سایر خودروهای آمریکایی

انتشار تیز نسخهٔ تولیدی هایپرکار SSC Tuatara

هفت سال پس از معرفی نسخهٔ اولیهٔ هایپرکار Tuatara، شرکت SSC اعلام کرده است که قصد دارد سرانجام نسخهٔ تولیدی این خودرو را در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآورد. ازآنجایی‌که زمان زیادی از معرفی اولین نمونهٔ این خودرو گذشته است، هم‌اکنون اطلاعات کمی از آن وجود دارد؛ اما بااین‌حال SSC گفته است Tuatara نسل جدید هایپرکارها است که از ضریب آئرودینامیک بی‌نظیر، هندلینگ مخصوص پیست و حداکثر سرعت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود به‌راحتی بتواند از رکورد جهانی کنونی عبور کند.

SSC در رابطه با حداکثر سرعت Tuatara عددی را اعلام نکرده اما بیانیهٔ این شرکت نشان می‌دهد که این هایپرکار می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۵۸ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که بالاتر از سرعت ثبت شده توسط کوئنیگ‌زگ آگرا RS است؛ اما درحالی‌که قرار بود Tuatara در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شود، با پنج سال تأخیر سرانجام هفتهٔ اتومبیل مونتری امسال خواهد شد و سازنده این تأخیر را با عبارت «سال‌های علم و مهندسی» توجیه کرده است. SSC همچنین گفته است که افزایش زمان توسعهٔ این خودرو موجب ارائهٔ عملکردی بی‌نظیر و ظاهری چشمگیر شده است.

در رابطه با ظاهر Tuatara، تصاویر تیزر نشان می‌دهند که نسخهٔ تولیدی از این لحاظ به نسخهٔ کانسپت که حدود یک دهه پیش معرفی شد شباهت دارد اما علیرغم وجود این شباهت‌ها، می‌توان تغییراتی را هم مشاهده کرد مثل سپر عقب اصلاح شده و یا سر اگزوزهای مثلثی شکل. هرچند فعلاً مشخص نیست اما ممکن است در این خودرو تغییرات دیگری هم صورت گرفته باشد که با توجه به مدت‌زمان طولانی توسعه چندان دور از انتظار نیست؛ بنابراین معلوم نیست که آیا نسخهٔ تولیدی Tuatara هنوز از همان پیشرانهٔ ۶.۹ لیتری V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد یا نه. این موتور ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد درحالی‌که پنج سال پیش SSC اعلام کرد این پیشرانه توانایی تولید بیش از ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. درهرحال به‌زودی پاسخ همهٔ این سؤال‌های مشخص خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم نسل قبلشم فوف العاده بود???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    راستشو بخواهید تعداد مدعیان شکستن رکورد سرعت از دستم در رفته ؛ هر دفعه یک مدعی جدید پیدا میشه
    اگه واقعاً میتونید حرفتون رو در عمل ثابت کنید و فقط شعار ندین و مثل مرد وارد رینگ خونین مسابقه بشید تا ببینیم چکاره اید البته بعضی کمپانی ها اثبات شده هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف 5

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ایمان جان البته این شرکت رکورد سرعت رو در سال 2007 یا 2008 شکوند که تو کتاب گینس هم ثبت شد با مدل اس اس سی ایرو التیمت تی تی و بعد از اون همین مدل رو معرفی کرد که خیلی پروسه ی تولیدش طولانی شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        ونوم جان بنده اطلاعات خیلی کمی از این ماشین دارم ولی منظورم فقط این ماشین نبود خیلی از کمپانی های تازه تاسیس و نوپا ادعاهای خیلی بزرگی کردن که بوگاتی و کوئنیگ زگ با تردید در موردش حرف میزنن مثل کوربلاتی ، میلان رِد و ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. s.h

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    این جاست که باید گفت خدا به خیر کنه واسه کونیگ زگ و بوگاتی اینم برگشت و یه زمانی هم فکر کنم رکورد دار بوده وپیش خودم دوست داشتم به رقابت برگرده و بد رقیبی هم هست و اتفاقا همونطور که گفته اینم تکنولوژی خاص خودشو داره که قدرت های زیادی از موتو هاشون میگیره البته اگه الان نیاند یه سریا بگند مال فورده ssc واقعا قدر قدرته و به زودی لحظه به لحظه با کونیک زگ عناوینو از هم پس میگیرند حالا ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم اف 5

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این شرکت با مدل ایرو التیمیت تی تی ثابت شده هست رکورد 414 رو تو گینس ثبت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا خیلی منتظر این بودم که معرفی بشه . امیدوارم همونجوری که ازش تعریف کردن باشه و مثل اولتیمیت ایرو رکورد بشکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا