سایر خودروهای آسیایی

ماهیندرا KUV100، سوغات هندی بازار ایران

به‌تازگی شرکت «عظیم خودرو» اقدام به عقد قرارداد با خودروسازی ماهیندرا هند نمود و ازجمله مدل‌هایی هم که این شرکت قصد ورودشان را به ایران دارد، مدل KUV100 است. لذا به همین بهانه و در نوشتار پیش رو به این خودرو خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

ماهیندرا KUV100
اما پیش از ورود به متن، ازآنجایی‌که ممکن است بسیاری از هم‌وطنان با نام خودروسازی به نام ماهیندرا آشنایی نداشته و حتی یک‌بار هم به گوششان نخورده باشد، لذا در آغاز چند سطری را به معرفی پیشینه این خودروساز اختصاص دادیم.

ماهیندرا KUV100
شرکت ماهیندرا و ماهیندرا (MAHINDRA & MAHINDRA) از قدیمی‌ترین خودروسازان دیار هند است که در سال ۱۹۴۵ میلادی بنیان نهاده شد. دفتر مرکزی آن در شهر مومبای (بمبئی) هند واقع است و عمده محصولاتش در حال حاضر، شامل خودروهای شاسی‌بلند، پیکاپ، خودروهای تجاری، تراکتور و نیز موتورسیکلت و سه‌چرخه می‌گردد. این کمپانی همچنین کنترل شرکت‌های خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی و نیز موتورسیکلت‌سازی B.S.A را هم در اختیار دارد. مجموع کارکنان این کمپانی معادل ۳۹,۲۷۶ نفر و درآمد سالانه آن برابر با ۱۳ میلیارد دلار است.

ماهیندرا KUV100
ماهیندرا در آغاز کار خود را با مونتاژ جیپ‌های ویلیز آمریکایی آغاز نمود و تا مدت‌های مدید به تولید آن اشتغال داشت تا آنکه در نیمه دهه نود میلادی به فکر ساخت خودرویی مستقل از خود افتاد. این خودرو یک شاسی‌بلند به نام اسکوریپو (SCORIPO) بود که نهایتاً در سال ۲۰۰۲ میلادی وارد چرخه تولید شد.

Mahindra Scorpio
Mahindra Scorpio
اسکوریپو ساخته‌ای نسبتاً موفق برای این شرکت بود و به ۱۸ کشور دنیا ازجمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، ترکیه و… صادر شد و حتی توانست جوایز متعددی از آن خود نماید که ازجمله آن‌ها می‌توان به جایزه بهترین خودروی سال از برنامه BBC WORD WHEELS اشاره نمود.

2016 Mahindra XUV500
۲۰۱۶ Mahindra XUV500
موفقیت اسکوریپو سازندگان این کمپانی را بر آن داشت که به ارائه محصولات پیشرفته‌تر و مدرن‌تری همت گمارند. ازجمله این محصولات، یک کراس‌اوور جذاب و میان‌سایز به نام XUV500 بود که در سال ۲۰۱۱ وارد مدار تولید و تاکنون نیز دو نسل از آن معرفی شد. سال‌های بعد محصولات دیگری نیز از ماهیندرا پای به میدان نهادند، ازجمله کراس‌اووری به نام TUV300 در سال ۲۰۱۵ میلادی و نیز مینی کراس‌اووری به نام KUV100 در سال ۲۰۱۶ میلادی که موضوع این متن هم درباره آن است. البته به‌غیراز اینها، مدل‌های دیگری هم در طی این سال‌ها از طرف ماهیندرا عرضه شده و هم‌اکنون نیز در حال تولیدند که شرح توصیف تمامی آنها از حوصله این متن خارج است و تنها تیتروار به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: VERITO که همان رنو لوگان و یا تندر ۹۰ ری‌بج شده است،E20 که یک سوپر مینی است، جیپ کلاسیک THAR، پیکاپ اسکوریپو گت وی، کراس‌اوور NuvoSport.

حال با ذکر این تاریخچه کوتاه به سراغ خودروی این متن، یعنی ماهیندرا KUV100 می‌رویم.

ماهیندرا KUV100
ماهیندرا KUV100 یک مینی کراس‌اوور و از جدیدترین ساخته‌های سازنده خود است که از ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی در مدار تولید جای گرفت.

طراحی

داوری درباره فرم ظاهری برخی از خودروها در جهان سخت مشکل است و آدمی واقعاً نمی‌داند به چه ترتیب آنها را توصیف کند. بی‌شک ماهیندرا KUV100 در این دسته جای می‌گیرد، خودرویی که به‌ظاهر، شباهت بسیاری با یکی از فامیل‌های دور خود به نام سانگ یانگ تیوولی دارد، اما از جذابیت و تناسب کمتری نسبت به آن برخوردار است.

ماهیندرا KUV100
طرح ماهیندرا KUV100 که به‌طور مستقل و توسط خود کمپانی ماهیندرا صورت پذیرفت، شاید برای یک مصرف‌کننده نوعی سخت عجیب جلوه نموده و حتی لحظاتی نیز او را گیج و سردرگم کند. این‌طور می‌توان گفت که طراح هندی این خودرو با آنکه برخی از المان‌های مدرن را در این طرح جای داده ولی گویا یادش رفته که حداقل تناسب و هارمونی لازم میان آنها برقرار کند. مثلاً به توصیف سایت «CARMAG» آفریقای جنوبی: به نظر می‌رسد که طراح آن برای طراحی اجزای پیرامونی چراغ‌های جلو این خودرو از طرح عینک‌های آفتابی اسپرت الهام گرفته است! چرخ‌های آن نیز به نحو خنده‌داری در دهانه گلگیرها کوچک به نظر می‌رسند. البته برخی از این مسائل به استراکچر این خودرو برمی‌گردد؛ زیرا که این خودرو از طولی کمتر از یک پژو ۲۰۶ هاچ‌بک و ارتفاعی تقریباً معادل هیوندای توسان برخوردار است و بی‌تردید فرم دهی مناسب به چنین قالبی سخت پیچیده و بغرنج است.

البته به‌تازگی ماهیندرا KUV100 دستخوش یک فیس‌لیفت نرم در بدنه و کابین خود شد. تحت این فیس‌لیفت، فرم جلوپنجره و سپر جلو به‌تمامی دگرگون و لاجرم پیشانی این خودرو قدری جذاب‌تر و مدرن‌تر شد. گرافیک چراغ‌های جلو هم تغییر نمود و نواری از LED در دلشان جای گرفت. در عقب هم گرافیک چراغ‌ها متحول و فرم سپر عقب هم دستخوش تحولی دوباره شد. اندازه رینگ چرخ‌ها هم از ۱۴ اینچ به ۱۵ اینچ ارتقاء یافت. با اعمال این فیس‌لیفت به طول این خودرو ۲۵ میلی‌متر و به عرض آن ۲۰ میلی‌متر افزوده شد. نسخه فیس‌لیفت ماهیندرا KUV100 با پسوند NXT عرضه می‌شود.

ماهیندرا KUV100
در کل، به نظر نگارنده نسخه اولیه و یا غیر فیس‌لیفت ماهیندرا KUV100 را نمی‌توان خودروی چندان زیبا و جذابی برشمرد ولی نسخه فیس‌لیفت یا NXT آن را می‌توان تا حدی زیباتر و جذاب‌تر از نسخه اولیه آن دانست که امیدواریم واردکننده ایرانی در همان آغاز نسخه فیس‌لیفت آن را وارد کند و نه نسخه غیر فیس‌لیفت و قدیمی آن را.

ماهیندرا KUV100
طول/عرض/ارتفاع ماهیندرا KUV100 معادل ۳۷۰۰/۱۷۳۵/۱۶۵۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۳۸۵ میلی‌متر است. گنجایش صندوق بار آن معادل ۲۴۳ لیتر و ظرفیت مخزن سوخت آن برابر با ۳۵ لیتر است. فاصله کف این خودرو از سطح زمین معادل ۱۷۰ میلی‌متر است که برای جاده‌های عمدتاً ناهموار کشورمان تا حدی جوابگوست.

کابین

به‌رغم فرم بحث‌برانگیز بدنه، کابین ماهیندرا KUV100 از نمای معقول و چیدمان درخوری برخوردار است. کیفیت و مونتاژ و پرداخت قطعات در آن مناسب بوده و طبق مندرجات برخی از سایت‌های خودرویی از چینی‌های رقیب نیز بهتر است. صندلی‌های آن راحت بوده و راننده در موضع مناسب و در موضعی بالا همانند یک خودروی کراس‌اوور استقرار می‌یابد. دید رو به اطراف هم کاملاً مناسب است. اصول ارگونومی نیز در داخل کابین کاملاً رعایت شده است. مثلاً دسته‌دنده این خودرو در فاصله نزدیکی نسبت به فرمان جای گرفته است که همین قضیه خود موجبات تعویض راحت‌تر دنده را برای راننده آن فراهم می‌آورد.

ماهیندرا KUV100
فیس‌لیفتی که اخیراً در کابین KUV100 صورت پذیرفته، رنگ آن را دگرگون و از شلوغی آن نیز تا اندازه‌ای کاسته است. اینک تمامی دکمه‌ها و ادوات کنترلی در یک پانل جمع شده و با سلیقه و دقتی تام در کنار دسته‌دنده جای گرفته‌اند. تحت این فیس‌لیفت، سایز صفحه نمایش لمسی از ۳.۵ به ۷ اینچ افزایش و وضوح و گرافیک آن نیز پیشرفت درخور توجهی یافته است.

پیشرانه

در حال حاضر، دو پیشرانه متفاوت برای این بلندقامت هندی در دسترس است. هر دو پیشرانه ۳ سیلندر بوده و هر دو نیز از حجمی معادل ۱.۲ لیتر برخوردارند؛ اما یکی از آنها با سوخت دیزلی و سامانه توربوشارژ کار می‌کند و آن دیگری هم با سوخت بنزین و به حالت طبیعی. این پیشرانه‌ها توسط خود شرکت ماهیندرا ساخته می‌شود.

ماهیندرا KUV100
پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی این خودرو از توانی معادل ۸۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۱۵ نیوتن‌متر برخوردار است و پیشرانه ۱.۲ لیتری دیزلی آن نیز از توان ۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متری. توان حاصل از این دو پیشرانه، بسته به گزینش خریدار، با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و یا ۵ سرعته خودکار به چرخ‌های عقب این خودرو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی نسخه بنزینی ماهیندرا KUV100 حدود ۵.۵ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.

ماهیندرا KUV100
سیستم تعلیق جلوی این خودرو مستقل بوده و از نوع مک‌فرسون استرات با جاذب هیدرولیکی ضربه است و در عقب نیز، نیمه‌مستقل و از نوع محور پیچشی با جاذب هیدرولیکی ضربه می‌باشد. چنین آرایشی، سواری بسیار نرمی را برای این خودرو را فراهم نموده است اما درعین‌حال، موجبات کاهش پایداری آن را در پیچ‌های تند فراهم آورده است.

ایمنی

ماهیندرا KUV100
از حیث ایمنی، ماهیندرا KUV100 از آورده متوسطی برخوردار است. دو عدد کیسه هوا در جلوی آن تعبیه شده و به‌طور استاندارد به سامانه‌های ترمز ABS و EBD مجهز است و کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای، قفل ایمنی کودک و سامانه ISOFIX هم در آن قابل مشاهده است.

قیمت

ازآنجایی‌که ورود نسخه بنزینی ماهیندرا KUV100 به ایران متحمل‌تر است لذا ما تنها بهای این گونه را درج نمودیم. در حال حاضر، بهای نسخه بنزینی ماهیندرا KUV100 در بازار هند، بسته به تیپ مربوطه از ۴۴۷ هزار روپیه (۶,۹۰۰ دلار) آغاز و به ۶۵۶ هزار روپیه (۱۰,۱۰۰ دلار) ختم می‌گردد. همین قیمت مناسب و نسبتاً کم موجب شده که این خودرو از توان صادراتی خوبی برخوردار باشد.

داوری

در خاتمه ماهیندرا KUV100 را می‌توان خودرویی با فرمی سخت عجیب و بحث‌برانگیز اما با مونتاژی خوب، سواری راحت و مصرف کم دانست که اگر با بهای مناسب و نسخه فیس‌لیفت خود و یا همان KUV100 NXT عرضه شود شاید تا اندازه‌ای بتواند در بازار کشورمان موفق ظاهر شود. البته تحقق این امر به دو شرط بسیار مهم دیگر نیز بستگی دارد، نخست شناخت و اعتماد مشتری به واردکننده ایرانی آن و سپس وجود شبکه خدمات پس از فروش مطمئن. اعتماد به واردکننده با اجرای درست و به‌موقع تعهدات به مشتریان در طول زمان به دست می‌آید و شبکه خدمات پس از فروش هم با احداث تأسیسات مدرن تعمیراتی و در دسترس بودن سهل‌الوصول لوازم مصرفی این خودرو در اقصی نقاط کشور.

از عمده رقبای ماهیندرا KUV100 در بازار کشورمان را می‌توان خودروهایی همچون ام‌وی‌ام X22، چانگان CS35 و لیفان X50 برشمرد.

منابع:
CARDEKHO.COM
CARMAG.CO.ZA
WIKIPEDIA.ORG
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(Chevy Nova

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    من هىچى نمىگم فقط از بغل ظاهرش رو ببىنىد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      واقعا ادم بمیره‌و همچین روزیو نبینه رواست….از ماشینای امریکایی رسیدیم ب فرانسوی…بعدش کره ای…مالزی…چین و حالا هند!!!!
      عربا ک انقد مسخرشون میکنیم از شتر به تسلا رسیدن…
      الان ی عده میان میگن عربا پول نفت میخورن…ببخشید ما عرق میریزیم و پول درمیاریم آیا؟!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. fas

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      چند سال بعد…..سومالی و جیبوتی خود را برای صادرات خودرو به ایران اماده میکنند

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. DEADPOOL

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (164 ديدگاه)

        دوستان زیادم بد نیست ازاین به بعد ماهم میتونیم با ماشینامون پشتک بزنیم یا 20 دور درجا بچرخیم باد تو موهامون بره فک کنم یه عینک آفتابی هم میدن??
        هرچقد بیاین اینجا ابراز تاسف کنین چیزی درست نمیشه?☹

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. الهی

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (95 ديدگاه)

      خخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. محمد

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این:
      در پایان اگر با قیمت مناسب عرضه بشه…
      ته همه تحلیلهای خودروهای جدید وارداتی ما هست
      در آخر هم این اگر هیچ‌وقت اتفاق نمیوفته
      ضمنا فرم بدنه‌اش حداقل قابل تحمله اما داشبورد و دنده‌اش شکل اتوبوسهای بین‌شهری هست و ارزان‌سازی شده بنظر میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. PaRHaM

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      صندلی جلوی یک تیکه ۵۰ ، ۶۰ سالی نیس که منسوخ شده؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parvaz

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (395 ديدگاه)

        الان که فکر میکنم پراید اُبهتش از این بیشتره ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهین

        ۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        جا نیست بینش فاصله بزارن …. اصلا نباید به این سوپر خودروی هندی ایراد بگیری خخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. Hamed

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (11 ديدگاه)

      بیشتر شبیه کالسکه بچس با اون چرخاش ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. HORSE

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      چرا این ماشین اینقدر زشته!!!!!!؟؟؟
      مرز های زشتی رو جابه جا کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. علی

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      بغلش سهله تو عکس اول انگار جلو پنجره رو با نخ سوزن دوختن!
      خدایا داریم تاوان کدوم گناهی رو اینجوری پس میدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        این ذلتی که میکشم از تنگی قفس
        کفران نعمتیست که در باغ کرده ام …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    9. شاهین

      ۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      وقتی ماشینایی مثل ام وی ام یا لیفان رو میبینم با خودم میگم دیگه از اینا داخون تر وارد ایران نمیشه…اما شد !
      دست بالای دست در ایران بسیار است..به خصوص در زمینه واردات کالای شخمی.
      امروز ماهیندرا..فردا آمیتا پاچان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ManiRecord

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    حقمون همینه از ماست که بر ماست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ای خداااااااااااا
    چه وضعیه آخه؟؟؟؟
    ماشینای چینی رو که حمایت کردیم به جایی رسوندیم که حالا برای اقشار کم درآمد دست نیافتنیه
    حالا نوبت هندیا
    ایناام چند سال دیگه گرون میشن ایشالا میریم از آفریقای جنوبی میاریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حامد

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    یا ابولفظلللللل?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یوسف

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    اینکه ما به واردکننده محصولات همچین خودروسازی تبدیل شدیم خودش به اندازه کافی دردآوره، نکته دردآورتر اینکه طرف محترم ایرانی رفته سراغ حداقلی ترین و ضعیف ترین محصول ماهیندرا نه مثلا KUV500، ایمنی این ماشینم که خوش مثنوی هفتاد منه 😑

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali a

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی ایش یکم عجیبه و رینگاش هم کوچیکه واقعا…طبق ازمایشش ماشین نرم و کم مصرفی هست … قیمت و خدمات اش مشخص میکنه موفق میشه تو بازار یا نه …بهتره قیمتش تا نهایت 35 تومن باشه که خیلی بعیده ! چون بنظرم از تیبا بهتره حداقل…206 بااینکه دیگه واقعا قدیمی شده و کیفیتش هم خیلی اومده پایین تو ایارن معقول تر هست خریدش..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. matilda

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط ترمز دستیشو نگاه کنید
    دقیقا کپی ژیان اگه یادتون باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. matilda

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    همین که الان مسخره میکنید
    وترد میکنن 50 میلیون میفروشن
    کلی آدم میخرن و قیافه میگیرن
    حالا ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      فروش در ایران به طراحی ظاهری و آپشن و قدرت موتور خیلی ارتباط داره. این ماشین هیچ کدوم از این آیتم ها رو نداره. من ک امیدی ب موفقیتش در بازار ندارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Mpower

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ایران شده آزمایشگاه خودروسازان خارجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI . CHEVROLET

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    صف بکشید و بخرید و سلفی بگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نوید جهرمی

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    از دست چین چانگ چونگا راحت نشدیم گرفتار ماهاراجه و جبارسینگ شدیم.
    واقعا که حقمونه که تویوتا ب خاطر فروش ماشین ب سفارت ایران معذرت خواهی کنه. حقمون جهان سوم بودنیه.
    من حرفم نمیاد فقط میخوام تو افق محو شم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ونوم اف ۵

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    طولی کمتر از پژو ۲۰۶ هاچ بک و ارتفاع هیوندای توسان !!!! خیلی دلم میخواد بدونم با این ارتفاع و طول کم و چرخ کوچیک تو هر پیچی چند تا معلق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Landscape

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    سایت پدال در مورد ایمنی این خودرو باید اینجوری می نوشت؛
    ماهیندرا در واقع به شما کمک می کند تا سریع تر به دیار باقی بشتابید
    فقط نمیدونم کی پیدا میشه اینو بخره !!!!!
    فقط مونده از سیرالئون ،کومور،جزایر سیشل ماشین وارد کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . CHEVROLET

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      این طوری که پیش میریم به اونا هم میرسیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Ali

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرخ فرقون گذاشتن زیرش چرا?؟
    جا که داشتین داداشا تو نمای بغل یه متر بالای گلگیر خالیه یکم بزرگتر خوب زورتون اومده یکم پرگاررو بیشتر باز کنین??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی زاده

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      همه انتقادا یطرف نقد Aliهم یطرف ینی پوکیدم از خنده دمت گرم داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Fit Demon

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کم کم حالم داره از هرچی خودروی هندی و ایرانی بهم میخوره
    موتور سرطان سمند معروف به ef7
    ایمنی مسخره پارس با پلتفرم 50 سال پیش 405
    کیفیت داغون داشبورد و قطعات دنا
    خرابی های ممتد ویران خودرویی ها
    قیمت نجومی و هزاران چیز دیگه
    و از همه فاجعه تر پراید که قابل شرح نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Danial

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    قیمت دلاریش اندازه پرایده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Emad

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    توانش در حد پرایده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ahura mazda3

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    تو مزخرف بودن رقیب سختیه واس سایپا کوییک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ياسر

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کشور رو نفت خابیده اونوقت هر روز و هر روز دارن میرن سراغ هر چی لگنه موتور سه سیلندر با این فرم یاد کشورای فقیر شرق اسیا افتادم همین مدلی سوار میشن. تبریک میگم به ملت ایران هر روز بدتر از دیروز
    منتظر روزی باشیم ممنوعیت واردات بالای هزار پونصد سی سی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مسعود

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بذار بیارن واسه هسران عزیزمون میخریم از دستشون راحت شیم پول مهریه هم نمیخواد بدیم کلا یه ماشین ضرر میکنیم فوقش خخخخ
    خدایی کسی سوار این میشه با این تعادل فوق تصورش؟
    شوخیه خانم ها کلا به دل نگیرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. masood

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جالبه الان همه انتغاد میکنن از این ماشین ولی به محض اینکه بیاد ایران همه واسه خریدش صف میکشن بعد کلوپ ماهیندرا سورانم راه میندازنو هر جمعه گردهمایی میزارن و با تعصب از ماشینشون میگن دقیقا مثل جینی سوارا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. AMIR

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تجربه ی بی نظیر و فوق العاده سواری به هنگام پیچیدن و حتی دور زدن میدان،لمس نهایت هیجان و شوق مرگ…صفر تا ١٠٠ لذت رانندگی…من که هنو تو کتم نرفته فک کنم شوخیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مانی

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    فقط می‌تونم بگم سلطان برازنده اینست و بس
    من دارم میرم پیشه اون دوستی‌ که گفته می‌خواد
    تو افق محو بشه
    از اونجا حماسه ملت غیور و همیشه در صحنه رو میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ستار

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ماشین افتضاح ولی چی باعث میشه که ملت ما که هیچ تلاشی برای پیشرفت و آگاهی شون نکردن
    و مسلما جز ضعیفترین کشورهای جهان سومن خودشون اینقد بالا بدونن و بگن این ماشین چینیه این هندیه….بابا کسی کار نداره شما 40 سال پیش چی بودید .شما خودتون این سرنوشت خواستین..الان چی هستیم؟؟!!!!فقط از وطن پرستی تعصب روی خلیج فارس شو فهمیدیم.اونم فقط تو فضای مجازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. man türkam

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شبیه ناقص الخلقه هاست
    ماشیناشونم عین فیلماشونه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. A.B

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    شب و روزگار خوش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ابراهیم

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    این اشغالو میارن
    روشم مینویسن لطفاً دست نزنید
    خیلیا هم میرن میخرن
    حتی بدون اینکه درشو باز کرده باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سعید

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    متاسفم واسه عزیزانی که سر سوزنی اطلاعات از خودرو های هندی ندارند و کیفیتش رو با چینی مقایسه میکنند . بنده ۴ سال هند زندگی کردم خودرو های هندی مثل ماروتی و ماهیندرا بهترین و با کیفیت ترین هستند در این رنج . و حتی بالاتر . در حدی که سوزوکی با ماروتی شریک شد ‌ حال بدون اینکه حرفی بزنیدی اول تحقیق کنید بعد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو دارای کیفیت قطعات خوبی است موتور خوبی هم دارد ولی از لحاظ طراحی خارجی جذاب نیست نمای جلوی خودرو مناسب سلیقه ایرانی نیست طراحی داخلی نا متعارفی دارد دستی در جلوی خودرو زیر رادیو قرار دارد فرمان خودرو هم طراحی متفاوتی دارد فظای زیادی در داخل خودرو قرار دارد این خودرو مناسب سلیقه اغلب ایرانیها نیست اما خودرو ارزان قیمتی است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا