سایر خودروهای آسیایی

ادعای جدید: Miss R تایوانی سریع‌تر از تسلا رودستر!

حالا که تسلا رودستر جدید تلاش دارد تکانی به بازار خودروهای پرفورمنس بدهد، سیل ادعاها برای تردید درباره محصول جدید این برند سرازیر شده و البته یک خودروساز تایوانی نیز مدعی است یک خودروی الکتریکی سریع‌تر از رودستر جدید را ساخته است!


این خودرو که ساخته Xing Mobility بوده و Miss R نام دارد ظاهراً قدرت ۱۳۴۱ اسب بخاری دارد. همانند دیگر سوپرکارهای الکتریکی، این خودرو از ۴ پیشرانه الکتریکی برای هر چرخ استفاده کرد و ظاهراً می‌تواند در ۱.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در ۵.۱ ثانیه هم به تندی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد!


در کف این خودرو تعداد ۴۲۰۰ سلول لیتیوم-یون ۱۸۶۵۰ قرار گرفته که همان سلول‌های بکار رفته در تسلا مدل S است. البته تسلا رودستر جدید بنا به گفته شرکت محدوده حرکتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتری خواهد داشت اما Xing Mobility می‌گوید Miss R قادر خواهد بود با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی خود برد ۲۴۹ کیلومتری داشته باشد.


جدای از ادعای عجیب و برجسته درباره شتابگیری، دیدن طراحی این خودرو نیز جالب است. ظاهراً Miss R از خودروهای رالی الهام گرفته و دارای لاستیک‌های پهن و غول‌پیکری می‌باشد.


Xing Mobility تلاش دارد پروتوتایپ کامل شده این خودرو را در سال ۲۰۱۸ معرفی کند.
اگر فردا از خواب بیدار شدید و دیدید که یک کمپانی ناشناخته دیگر ادعای ساخت سریع‌ترین خودروی جهان را دارد تعجب نکنید! زمان، زمانِ ادعاهای بزرگ است…!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    تعجب نکنید زمان ، زمانِ ادعاهای بزرگ است
    این بازی ادامه دارد ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      از دوستانی که به این پست سر میزنن می خواهم کامنت های پایین رو بخونن نظر خودشون رو بگن
      قطعا اطلاعات خوبی خواهید داشت که همه میتونن استفاده کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi Chevrolet

        ۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        مهران جان کامنتم رفت برای تایید فعلا باید منتظر بود
        نه این که مشکلی داشته باشه فقط یکم طولانی بود ممکنه یه کلمه رو پدال اشتباه تشخیص داده باشه
        عصر برای دیدن نظر شما مهران عزیز برمیگردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. CNA

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      کم کم شتاب ۰-۱۰۰ داره به ۰ نزدیک میشه??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. 就哦还能

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    واقعا جریان چیه ؟؟!! همه دارن از هر گوشه ی این دنیا پیشرفت می کنن، اونوقت آقایون نه خودشون پیشرفت می کنن نه میذارن کسی پیشرفت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (811 ديدگاه)

      آره والله همه دنیا دست رفاقت دادن فقط فکر تلاش و پیشرفتن اون از کشورهای عربی که devel میسازن لبنان ستم دیده مظلومشونم lykan میسازه
      اینم از تایوانیا و کره ایا….
      افسوس یه زمانی ایران هم تو اوج پیشرفتش از این کارا میکرد …طراحی خودرو ایرانی سال ۵۰?
      https://www.miyanali.com/usr/9892/gal522.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehran911

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    انتظار چنین اتفاقی رو داشتم
    صنعت خودرو سازی امروز مثل سال ۱۹۰۰ نیست که تحت انحصار مرسدس و فورد باشه
    با ورود خودروهای الکتریکی همه چیز تغییر کرده و خواهد کرد
    وقتی شرکت های کوچکی مثل لوسید و استارت آپ فسقلی فارادی فیوچر که هزینه توسعه تحقیقاتشون به ۱۰۰ میلیون دلار هم‌ نمیرسه به لطف پیشرانه های الکتریکی رکورد های شتاب ۲.۲ ثانیه ای رو میزنن که صنعت خودروسازی با بیش از ۱۳۰ سال قدمت به اون نرسیده بود و این موضوع برای من آزار دهنده است و مثل ی بازی بچگانه می مونه
    شک نکنید پس فردا خبر دیگه ای میاد که یک خودروساز چینی با افتخار این رکورد رو جابجا کرده …
    نقطه مشترک همه این خودروسازها فقط وفقط یک چیز اونم استفاده از باتری های باظرفیت بالاست که راحت ترین کاریست که میشه انجام داد بدون توجه به افزایش وزن و استهلاک و تضعیف دینامیک هندلینگ خودرو اگر دقت کرده باشید می بینید که همه این خودروها بیشتر از ۲ تن وزن دارن
    .
    زدن رکورد شتاب و سرعت با استفاده از باتری های با ظرفیت بالاتر به هیچ وجه به معنای استفاده از تکنولوژی بالاتر نیست
    مشکل بهبود وزن و ظرفیت باتری ها مشکل تمام دنیای تکنولوژیست نه فقط خودروسازها از غول هایی مثل اپل و سامسونگ بگیرید تا بوش و کنتیننتال و تا شرکت های بزرگ باتری سازی همه به شدت در تلاش هستند
    .
    در آخر شخصا زمانی کار امثال تسلا برای من ارزش خواهد داشت و اسمش رو میشه تکنولوژی گذاشت که خودرویی با شتاب ۲ ثانیه با وزن ۱۵۰۰ کیلو معرفی کنن در غیر اینصورت هیچ …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi Chevrolet

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      مهران اینی که شما میگی خودش یه مزیته و باعث رشد سریعتر الکتریکی ها میشه
      با باتری بهتر شتاب بیشتر و برد بیشتر ، دیگه تقویت موتور و افزایش مصرف سوخت و الایندگی و استهلاک بیشتر میره کنار
      این که بد نیست
      البته خودم هنوز به V8 سوپرچارجر بیشتر از الکتریکی علاقه دارم اما نمیشه از پیشرفت الکتریکی ها چشم پوشی کرد
      تنها ترسم از بین رفتن کامل درون سوز هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      مهدی جان
      من نمیگم رشد و بهبود توسعه باتری ها چیز بدی هستش
      من میگم این راهش نیست که صرفا با افزایش ظرفیت باتری ها که ساده ترین راه هستش رکورد زد
      .
      باید دقت کرد که ما با این کار چه چیزی بدست میاریم و چه چیزی از دست میدهیم
      ببینید اساس تولید یک خودروی سوپر اسپرت دینامیک و هندلینگش هستند این در حالیست که چند خودروساز کوچک برای بدست آوردن اسم و رسم همه چیز رو فدای شتاب میکنن و فضای تبلیغاتی خوبی به وجود آوردن
      شما فکر میکنی چرا پورشه ای که اولین ۹۱۱ هیبریدی رو در اواخر سال ۲۰۱۰ یعنی ۷ سال پیش توسعه داد الان علاقه ای به تولید نسخه هیبریدی نداره ؟؟؟؟
      دلیلش دقیقا اینه که چیز هایی مثل دینامیک و هندلینگ و قابلیت اطمینان که مهمترین نکات در تولید سوپراسپرته رو از دست می دهیم در عوض فقط کمی شتاب بهتری بدست می آوریم
      .
      شما فکر میکنید خودروسازهایی مثل تویوتا مرسدس BMW هوندا پورشه آئودی که سالهاست محصولات هیبریدی تولید میکنن توانایی تولید امثال فارادی فیوچر رو ندارن ؟؟؟
      تویوتا اعلام کرده در حوزه ی خودروهای الکتریکی نزدیک ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد فولکس واگن اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ معادل رقم هنگفت ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد خودروسازی مثل پورشه که میزان تولیداتش یک چهلم( ۱/۴۰ ) تویوتاست رقم عجیب ۳.۵ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد
      با همه ی این سرمایه گذاری های هنگفت فولکس برای توسعه سیستم های الکترونیکی و باتری ها میره با گوگل و انویدیا همکاری میکنه بقیه خودروسازها هم به همین شکل در حال همکاری با غول های بزرگ تکنولوژی هستند تا راه بهتری برای تولید باتری ها و توسعه خودروهای الکتریکی پیدا کنن
      تمام خودروسازهایی که بالا نام بردم هم از نظر تکنولوژی هم هزینه توسعه تحقیقات و هم سرمایه گذاری جلوتر از امثال تسلا هستند
      .
      دقت کنید که به غیر از شتاب موارد مهمتری برای ساخت یک خودروی بینظیر وجود داره …
      .
      راهی که ژاپنی ها طی میکنن کاملا مشابه راهیست که مرسدس و آئودی طی میکنن اگر دقت کنید هم ژاپنی ها و هم مرسدس دیرتر از همه به توسعه خودروهای صرفا الکتریکی وارد شدند
      ژاپنی ها برای خودروهای شهری برنامه استفاده از پیشرانه ها سلول سوختی و هیبریدی ها رو دارن که دو مزیت بزرگ داره اول اینکه قابلیت اطمینان بالاتری از خودروهای الکتریکی داره و کاملا کم خطر هستند دوما قدرت تولیدشان برای خودروهای شهری عالیست و همینطور مرسدس همین امسال میاد خودرو هیبریدی سلول سوختی با تکنولوژی جدید رو معرفی میکنه پس خودروهای صرفا الکتریکی در حال حاضر بهترین راه نیستند
      .
      ختم کلام
      خودروهایی که تسلا و فارادی فیوچر و لوسید و …. میسازند آنچه می نمایند نیستند
      تولید خودروهای الکتریکی نیاز بسیار بیشتری به توسعه دارند
      آینده از آن خودروسازیست که به تکنولوژی جدیدی در توسعه ی باتری های با ظرفیت بیشتر و وزن کمتر و دینامیک بهتر دست پیدا کند
      .
      mehran911

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi Chevrolet

        ۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        مهران عزیز با بیشتر حرفات موافقم و کاملا درست میگی اما خب الان دنیای رقابته این که بگیم یه شرکت میتونه اما نمیخواد اشتباهه
        مثلا بگیم جنرال موتورز میتونه برای رانگلر رقیب بسازه اما نمیخواد ، خب نمیشه که ، یا الان کونیگ زگ و هنسی سرمایشون از بوگاتی کمتره اما تونستن ازش جلو بزنن (در رقابت سرعتی که بینشون بود) و کلی مثال دیگه
        در مورد پیشرفت از همه لحاظ همه چیز که یه روزه به دست نمیاد
        الان دغدغه اصلی الکتریکی ها بردشونه بعد زمان شارژ و بعدش شتاب ، هندلینگ در مراحل بعدی هست
        کاملا قبول دارم هندلینگ الکتریکی ها کمتر از بنزینی هاست اما اینم در سال های اینده حل میشه
        الان همین ماشین بردش خیلی کمتر از رودسر هست و بدنه هم نداره تا چنین شتابی به دست اورده خب وزن ماشین کم باشه خوبه اما نه با برداشتن کل بدنه
        از صحبت با شما خوشحال شدم مهران جان چون مودبانه صحبت میکنی و منم از دانشتون استفاده میکنم و اطلاعاتم بیشتر میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سروش

        ۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (135 ديدگاه)

        با سلام.
        به نظر من همه این پورتوتایپ ها و شرکت های کوچک باعث پیشرفت میشه بدون شک. این کارخونه های کوچک با تکنولوژی صرف دارن معروف میشن نه با تکنولوژی باطری. همین طور خودروهایی هستن که هندلینگ اولویت اصلیشون نیست ولی بازهم برقی بودن یا ظرفیت باطری به شتاب یا هندلینگ مربوط نمیشن. نمیتونیم بگیم این کارا به درد نمیخوره چون زمانی هم پورشه و بنز هم یه کمپانی کوچک بودن. شاید خودروهای برقی به مزاقتون خوش نیاد و بفرمایین کاربردی نیستن ولی تکنولوژی های جدید با مرور زمان کاربردی میشن. همون موقع که فورد خودروی تی رو به فروش میرسوند همه میگفتن که درشکه کاربردش بیشتره. یا وقتی که لاستیک های بادی برای چرخ استفاده شد یا گیربکس های اتوماتیک و خیلی چیزهای دیگه که الان کاربردین. پورشه سال 1898 خودروی برقی p1 رو معرفی کرد. پس اونم کارش بیهوده نبود. الانم شرکت پورشه گفته تا سال 2023 همه خودروهاش یا هیبریدی هست و یا الکتریکی. پیش بینی میشه پس الان برای کارخونه های بزرگ و صاحب سبکم این مسئله مهمه. در مورد چینی ها و هندلینگ باید عرض کنم که شرکت Nio الان 2 رکورد اول نوربرگ رینگ دست این شرکته پس حتما تکنولوژِی و هندلینگ مناسبی هم داشته. و در مورد ظرفیت باطری ها پیشرفتشون واقعا چشم گیره و هر دو یا سه سال ظرفیتشون 30 تا 50 درصد رشد میکنه و وزن هم کاهش پیدا میکنه.
        و در آخرم تسلا با فارادی و لوسید قابل مقایسه با هم نیستن. تسلا خودروسازه و اون دو شرکت دیگه هنوز به مرحله فروش نرسیده که بشه کاراییشونو سنجید ولی خودروهای تسلا خیلی هم کاربردی هستن بنظرم. حتی رنو زویی با برد 200 کیلومترم خیلی کاربردیه مخصوصا برای شهرهای بزرگ. فلسفه هر خودرو متفاوته.
        با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سروش

          ۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (135 ديدگاه)

          این نکته هم باید گفت که درحال حاضر تسلا تو این بحث سرآمد دنیاست و خودروهاش معیاره. پورشه میشن e دوسال دیگه وارد بازار میشه با برد 500 کیلومتر و 0-100 3.5 ثانیه و روی کاغذ تسلا اس خودروی برتریه با برد بالای 500 کیلومتر با باطری 100 کیلووات ساعت و شتاب زیر 3. البته این فاصله ها تو سالهای بعد به خاطر همین سرمایه گذاری هایی که شما فرمودین کمتر میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mehran911

        ۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        مهدی جان
        این حرفت رو که گفتی فضا رقابتیه رو قبول دارم
        اما مقایسه خودروهایی که مثل بوگاتی و کوئنیگ زگ که با تکنولوژی هایی که سالهاست در حال توسعه هستند با الکتریکی هایی اوایل عمرشان رو میگذرونن تفاوت دارن
        .
        در مقایسه ی این ماشین و رودستر تسلا تفاوت در اینه که طبق ادعای تسلا ۱۰۰۰۰ میتونه متر گشتاور رو بصورت آنی و خطی در اختیار داره و البته بعید به نظر میرسه این ماشین تایوانی همچین گشتاوری داشته باشه
        البته قبول دارم نمی تونم انقراض خودروهای درون سوز رو ببینم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. mehran911

        ۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        سروش عزیز
        راستش یکی دوتا قسمت از کامنتت رو متوجه نشدم یکی اینکه (( این کارخونه های کوچک با تکنولوژی صرف دارن معروف میشن نه با تکنولوژی باطری ))
        شاید تعریف شما از تکنولوژی با تعریف من متفاوته
        سوال من اینه که کدوم تکنولوژی صرف ؟؟؟؟؟
        .
        (( نمیتونیم بگیم این کارا به درد نمیخوره چون زمانی هم پورشه و بنز هم یه کمپانی کوچک بودن))
        درسته اما الان تفاوت های بسیاری با سال ۱۹۰۰ داره تفاوت اینجاست که خودروهای الکتریکی امروزه به عنوان انحصار تحت کنترل چند کمپانی نیست و میبینیم که استارت آپ ها کوچک شروع به فعالیت در این زمینه میکنن
        .
        البته منظور من این نیست که کار اینها بیهوده است اصلا این طور نیست اما جریان چیز دیگریست
        ببینید تسلا با افزایش ظرفیت باتری ها مسافت پیمایش رو بهبود داده و به ۵۰۰ رسونده که فوق العاده است قطعا موضوع وزن برای یک سدان و یا کراس اوور چندان مورد اهمیت نیست تا در مقایسه با یک رودستر اسپرت
        این موضوع زمانی اهمیت پیدا میکنه که پای لذت سواری و دینامیک خودرو مطرح باشه
        در مورد Nio هم بگم که تمام سعی تلاش های ممکن برای کاهش وزن در این خودرو صورت گرفته اعم از توسعه شاسی با فناوی خودروهای لمانز و بسیاری از قطعاتی که در فرمول E بکار میره در این خودرو توسط nextev بکار گرفته شده وزن این خودرو بون باتری برابر ۱۱۰۰ کیلوگرم هستش و فقط باتری ها ۶۳۵ کیلو وزن دارن Nio در انگلستان توسعه پیدا کرده و هیچ چیز این ماشین جز شرکتی که هزینه ی ساختش رو پرداخت کرده به چین برنمی گرده !!!
        .
        شما در نظر بگیر نسخه ی الکتریکی مرسدس SLS سال ۲۰۱۳ با ۷۴۰ اسب به زور عدد ۷:۵۶ رو در نوربرگرینگ ثبت میکنه
        .
        (((شاید خودروهای برقی به مزاقتون خوش نیاد و بفرمایین کاربردی نیستن ولی تکنولوژی های جدید با مرور زمان کاربردی میشن. همون موقع که فورد خودروی تی رو به فروش میرسوند همه میگفتن که درشکه کاربردش بیشتره. یا وقتی که لاستیک های بادی برای چرخ استفاده شد یا گیربکس های اتوماتیک و خیلی چیزهای دیگه که الان کاربردین. پورشه سال 1898 خودروی برقی p1 رو معرفی کرد. پس اونم کارش بیهوده نبود ))))
        در مورد این قسمت از حرفتون باز هم میگم الان با گذشته قابل قیاس نیست اون زمان که فورد مدل T رو زد مردم آشنایی کاملی در مورد کارایی خودرو نداشتن الان سالهاست خودروهای هیبریدی تولید میشن
        بحث تولید P1 پورشه به عنوان خودروی تحقیقاتی با تبلیغاتی که امثال تسلا در مورد شتاب خودروهاشون انجام میدن تفاوت داره
        .
        چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک استارت آپ استرالیایی برای مسابقات درگ خودرویی الکتریکی با گشتاور ۱۷۰۰۰ (هفده هزار ) نیوتون متر توسعه داده باز هم میگم کار تحقیقاتی با تبلیغاتی تفاوت داره
        .
        (((و در آخرم تسلا با فارادی و لوسید قابل مقایسه با هم نیستن.))))
        قطعا
        اما تسلا کار خارق العاده تری نسبت به اونها انجام نداده درسته خودروساز تولید انبوه نیستند اما رکوردهای که تسلا بهش افتخار میکردبه راحتی به دست این شرکت های کوچک شکسته شد پس این موضوع اسمش تکنولوژی و نوآوری جدید نیست
        .
        در آخر مشکل خودروهای الکتریکی چیزی غیر از شتاب هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (3477 ديدگاه)

          باهات موافق نیستم مهران جان ژاپنی ها دیر به فکر الکتریکی سازی نیفتادن ژاپنها سالها قبل اینو پیش بینی کرده بودن خودرسازی مثل نیسان از ۲۰۱۰ مدل تمام الکتریک رو معرفی کرده و در حال حاضر که خیلی کمپانی ها با سرمایه گذاری های انبوه به دنبال این بازار و تکنولوژی هستن کمپانی مثل نیسان خیلی بی ادعا و بی سرو صدا پرفروش ترین مدل تمام الکتریک رو در دست داره و تویوتا هم مدلهای هیبرید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          datsun عزیز
          همیشه مثال نقض وجود داره
          توصیه میکنم متن پایین رو سرچ کنید
          (Hydrogen is the future, not battery-electric cars: Lexus )
          از سایت کار دیوایس هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سروش

          ۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (135 ديدگاه)

          مهران جان ببخشید من با عجله نوشتم کامنت اولو یه جاهاییش نیاز به ویرایش داشت.
          در مورد بحث اول منظور من این بود که معمولا این شرکت های کوچک از باطری های آماده استفاده میکنن و تکنولوژی به کار بردن این باطری ها تو سیستم های با طراحی خودشون رقابت جدیدی ایجاد کرده که بنظرم نوآوری توشون دیده میشه. پس نوع کاربرد و تکنولوژی این شرکت ها باعث مشهور شدنشون میشه نه صرفا باطری مناسب . البته بگم این شرکت تایوانی الان مشهور نیست و کار عجیب و خارق العاده ای هم نکرده.
          درمورد اینکه الان 1900 نیست درسته فرقهای زیادی بین اونموقع و الان هست ولی هنوزم این اتفاق میوفته و همیشه جلوی هر تکنولوژی جدیدی مقاومت هست چون تو طرح های اولیه هر سیستم مشکلات زیادی وجود داره ولی کم کم با پیشرفت تکنولوژی و توسعه اون (در 90 درصد مواقع توسط شرکت های دیگه و نه مخترعش) کاربردی میشه. نمونشم همین خودروهای برقی که تو 5 سال بازاری جدید بوجود آورده یا به طور مثال گوشی های هوشمند که افتضاح بودن تا 10 15سال پیش ولی الان لازمن. البته من نظرم اینه که الانم خودروهای الکتریکی تا حد زیادی برای استفاده شهری هم کاربردین و هم لازمن.
          در مورد وزن یه رودستر هم با شما موافقم ولی درمورد تسلا رودستر من وزنشو نمیدونم که بخوام اظهار نظر کنم ولی درمورد شتاب و سقف سرعت و بازه پیمایش شاهکاره. اگه هم که هندلینگ مناسبی نداشته باشه باز هم خودروهای الکتریکی نمیرن زیر سوال چون هندلینگ فقط به وزن مرتبط نیست و همچنین با پیشرفت تکنولوژی میشه وزنشونم کاهش داد.
          و در مورد هیبرید و الکتریکی بگم که خودروهای الکتریکی با هیبرید متفاوتن. هیبرید یه مرحله گذاره. تمام خودروها تا 10 20 سال آینده الکتریکی میشن مخصوصا تو شهرهای بزرگ. فروش خودروهای درون سوز هم تا سال 2040 تو امریکا و انگلیس ممنوع میشن. خودروهای هیبریدی هم تو سالهای اولیه با مخالفت جامعه مواجه شدن. فروش این خودروها هنوزم نسبت به خودروهای فقط درون سوز کمترن. این اختلاف تو کشورهایی مثل کشور ما بیشترم هست. میتونم هیوندای سوناتای هیبرید رو مثال بزنم که الان نسخه فولش نسبت به هیوندای سوناتای معمولی ارزون ترم هست ولی خیلی فروشش کمتره.
          و در مورد nio بگم که کل سرمایه گذارهاش چینین و همچنین کل دپارتمان r&d در چین قرار داره میتونین به سایتش مراجعه کنین. این فناوری جایی نبوده که بگیم مثلا از انگلیس گرفته یا جای دیگه. دپارتمان formula-e این شرکت تو لندنه البته.
          یکی از فرقهای الان با قرنهای پیش اینه که شرکت ها (مخصوصا شرکت های در حال توسعه) باید تبلیغ کنن که جذب سرمایه کنن. تسلا برای مدل s هم همین کارهارو کرد و انجامشم داد. پس دور از واقعیتم نیستن اگه اینطوری باشن آیندشون از بین میره چون سرمایه گذارا ناامید میشن و وجهشون توی جامعه خراب میشه.
          درمورد این حرفتون ” اما رکوردهای که تسلا بهش افتخار میکردبه راحتی به دست این شرکت های کوچک شکسته شد پس این موضوع اسمش تکنولوژی و نوآوری جدید نیست” من ندیدم تسلا فقط به این رکورد افتخار کنه. بخش r&d تسلا 830 میلیون دلار فقط تو سال 2016 صرف پیشرفت این خودروها خرج کرده. شما گفتین که الان زمان فرق داره و شرکت های کوچک تبدیل نمیشن به شرکت های بزرگ. اینجا باید عرض کنم که تسلا تا سال 2012 شرکت کوچکی بود. طی 4 سال کمتر از 3000 عدد رودستر تسلا فروخته بود. اون خودرو هم هیبرید بود. سال 2012 2600 خودرو فروخت. سال 2013 22450 خودرو فروخته شد و امسال پیش بینی شده 125 هزار خودرو فروش داشته باشه. یعنی در عرض 5 سال فروشش47 برابر شده. البته اینم بگم که تا سال 2020 تیراژ 470 هزار خودرو رو برنامه ریزی کرده. تنها شرکتی بود که تونست خودروی الکتریکی رو وارد یه مرحله جدید کنه. انقدر تاثیر گذار بوده که پورشه رقیب اصلی براش معرفی میکنه. خودروهاش نه تنها تو بحث سخت افزاری تو بحث نرم افزاریم خیلی جاه طلبانه بوده. این خودروها همه پورتو تایپن ولی اون یه خودروی مارکتی هست. پس فکر نکنم اصلا این اتفاقا لطمه ای به تسلا بزنه.
          و در آخر بگم که مشکلی من تو خودروهای الکتریکی نمیبینم. شما مشکلاتشو نگفتین. منم نگفتم که مشکلش شتابه. اگه زمان شارژ این خودروها به زیر 10 دقیقه برسه ، زیرساختها همه جا فراهم بشه و باطری ها ارزونتر بشن( که فکر کنم تا حد اکثر 10 سال دیگه تو امریکا و اروپا و آسیای شرقی این اتفاق میوفته) از همه لحاظا از خودروی درون سوز بهتر میشن. الانم به نظرم مزایاش به محدودیت هاش میچربه. آلودگی صوتی و هوا خیلی شهرهارو غیر قابل سکونت کرده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. Saeed Boroomand

        ۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        مشکل اینه که هیچ شرکتی دوست نداره محصولی بسازه که با محصول های خودش رقابت کنه، شما به پورش بگو یه ماشین جدید بساز کلا دو هزار نفرم بیشتر سالانه نمیخرن مادامی مه مطمین شه این افراد مشتری جدید هستن طرحو بررسی میکنه و ممکنه عملی کنه،
        شرکت های بزرگ کمتر اهل ریسک هستن چون چیز های زیادی برای از دست دادن دارن. علاوه براین خیلی از این شرکت های کوچک های تک تر هستن، خیلیاشون بر مبنای تکنولوزی هایی شکل گرفتن که دو هفته قبل تر اختراع شدن توی ام ای تی یا کلتک یا غیره…
        سلول سوختی رو بیشتر کمپانی های نفتی اسپانسرش هستن و هزینشو میدن چون قراره که هیدروزن یا گاز توی پیل سوختی بسوزه و پمپ بنزین ها هم راحت میشه تغییر کاربریشون داد.
        الان یه مایلد هیبرید کل اختلاف وزنش زیر بیست سی کیلو هست و بازدهی خودرو رو بهتر میکنه و مصرف سوختو بخصوص حدود پونزده درصد کم میکنه و کل هزینش چند صد دلاره، چرا پورش استفاده نمیکنه چون مجبور نیست، چرا تویوتا باتری نیکل هایبرید متال استفاده میکنه چون مجبور نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Mahdi Chevrolet

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    واقعا به این میگن ماشین؟
    این که فقط لاستیکه و فرمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      صرفا خواستن از موج خبری استفاده کنن برند ریکاگنیشن بسازن واسه خودشون. وگرنه این برندا بیشتر تلاششون اینه که یه تکنولوزی رو فقط توسعه بدن و بعد یه شرکت بزرگ تر بخرتشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محسن

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    به به! هردم از این باغ بری می رسد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Love Cars

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    به نظرم سالهای جذاب و هیجان انگیز و رقابتی رو پیش رو داریم فقط حیف که یه سکوت آزار دهنده همه جا رو فرا میگیره و واقعا لذت بردن از رانندگی بدون غرش موتور بی معنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ساسان

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    حال نمیکنم…عکس پروفایلمم بخاطر طراحیش دارم وگرنه من غرش 12 سیلندرو 10سیلندر میخوام…ازدید من هرچقدرم پیشرفت کنن اصن بشه 5/.ثانیه 0 تا100….برای من هیچ چیز غرش موتوربنزینی نمیشه…این اخبارم درحد پیشرفت علم برام جذابه…هرچند باید اعتراف کنم این آینده ی صنعت خودرو سازیه…چه من خوشم بیاد چه نیاد…اما حداقل خوشحالم تو بازه زمانی هستیم که هردو مدل هیبرید وبنزینی رو داریم درک میکنیم…با ترکیبشون خیلی موافقم و برام جذابه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایرانی

    ۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بعضی حرفها منو یاد کارشناس ها فوتبال ایران میندازه که مثلا طرف تیمهای خوب لیگ را باعث سقوطشون شده بعد میاد سر الکس فرگوسن را نقد میکنه و از اشتباهاتش میگه هر چند که باز اون کارشناسها یک تخصصی در زمینه خودشون دارند اما دوستان منتقد اینجا که چه عرض کنم با قاطعیت میاند با این حال شخصی مثل ایلان ماسک را به چالش میکشند کسی که از بچگی یک کار افرین و نخبه اقتصادی بوده را …بهر روی از نقطه نظر غیر کارشناسی خودم لازم دیدم یک سری نقدهایی هم بنده بکنم ..اولا هیچوقت تسلا را با کمپانی ها نوپای تایوانی یا چینی مقایسه نکنید که این منصفانه نیست ممکنه که این کمپانی ها واسه کسب شهرت و اعلام حضور برنامه تبلیغاتی مبالغه امیز کنند ولی تسلا نیازی به شهرت نداره و تبلیغاتش اولا مبالغه امیز نیست و دوما در راستای افکار اقتصادی خودشون هست ..در رابطه با خودرو برقی هم اول از همه باید گفت با توجه به الودگی و گازهای گلخانه ای و اثرات مخرب اون نیاز به رفتن به سمت خودرو ها برقی به شدت نیاز میشد ولی هیچکس اراده لازم برای ورود به این حوزه را نداشت چون سودی که کارخانه های خودرو سازی بابت تولید خودروهای سوخت فسیلی عایدشون میشه به مراتب بیشتر از این بود که بخواند خودرو الکتریکی تولید کنند که هزینه تولیدش زیاد هست و نمیشه سود زیادی ازش کرد ضمن اینکه موتورهای فسیلی به خودرو ها این برتری را میداد که از لحاظ مسافت پیمایش ..زمان سوخت گیری و حتی شتاب برتر از خودرو الکتریکی باشه و طبیعتا انتخاب مشتری با این اوصاف و ترجیح خودروسازان بدون در نظر گرفتن محدودیت ذخایر فسیلی و گازهای گلخانه ای خودروها فسیلی بود … با این حال شخصی به نام ایلان ماسک ظهور میکنه که میدونه فارغ از بحث گازها گلخانه ای و الودگی ها اینده خودرو سازی متعلق به خودرو ها برقی هست و سوخت ها فسیلی تا ابد وجود ندارند که ما بخوایم مصرف کنیم و چه خوشمون بیاد چه نیاد باید در این حیطه قدم بزاریم و کسی که با برنامه استراتژیک خودش را برای این تغییر اماده کنه و در این حیطه با قدرت و نو اوری قدم بزاره میتونه سود مالی خوبی بدست بیاره مسلما اگر تسلا وارد ساخت خودرو سوخت فسیلی میشد تجربه چندین دهه شرکتهای دیگه در این عرصه را نداشت و توان رقابت را بخاطر این تجربه که همراه علم هست نمیتونست داشته باشه و با شکست مواجه میشد مضاف بر اینکه اینده خودرو سازی متعلق به خودروها فسیلی نبود پس اومد سرمایه خودش را در قسمتی اورد که جز پیشگامان باشه در اون حیطه ..شاید در حوزه علم موتورهای فسیلی و مکانیکی چندین دهه از خودرو سازها دیگه عقب بود ولی با ورود به بحث خودرو برقی میتونست چندین سال از سایر رقبا جلو باشه که این کار را انجام داد و سعی کرد و داره میکنه که بر موانع غلبه کنه و اولین کارخونه ای باشه که خودرو تجاری برقی تولید میکنه ..با سرمایه گزاری و ساخت گیگافکتوری با مشارکت پاناسونیک سعی در ارزان کردن قیمت تمام شده باطری ها خودرو ها برقی بکنه و تحقیق و توسعه برای بهبود ظرفیت باطری ها ….با تولید ایستگاهها سوپر شارژ هر چند که با ایده ال هنوز فاصله هست سعی کرد بر قسمتی از موانع فائق بیاد و خیلی از اقداماتی که هر چند کوچیک بنظر میاند ولی اثار بزرگی داشتند و اقدامات قابل تحسینی بودند و پیشرو در صنعت خودروهای برقی پس بی انصافیست که بخوایم تسلا را با کمپانی های تایوانی و چینی که جز ادعای روی کاغذ چیزی ندارند یکی بدونیم ..دوستی عنوان کرد که خودروسازها بزرگ هستند با تجربه زیاد و سرمایه های زیاد و تسلا شانسی نداره و البته باید توجه داشت وقتی کارخانه ای نواوری انجام نده و در تغییر نسل محصولات منفعل عمل کنه و از رقابت جا بمونه هر چقدر هم قوی و پرسابقه و پر سرمایه باشه محکوم به شکست میشه مصداق این گفته من کمپانی نوکیا در مبحث گوشی های موبایل بود که چون خودش را بروز نکرد و از غافله تغییرات عقب موند به چه سرنوشتی افتاد ..در رابطه با اینکه گفته شد تسلا چه تکنولوژی ارایه کرده یا خدمتی کرده باید گفت فارغ از کارهایی که گفته شد که انجام داده و نو اوری هاش برای این صنعت بزرگترین خدمتی که کرد این بود که باعث شد خودرو سازهایی که خودرو ها فسیلی را رها نمیکردند و برای ارتقا سطح تکنولوژی خودروها برقی تلاشی نمیکردند و فقط به فکر سود بازار خودشون بودند به تقلا بیفتند که در این حیطه ورود کنند و سرمایه گزاری های ملیارد دلاری که دوستان اعلام کردند واسه تحقیقات بکنند کاری که تا پیش از ورود ایلان ماسک به این حوزه هیچکدوم مایل به انجامش نبودند و اگر پیشرفت تکنولوژی در این عرصه نبوده بخاطر این بوده که اراده ای برای ورود به این حیطه توسط خودرو سازها وجود نداشت…امیدوارم تسلا بتونه خودرو ها جدیدش را تولید انبوه بکنه و گرفتار مشکل نقدینگی نشه و به بقای خودش ادامه بده ولی حتی اگه متاسفانه این امر محقق نشه تسلا خدمت شایانی انجام داده و اونم وادار کردن ورود خودروسازها به این حیطه و سرمایه گزاری برای پیشرفت تکنولوژی خودرو ها برقی …پس بی انصافیست که تسلا را با کمپانی های چینی و تایوانی روی کاغذ یکی بدونیم ..درسته تبلیغات تسلا و رونمایی از خودروها متنوعش دارای هدفه ولی هدف اون جذب سرمایه و نقدینگی برای بقاست تا خودروها برقی را تولید انبوه کنه و مسلما این تبلیغات الکی نیست چون باعث شده خودروسازها دیگه نیز به تقلا بیفتند تا از کورس رقابت عقب نمونند..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا