سایر خودروهای آمریکایی

ریویان کابین محصولات خود را معیاری در برابر بنتلی و لامبورگینی می‌داند

ریویان عرضهٔ محصولات خود یعنی R1T و R1S را حدود شش ماه به تعویق انداخته است اما به نظر می‌رسد این انتظار ارزشش را داشته باشد زیرا این شرکت وعدهٔ ارائهٔ کابین لوکس و مجللی را داده است. مدیر کیفیت ریویان «ریچارد ووگان» گفته است که این شرکت در حال معیار کردن کابین محصولات خود در برابر آئودی و لینکلن و همین‌طور لامبورگینی و بنتلی است. به گفتهٔ وی، این شرکت می‌خواهد اطمینان دهد که محصولات آینده‌اش واقعاً در سطح جهانی باشند.

این موضوع اما فراتر از متریال و طراحی سنتی است زیرا ووگان همچنین به احساس آرامش و همین‌طور صداهای خوب که از همه‌چیز از رابط کاربری گرفته تا قطعات متحرک ایجاد می‌شود هم اشاره کرده است. ریویان فعلاً حرف زیادی در مورد کابین محصولات خود نزده اما قبلاً اظهار داشته بود که این خودروهای الکتریکی در داخل از چوب پایدار و رنگ‌ها و بافت‌های الهام گرفته از طبیعت برخوردار خواهند بود. این شرکت همچنین وعدهٔ استفاده از متریال پریمیوم را هم داده است.

محصولات ریویان همچنین در داخل از تکنولوژی بالایی هم برخوردار خواهند بود زیرا برای آن‌ها یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۶.۸ اینچی عقب را نظر گرفته شده است. به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودروها هم توجه ویژه‌ای شده است زیرا ریویان آن‌را سیستمی سفارشی توصیف کرده که از رابط کاربری دیجیتالی با تمرکز روی ماجراجویی و اکتشاف برخوردار است.

دو محصول ریویان به چهار موتور الکتریکی مجهز هستند و با سه پکیج باطری مختلف ۱۰۵ کیلووات ساعت، ۱۳۵ کیلووات ساعت و ۱۸۰ کیلووات ساعت ارائه می‌شوند. خروجی قوای محرکهٔ این خودروها نیز از ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور متغیر است. این دو ماشین تقریباً یک سال با تولید فاصله دارند و قیمت آن‌ها از ۶۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. بی ریا

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    نمونه یه استارتاپ موفق آمریگایی که اگه خوب ازش حمایت بشه میتوته پابه پای تسلا پیش بره و نکته جالبش اینه که کل سرمایه این شرگت اندازه یکی از ولخرجی های پورشه توی ساخت ویدئوهای فیک و تقلبی نمیشه

    موافقم 39
    مخالفم 35
    1. تورج

      ۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (59 ديدگاه)

      فعلا که همین اسطوره برقی سازی توسط پورشه در طی مدت زمان و میزان سرمایه ای بسیار کمتر از اون چیزی که تسلا از سال 2008 داره ولخرجی میکنه لوله شد. به تسلا و البته مردم نشون داد که پرفورمانس به معنی این نیست که ماشینت نیم ثانیه برسه سرعت 100 کیلومتر اما تو پیست جرات خودنمایی نداشته باشه. مود های عجیب غریب روش بزاری اما باتری و ماتری و همه رو به فنا بده. بعد ازین حقارتا بود که ایلان ماسک مدل اس پلید رو فرستاد تو پیست که کم نیاره. در ضمن نکته اصلی اینه که پورشه یه خودروساز واقعی و همه جانبست که شاهکار های احتراق داخلی رو نیز به طور همزمان داره تولید میکنه و کل سرمایش رو روی برقی ها نذاشته. اگر بزاره چی میشه دیگه؟؟؟؟

      موافقم 26
      مخالفم 25
      1. Amir

        ۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (27 ديدگاه)

        بعضیا واقعا تفاوت یه لوکس ساز رو با یه شرکتی که هدف جا انداختن ماشین برقی رو نمیفهمن یا نمی‌خوان بفهمن، شما کجا دیدی پورشه بگه محصولات ما گرونه، نبایدم بگه چون برای پولدار جماعت میسازه، حداقل از نظر من کار تسلا خیلی خیلی بزرگتره، پورشه تو لوکس سازی عالیه، تسلا هم عالی عمل کرده، تفاوت ماسک با بقیه اینه که بزرگ فکر میکنه، مهندسی اسپیس ایکس رو هیچ وقت نمیتونی با یه خودرو مقایسه کنی، مثل تفاوت مهندسی یه دوچرخه با ماشینه

        موافقم 8
        مخالفم 9
      2. عمه ی آمریکا

        ۹ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوست عزیز تورج جان … معمولاً نبرد خودروساز ها بر محور قیمت و میزان فروش هست به شکلی که سعی میشه با تکنولوژی بیشتر قیمت تمام شده رو پایین آورد و تعداد بیشتری تولید کرد این طوری شرکت بزرگ تر میشه و قدرت بیشتری داره نمونه ی اون نبرد فورد و فراری هست که فقط به دلیل بزرگ بودن و قدرت فورد بود که فراری شکست خورد و گرنه خیلی هم خوب کار کرد فراری ولی فورد با فروش بیشتر و بزرگ تر بودن مجموعه همیشه پول بیشتری برای سرمایه گذاری داشت … خلاصه خوشحالم که بعد از ۸ سال از ورود تسلا و الهام گرفتن دیگر خودروساز ها از روش های مدیریت و مقابله با چالش ها در نهایت پورشه تونست ماشینی بسازه که یک ثانیه سریع تر باشه از نمونه ی تسلا … فقط با دو برابر قیمت که اصن تفاوت قیمت زیادی نیست … فقط ۹۰۰۰۰ هزار تا تفاوت دارن که میشه پول تو جیبی یه بچه و برای همین هست که تسلا با پورشه مقایسه میشه چون بالاخره پورشه ۹۰۰۰۰ دلار رو صرف یک ثانیه زود تر رسیدن می‌کنه هر چند با برد کمتر از ۴۵۰ کیلومتر ! و البته جایگاه های شارژ کمتر و البته شرایط فروش کمی سخت !

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. دی جی70

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    همین ماشین اگه خدانکرده تو ایران تولید میشد یه نمایشگر چینی با یه رادیو پارس رینگم که نداشت جاش قاپاق نقره ای و باتریشم نایاب ضمنا تحویل خورو 1451با سود 8درصد

    موافقم 28
    مخالفم 8
  3. Infinite

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (452 ديدگاه)

    من به شخصه کابین محصولاتش رو دوست دارم. سادگی و جذابیتش حال خوبی بهم میده و آرامش بخشه.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. net

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    دوصفحه نمایش تبلت مانند بزرگ پشت فرمان و روی داشبورد قشنگه اگر شرکتهای خودروسازی باشرکت سامسونگ و ال جی برای ساخت صفحه نمایش باکیفیت با پیکسل زیاد پشت امپر و روی داشبورد همکاری کنند خیلی خوب میشه مثلا حاشیه و ضخامت صفحه نمایش را کمتر کنند و پیکسل صفحه نمایش oled 4k یا oled 8k استفاده کنند چون در حال حاضر سامسونگ و ال جی بهترین تولیدکننده تلویزیون 8k دنیا هستند

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    قشنگ میشه ترس از شکست را در ارائه این خودرو در بازار حس کرد .
    الان مدت‌هاست که تیتر خبرها شده ریویان و هروز میگه فردا یا پسفردا ارائه میشه ، یا مدام تست و بررسی میگذاره که بهترین خودرو را داریم ، ولی کو کجاست ، ما که ندیدیم .

    خوشم از تسلا میاد که خوب یا بد ارائه میده بیرون و هروز جا اُفتاده‌تر میشه و به صورت عملی ، خودش را ثابت میکنه .

    رویان مثل این آدمای چاقال میمونه که فقط اِدِآ دارند اما تا پای عمل میرسه ، پا پس میکشند و مثل ترسوها فرار را بر قرار ترجیح میدهند .
    طبق تبلیغاتش ، خودروی خوبی تولید کرده ، اما طبق عمل نکردن‌ها ، ما که چیزی ندیدیم جز پروپاگانداهای تو خالی و پوچ .

    موافقم 11
    مخالفم 30
    1. Elmiraj

      ۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      در بین استارتاپ های مدعی ریویان ، لوسید و نیکولا آینده روشنی دارن و سرمایه‌های زیادی هم تا اینجای کار دریافت کردن .

      ریویان تمامی تستهای پیکاپ R1T را موفقیت پشت سر گذاشته و تا اینجای کار ۳۰ هزار پیش سفارش ( دو برابر پورشه تایکان ) برای این پیکاپ گرفته که نشان از موفقیتش داره و اگر کرونا نبود اواخر امسال این پیکاپ را می‌دیدیم…
      علاوه بر این که جنرال‌موتورز سال گذشته خواهان خرید کامل برند بود ، فورد هم سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری در آن کرد و به تازگی هم مبلغ قابل توجه ۲.۵ میلیارد دلار دیگر هم از چند سرمایه گذار مشهور دریافت کرده….
      .
      .
      لوسید هم همینطور…
      سدان قدرتمند Air آماده رونمایی در ۱۹ شهریور هست و آماده به چالش کشیدن model S …
      Air به باتری بزرگ ۱۱۳ کیلوواتی مجهز هست و در نسخه برد بلند بیش از ۴۴۰ مایل برد خواهد داشت ، همینطور در نسخه پرفورمنس ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و آیرودینامیک ترین سدان دنیا خواهد بود با ضریب درگ 0.21cd …. و همینطور تایم درگ ۱۰ تانیه‌ای….!!!!!

      موافقم 9
      مخالفم 7
  6. ارشیاsvj

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    الان لامبورگینی این وسط چی بود؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 4
  7. Hadi

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کابینش واقعاً عالیه
    ولی فکر نکنم بتونه با بنتلی رقابت کنه…

    موافقم 10
    مخالفم 4
  8. ارشیاsvj

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    کابین لامبورگینی همچین متریال خفنی هم نداره!!!
    باز اون یکی ها مثل بنتلی یکم لوکسن ولی لامبو…

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. R

      ۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      پشتش نشستی مگه تست کردی؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
  9. محمد

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    طراحی لوکس ولی ماشینی ای داره
    حس توش نیست انگار
    فرمونش خیلی باید طراحیش بهتر بشه و خصوصا صندلی عقبش یجوری بود
    امااون چوب کاریش رو دوس داشتم

    موافقم 3
    مخالفم 5
  10. Peyman56

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    طراحی خارج و مخصوصا داخلش من رو یاد جیپ واگونیر یا همون استیشن آهوی خودمون میندازه.خیلی جذابه

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا