سایر خودروهای آمریکایی

حراج یک تاکر مدل 1948، خودروی آینده در گذشته

تاکر در سال ۱۹۴۸ با عنوان خودروی آینده معرفی شد و به خاطر طراحی جذاب و ویژگی‌های نوآورانهٔ خود، در یادها ماند. طراح و سازندهٔ این خودرو «پرستون تاکر»، ویژگی‌های ایمنی‌ای را در آن در نظر گرفته بود که قبلاً به آن‌ها توجهی نمی‌شد. برای مثال، تاکر از داشبورد خالی، شیشهٔ جلوی نشکن، محفظهٔ تصادف جلو و ترمزدستی قفل شونده و برای جلوگیری از سرقت برخوردار بود. علاوه بر این، در مرکز دماغهٔ این خودرو یک چراغ تعبیه شده بود که با چرخش فرمان تغییر جهت می‌داد.

طراحی تاکر نیز جالب است زیرا استایلی بسیار پایین و آئرودینامیکی دارد درحالی‌که درهای بزرگ آن برای ورود و خروج راحت‌تر سرنشینان تا روی سقف امتداد یافته بودند. پیشرانهٔ این سدان آمریکایی هم یک نمونهٔ ۵.۵ لیتری شش سیلندر تخت بود که در عقب نصب شده و ۱۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد؛ اما زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار فدرال ایالات‌متحده پرستون تاکر را به اتهام کلاه‌برداری به دادگاه اظهار کرد، جاه‌طلبی‌های او برای رساندن تاکر به خط تولید ناتمام ماند. البته پرستون تبرئه شد اما دیگر سرمایهٔ لازم برای شروع تولید خودروی خود را نداشت.

به همین دلیل تنها ۵۱ دستگاه از تاکر ساخته شد که عمدهٔ آن‌ها هم‌اکنون در موزه‌ها نگهداری می‌شوند. حال اما قرار است یک دستگاه از این خودروی کمیاب در ماه ژانویه به حراج گذاشته شود که شمارهٔ ۴۷ است و از یک مجموعهٔ خصوصی به فروش می‌رسد. این خودرو کاملاً فابریک بوده و تنها ۱۱ هزار کیلومتر کارکرد دارد. پیش‌بینی می‌شود این سدان ارزشمند و کمیاب آمریکایی با قیمتی بین ۱.۷۵ تا ۲.۲۵ میلیون دلار به فروش برسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. FLANKER

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    از بین ماشین های قدیمی که از آینده اومدن فقط فقط فقط یه ماشینmaserati boomerang فرمونشو ببینید میفهمید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    چقد خوب بوده!!!
    ۶سیلندر تخت!!
    کسی اطلاعی از تاریخچه موتور های تخت داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا