سایر خودروهای آمریکایی

اعتراف SSC به نادرست بودن ویدئوی تست سرعت تواتارا

از همان روزی که SSC با انتشار خبر رکوردشکنی فوق‌العاده‌ی تواتارا همه را شوکه کرد زمزمه‌هایی درباره اعتبار و درستی این رکورد به گوش رسید. یکی از یوتیوبرهای معروف با نام Shmee150 با انتشار ویدئویی گفت که تناقضاتی بین داده‌ها و ویدئوی منتشر شده وجود دارد. بعدها هم تحلیل‌های متعددی درباره نادرست بودن ادعاهای SSC منتشر شد اما حالا SSC توضیحاتی را ارائه کرده است.

این کمپانی می‌گوید دو ویدئو را با اطلاعات نادرست منتشر کرده و اظهار داشته ویدئوهای مربوط به تست حداکثر سرعت دارای اطلاعاتی هستند که در نقاط نادرستی قرار گرفته‌اند. این امر منجر به ایجاد تناقضاتی بین محل خودرو و داده‌های تلمتری شده است. این موضوع به ویژه در آغاز حرکت خودرو مشهود است. داده‌ها نشان می‌دهند خودرو زودتر حرکت کرده و در ادامه هم به طرز عجیبی سرعت‌سنج تار می‌شود.

SSC در حال کار با کمپانی تولید ویدئوی Driven Studios است تا این مشکل را حل کند. این دو شرکت به دنبال منتشر کردن ویدئوی صحیح در ساده‌ترین حالت خود هستند و به زودی آن را در دسترس عموم قرار خواهند داد. SSC همچنین دیگر مشکل ذکر شده توسط Shmee یعنی نسبت‌های دنده تواتارا را منتشر کرده و به نظر می‌رسد Shmee از نسبت دنده نهایی متفاوتی استفاده کرده است. او نسبت ۳.۱۶۷ را در نظر گرفته بوده درحالی‌که نسبت دنده نهایی واقعی برابر با ۲.۹۲ می‌باشد.

دیگر مورد قابل‌ذکر سرعت خودرو در نوادا بوده است. Shmee فاصله‌های رفرنس مشخصی را برای محاسبه سرعت خودرو مشخص کرده و تناقضات دیگری را پیدا کرده است. در حال حاضر نیز سؤالات زیادی درباره تست حداکثر سرعت تواتارا منتشر شده، چیزی که خود شرکت نیز به نادرستی ویدئوی آن اعتراف کرده است. ما منتظر شفاف‌سازی بیشتر SSC درباره این موضوع هستیم. نکته آخر اینکه رکورد تواتارا هنوز توسط گینس تائید و ثبت نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Ali Keyhani

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    واقعا این اشمی کارش حرف نداره

    موافقم 12
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا