سایر خودروهای آمریکایی

اعلام بُرد کارما رِوِرو از سوی EPA

به‌تازگی سازمان EPA میزان بُرد کارما رِوِرو را اعلام کرده و مشخص شده که شعاع حرکتی آن هرگز بیشتر از فیسکر کارما نیست. کارما در طول تبلیغات رسانه‌ای خود ادعا کرده بود که بُرد این سدان پلاگین‌هیبریدی با استفاده از برق و بنزین حدود ۴۸۰ کیلومتر بوده و می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند؛ اما حالا ارقام اعلامی EPA نشان می‌دهند که هیچ‌یک از این ادعاها درست نیستند.

این سازمان اعلام کرده است که رِوِرو به‌صورت تمام الکتریکی می‌تواند ۶۰ کیلومتر را طی کرده و کل بُرد آن با استفاده از پیشرانه بنزینی به تنها ۳۸۰ کیلومتر می‌رسد. بدین ترتیب به‌رغم پیشرفت تکنولوژی باطری‌ها طی سال‌های گذشته، رِوِرو در مقایسه با فیسکر کارما، تنها ۶.۵ کیلومتر بُرد تمام الکتریکی بیشتری دارد و بُرد کلی آن‌هم با کارما برابر است.

همچنین مصرف سوخت رِوِرو نیز ۶.۹ لیتر در شهر، ۶.۳ لیتر در بزرگراه و ۶.۷ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است؛ بنابراین مالکان این خودرو باید نسبت به میانگین خودروهای پلاگین‌هیبریدی، در یک دوره پنج‌ساله ۵۰۰ دلار هزینه سوخت بیشتری پرداخت کنند. همهٔ این‌ها در حالی است که کارما رِوِرو با قیمت پایهٔ ۱۳۰ هزار دلار، از فیسکر کارما گران‌تر نیز هست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    این اختلاف اعداد، اصلا قابل قبول نیست، شرکت باید در مورد این ادعا پاسخ قانع کننده بده، وگرنه اعتماد مشتریاش رو از دست میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      یه برند تازه کار نباید اینقدر مغرورانه عمل میکرد
      الان به ضررش تموم شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    هیچوقت تفاوت nedc و epa رو نفهمیدم.
    یعنی برام قابل درک نیست.
    برای مثال آمار خودرو ساز مورد علاقم یا ((پدر سوپر اسپرت سازی عصر مدرن که واقعا به حقه این لقب)) یعنی مک لارن.
    مثلا آماری که تست کننده اروپایی یعنی nedc از مصرف سوخت 720s گرفته 10.7 لیتر در هر صد کیلومتره.
    ولی آماری که سازمان مشابه آمریکایی یعنی epa گرفته 12.8لیتره.
    یا مثلا پی1 مقدار مسافتی که با اتکا به باتری میتونه طی کنه بر اساس آزمایشات nedc مقدار 11 کیلومتره،ولی epa این مسافت رو 31 کیلومتر اعلام کرده.
    مشکل اینه که واقعا کدوم رو میشه معتبر حساب کرد.
    هرچند میدونم nedc تغییر کرده و قوانینش سخت تر شده اسمشم عوض شده((اسمشو یادم نیست))
    اگه nedc معتبر بوده ،پس چرا خودروسازان ماشین هاشون رو میفرستادن برای سازمان epa که اونجا هم تست کنن؟؟
    اگه نبوده چرا میدادن nedcتست کنه؟؟
    اصلا وقتی یک سازمان معتبرتره چرا خودروسازان تمام محصولاتشون رو فقط به اونجا نمیدن تا مورد آزمایش قرار بگیره؟؟
    یه جورایی شده عینه تست های تصادف اروپایی و آمریکایی.
    نمیدونم لابد برای ورود به بازار اروپا و آمریکا هر خودروسازی باید این دوتا آزمایش رو انجام بده.
    یکی به من توضیح بده قضیه از چه قراره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      بر خلاف استاندارد هایی مانند اروپا و ژاپن، استاندارد epa براساس رانندگی در شرایط حقیقی می باشد. این استاندارد شامل 5 سیکل رانندگی به شرح زیر می باشد:
      1-حرکت در ترافیک نرمال شهری
      2-حرکت در ترافیک سنگین شهری در هوای گرم با کولر روشن
      3-حرکت در ترافیک سنگین شهری در هوا سرد با بخاری روشن
      4-حرکت در اتوبان با سرعت متعارف
      5-حرکت در اتوبان با سرعت بالا و کولر روشن
      میزان مصرف سوخت در خودروهای بنزینی و همچنین میزان برد خودروهای الکتریکی براساس میانگین این سیکل ها بدست می آید. بنابراین همانطور که مشخص است این استاندارد نسبتاً سختگیرانه و نزدیک به شرایط حقیقی رانندگی می باشد. در مقابل استاندارد اروپا و ژاپن نسبتاً سهل تر بوده و به شرایط ایده آل رانندگی نزدیک می باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        ممنون احسان جان پاسخ خوبی بود.
        ولی من هنوز قانع نشدم که چرا درصورت اینکه تست هایepa به شرایط واقعی نزدیک تره باز هم خودروسازان به تست های nedc روی میاووردن؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. serial winner

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    نامید کنندست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا