سایر خودروهای آمریکایی

نگاهی نزدیک به هایپرکار SSC تواتارا

هایپرکار جدید SSC تواتارا هنوز هم برای رسیدن به خط تولید باید از موانعی عبور کند اما سازندهٔ آمریکایی همچنان به نمایش آن در مکان‌های مختلف ادامه می‌دهد. شرکت SSC برای اولین بار این هایپرکار را با ادعاهای عملکردی جسورانه در فستیوال پبل بیچ سال ۲۰۱۱ معرفی کرد اما مشکلات مالی مانع از ادامهٔ توسعهٔ این خودرو شد و به نظر می‌رسید این پروژه کلاً کنار گذاشته شده است. ولی SSC با رونمایی از یک پروتوتایپ پیش‌تولید از تواتارا در فستیوال پبل بیچ در ماه آگوست سال گذشته همه را شگفت‌زده کرد و تأیید نمود این هایپرکار پس از بیش از هفت سال، سرانجام به تولید خواهد رسید.

حال به‌تازگی ویدئویی از این هایپرکار آمریکایی منتشر شده که نگاه نزدیکی به آن داشته و جزئیات بیشتری از آن‌را نشان می‌دهد. با اینکه از زمان طراحی تواتارا بیش از هفت سال می‌گذرد اما این ماشین هنوز هم بیشتر شبیه به یک سفینهٔ فضایی به نظر می‌رسد تا خودرویی تولیدی. طی سال‌های اخیر، شرکت‌های زیادی مثل بوگاتی، کوئنیگ‌زگ و هنسی اقدام به ساخت هایپرکارهای میلیون دلاری کرده و داعیهٔ شکستن رکورد سرعت را داشته‌اند و حالا SSC هم به آن‌ها ملحق شده است.

به گفتهٔ SSC، این هایپرکار به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است که می‌تواند هم با بنزین و هم با سوخت زیستی E85 (این سوخت با مخلوط ۸۵ درصد الکل سوختی که از ذرت گرفته می‌شود با بنزین تولید می‌گردد) کار کند. این موتور هنگام کار با بنزین با اکتان ۹۱ قدرتی برابر با ۱۳۵۰ اسب بخار تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 این عدد به ۱۷۵۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. SSC ادعا کرده که این قدرت به همراه طراحی آئرودینامیک تواتارا، امکان رسیدن به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    شلبی سوپر کارز خودشو قبلا با مدل التیمیت ثابت کرده اگه این مدل هم تولید بشه حتما رکورد اعلامی رو میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ا.سد.مرتضی

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    پدال جان خیلی عقبی این واسه سه هفته پیشه این فیلم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    تبِ شکستنِ رکورد سرعت خیلی بالا گرفته و تا الآن بوگاتی و کوئنیگ زگ رکوردشون کاملاً مشخصه ( ۰ تا ۴۰۰ تا ۰ ) که کوئنیگ زگ رکورد بهتری نسبت به بوگاتی ثبت کرد
    ولی در آینده احتمالاً بعضی معادلات سرعت به هم میخوره با ورود ۲ غول آمریکاییِ هنسی و SSC
    با این همه حال باید منتظر بمونیم و ببینیم در سال ۲۰۱۹ چه اتفاقاتی خواهد افتاد ….
    فراری هم یک کانسپت در سال ۲۰۱۴ به نام F۸۰ معرفی کرد که به سرعت شگفت انگیز ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسید
    این ماشین توسط آدریانو رائلی طراحی و ۸۰۰ کیلوگرم وزن و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت ولی متاسفانه شاید به خط تولید راه پیدا نکنه چون هدف فراری رکورد سرعت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    قیافش چقد خفنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. mojtaba

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعاً هایپرکار جذابیه و اگه تولید بشه رکورد های زیادی را ثبت خواهد کرد.باید به طراحش به خاطر این طراحیه فضایی آفرین گفت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی هم زشته
    خیلی سعی میکنن به هایپرکارهای ایتالیا برسن ولی عمرا این اتفاق بیفته

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا