سایر خودروهای آمریکایی

توافق سورپرایز کننده فیسکر و فولکس‌واگن؟!

فیسکر هفته‌های خبرسازی را تجربه کرده است. در حرکتی سورپرایز کننده این شرکت برنامه‌های خود برای عمومی شدن را اعلام کرد که این امر به لطف توافق ۲.۹ میلیارد دلاری که باعث ادغام فیسکر با شرکت اسپارتان انرژی می‌شود صورت خواهد گرفت. انتظار می‌رود با چنین سرمایه‌گذاری‌ای فیسکر توانایی لازم برای عرضه شاسی‌بلند الکتریکی اوشن به بازار تا پایان سال ۲۰۲۲ را به دست آورد.

فیسکر که این خودرو را رقیب تسلا مدل Y می‌نامد یک خودروی دوستدار محیط‌زیست است که از متریال بازیافتی استفاده خواهد کرد. البته هنوز هم یک سوال باقی مانده است: آیا فیسکر اوشن از پلتفرم منحصربه‌فرد خود استفاده خواهد کرد یا زیرساخت شرکت دیگری را خواهد پذیرفت؟ امروز پاسخ این سوال را می‌یابیم.

بلومبرگ می‌گوید فیسکر در حال حاضر با فولکس‌واگن گفت‌وگو می‌کند تا از قطعات کلیدی پلتفرم MEB این غول خودروسازی استفاده کند. این همان پلتفرمی است که در کراس اوور فولکس‌واگن ID.4 نیز بکار خواهد رفت. فیسکر در زمان جلسه با سرمایه‌گذاران گفته است: “فیسکر در حال مذاکره با فولکس‌واگن برای تأمین باتری است که این امر باعث می‌شود شرکت بتواند از پشتیبانی یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان باتری خودروهای الکتریکی برخوردار باشد.” البته فولکس‌واگن واکنشی به این خبر نشان نداده است.

استفاده از قطعات مشترک در خودروهای الکتریکی می‌تواند رویه‌ای همه‌گیر باشد زیرا همه خودروسازان نیازمند کاهش هزینه‌ها هستند.

همان‌گونه که می‌دانید فولکس‌واگن و فورد طی حرکتی خبرساز اقدام به توافق درباره استفاده از پلتفرم‌های مشترک از جمله MEB کرده‌اند. فورد خودروی الکتریکی جدید خود برای بازارهای اروپایی را در آلمان طراحی و تولید خواهد کرد. این خودروساز آمریکایی فقط نیازمند پلتفرم و دیگر سخت‌افزارهای پایه است.

و به نظر می‌رسد همین وضعیت درباره فیسکر هم صدق می‌کند. کانسپت اوشن ظاهراً در مرحله پیشرفته طراحی قرار داشته و زمانی که توافق با فولکس نهایی شود احتمالاً تاریخ تولید در نظر گرفته شده تغییری نخواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    به نظرم فیسکر در آینده به سنگ محک بخش الکتریکی تبدیل میشه چون با برنامه و استراتژی خوبی داره میاد جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پارسا عشقی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    من هم همین فکر را میکنم و می گویم فیسکر به زودی بهتر هم میشه اگه با فولکس واگن قرار داد ببنده دیگه چی میشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نیما

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (336 ديدگاه)

    تسلا حالا حالاها پیشتاز خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. حسین دهمرد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    من خیلی درباره ی پلتفرم و بدنه خوندم ولی هنوزم درک نمیکنم مگه یه بدنه چقدر پیچیده س؟ من از این دید بهش نگا میکنم که مثلا خودم میخوام یه کراس اور بسازم خوب یه کراس اور در همون کلاس رو الگو قرار میدم و شروع میکنم مطابق نیاز خودم تغییرش میدم پله پله تو نسخه های بعدی ابعاد و شکلی که نیاز دارم رو میسازم. یا حتی همون کپی کردن هم میتونه مثه یه میانبر گره گشا باشه بالاخره باید آدم از یه جا شروع کنه. من الان صدها عکس از ابعاد ماشینای پر تیراژ دنیا دانلود کردم کلی تو صافکاری ها رفتم و از نزدیک اسکلت و قطعات بدنه رو دید زدم.ولی واسه شرکتی مثه فورد با این سابقه مگه توسعه ی یه پلتفرم چقدر کار داره
    اگه طراحی و ساخت بدنه اینقدر پیچیده هست پس اونهمه ماشین و هواپیما که قبل از اومدن کامپیوتر ها ساخته شدن چجوری ساخته شدن
    ؟ میدونم سخته واسه ماها سخته ولی نه واسه یه شرکت عریض و طویل که میلیاردها دلار ارزش داره و کلی مهندس با تجربه توش کار میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حالا یکی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      به این سادگی‌ها که فکر میکنی نیست دوست عزیز
      هر خمی، یک چمی داره
      هر تغییری صدها محاسبه
      بقول وحشی بافقی:
      تو مو میبینی و من پیچش مو
      تو ابرو، من اشارتهای ابرو

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. UNAS

      ۳۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      دقیقا
      همش پدر سوخته بازیه و الکی بزرگ کردن یه چی
      :-) :-) :-)

      موافقم 0
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا