سایر خودروهای آمریکایی

پیش‌نمایش شاسی‌بلند جدید فارادی فیوچر

در جدیدترین تلاش‌ها برای اطمینان بخشیدن به همکاران و سرمایه‌گذاران، فارادی فیوچر در اولین گردهمایی جهانی تأمین‌کنندگان که در کالیفرنیا صورت گرفت نشان داد که در مسیر درستی حرکت می‌کند.


این رویداد دوروزه شاهد حضور حدود ۲۰۰ شرکت کننده از بیش از ۱۰۰ تأمین کننده جهانی بوده و البته فارادی فیوچر ادعا می‌کند تحویل اولین نمونه‌های تولیدی از خودروی FF 91 تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.


البته این بزرگ‌ترین خبر منتشر شده نیست زیرا این استارت آپ نوپا خبر از تولد شاسی‌بلند دیگری داده است. این مدل کوچک‌تر که در جایگاهی پایین‌تر از FF 91 قرار خواهد گرفت پیش‌نمایشی به‌صورت یک اسکچ رسمی داشته و برچسب کانسپت تولیدی را یدک می‌کشد. از نظر طراحی شاهد الهام گرفتن این خودروی جدید از FF 91 و وجود چراغ‌های جلوی نازک و خیزهای مشابه در سپر جلو می‌باشیم.


اگر این خودرو نهایتاً وارد خط تولید شود انتظار داریم شاخصه‌های طراحی آن متعادل‌تر شوند و برخی از تکنولوژی‌های بکار رفته در FF 91 از جمله سیستم رانندگی خودکار را نیز به همراه داشته باشد.


شاسی‌بلند پرچم‌دار فارادی فیوچر که سال پیش به‌صورت پیش‌تولیدی در گردهمایی CES حضور یافت از ۴ پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. خروجی کل این مجموعه به ۱۰۵۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۱۸۰۰ نیوتون متر می‌رسد که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کمتر از ۲.۴ ثانیه‌ای می‌شود.

قطعاً برادر کوچک‌تر دارای قدرت کمتر خواهد بود اما از محدوده حرکتی مشابه با FF 91 که ۶۰۸ کیلومتر است برخوردار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (442 ديدگاه)

    آینده خودروسازی سمت اینطور خودروهای جادار و هوشمند پیش میره
    سدان و استیشن و کوپه و غیره یواش یواش جاشونو به خودروهای با این ابعاد خواهند داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      ابعاد بزرگ یعنی قیمت بالا، اما سبک طراحی بله، این که فضای مرده کم باشه، به عنوان مثال پراید صد و چهل یک که از فضای زیر شیشه عقب هم برای صندوق استفاده کرده ?
      اما در کل پیش بینی من اینه که طراحی کلا متحول میشه به خاطر آزاد شدن فضا هایی مثل فضای زیر کاپوت، و چون توزیع وزن خودروهای آتی خیلی ساده و انعطاف پذیر تر هست میشه از کاپوت های کشیده تر و کابینی که خیلی به عقب کشیده شده استفاده کرد و صندوف عقب رو هم حذف کرد کلا و صرفه جویی مالی بدست آورد. این طراحی ارزون تره و امن تره و شیک تره، طراحی هایی شبیه پانامرا و همین فارادی و فراری جی تی سی یا مدل اکس تسلا فقط شروع حرکت هستن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سورنا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    مگه نگفتن داره ورشکست میشه ؟ ?
    تو همىن یه مدلو بده بیرون بقیه بماند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا