سایر خودروهای آسیایی

داتسون GO، گزینه اقتصادی احتمالی ایران‌خودرو

شرکت ایران‌خودرو قصد دارد که به تولید خودروهای ارزان‌قیمت و با کیفیت بپردازد، از همین رو درصدد آن است که با شرکت داتسون از توابع کمپانی نیسان قرارداد همکاری به امضاء رساند. طبق این قرارداد، داتسون به تولید و مونتاژ خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومانی در ایران اقدام خواهد نمود. به این بهانه، نگاهی گذرا به تولیدات فعلی داتسون انداخته و سپس به بررسی فنی مدل GO خواهیم پرداخت، مدلی که به نظر می‌رسد شانس تولیدش در ایران از دیگر گزینه‌های این شرکت بیشتر است.

Datsun Go
Datsun Go
داتسون نام برندی بود که در سال‌هایی نه‌چندان دور، شرکت نیسان خودروهای صادراتی خود را با این نام به اقصی نقاط عالم صادر می‌کرد، ولی از سال ۱۹۸۶ میلادی، این نام را از روی محصولات خود حذف نمود. پس از ۲۶ سال و در تاریخ ۲۰ مارس سال ۲۰۱۲ میلادی، شرکت نیسان اعلام نمود که قصد احیاء این برند را داشته و می‌خواهد که خودروهای ارزان‌قیمت خود را با این مارک و نشان در بازارهای کشورهایی همچون هندوستان، روسیه، اندونزی، آفریقای جنوبی عرضه نماید. از زمان وقوع این رویداد تاکنون، داتسون چند مدل متفاوت را به بازارهای جهانی عرضه نموده که در اینجا در مورد هر یک از آنها توضیحات مختصری ارائه می‌شود.

Datsun Go
داتسون ON-DO:
این سدان کوچک با طولی معادل ۴.۳۳ متر بر مبنای لادا گرانتا تکوین و توسعه یافته و از آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. هم‌اکنون، این خودرو در روسیه و در شرکت آفتاواز تولید می‌شود. ناگفته نماند که امروزه شرکت آفتاواز سازنده خودروهای لادا از اقمار کمپانی رنو – نیسان به شمار می‌آید و به همین سبب است که محصولی همچون داتسون ON-DO از پلت‌فرمی مشترک با لادا گرانتا سود می‌برد.

داتسون MI-DO:
این خودروی هاچ‌بک در آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد و یک مدل ری بج و بازطراحی شده از لادا کالینا محسوب می‌شود. این خودرو نیز همچون مدل ON-DO توسط شرکت آفتاواز روسیه عرضه می‌شود.

داتسون GO:
تولید داتسون GO از سال ۲۰۱۴ میلادی در هندوستان آغاز شد و در حال حاضر علاوه بر هند، در اندونزی هم به تولید می‌رسد. خودروی مذکور از پلت‌فرم V نیسان بهره می‌برد، پلت‌فرمی که در مدل‌های میکرا و مارچ هم به کار گرفته می‌شود. داتسون GO هاچ‌بک به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر بوده و با طولی معادل ۳.۷۸ متر تقریباً هم‌اندازه پژو ۲۰۶ هاچ‌بک است. نسخه استیشن این مدل هم با نام GO+ به بازار عرضه می‌شود.

Datsun Go+ MPV
Datsun Go+ MPV
داتسون REDI-GO:
این خودروی سوپر مینی با طول تقریبی معادل ۳.۴۳ متر فعلاً جدیدترین محصول داتسون به شمار می‌آید و از پیشرانه مشترکی با رنو کوئید بهره می‌برد. خودروی مذکور در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد و در حال حاضر نیز در کشور هندوستان به تولید می‌رسد.

همان‌طور که در سطور بالا هم گفته شد، به نظر می‌رسد که شانس تولید مدل GO از بقیه نسخه‌های داتسون در ایران بیشتر است، لذا برای آشنایی بیشتر با این خودرو متنی را از سایت «CARMAG» آفریقای جنوبی گلچین نمودم که امید است مورد توجه و عنایت شما عزیزان واقع گردد.

Datsun GO 2014
Datsun GO
مقدمه
شرکت داتسون، راه‌اندازی مجددش را از دو سال پیش اعلام نمود و سایت تولیدی آن نیز به‌زودی در آفریقای جنوبی افتتاح خواهد شد. تا این لحظه، اهالی آفریقای جنوبی منتظر هستند تا بشنوند که این برند چه چیزی را در انبان خود برای عرضه در این اقلیم دارد؛ و حال می‌توانیم نفسی به‌راحتی بکشیم؛ زیرا که داتسون قصد دارد که ورود دوباره خود را در این بازار با عرضه نسخه هاچ‌بک مدل GO آغاز نماید.
در اینجا می‌خواهم ایده‌ای را طرح کنم – این خودرو می‌تواند مدنظر جوانان و آن دسته از اشخاصی قرار گیرد که به دنبال گزینه‌ای برای نخستین رانندگی‌شان هستند؛ خودرویی با بهایی کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ رند (حدود ۷,۰۰۰ دلار)، و از شرکتی که نه‌تنها در آفریقای جنوبی شناخته شده است بلکه دوست‌داشتنی نیز هست؛ و بالاتر از همه، این برند از سوی نیسان پشتیبانی می‌شود، برندی که در آفریقای جنوبی مورد اعتماد واقع شده است.

Datsun Go
طراحی و استایل
این خودرو وسیله نقلیه بد منظری نیست، نه. تصاویرش هم نمی‌تواند دراین‌باره داوری صحیحی را ارائه دهد. البته نمی‌خواهم داتسون GO را تا حدی ببرم که آن را شکیل و زیبا بخوانم، اما با این وجود، این خودرو زشت و کریه‌المنظر نیست. در ناحیه جلو، چراغ‌های زاویه‌داری وجود دارند، یک کاپوت شکیل و جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگ که جزییات نقره‌ای رنگی پیرامون آن را فرا گرفته و یک آرم داتسون هم در دماغه آن نصب شده است. در امتداد کناری این خودرو، خط شانه‌های رو به صعودی را مشاهده می‌کنیم که چشمانتان را تا بخش عقب آن همراهی می‌کنند، جایی که توجه شما به برخی از الهامات مأخوذ از نیسان میکرا جلب می‌شود. در ناحیه عقب، سپر بزرگ و چراغ‌های زاویه‌دار، ظاهری کمی پهن و گسترده را برای این بخش تدارک دیده‌اند. با آنکه ظاهراً نباید نسخه استاندارد GO تجهیزاتی را که مشتریان به دنبال آن هستند واجد باشد، ولی با این وجود گزینه‌های شخصی متعددی در آن مشاهده می‌شود. این گزینه‌ها شامل مواردی همچون جزییات کرومی، ریل سقفی، یک اسپویلر و رینگ‌های آلومینیمی می‌گردد.

Datsun Go

داخل و کابین
من بابت رنگ بژ روشن به کار رفته در داخل کابین GO هیجان‌زده نیستم، ولی ظاهر و وجاهت آن تا حدی به‌واسطه رنگ مشکی کنسول مرکزی، پره‌های هوا و دسته راهنما/برف‌پاک‌کن نقض شده است. البته بعد از مدتی، به این فضا عادت کردم. در سرتاسر کابین از پلاستیک‌های سخت استفاده شده و با توجه به قیمت پایینی که برای این خودرو هدف‌گذاری شده، بی‌تردید نگرانی بابت کیفیت، نصب و پرداخت قطعات وجود دارد. من نمی‌توانم درباره دوام درازمدت قطعات ادعایی بکنم، اما در طی زمانی که در کابین آن صرف نمودم پلاستیک‌های سخت از کیفیت مناسب و درخوری برخوردار بودند و هیچ مشکلی هم از این بابت (کیفیت) مشاهده نشد.

Datsun Go
صندلی جلو داتسون GO همانند یک نیمکت است، خیلی قهقرایی (برگشت به دوران گذشته)، و ازاین‌رو ممکن است برخی از مردم آن را دوست نداشته باشند، اما من آن را می‌پسندم. این صندلی کاملاً راحت بوده و در دو بخش قابل تنظیم است. از دیگر بخش‌های این کابین که نوید بازگشت به دوران گذشته را سر می‌دهد دسته‌دنده آن است که در بالای داشبورد نصب شده است و نیز ترمزدستی چتری شکل آن.
درست همانند بدنه، کابین داتسون GO نیز می‌تواند به گزینه‌های شخصی متعددی تجهیز شود، از جمله پوشش‌های متفاوت برای صندلی‌ها و تریم های دیگری که بالقوه برای مالک آن قابل سفارش است.

Datsun Go 05
ابعاد، وزن و ظرفیت
اندازه این خودرو در طول معادل ۳,۷۸۵ میلی‌متر، در عرض ۱,۶۳۵ میلی‌متر و در ارتفاع ۱,۴۸۵ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن هم برابر با ۲,۴۵۰ میلی‌متر است. داتسون GO یک هاچ‌بک کوچک است، اما با این وجود، درون کابین آن کاملاً جادار حس می‌شود و این گمان هم می‌رود که پنج سرنشین را به‌راحتی در خود جای دهد. بنا به ادعای شرکت داتسون، گنجایش حمل بار آن معادل ۲۶۵ دسی‌متر مکعب (لیتر) است. داتسون GO خودرویی سبک وزن بوده و وزن خالص آن زیر رقم ۸۰۰ کیلوگرم است، و مصرف سوخت اقتصادی آن معادل ۵.۲ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است. باک بنزین GO از گنجایشی معادل ۳۵ لیتر برخوردار است و با عنایت به مصرف پایین این خودرو، لازم نیست زمان زیادی را در پمپ‌بنزین‌ها صرف نمایید.

بر روی جاده
با توجه به پیشرانه ۳ سیلندر و ۱.۲ لیتری نصب شده در این خودرو، که از توانی معادل ۶۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۰۴ نیوتن‌متر برخوردار است، انتظار نداشتم که GO در هر جا و مکانی این‌گونه سرعت بگیرد، اما من به نحو مطبوعی از طبیعت این پیشرانه لذت بردم. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۵ سرعته دستی با ضرایب دنده کوتاه عرضه می‌شود و حسی از فراوانی قدرت و گشتاور در آن وجود دارد و از تنفس کافی هم برای شتاب‌گیری سریع برخوردار است. در مجموع، پیشرانه مذکور وظیفه خود را جهت حرکت روبه‌جلوی این خودروی سبک به‌خوبی انجام می‌دهد؛ با این وجود، می‌تواند اندکی پر سر و صدا نیز ظاهر شود.

Datsun Go
فرمان به طرز خوبی سبک است و حس کافی و بازخورد آن، احساسی از اطمینان را به راننده القاء می‌کند. با شعاع گردش ۴.۶ متری، این خودرو به‌خوبی از حومه ژوهانسبورگ به سمت مسیر اصلی رانده می‌شود.

مشخصات
این خودرو با مشخصات متفاوتی عرضه می‌شود: MID و LUX. هر دو نسخه با توجه قیمت خود از حجم مناسبی از تجهیزات استاندارد بهره می‌برند. آیتم‌های استاندارد در تمامی رده‌ها شامل مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، لامپ‌های روشنایی همراهی راننده، یک کامپیوتر سفری که اطلاعات فوری مربوط به سوخت اعم از میانگین مصرف و مسافت باقی مانده تا خالی شدن باک بنزین، در آن به نمایش در می‌آید و یک خروجی ۱۲ ولتی، هستند. رده LUX هم از تجهیزاتی من‌جمله مهارکننده تلفن همراه برای اتصال اسمارت فون، یک اتصال کمکی و درگاه USB برای شارژ بهره‌مند است. همچنین از امکاناتی مثل قفل مرکزی دستی و فرمان حساس به سرعت هم برخوردار است. یک سیستم رادیوی جانبی هم در آن به صورت آپشن اضافی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.
تجهیزاتی که حذفشان از لیست امکانات استاندارد این خودرو سخت خودنمایی می‌کنند، عبارتند از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و کیسه‌های هوا. برایم این امر قابل درک نیست که چگونه برخی از خودروهای جدید می‌توانند فاقد یکی از این تجهیزات، دستکم به صورت استاندارد و یا لااقل به صورت آپشن باشند. این تجهیزات در داتسون GO فعلاً در دسترس خریداران نیستند و این موضوع واقعاً غیرقابل قبول است. پاره‌ای از استدلالات وجود دارند مبنی بر این که خودروها در طول چرخه کاری خود هرگز از چنین تجهیزاتی استفاده نمی‌کنند، پس از آنجایی که در گذشته ما می‌توانستیم بدون این تجهیزات به‌خوبی سر کنیم در حال حاضر می‌توانیم. نه، در حال حاضر بدون تجهیزات ایمنی قادر به راندن در شرایطی نیستیم که نسبت به آن زمان کاملاً تغییر نموده است. این روزها خودروهای بیشتری در جاده‌ها تردد می‌کنند و رانندگان بیشتری هم نسبت به قبل، دچار گیجی و حواس‌پرتی می‌شوند؛ بنابراین نیاز است که مقوله ایمنی در بالاترین اولویت برای تمامی سازندگان خودرو قرار گیرد و لااقل برای سمت راننده یک کیسه هوا تعبیه شود. شرکت داتسون می‌گوید که این آیتم را در سال آینده در دسترس خریداران خود قرار می‌دهد.
توضیح: زمان درج متن فوق مربوط به ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی است و در آن زمان داتسون GO بدون آیتم کیسه هوا در بازار عرضه می‌شد، ولی هم‌اکنون، برخی از تیپ‌های داتسون GO به طور استاندارد از کیسه هوای سمت راننده بهره می‌برند.

Datsun Go
داوری کلی
من واقعاً داتسون GO را دوست دارم و درواقع، اگر قصد خرید خودروی نویی را در بازار داشته باشم به آن فکر خواهم کرد. این خودرو ارزان‌قیمت است ولو آنکه برخی مواقع احساس شود که در آن کاهش هزینه صورت پذیرفته است. من واقعاً تحت تأثیر آن قرار گرفتم. خودروی مذکور هر آنچه را که برای یک فروش خوب لازم است را دارا می‌باشد، از جمله استراتژی بازاریابی هوشمندانه، یک نام که مردم آن را به‌خوبی می‌شناسند، ساپورت و پشتیبانی از طرف یک سازنده بزرگ و فروشندگان و مراکز سرویسی که در سرتاسر کشور پخش شده و پیشرانه‌ای که فان و سرحال است و در نهایت، بهایی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. داتسون حتی پیشنهاد یک سرمایه‌گذاری بی‌نظیر و گزینه‌های متعددی از بیمه را به‌عنوان راه‌حلی جهت خرید در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. با این همه، نمی‌توان از واقعیتی چشم‌پوشی کرد و آن هم زمانی است که پای مقوله مهمی همچون تجهیزات ایمنی به وسط می‌آید، در اینجاست که داتسون GO در راه بزرگی که در پیش گرفته کمی نزول می‌کند.

Datsun Go

مشخصات کلی داتسون گو

از آنجایی که عمده مشخصات این خودرو در لابه‌لای متن ذکر شده، در ذیل تنها به مختصات کلی این خودرو پرداخته می‌شود.
نوع موتور: سه سیلندر خطی
حجم موتور: ۱۱۹۸ سی‌سی
توان: ۶۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۰۴ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۳.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۲ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
خروجی گاز CO2: 123 g/km
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: میله پیچشی H-TYPE
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی
نوع کالیپر ترمز عقب: کاسه‌ای
تجهیزات ایمنی: یک عدد کیسه هوا سمت راننده، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای
سایز لاستیک‌های جلو و عقب: ۱۵۵/۷۰ R 13
قیمت در آفریقای جنوبی: ۸۹,۵۰۰ رند یا حدود ۲۱.۹ میلیون تومان (مدل MID) و ۹۹,۵۰۰ رند یا حدود ۲۴.۴ میلیون تومان (مدل LUX)
قیمت در هندوستان: ۳۲۲,۰۰۰ الی ۴۲۲,۰۰۰ روپیه (حدود ۱۶.۱ الی ۲۱.۱ میلیون تومان)
محل ساخت: کشور هندوستان

منابع:
CARMAG.CO.ZA
DATSUN.CO.IN
WIKIPEDIA.ORG
CARWALE.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام ممنون از مقاله خیلی خوبتون
    شاید بازار هدف این خودرو تو ایران خانومها باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      از لای کله قندی هام رد میشه؟؟؟؟؟
      ماشالله
      آقا من میخوام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رحمان

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (111 ديدگاه)

      لیاقت ماها همین دیگه( از ماست که بر ماست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایران خودرو و اقتصاد؟؟؟؟؟؟؟ خیلی خنده دار
    همین بیاد ایران خدا میدونه چند درصد با افزایش قیمت میدن به ملت.
    ایران خودرو به تنها چیزی که اصلا فکرنمیکنه اقتصاد.ملت تیغ نزنه اقتصاد نخواستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بهتره قبل از وارد کردن این ماشین یه تحقیقی درمورد سلیقه و توقع مشتری ایرانی انجام بدن، فکر نمیکنم حتی اون هایی که در آینده این ماشین رو میخرن از طراحی ظاهریش راضی باشن، مگر اینکه قیمتش زیرش 20 تومن باشه که خیلی خیلی بعیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    من mvm 110 turbo s new face خودمو به این ترجیح میدم . حداقل اینه هم خوشگلتره هم هیجان داره هم ی جای گرد مانند رو داشبورد داره که میتونی لپ تابتو بزاری روش مطالعه کنی و کار کنی . داتسون هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PORSCHE:The God of Cars

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه دیگه عزیز. هر چی باشه از ماشینای چینی بهتره. حداقل اصالت داره. اسم ژاپن رو یدک میکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        چین هرچی باشه از ایران خودرو و سایپا بهتره.بازم خودروساز
        ایران خودرو که هنوز ممتاژکننده است

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ahmad

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      خخخخخخخ
      این جارو برقی قوطی کبریتی مد این چینا (!) چطور بهت هیجان میده؟!
      لطفا با رسم شکل توضیح بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سجاد

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (189 ديدگاه)

    توی متن نوشته شده ، داتسون GO هاچ‌بک به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر بوده و با طولی معادل 3.78 متر تقریباً هم‌اندازه پژو 206 هاچ‌بک است!
    درحالیکه پراید با طول 3952mm از 206 هاچبک با طول 3822mm بزرگتره !
    یعنی داتسون Go از دوتاشون طولش کم تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،منظور نسخه هاچ بک پراید یا سایپا 111 بود که از طولی معادل 3615 میلی متر برخوردار است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. a

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    از پیش شکست خوردست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina.d

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    بدتر از این نمیشه،همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    یه آپشن هم داره تو ایران !!!
    موتور tu5 :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      داداش چرا مسخره میکنی!!!!
      باید بگی از موتور TU5 بهره می برد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ایران شده ***. هر چی ماشین ارزون قیمت تو دنیاست که فقط کم درامدترین مردم دنیا قادر به خریدش هستن گزینه ی احتمالی ساخت و تولید تو ایرانه. فقط سومالی و سیرالئون قدرت خریدشون از مردم ایران پایینتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ice

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واه واه دلم گرفت
    “ترمز دستی چتری”
    یاد مزدا هزار ماله چند دهه پیش افتادم در زمانه ای که تکنولوژی خودرو ایی داره به مرحله خودرانی میرسه ما هنوز توی ترمز دستی چتری هستیم…
    بعداز مونتاژ بیوک و کادیلاک ببین به چه مرحله ای رسیدیم…
    برم مطلب راجع به بنز رو بخونم و عکساشو نگاه کنم شاید حالم خوب شه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جنوب

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (316 ديدگاه)

    خدایا منو نجات بده ازدست این ماشینا
    چه گیری کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا4225

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بی نهایت زشت بی امکانات و گران یعنی مخلص کلام یه آشغال به آشغال های ایرانی اضافه شد صد رحمت به تیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. milad

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من نمیدونم مدیران صنعت خودروی ایران این ماشین های اشغال رو از کجا پیدا میکنند…ایران یکی از بزرگترین منابع نفت و گاز دنیا است ولی مردمش باید پراید وپژو 30سال پیش سوار بشن…واقعا مردم بدبختی هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      علل بدبختی و اوضاعمون مشخصه ولی مردم نمیخوان قبول کنن. تا موقعی که اکثریت بفهمم مشکل واقعی چیه باید سوخت و ساخت یا اینکه رفت. هرکسی حق انتخاب داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد کاظم

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حالا این ماشینها کی میخواهند واقعا به بازار عرضه بشن؟!!! بس که توی سایتها و روزنامه ها فقط مشخصات فنی وغیره وذلکشان را خوندیم خسته شدیم بابا !!! من که کلا ناامید شدم از عرضه خودروهای جدید مثل اینکه باید تا روز قیامت با همین پراید و پژو 405 و… بسوزیم وبسازیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    ارزش نداره. آخه اینا چیه وارد میخوان کنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی جون

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه چه اصراریه ایران خودرو و سایپا برن سراغ ماشین های زشت
    نمی تونن با دو تا خودرو ساز مطرح و خوب قرارداد ببندند؟؟؟؟،،،،؟؟
    یعنی توقع زیادیه…………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (313 ديدگاه)

    اگه بتونن اون جای دسته دنده رو تو این سایز ماشینا یجورایی تغییرش بدن یا شکلشو عوض کنن خیلی خوب میشه. تو همه ی برندها هم همینطوریه مثل اسباب بازی میشه ماشین.
    کامنتارو آدم میخونه فک میکنه از کشورای دارین نظرمیدین.. اون از بررسی سلریو که گفتن بیست سی میلیون میارزه اینم از اینجا.نمیگم ماشین خوبیه ولی تو بدترین حالت فنیش مثل 111با یه ظاهر جدیدتر و اسم داتسونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. omid

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جای دنده خیلی زشته!
    خودشم زشته!
    خودروی زشت وارد میکنن که بگن خودرو دخلی ها قشنگن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا همین طور هست میخوان بگن ماشینهای بدتر از پراید پژو هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امین

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    هرچی ماشین بدترکیب تو هر برندی وجود داره گزینه احتمالی ایرانخورد و سایپاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمیدرضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من با نظرات منفی دوستان کاری ندارم ولی به نظرم بد نیست بعد از سی سال یه تنوعی درست در بازار ایجاد بشه این ماشین از تکنولوژی ژاپنی استفاده می کنه که تو قسمت موتور و سیستم انتقال قدرت بهش اشاره شده البته تو فیلمایی که توی هند هم ازش گرفتن دیدم به همین بخشش اشاره کردن که موتورش خیلی نسبت به قیمت قدرتمنده امیدوارم مدلای خوبش وارد بشن که امنیت مردم به خطر نیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهمان

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    برای استقاده شهری ماشین عالی هست
    قیمت مناسب، برند معتبر و ظاهر خوب
    فقط از نظر ایمنی چندان مناسب نیست که با توجه به اینکه ایمنی همه ماشین های ایرانی بر اساس توهمات سازنده و انیمیشن تست تصادف به دست اومده فکر میکنم این ماشین که از پلتفرم شرکتی مثل نیسان استفاده میکنه سمند رو که نماد ایمنی در خودروسازی ایران هست به راحتی در جیب کوچکش قرار بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. adel

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    چقدر طراحی ضعیفی داره.
    بنظر من که بخش های مختلف خودروهاش بهم نمیخوره و نامتعارفه این چیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. وایییی

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این خودرو زیر ده میلیون می ارزه . 67 اسب بخار به هیچ دردی نمیخوره چون ایرانی ها بیشتر تک خودرویی هستن که باش در داخل و خارج شهر رانندگی کنند این ماشین در جاده هیچ حرفی نداره و واقعا داخل کابینش افتضاحه با اون دسته دنده نیم متری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Danial

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (466 ديدگاه)

    اگر با قیمت همون 20 تا 21 که تو هند و آفریقا میدنش بیاد مطمینن میتونه جای پراید رو بگیره انقدر نگید ایمنی نداره فلانه بیساره مردم دیگه از پراید خسته شدن هرچی باشه حداقل قیافش فرق میکنه با تکنولوژی سال 2014 تولید میشه نه تکنولوژیه سال 1990 بعدشم کسی که نداره و داره پراید میخره مگه میتونه گزینه بهتری رو انتخاب کنه به زور داره جمع میکنه همون پراید رو بخره خب چرا یکی بهتر نخره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد باقری

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    پول در بیاد، بقیه رو ولش کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امین

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    ترمز دستی چتری دیگه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمیدرضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دوستان پیشنهاد می کنم اگر دسترسی دارید فیلم های داتسون در یو تیوب رو ببینید مخصوصا مدلایی رو که در روسیه عرضه میشن خیلی جالبه که تو زمینای گلی به راحتی خودرو حرکت میکرد با کمترین صدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. nima

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    یعنی خاک…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Hamzeh

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من همون ماشینای ایرانی خودمون بهتره تا از GO که میخوان وارد ایران‌ کنند ایران هم میتونه مدل ماشینهاشو عوض کنه طرحی جدید بریزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مرتضی شاه محمدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام…
    مطمین باشین اگر وارد بازار ایران بشه و فیمتش از 32 ملیون تجاوز نکنه با استقبال خوبی مواجه میشه چون سازنده اش نیسانه و این کمپانی ماشیناش به دوام بالا معروف، نگران ایمنیشم نباشید از پراید و تیبا که سازنده و طراحش سایپا است ایمن تر خواهد بود. از طرفی این ماشین طراحیش 2014 به طبع مهندسیش باید از ماشینای وطنی قوی تر باشه… ماشینا خودشون ازعکساشون بهترن، شما عکسای تیبا رو بذارید کنار این بعد مقایسه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا