفارشی میباشد حتما تو یوتیوب یه سری به پیجش بزنید موتور های جالبی ساختن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا