سایر خودروهای آسیایی

هایپرکار الکتریکی 2 هزار اسبی آسپارک اَوول آمادهٔ تحویل به خریداران شد

هایپرکار ژاپنی آسپارک اَوول (Owl) که سال گذشته برای اولین بار در نسخهٔ تولیدی به نمایش عمومی درآمد، حالا سرانجام آمادهٔ تحویل به خریداران در سراسر جهان شده است. این هایپرکار که با کمک شرکت ایتالیایی «مانیفاتورا اتومبیل تورینو» طراحی شده است، در طول تابستان در پیست جهانی میسانو در ایتالیا یک سری آزمایشات را تجربه کرد و موفق شد با لاستیک‌های جاده‌ای قانونی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ ظرف تنها ۱.۷۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدیرعامل آسپارک آقای یوشیدا دربارهٔ اَوول می‌گوید:

دستیابی به رکورد شتاب افتخار بزرگی برای آسپارک است. هنگامی‌که ما برای اولین بار این پروژه را اعلام کردیم، هیچ‌کس باور نمی‌کرد بتوانیم این کار را انجام دهیم. درست است که ما سابقهٔ طولانی نداریم اما در حال ساخت اولین هایپرکار الکتریکی ژاپنی هستیم. این مهارت و توانایی‌های مهندسی ما را اثبات می‌کند. کاری که ما در آسپارک انجام می‌دهیم تفکر خارج از چارچوب و کشف قلمروهای جدید است. ما واقعاً منتظر تحویل اَوول به اولین مشتریان خود هستیم. آن‌ها سطح کاملاً متفاوتی از رانندگی و شتاب را تجربه خواهند کرد

اَوول به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۰۱۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این هایپرکار ژاپنی ۲.۹ میلیون یورو قیمت دارد و تنها ۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود که اولین نمونه‌های آن هم‌اکنون آمادهٔ خروج از خط تولید هستند. به گفتهٔ آسپارک، این هایپرکار الکتریکی نه‌تنها سریع‌ترین شتاب را در بین همهٔ خودروهای جهان دارد بلکه احتمالاً کوتاه‌ترین هایپرکار جاده‌ای هم محسوب می‌شود زیرا تنها ۹۹ سانتیمتر ارتفاع دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    زشت اما توانمند

    موافقم 38
    مخالفم 25
    1. Mad.z.Max

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      :))

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. MASIHA

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      نوید جان قبلا نظرات تخصصی تری میخوندم ازت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. M.A.S

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (815 ديدگاه)

      خب درگ یک چهارم مایلش چقدره
      تاپ اسپیدش چقدره
      بردش چقدره
      همین یه صفر تا صد ؟

      موافقم 23
      مخالفم 2
    4. مهراد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (761 ديدگاه)

      بنظر من قیافش محشره ??

      خیلی خفنه

      نمیگم خوشگله ولی بینهایت خاص و شبیه ماشین لومانزه

      موافقم 35
      مخالفم 5
  2. محمد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    ۱متر خیلی کوتاهه تازیر شکم آدمه?

    موافقم 31
    مخالفم 3
  3. AMG///

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    پشتش ?

    موافقم 18
    مخالفم 8
  4. AMG///

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    قدرتش عالیه اما طراحیش یکم قدیمیه

    موافقم 23
    مخالفم 5
  5. محسن

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    1/8 صدم.. مای گاد.. رقیب جدی برای تسلا رودستر

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. Hadi

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      پرفورمنسش فوق العادس ??
      ژاپنیا چی رو کردن ?
      طراحیشم بیشتر بنظرم متفاوته تا زشت……

      موافقم 23
      مخالفم 8
  6. حسن

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    المانی خفه میکنیم پورشه اوراق میکنیم بنز قراضه میکنیم الابرکت الله

    موافقم 18
    مخالفم 26
    1. Iman99

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      زرششششک خود همین خودرو با کمک شرکت های آلمانی و اروپایی و امریکایی ساخته شده یعنی تکنولوژی ها و قطعات اصلی موتور و سیستم های الکتریکی و مبدل ها و همه و همچنین پلتفرم فیبر کربنی اون توسط یه شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شده تقریبا همش همینطور بوده دیگه چی میمونه از سازنده خودش هیچ تقریبا ژاپن هیچ نقشی تو ساخت این خودرو نداشته مثل چیزای دیگشون با این وجود هیچوقت با پای خود آلمانی یا امریکایی ها نمیرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. OMID

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    صفر تا صد 1.72? پرفورمنس فضایی داره ولی طراحیش افتضاحه انگار توی کارگاه ساختنش عقبش هم که انگار جلوشه
    پرفورمنس خوبی داره فقط کاش به برد هم اشاره میشد و اینکه جاده ای هست؟ چند تا رکورد پیست هم بزنن کاش مثلا نوربرگ رینگ تا با nio ep9 مقایسه بشه
    من ep9 رو ترجیح میدم به این چون هم طراحیش خیلی بهتره هم پیست محوره و تیم سازنده ش هم سابقه شرکت در formula e دارن

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. nikzad

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      امید جان اگر این طراحیو نداشت خب طبیعتا به این شتاب نمیرسید که.بدنه باید طوری باشه که بتونه هوا رو به راحتی کنار بزنه و بتونه این اعداد فضایی رو بدست بیاره.

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. OMID

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        اره ولی میشه همین سبک طراحی دم دراز و صیقلی رو هم زیبا درآورد نمونش اسپیدتیل
        ولی این فرم چراغ ناموزونی هم داره

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. nikzad

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (282 ديدگاه)

          درسته حرفتو قبول دارم طراحیش زیاد سرزنده نیست مخصوصا جلو پنجره و خمیدگی کاپوت.

          موافقم 4
          مخالفم 5
      2. OMID

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        اره دقیقا خیلی لاغرش کردن از وسط

        موافقم 5
        مخالفم 2
  8. امین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    طراحی افتضاح ترین افتضاخ تاریخ بشریت افتضااااااااح طراحشو بگیری خفه کنی فقط? خییییلی زشته اصن مرز هارو جابه جا کرد یه تنه خیلیییییییی

    موافقم 7
    مخالفم 26
  9. امین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    خیلی بی روحه شتابش بخوره تو سرش آخه چه لذتی داره؟! یه موتور جت رو روش بندازن حس و حال یک رانندگی توش بیشتر از اینه خیلی خیلی بی روح و بی ذاته

    موافقم 11
    مخالفم 12
  10. زیزیگولو

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    طراحیش چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  11. مازیار

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    دیگه تمام مرزهای بین خودروها داره از بین میره

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. ارش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم آمد هم زشته هم قدیمیه هم جذاب.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  13. Alireza

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (631 ديدگاه)

    ۲.۹ میلیون؟ واقعا چرا باید اینقدر پول واسه این داد؟چرا یه بوگاتی نخرید؟یا کوئنیگزگ حتی

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. Sina

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      جرمی کلارکسون هم تو گرند تور اینو گفته بود.
      دو میلیون واسه ماشینی گه چهر یا پنج سال دیگه فراموش میشه زیاده. کلا این سن تمام سوپراسپرت ساز هاییه که اصالت ندارن یا تازه تاسیس هستن،
      واقعا تعداد افرادی که ویرون رو میشناسن بیشترن یا این و یا شرکتی مثل زنوو ؟
      جوابش مشخصه
      به نظرم ماشینی که فقط تو خط مستقیم سریعه بدرد نمیخوره
      باید اطلاعات پیستشون رو بگن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  14. MAF

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    نمی دونم چرا همه دوستان میگن از طراحی این ماشین بد میگن
    طراحیش واقن نظر منو جلب کرد
    خیلی جذابه
    ارزش پولشو داره
    فقد طراحیم نیست
    ارتفاع کمش جذابه
    سریع ترین ماشینم هس
    اگه اینا براتون کافی نیست لازمه به قدرتو گشتاور فوقلعادشم اشاره کنم

    موافقم 3
    مخالفم 6
  15. R

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    یکی از مهم ترین ملاک ها زیباییه هرچقد شتاب بالاباشه همه چیز شتاب نیست.
    اینو انگار از بالا فشار دادن رفته تو از کناره ها زده بیرون ارتفاعشم باید دولا بشی سوار شی انگار رو اسفالت میشینی کلا یه چیز چرتیه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. نیما

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    از بس ارتفاعش پایینه مثل این میمونه که توی خونتون روی فرش بشینی بجای روی مبل .همچین حسی گمونم به ادم دست بده..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا