سایر خودروهای آمریکایی

اتلیس XT، پیکاپ الکتریکی جدید با بُرد 800 کیلومتری

بعد از ریویان R1T، حالا یک مدعی دیگر هم به بخش پیکاپ‌های الکتریکی وارد شده است. این خودرو که اتلیس XT نام دارد (Atlis XT)، پیکاپی با طراحی آینده‌نگر بوده و وعدهٔ ارائهٔ عملکرد و بُرد قابل‌توجهی را داده است. سازندهٔ این پیکاپ شرکتی بنام Atlis Motor Vehicles است که یک علاقه‌مند به پیکاپ بنام Mark Hanchett پس‌ازاینکه با موفقیت یک وانت دیزلی را به نمونه‌ای الکتریکی تبدیل کرد، آن‌را در سال ۲۰۱۶ تأسیس نمود. هرچند بازار پیکاپ‌های الکتریکی هم‌اکنون کوچک و در ابتدای راه است اما شرکت‌های مختلف باعجله می‌خواهند از اولین سازندگانی باشند که چنین خودروهایی را برای طیف گسترده‌ای از مردم ارائه می‌کنند تا از تقاضای اولیه برای این خودروها بهره‌مند شود.

اتلیس XT روی یک پلت‌فرم ماجولار سفارشی ساخته شده که امکان نصب موتورهای الکتریکی در هریک از چرخ‌ها و همین‌طور گیربکس تک سرعته را فراهم می‌کند. این پلت‌فرم همچنین توانایی سازگاری با سیستم‌های تعلیق مختلف، سیستم فرمان گیری چهارچرخ و تجهیز به دو محور عقب را هم دارد. شرکت اتلیس فعلاً مشخصات موتورهای الکتریکی و باطری‌های این پیکاپ را منتشر نکرده اما گفته است که باطری‌های آن در نسخه‌های ۴۸۰ کیلومتری، ۶۴۰ کیلومتری و ۸۰۰ کیلومتری ارائه خواهد شد. بسته به نوع باطری و موتور، این پیکاپ توانایی یدک کشیدن ۲۲۷۰ تا ۹۰۷۰ کیلوگرم بار را دارد. این در حالی است که با استفاده از چرخ پنجم، این اعداد به ۴۵۳۰ تا ۱۵۸۷۰ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. ظرفیت بار XT نیز بین ۴۵۰ تا ۲۲۷۰ کیلوگرم است.

اتلیس XT اما ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری هم دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به استفاده از دوربین‌های جانبی بجای آینه‌های سنتی و تجهیز به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح پنج اشاره کرد. این پیکاپ الکتریکی در داخل هم یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ در میانهٔ داشبورد مجهز است که اندروید اتو و کارپلی را ارائه می‌کند. برای سهولت شارژ خودرو نیز اتلیس قصد توسعهٔ شبکهٔ شارژ سریع خود در سراسر ایالات‌متحده را دارد که زمان شارژ را به تنها ۱۵ دقیقه می‌رساند. قیمت XT از ۴۵ هزار دلار آغاز می‌شود و یک طرح اشتراک با هزینهٔ ۷۰۰ دلار در هرماه نیز برای آن ارائه شده که شامل تعمیر و نگهداری، بیمه و شارژ رایگان می‌شود. این وانت در ایالات‌متحده تولید و در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    مشخصات فنی و عملکردیش روی کاغذ خوبه و باید ببنیم در نمونه تولیدی و دنیای واقعی چقدر خوب خواهد بود.
    ولی ظاهرش جالب نیست، خیلی زمخت و جدیه و ساده است. ( نظر شخصی )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      شاید هنوز هم احتیاج به بروزرسانیهای بیشتر موتورهای الکتریکی برای استفاده روانتر و شارژ راحتتر خودروهای شخصی باشه
      اما بنظر انتخاب پیشرانه الکتریکی همین الان هم برای خودروهای عمومی و تجاری مثل همین پیکاپها تصمیم درستیه
      و قطعا شاهد حضور پررنگتر این پیشرانه ها در این نوع خودروها در آینده نزدیک خواهیم بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. OMID

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    در عمل باید دید
    اصلا شاید هیچ وقت تولید نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sobat

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    فرمون فولکس واگن رو براش گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا