سایر خودروهای آمریکایی

چنگ و دندان ووهل 05RR برای بوگاتی ویرون!

اولین بار در سال ۲۰۱۶ بود که سوپرکار سبک‌وزن ووهل ۰۵RR را دیدیم. این کمپانی مکزیکی در فستیوال سرعت گوودوود آن سال اقدام به معرفی این خودرو کرده بود.


از آن زمان تاکنون ووهل ۰۵RR در بازی فورزا موتور اسپورت ۷ حضور داشته اما آن را در خیابان‌ها ندیده‌ایم.


البته این موضوع تغییر کرده زیرا ووهل اعلام کرده تا چند روز دیگر ۰۵RR در مکزیکوسیتی پدیدار خواهد شد. بیش از دو سال پس از معرفی رسمی، ووهل ۰۵RR سرانجام در دسترس خریدارانی است که خواهان عملکردی بهتر از اولین خودروی این شرکت یعنی ۰۵ هستند.


در مقایسه با ووهل ۰۵، نسخه‌ی RR حدود ۶۵ کیلوگرم سبک‌تر بوده و تنها ۶۶۰ کیلوگرم وزن دارد. همچنین قدرت و گشتاور این خودرو نیز به لطف استفاده از پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۲.۳ لیتری به ترتیب ۱۱۵ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر افزایش یافته تا به این ترتیب نسبت قدرت به وزن ۶۰۰ اسب بخار/تن افزایش یافته است. این نسبت بهتر از خودروهایی چون فراری F12 TDF، مک لارن P1 و حتی بوگاتی ویرون است.


علاوه بر این، ووهل ۰۵RR دارای فلایویل سبک‌وزن، کلاچ مسابقه‌ای سبک‌تر و رینگ‌های تمام کربنی است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست توربوی این خودرو قدرت ۳۸۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئالی که نیرو را به چرخ‌های عقب می‌رساند همکاری می‌کند. تمامی این تغییرات باعث شده‌اند خودروی یاد شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.

قوای محرکه‌ی این خودرو در مقایسه با ووهل ۰۵ نزدیک سطح زمین واقع شده و این امر باعث کاهش ۵۰ میلی‌متر مرکز ثقل خودرو شده است. این سوپرکار مکزیکی به خاطر دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق و فرمان متمرکز روی پیست چسبندگی زیادی دارد. مشتریانی که خواهان عملکرد بهتر هستند می‌توانند از سیستم تعلیق سفارشی و لاستیک‌های چسبان سود ببرند.


از نظر طراحی و استایل بدنه، ووهل ۰۵RR دارای پکیج آئرودینامیکی به‌روز شده به همراه داون فورس بیشتر است. بال عقب بزرگ و دیفیوزری گیرا باعث شده‌اند این خودرو آئرودینامیک بالایی داشته باشد و شتاب جانبی ۱.۸ جی را ثبت نماید. داخل کابین هم شاهد بهبود داشبورد هستیم.


این خودرو هم‌اکنون در اروپا، آمریکا و مکزیک عرضه می‌شود. قیمت آن فعلاً اعلام نشده اما در آینده خبرهای بیشتری از آن به گوش خواهد رسید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    مقایسه یک ماشین سوپر پیست با هایپرکار و سوپراسپرت و جی تی کاملا اشتباه.
    ماشین سوپر پیست ساخته شده با کمترین وزن ( نابود کردن راحتی ماشین و امکانات ) و قدرت مناسب و در بعضی موارد بسیار قدرتمند بهترین عملکرد رو در پیست داشته باشن، که واقعا هم همینطور هست و مخصوصا در تایم گیری ها که سوپر پیست ها از هایپر کار ها، جی تی ها و سوپر اسپرت ها سریعتر هستن.
    ولی بسیار سواری ناراحتی دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید(تهران)

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بوی انجین اکوبوست فورد میاد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. King918

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چاکر بچه های پدال انصافا هیچ جا بچه های پدال رو نداره هرجا میرم دلم واسه اینجا تنگه ارادت خاص دارم به تک تک بچه ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      چاکریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. King918

        ۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        ریزتم……..???

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا