سایر خودروهای آمریکایی

ابرماشین‌های تکرارنشدنی: سالین S7، هایپرکار فراموش‌شده

این روزها نام سالین را چندان نمی‌شنویم اما بیست سال پیش، این تیونر آمریکایی با معرفی ابرماشین S7 حسابی نام خود را سر زبان‌ها انداخت. اولین ویژگی مهم S7 این بود که توسط یک سوپراسپرت‌ساز مشهور یا خودروساز بزرگ ساخته نشده بود و یک تیونر کوچک کار طراحی و توسعهٔ آن‌را انجام داده بود که تجربهٔ قبلی در ساخت سوپراسپرت نداشت. سالین تیونری بود که به تیونینگ موستانگ‌ها شهرت داشت و S7 اولین خودروی کاملاً اختصاصی این شرکت محسوب می‌شد. طرح اولیهٔ این هایپرکار توسط استیو سالین (مؤسس شرکت سالین) داده شد، شرکت صنایع هیدن کریک بودجهٔ آن‌را تأمین کرد و گروه RML هم شاسی، سیستم تعلیق و آئرودینامیک آن‌را توسعه داد. سالین S7 رسماً در آگوست سال ۲۰۰۰ در مسابقات مونتری رونمایی شد.

قوای محرکه

S7 به یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی تمام آلومینیومی اختصاصی مجهز شده بود که توسط خود سالین توسعه یافته و ساخته شده بود. البته این پیشرانه در اصل بر اساس موتور بلوک کوچک ۵.۷ لیتری ویندسور فورد ساخته شده بود اما به‌طور گسترده‌ای اصلاح و بازطراحی شده بود. این موتور ۷ لیتری ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. هرچند شاید قدرت ۵۵۰ اسب بخاری S7 در مقایسه با هایپرکارهای امروزی که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند کم به نظر برسد اما هایپرکار سالین حتی با استانداردهای امروزی هم بسیار سریع است زیرا ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را داشت.

ویژگی‌های برجسته

مثل بسیاری از هایپرکارهای مدرن، در توسعهٔ S7 هم تمرکز زیادی روی کاهش وزن وجود داشت و به همین دلیل بدنهٔ آن به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده بود. علاوه بر این، برای شاسی خودرو هم از طرح فریم فضایی با پانل‌های تقویت‌کنندهٔ فولادی سبک‌وزن و آلومینیومی لانه‌زنبوری استفاده شده بود. به لطف این اقدامات، وزن S7 به تنها ۱۳۰۰ کیلوگرم رسیده بود. از سوی دیگر، روی بدنهٔ S7 هم دریچه‌های هوا، اسپویلرها و سایر ویژگی‌های آئرودینامیکی تعبیه شده بود تا به ایجاد جریان هوای بهینه کمک شود. به لطف این ویژگی‌ها، S7 در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت به‌اندازهٔ وزن خود داون‌فورس تولید می‌کرد.

نسخه‌ها

S7 توئین توربو

سالین در سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفت S7 را کمی دیوانه‌وارتر کند و به همین دلیل پیشرانهٔ آن‌را به دو توربوشارژر گارت با بوست ۵.۵ psi مجهز کرد. این کار خروجی موتور ۷ لیتری سالین را به ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رساند که حتی هنوز هم اعداد چشمگیری هستند. S7 توئین توربو پرفورمنس فوق‌العاده‌ای هم داشت به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست میافت، مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کرد و حداکثر سرعت آن به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

S7R

S7R نسخهٔ مسابقه‌ای از مدل تنفس طبیعی S7 بود که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ تولید شد. این نسخه برای شرکت در مسابقاتی مثل ۲۴ ساعتهٔ لمانز، قهرمانی GT فیا و لمانز آمریکا طراحی شده بود. در سال ۲۰۰۴، فراری از مطبوعات خودرویی سراسر جهان برای حضور در پیست انزو دینو به‌منظور برگزاری دور هشتم مسابقات GT سوپر ریسینگ فیا دعوت کرد تا پیروزی صددرصدی خودروهای مسابقه‌ای خود و همین‌طور مازراتی MC12 GT1 را در برابر رقبای خارجی به نمایش بگذارد اما در این رقابت‌ها، سالین S7R در برابر دو مازراتی MC12، سه فراری ۵۵۰، سه فراری ۵۷۵ و دو لامبورگینی مورسیه‌لاگو به پیروزی رسید. مطبوعات این رویداد را یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های غیرمنتظره در تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی قلمداد کردند زیرا یک خودروی مسابقه‌ای از یک شرکت کوچک توانست فراری را در خانهٔ خود مغلوب کند.

چرا تکرارنشدنی است؟

سالین S7 از جهات مختلفی یک ابرماشین تکرارنشدنی است. این خودرو یکی از معدودی هایپرکارهای آمریکایی بود که توانست بزرگان این حوزه را به چالش بکشد و نام خود را در برابر ابرماشین‌های فوق‌العاده‌ای مثل پورشه کاررا GT و مرسدس بنز SLR مک‌لارن مطرح کند. S7 اولین و احتمالاً آخرین هایپرکار سالین محسوب می‌شود زیرا این روزها این شرکت به سمت مشارکت و همکاری با چینی‌ها رفته و تنها محصول اختصاصی آن کوپهٔ اسپرت S1 با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری ۴۵۰ اسب بخاری است. باورش سخت است که سالین S7 دو دهه پیش معرفی شده زیرا هنوز هم پرفورمنس بی‌رحمانه‌ای را ارائه می‌کند و به طرز شگفت‌انگیزی مدرن به نظر می‌رسد. این یک ابرماشین تکرارنشدنی است.

مشخصات فنی

Saleen S7

معرفی ۲۰۰۰
خاتمهٔ تولید ۲۰۰۹
ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۷ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۷۷۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۹۲ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10206 ديدگاه)

    بینظیره مطمئناً .

    اما بنز و پورشه‌‌ی رقیب و مورد نظرتون نان پشتوانه و گذشته پرفرازو نشیبشان را میخورند که همه جای دنیا شناخته شده‌اند ولی این خودرو با تمام برتری در حد شناخت سینه‌چاکان سرعت و خودرو هست .
    مثل ارزشی که امروزه لامبورگینی دیابلو داره در برایر F40 که هردو برای یک دوره تولید شدند اما ارزش فراری امروزه چندین برابر لامبورگینی هست با اینکه دیابلو بینظیر بود در زمان خودش ولی این برند هست که در این سبک خودروها چه اسپرت و چه لاکچری و لوکس حرف اول را میزند و سپس بقیه موارد !!!

    یادم به کاربری افتاد که در مقاله‌ی امروز مربوط به سانتافه اومده میگه کره‌ای‌ها پرفروش هستند چون کیا پراید این همه در ایران طرفدار داره و پرفروش هست اما تویوتا در آمریکا ?‍♂️?‍♂️?‍♂️ !
    خدایا توبه‌ی من را بپذیر ، به کدامین گناه شدیم ۸۰ میلیون نفر .

    موافقم 27
    مخالفم 48
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      نمیشه هیچ وقت نمیشه

      موافقم 10
      مخالفم 9
    2. Hadi

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      واقعاً حیف همچین برندی با همچین توانایی و پتانسیلی دارد با یه مشت کمونیست همکاری میکنه…
      سالین اگه الان بود راحت میتونست یک هایپر کار 500 تایی تولید کنه…
      عجب ماشینیه این S7 پرفورمنسش همین الان هم خیلی ها رو نابود می‌کنه…
      چقدر هم خوشگل و خاصه ?
      حیف…

      موافقم 58
      مخالفم 7
      1. سام

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حزب کمونیست امسال همه مدیرا و کارمندای سالین که تو چین کار میکردن و چینی نبودن رو بیرون کرد و شرکت مشترک سالین با شرکت جیانگسو رو مصادره کرد برا خودش

        موافقم 11
        مخالفم 4
      2. محمدهادی

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2136 ديدگاه)

        اخبارش هنوز توی ذهنمه
        وقتی مجله ماشین میخوندم
        اونموقه باخودم میگفتم این سالین ازکجا پیداش شد
        چرا تاحالا اسمشو نشنیدم،اما چرا انقدر طراحی ماشین پخته و با اصالته
        حتما از یه چیزی مثل مکلارن اف وان بازطراحی شده که انقدر طراحی هماهنگ و یکدستی داره
        من واقعا شیفتش بودم و هستم
        انصافا یکی از ماندگارترین هاست
        درست عین دیابلو و clk gtr,فراری اف ۵۰ و خود مکلارن اف وان
        چقد سوپرکارهای اون موقه ها با ابهت و دست نیافتنی بودن

        موافقم 21
        مخالفم 0
    3. Audi s8

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      من عقبشو می بینم حس فراری بهم دست میده شمام اینطوری هستید
      اگه هستید لایک
      اگه نیستسد دیسلایک

      موافقم 25
      مخالفم 29
      1. MASIHA

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        من‌جلوشو میبینم یاد مک f1 می افتم.

        موافقم 26
        مخالفم 2
    4. مازیار

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      آقای NAVID ۰۰۹۸ دوست عزیز کاربر محترم هموطن ارجمند
      حقیقتا از پیگیری مجدد بحث مربوط به سانتافه بدنبال چی هستید؟

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10206 ديدگاه)

        آقای مازیار دوست عزیز کاربر محترم هموطن ارجمند .
        شما چرا اومدی در این مقاله این آش را هم بزنی و شورترش کنی !
        اول اینکه بحث را چند کاربر به وضوح متعصب ، راه می‌اندازند و کلاً رو من کِراش پیدا کردند که حتی اگر ربطی به خودروهای کره‌ای هم نداشته باشه میان و جوسازی میکنند و دوم اینکه چند وقتی هست بخاطر بحث راه نیوفتادن جواب خیلی از کاربران را نمیدهم تا stop بشه و بحثی که در آن پایان و یا ارزشی نداره چه حاصل که ادامه‌اَش داد .

        جوری هدفمند حقیقت را میخواهند زیر سایه ببرند که مشخص هست که فقط میخواهند جو سایت به هم ریخته بشه و بَس .

        موافقم 15
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          خوب اگه از این ” کراش ” خوشت نمیاد پس دیگه چرا جای دیگری ادامه اش میدی؟
          البته اگه

          موافقم 6
          مخالفم 11
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (10206 ديدگاه)

          آقا مازیار اِنگاری متوجه قضیه نشدید !

          من جواب اون‌ها رو نمیدم و خودشون شروع به جوسازی با هر نِیرنگی میکنند که متاسفانه باقی دوستان خوب هم ندونسته مُتِهَیج میشوند و ناخواسته با این افراد بحث میکنند .

          اگر ببینید ، متوجه میشید که در همون مقاله‌ی مربوط به سانتافه بارها خواهش کردم جواب چنین کاربران با اهداف مشخص را ندهند که یا این قضیه کِش پیدا نکنه یا فکر نکنند زرنگ تشریف دارند با تحریف حقیقت !

          موافقم 8
          مخالفم 5
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10206 ديدگاه)

        البته آقا مازیار یه چیزه دیگه که هست اینه :

        اول اینکه جواب دو سه تا کاربر را دیگر کلاً نمیدهم !
        دوم اینکه نمیتونم و نمیگذارند وارد مقاله‌هایی بشم که تعدادشون از یه مقدار مشخصی بالاتر میره و برای خودم هم جالبه بخوام هم نمیتونم پاسخ کسی را در این دست مقالات بدم (( اشتباه نکنم موقعی این طوری میشه که تعداد کامنت‌ها از ۴۰ یا ۵۰ فراتر میره )) !

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. مازیار

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          چند کاربر بوضوح متعصب جوسازی میکنند روی شما کراش دارند و شما جوابشون رو نمیدی تا stop بشه
          برادر جان شما به اون بحث در پای اون مطلب کفایت نکردی و پای مطلب دیگه ای همون حرفها رو پیش کشیدی حالا خوبه که مایل به جواب دادن نیستی وگرنه چی میشد الله اعلم
          بهرحال من سوال خودم رو با عرض پوزش از شما پس میگیرم

          موافقم 3
          مخالفم 5
  2. Ramin

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یا حضرت موسی. بدبخت شدیم. من فیلا 2 روز نظر نمیدم.

    پدال دوباره میخواد 10 ابر ماشینه افسانه ای رو جدا جدا مطلب بده.

    پدال ، یا همه رو با هم بده یا قرارشون بده تو چند گروه. نه دونه دونه بخواهی معرفی کنی.

    موافقم 3
    مخالفم 36
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10206 ديدگاه)

      Ramin جان
      مگه فرقی هم به حال شما داره که میگی پدال چنان کن چنان نکن .
      شما که هر جا میرسی میگی چانگان بهترین در دنیاست و گول برندهای دیگر را نخورید و پول برند ندهید که حروم کردن پول هست اگر غیر از چانگان بخرید ، غیر از این را تا به حال گفتی !!!

      به نظر من شما فقط مقاله‌های مربوط به چانگان را مورد عنایت قرار بده !!!

      موافقم 32
      مخالفم 11
      1. Ramin

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        بلع آقای نوید گفته ام. شما با دقت نظر بخونید میفهمید

        موافقم 2
        مخالفم 3
    2. سامورایی از قله فوجی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      شما کلا نظر نده ???
      اگه واقعا به این جور مقالات علاقه داشتی همشو می‌خوندی ولی خب علاقه شما چانگانه

      موافقم 21
      مخالفم 3
    3. Sina

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      بله ، این سری جزء بهترین مطالب پدال بود و هست و خیلی عالی شد که ادامه پیدا کرد.
      اگه نمیخوای همشون رو ببینی برو یه ماه دیگه بیا همه رو با هم ببین

      موافقم 14
      مخالفم 0
    4. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      عه ایول تو فقط نظر نده

      موافقم 7
      مخالفم 0
  3. nikzad

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    ماشین عالی بود. طراحی ساده و چشم نواز. به دلیل موتور وسط بودن تقسیم وزن قابل قبولی داشت که همراه با وزن کم، شتاب و داونفورس بسیار قابل توجه ارائه میداد. حالت اسپیدتیل بودنش خیلی به زیبایی ماشین افزوده بود. از صدای موتورش هم میشد فهمید که با یک امریکایی قهار طرفیم!

    موافقم 17
    مخالفم 5
  4. کافر مقدس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    سالین S7R در برابر دو مازراتی MC12، سه فراری ۵۵۰، سه فراری ۵۷۵ و دو لامبورگینی مورسیه‌لاگو به پیروزی رسید.

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. Ahmedreza2002

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      هنوزم خیلیا رو زخمی میکنه بعد ار یک و نیم ده
      هنوزم امریکایی ها برا یک چهارم مایل زیر یازده ثانیه در تقلا هستن

      موافقم 18
      مخالفم 2
  5. مهدی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من این ماشین رو دیده بودم ولی مشخصاتش رو نه الان دیدم دهنم باز مونده شتاب 2.7 ! نهایت سرعتش 400 تا ! اینا باسه 20 سال پیشه یه ماشینی که 20 سال پیش تولید میشد این مشخصاتو داره باورتون میشه !!!

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10206 ديدگاه)

      یه زمانی عکسش سرتیتر اکثر مجلات خودرویی در ایران بود که من هنوز دارمشون از هفته نامه‌ی دنیای خودرو گرفته تا مجله ماشین ، تاپ‌گیر ، عصر‌نوین و….. .

      یادش بخر ، هزاران بار یادش بخیر که منتظر میموندیم تا آخر هفته بشه یا اول ماه بشه و بیاد دم دَکه‌فروشی و اینقدر با دَکه فروش‌ها رفیق شده بودیم که اگر مشکلی برام پیش میومد و دیر میکردم ، خودشون برامون کنار گذاشته بودند? ، وای انگار همین دیروز بود ، باورتون میشه از سال ۹۶ به این طرف دیگه زندگیمون شده اینترنت و دوری از مطالعه‌ی مجلات سُنتی ، دیگه همینه دیگه ، وقتی مجبور باشیم باید به روز زندگی کنیم و البته که هنوز اکثریت مجلات را دارم و هر دفعه که گذری بهشون میندازم ، عاشق قسمت قیمت‌ها هستم و نوچ‌نوچی که ناخداگاه از بونم نمی‌یوفته !

      موافقم 25
      مخالفم 8
  6. SF90 STRADALE

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    این ماشین رو خیلی خوب یادم مونده و هیچ وقت فراموشش نمی کنم
    جالب ترین قسمت متن :
    در سال ۲۰۰۴ ، فراری از مطبوعات خودرویی سراسر جهان برای حضور در در پیست انزو دینو به‌منظور برگزاری دور هشتم مسابقات GT سوپر ریسینگ فیا دعوت کرد تا پیروزی صددرصدی خودروهای مسابقه‌ای خود و همین‌طور مازراتی MC12 GT1 را در برابر رقبای خارجی به نمایش بگذارد اما در این رقابت‌ها ، سالین S7R در برابر دو مازراتی MC12 ، سه فراری ۵۵۰ ، سه فراری ۵۷۵ و دو لامبورگینی مورسیه‌لاگو به پیروزی رسید . مطبوعات این رویداد را یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های غیرمنتظره در تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی قلمداد کردند زیرا یک خودروی مسابقه‌ای از یک شرکت کوچک توانست فراری را در خانهٔ خود مغلوب کند .
    ضایع شدن به سبک فراری ????

    موافقم 36
    مخالفم 2
  7. ارشیاSVJ

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خخخخخ زده ابروی ایتالیایی هارو برده!????

    موافقم 27
    مخالفم 7
    1. Ahmedreza2002

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      در عوض آبروی زیادی برا آمریکایی ها خریده

      موافقم 11
      مخالفم 7
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    واقعا حیف شد
    کاش به جای همکاری با چینی های … دوباره با فورد همکاری می کرد

    موافقم 18
    مخالفم 2
  9. امین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (438 ديدگاه)

    استانداردهایی که این ماشین در زمان خودش ارائه کرد،هیچ کدام از رقبای اروپایی نداشتن.بینظیر بود.تو مجله ماشین هم خیلی ازش مطلب میزاشت.این و مک‌لارن f1 خیلی دوست داشتنی بودن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  10. R@min

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یکی از زیباترین صداهای v8 این ماشین داره. واقعا تکرار نشدنیه

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. حسن

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      اره، تو یکی از فیلم های جیم کری (اگه اشتباه نکنم Bruce Almighty) یه کوچولو باهاش گاز میده. واقعا صداش بی نظیره

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        yes man فیلمش آره خیلی باحال بود

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          اشتباه گفتم bruce almighty بود شرمنده

          موافقم 4
          مخالفم 0
  11. مازیار

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    طراحی بدنه این ماشین همیشه خاص و منحصربفرد هست و شبیه هیچ ماشینی نیست
    مشخصات فنی هم جای هیچ حرفی باقی نگذاشته و حتی با استانداردهای امروز هم قابل تحسینه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. Ahmedreza2002

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    با الهام از اف یک ی شاهکار دیگه خلق کرد
    کاری که شاید خود مکلارن هم از پسش بر نمیاد

    موافقم 4
    مخالفم 8
  13. Sina

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ممنون از پدال بابت ادامه دوباره این سری
    واقعا خیلی ممنون از اینکه به نظرات هم توجه داشتین!!
    و این ماشین هم که بدون منابع مالی تونست اینک بسازه که ماشین خوبی هست.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. امین دهقان

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (689 ديدگاه)

      سلام
      شما خیلی لطف دارین
      قطعاً ما در پدال به نظرات همه شما عزیزان توجه داریم و سعی میکنیم تا جای ممکن طبق خواست مخاطبین عمل کنیم
      حتماً این سری مطالب و سایر مطالب محبوب رو ادامه خواهیم داد

      موافقم 7
      مخالفم 0
  14. مهرداد كمال

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    من اینو اس اس سی ائرو رو هیچ وقت فراموش نمیکنم
    هایپر کارهای امریکایی عالی??

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      میدونی که:
      هایپرکار:ایتالیا
      ماسل کار:آمریکا
      ماشین های اسپرت و شهری:آلمان
      دریفت:ژاپن
      ماشین های نرم:اینگلیس و ژاپن
      گرند تورر:اینگلیس و آلمان
      آت آشغال:چین(الان رامین بیچارم میکنه)

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. مهرداد كمال

        ۱۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1817 ديدگاه)

        عالی بود این کامنت
        البته کلی هست و استثناهایی مثل همین سالین هم وجود دارن

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اره میدونم من فقط اصلی هارو گفتم وگرنه آلفا و مازراتی سدان هم میزنن ولی ایتالیا از گذشته اصلش هایپرکار بوده دیگه البته باید گرندتورر هم به ایتالیا اضافه کنم

          موافقم 4
          مخالفم 0
  15. امیر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    گشتاورش در ۲۰ سال پیش واقعا زیاد بوده!!!
    بنظرم یه روزی دوباره سالین یه حرکت عجیب و انفجاری میزنه!!

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. ارش

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یادش بخیر یه پای ثابت مجله های ماشین بود .تو فروششان تاثیر میذاشت.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  17. مانی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یکی‌ از معدود ماشین‌های آمریکایی‌ که خیلی‌ باهاش حال می‌کنم
    یادش به خیر به مرسدس E350 که ۹۹ میلیون بود میگفتیم خیلی‌ گرون

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. Mr.X

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    یه سالین دیگه هم به نام S5S هست که یه سوپر اسپورت خیلی خوبه و سال 2008 ساخته شده. کاش پدال درباره اونم مطلب بذاره.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. آریا ماشین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    یادش بخیر وقتی سالین s7 tt اومد اولین ماشین آمریکایی بود که به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسه و بعد از بوگاتی ویرون سریع ترین ماشین جهان بود
    تا اینکه SSC ULTIMATE AERO TT اومد با ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت جفت شون رو شکست داد

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا