سایر خودروهای آمریکایی

کرگدن آمریکایی، دژی مستحکم در برابر مهاجمان

اگر فرض کنیم بهترین دفاع حمله باشد، بنابراین خودروی راینو GX که بر مبنای فورد F450 بازطراحی شده، بهترین حمله و در نتیجه بهترین دفاع است. حداقل برای کسانی که توانایی مالی تامین بهای یک چهارم میلیون دلاری آن را دارند، این قضیه مصداق پیدا می‌کند. البته برای ضد گلوله کردن این کرگدن ویژه آمریکایی بایستی مبلغ بیشتری نیز بپردازند. اما به راستی در برابر پرداخت مبلغ مغادل ارزش دو موشک زمین به هوای hell-fire، چه چیزی به دست خواهند آورد؟


بدنه راینو GX بر اساس اتاق خودروی فورد F450 سوپر دیوتی طراحی و ساخته شده است. ستون های اول و دوم، در جای خود ابقا و تقویت شده‌اند. به استثنای قطعاتی نظیر درب موتور، گلگیرهای جلو و هر چهار قاب گلگیر که از جنس کامپوزیت ساخته شده اند، مابقی قطعات بدنه از جنس فولاد دست ساز هستند. به منظور آویزان شدن محافظان از اطراف خودرو، در قسمت بالای خودرو و همچنین زیر درب‌ها، دستگیره و رکاب تعبیه شده تا محافظان مسلح بتوانند از شما در مناطق پرخطر محافظت نمایند.


چشمان تیزبین متوجه چراغ‌های جلوی سوپر دیوتی نسل قبل در نمای روبروی این خودرو خواهند شد. در سفارشات دریافتی تا تابستان امسال، از مدل قبلی فورد f450 استفاده می‌شود و پس از آن با نسخه ۲۰۱۷ سوپردیوتی جایگزین خواهند شد.


سیستم تعلیق جلو تقریبا دست نخورده باقی مانده و از کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر در این قسمت استفاده شده است. اما در بخش عقب، سیستم تعلیق به طور کل مورد بازنگری قرار گرفته است. در این قسمت فنرهای شاخه‌ای جایگزین سیستم تعلیق فعال مایع تراکم‌پذیر شده‌اند. سامانه فنر و کمک‌فنرهای عقب، قادر به تغییر سفتی سواری و ایجاد سه حالت مختلف تنظیم ارتفاع بدنه هستند.


صندلی‌های جلو از فوم نرم‌تری ساخته شده و تمام اجزای کابین به غیر از سقف که با الکانترا پوشانده شده است، به وسیله چرم دست دوز مرغوب روکش شده‌اند.


یک سیستم همزمان‌سازی جدید جایگزین سامانه اطلاعات سرگرمی شده است. همچنین تنظیم نور کابین از طریق چراغهای LED، در تمام مدت به وسیله این سیستم انجام پذیر است. یک تلویزیون بزرگ و مجلل، در پشت ردیف اول و بر روی دیواره جداکننده آن قسمت وجود تعبیه شده که در نتیجه فضایی بسیار دلنشین همانند یک اتاق نشیمن کاملا راحت را برای سرنشینان پدید آورده است.


رانندگی با این هیولا تا حدی ترسناک است. البته احترامی که دیگر رانندگان برای شما در جاده قائل خواهند شد می‌تواند به مقدار زیادی دلگرم کننده باشد. عملکرد غربیلک فرمان اگرچه سرزنده و بانشاط نیست اما از دقت کافی برخوردار است. دید بیرونی از قسمت جلوی کابین مناسب است اما دید عقب اصلا مناسب نیست و از یک دوربین دید عقب در این قسمت کمک گرفته شده است.

پیشرانه این کرگدن سیاه از نوع V-8 توربودیزل به حجم ۶.۷ لیتر بوده که قادر است نیرویی معادل ۴۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۶۶ نیوتن متر را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک، به هر چهارچرخ انتقال دهد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این اتومبیل معادل ۸.۳ ثانیه اعلام شده است که برای یک غول ۴۴۴۵ کیلوگرمی، کاملا مطلوب به نظر می‌رسد.


واضح است که این خودرو مطلوب هر کسی نخواهد بود، به ویژه زمانی که قیمت آن در محدوده ۲۵۰ تا ۳۳۰ هزار دلار به گشت و گذار مشغول باشد. تنها ۲۰ دستگاه از آن در ایالات متحده به فروش رسیده و مابقی سفارشات از کشور چین دریافت شده است.

اگر انتظار یک محصول جمع و جورتر از این برند را می‌کشید، خبر خوش آن است که USSV به زودی از مدل XT خود که بر اساس جیپ رنگلر ساخته شده، رونمایی خواهد کرد که احتمالا به دلیل ابعاد کوچکتر و کاربردپذیری بیشتر، مورد توجه بخش بزرگتری از مشتریان قرار خواهد گرفت.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    واقعا از این جور خودرو ها خیلی خوشم میاد
    کرگدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرش آمریکایی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (620 ديدگاه)

    این ماشین بدرد فیلمای آخر الزمانی میخوره
    با این بری وسط زامبیا

    البته برا روسای مافیا یا آدمهای قدرتمندی که احتمال ترورشون هست هم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      پابلو اسکوبار اگه زنده بود عاشقش میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کارل شلبی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    این مدل جمع وجورش تاحد زیادی چهره ی هامر رو به خاطر میاره عاشقشم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اول فک کردم کانسپت هامر HX عه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ahmad

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بسیار هم عالی،به جز اینکه هلفایر موشک هوا به زمین هست و نه زمین به هوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین باباپور

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      کاملا درست می‌فرمائید :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ایمان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    لقب کرگدن آمریکایی واقعاً برازندشه ؛ یک غول ترسناک با گشتاوری خیره کننده ؛ با ۴.۵ تن وزن شتاب نزدیک ۸ ثانیه واقعاً عجیبه ؛ قابل توجه دنا و سورن توربو شارژ که با یک چهارم وزن این ماشین ، شتاب ۱۰ ثانیه ای دارن ؛ یک دست بزنید به افتخار لگن سازان داخلی ???? !!!! !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ بده ۲۵۰۰۰۰ دلار پول ماشین بدی بعد توش شبیه وانت فورد باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرهاد كرمستجی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اگه به استایل باشه من رضوانی تانک رو ترجیح می دم ولی از لحاظ فنی فکر کنم کرکدن سرتر باشه، هیچی نباشه باز نگری شده سلطان سری اف هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. A.B

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اگه استاندارای 85 گانه رو پاس کنه یکیش میخرم هرچند به پای کردگردن وطنی151 نمیرسه ولی خب گناه دارن یکیش بخریم این همه زحمت کشیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا