سایر خودروهای آمریکایی

اولین تصویر از شاسی‌بلند الکتریکی فیسکر

هنریک فیسکر اولین تصویر تیزری از شاسی‌بلند الکتریکی خود را منتشر کرد. این خودروی جدید قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار و محدوده حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتری خواهد داشت.


شاسی‌بلند جدید و الکتریکی فیسکر دومین محصولی است که توسط این شرکت تولید خواهد شد و قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ روانه بازار شود. این امر به معنی تولید اولین محصول توسط فیسکر است چراکه قبلاً گفته شده سدان لوکس و الکتریکی Emotion که قرار بود در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه شود به این زودی‌ها پدیدار نخواهد شد.


فیسکر گفته EMotion پس از عرضه‌ی انبوه شاسی‌بلند الکتریکی خود وارد بازار خواهد شد زیرا تکنولوژی مجموعه باتری حالت‌جامد Emotion هنوز آماده‌ی عرضه در مقیاس بالا نیست.

شاسی‌بلند جدید فیسکر فعلاً نامی ندارد اما شرکت برخی جزئیات آن را منتشر کرده است. مجموعه باتری ۸۰ کیلووات ساعتی و محدوده حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتری از جمله مشخصات نسخه‌ی پایه‌ی این شاسی‌بلند خواهند بود. اگر گفته‌های فیسکر رنگ حقیقت به خود بگیرند، این شاسی‌بلند در جایگاهی بالاتر از تسلا مدل Y قرار خواهد گرفت.


از دیگر جزئیات این خودروی جدید می‌توان به سیستم چهار چرخ محرک استاندارد اشاره کرد که حاصل استفاده از دو پیشرانه‌ی الکتریکی است. هر پیشرانه در یک اکسل قرار گرفته و البته سیستم جدا کردن سقف هم وجود دارد. این سقف با استفاده از یک دکمه عمل می‌کند و هوای آزاد را وارد کابین می‌کند. این امر بدون تأثیر روی ایمنی سقف میسر می‌شود.

شاسی‌بلند جدید فیسکر در آمریکا تولید خواهد شد و هنریک فیسکر گفته به دنبال تولید این خودرو در چندین کارخانه است. توسعه‌ی نسخه‌های پیش‌تولیدی این شاسی‌بلند تا پایان سال انجام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا