سایر خودروهای آمریکایی

توقف فروش و فراخوان کارما رِوِرو به خاطر مشکل ایربگ

کارما اتوموتیو در حال فراخوان مدل‌های سال ۲۰۱۸ رورو بوده و پس از کشف این موضوع که حسگرهای چپ کردن این خودرو فعال نمی‌شوند فروش آن‌ها را متوقف کرده است.


NHTSA در بیانیه‌ای اعلام کرده در زمان وقوع تصادف و چپ کردن خودرو، کیسه‌های هوای پرده‌ای شاید باز نشوند زیرا حسگرهای چپ کردن خودرو فعال نشده‌اند. همچنین گزارش شده رورو فاقد چراغ هشدار برای آگاهی بخشی به رانندگان درباره‌ی عدم فعال بودن حسگرهاست و در دفترچه راهنمای خودرو نیز توضیحی درباره‌ی این حسگرها داده نشده است.


این خودروساز می‌گوید حسگرهای چپ کردن رورو ۲۰۱۸ در زمان انجام تست‌های کارما رورو ۲۰۲۰ جدید فعال نبوده‌اند. همچنین تخمین زده می‌شود این حسگرها در مدل‌های سال ۲۰۲۰ این خودرو نیز فعال نباشند.


کارما می‌گوید هنوز هیچ گزارشی درباره‌ی جراحت یا فوتی ناشی از این موضوع به دستش نرسیده و البته در بحث گارانتی نیز ادعایی دراین‌باره به ثبت نرسیده است.


این فراخوان تعداد ۲۳۱ دستگاه رورو ۲۰۱۸ که پس از سپتامبر ۲۰۱۷ ساخته شده‌اند را شامل می‌شود. خودروهای ساخته شده قبل از این تاریخ فراخوان نشده‌اند زیرا از معافیت فدرال خودروسازانی با تولید محدود برخوردار می‌باشند.

کارما به دنبال آگاه کردن مالکان از این موضوع است. این فرایند شامل تعویض واحد کنترل کیسه هوای کنونی با نمونه‌ای سالم است. یک نشان‌دهنده نیز به پشت آمپرها اضافه خواهد شد و دفترچه راهنمای خودرو نیز به‌روز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    این ماشین ، هَمَش نحسی میاره .

    روزی که معرفی شده بود ، در تیترها آمده بود که آمده دنیای خودرو را زیرورو کنه ، اما مثل اینکه خودش زیرورو شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا