سایر خودروهای آمریکایی

دیترویت الکتریک SP:01 ، خودروی اسپرت برقی

کمپانی دیترویت الکتریک مجددا احیا شده و آن ها در اولین گام بزرگ خود اقدام به معرفی مدل SP:01 ì کردند . این خودروی اسپرت الکتریکی بر پایه ی لوتوس Exige  و در تعداد محدود ساخته خواهد شد .

Detroit-Electric-SP-01-02

Detroit Electric SP:01

توسعه پروژه SP:01 از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است ، زمانیکه آلبرت لام Albert Lam مدیرعامل و مدیر اجرایی سابق گروه مهندسی لوتوس تصمیم به احیای برند دیترویت الکترونیک گرفت .

از مهمترین ویژگی های فنی این خودرو می توان به بدنه فیبر کربنی ، موتور الکتریکی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر که  در وسط نصب شده و  قدرتش را به چرخ های عقب منتقل می کند و همچنین پک سبک و هدفمند برای باتری ، اشاره کرد . علی رغم موتور الکتریکی آمار و ارقام نشان از چابکی بالایی این خودرو دارند بطوریکه شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است .

به منظور شارژ SP:01 می توان از برق منزل و یا واحد شارژی به نام ۳۶۰-POWERBACK بهره گرفت .فضای کابین از به روزترین سیستم اطلاعات رسانی بهره می گیرد همچنین توسط سیستم SAMI می توان با کمک موبایل های هوشمند از هرگونه امکاناتی مانند پخش موسیقی ، مسیریاب ماهواره ای ، آگاهی از وضعیت شارژ و …. بهره برد . سیستم SEMI  کاربران را قادر می سازد تا  بر اساس شرایط آب و هوایی به کنترل وسیله ی نقلیه ی خود بپردازند .

برنامه ی آینده ی این شرکت معرفی دو محصول پیشرفته با ظرفیت تولیدسالیانه ۲۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۴ است .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سهراب

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    وای خدای من.ماشین برقی صفر تا صد 3.5 ثانیه!!!بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      این خیلی خوبه که الکتریکی هاااااا…….

      ولی من دوست دارم سوپر اسپرت همون قدر که خوب راه میره خوبم بزنین بخوره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پدال چرا این همه کم کار شدی؟
    دیر به دیر مطلب میزاری
    چقدر ما منتظر وایستیم آخه
    همه نویسنده ها و مسولین سایت خسته نباشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بی نام

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ما مردم از خودروسازان عذر خواهی می کنیم !
    خودروسازهای عزیز

    سلام

    اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم که باید طی نامه ای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند که توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه می کنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان (نهاد که می دانید کجاست؟ یکجایی نزدیکی های گذاره!) بلند می شود. ما در برابر همه خوبی ها و خدمات بی مثال شما هیچ کاری نکردیم جز پررویی، ناشکری و تهمت زدن.

    این شما بودید که به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی که بوق داشت، درهایش از دو طرف باز می شد، لاستیکهای امکان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین می رفتند، ضبطش نوار می خورد، سپرش مشکی بود و کلی مزایای دیگر!این شما بودید که خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛ واقعا کدام یک از ملتها این امکان را داشته اند که سوار فندک شوند؟! چه کسی را سراغ دارید که بتواند خود و خانواده اش را سوار فندکش کند و برود سیزده بدر؟!این شما بودید که در نمایندگی های مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف کردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید که چند بار برای یک عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!

    این شما بودید که بعد از فروش ماشین هایتان بی خیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جاده ها رها شویم. این شما بودید که با تعبیه کردن نواقصی در ماشین ها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان کشیدید. خدا را شکر میکنیم که ما را گیر خودروسازی های بی معرفت و نارفیق خارجی نینداخت !دیگر بس است. هرچقدر از کمالات شما می گوییم بیشتر شرمنده می شویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.

    و اما ما!

    ما ملتی بودیم با پاچه هایی تنگ که دیگر نمی شد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچه اش کرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم که اگر یک وقتی شلوار پایمان کردیم کلی پاچه گشادتری داشته باشیم!ما مردمی بودیم که نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه کردن، پول عیدی های چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم کنیم. ما ملتی بودیم که به این فکر نکردیم که شما و خانواده هایتان بدون این عیدی ها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید کرد!ما مشتری های خوبی نبودیم. ما بجای اینکه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و کاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (که از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فکر کردیم که اصلا چه کسی خودروها را گران کرد؟!

    ما آنقدر منحرف بودیم که متوجه نشدیم آقای معاون اول می تواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شرکت کند و به صورت زنده و مستقیم و با چه کیفیتی انواع رقص های سنتی را ببیند!ما انقدر بی حیا بودیم که در قبال کاهش پانصد ششصد هزار تومانی قیمت پراید بجای اینکه سجده شکر بجا آوریم شروع کردیم به جمع و تفریق کردن قیمت کل قطعات پراید! حال آنکه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت کیلو پسته اعلا خرید و کل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!ما بجای اینکه از شما بخاطر آسان کردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشکر باشیم هی دم از ترمز ای بی اس، کیسه هوا و… زدیم؛ انقدر که جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما که در افتخاری دیگر وانت پراید هم برای ما به ارمغان آورده اید؟! فکرش را بکن! اهل و عیال را می ریزیم پشت وانت پراید و درحالی که خواننده دارد چه چه می زند در جاده چالوس می گازیم. یا اینکه چهارصد کیلو پسته را بار می زنیم و گاز می دهیم؛ فقط حواسمان هست که صدای ضبط را زیاد بالا نبریم که یک وقت از خواب بلند نشویم!

    آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی بودیم برای شما. اُف بر ما!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. peiman09

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    هر کس بر مبنای نیازش و سلیقه ای که داره خودرو مورد علاقش میخره ..
    من خودم میگم ماشین باید بنزین بخوره و اگزوزش غرش کنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا