سایر خودروهای آسیایی

دایهاتسو آماده رقابت با سوزوکی جیمنی می‌شود؟!

شما همیشه می‌توانید دایهاتسو را با محصولات عجیب‌وغریب خود در نمایشگاه خودروی توکیو ببینید و امسال هم این شرکت استثنایی قائل نشده و در توکیو حضور دارد.


دایهاتسو که در تملک تویوتا قرار دارد چهار خودروی مفهومی جدید را به نمایش خواهد گذاشت. هر یک از این کانسپت ها نام عجیب‌وغریبی دارند که البته در زبان ژاپنی از گونه‌های جانوری گرفته شده است. ایکو ایکو، سومو سومو، وای وای و واکو واکو نام این کانسپت ها می‌باشند.


خب بیایید کار را با آخرین کانسپت شروع کنیم که یک کراس اوور در ابعاد خودروهای Kei بوده و بنا به گفته‌ی دایهاتسو دنیای بازی را گسترش خواهد داد. به نظر می‌رسد کانسپت واکو واکو کاملاً شبیه مدلی تولیدی بوده و این موضوع که کراس اوورهای کوچک در روزگار کنونی محبوبیت بالایی دارند می‌تواند دایهاتسو را مجاب به تولید آن کند.


البته این شاسی‌بلند کوچک علیرغم ابعاد خود از عناصر طراحی خشن همچون پوشش‌های پلاستیکی بدنه، سپرهای آفرود و ارتفاع زیاد از سطح زمین سود می‌برد. به راحتی می‌توان این خودرو را رقیبی برای سوزوکی جیمنی دانست.


اما کانسپت وای وای یک مینی ون کوچک با ظرفیت ۶ نفر یا ۳ ردیف می‌باشد که طراحی دوستانه‌ای داشته و به خاطر طراحی خود از سایر مینی ون‌های سنتی متمایز می‌شود. درب‌های جلوی نرمال و درب‌های عقب کشویی باعث دسترسی به کابین جادار وای وای می‌شوند.


دو سانروف بزرگ نور زیادی را به صندلی‌های تاشونده و داشبوردی با طراحی مینیمالیستی می‌تابانند. در این بخش می‌توانیم یک صفحه‌نمایش که کل پهنای داشبورد را به خود اختصاص داده ببینیم. این کانسپت هم مثل مدل واکو واکو می‌تواند به راحتی وارد خط تولید شود.


کانسپت ایکو ایکو هم به حمل افراد می‌پردازد اما نیازمند راننده نیست. ایکو ایکو یک شاتل خودران کوچک است که می‌تواند در جاده‌های تنگ تردد کند. این خودرو به پلتفرمی جمع شدنی مجهز بوده که باعث دسترسی آسان به خودرو مخصوصاً دسترسی افراد معلول می‌شود. دایهاتسو اشاره‌ای به ظرفیت حمل افراد این کانسپت نداشته اما به نظر می‌رسد ایکو ایکو خودرویی ۴ نفره است.


نهایتاً به مدل سومو سومو می‌رسیم که بی‌شک بامزه‌ترین خودرو بین این کانسپت ها بوده و یک پیکاپ کوچک چندمنظوره می‌باشد. کانسپت موردبحث از کابینی جادار سود می‌برد که به لطف درب‌هایی متمایز دسترسی راحتی را میسر می‌سازد. دایهاتسو گفته سومو سومو پیش‌نمایشی از نسل بعدی پیکاپ سبکش برای بازار ژاپن می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    انقلابی ترین طراحی هایی که تو چند سال اخیر دیدم! اونم با پتانسیل خودروهای کلاس kie!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    چه اسامی عجیب و غریبی وای وای ??

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ماشینت چیه: وای وای
      با چی میری: وای وای
      چی دوس داری: وای وای

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من عاشق kei کارها و اینجور طرح های عجیب غریب ژاپنی هستم.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا