سایر خودروهای آمریکایی

آغاز فروش سوپر اسپرت سبک‌وزن Vuhl 05 در انگلستان

سازندهٔ مکزیکیِ سوپر اسپرت سبک‌وزن Vuhl 05 قصد دارد تا با نمایش این خودرو در نمایشگاه خودروی لندن در این هفته، رسماً آن را در انگلستان عرضه کند. ووهل ۰۵ یک سوپر اسپرت سبک‌وزن دونفره است که هم می‌توان از آن در پیست استفاده کرد هم در جاده‌های معمولی. این خودرو با وزن ۶۹۵ کیلوگرمی که نسبت قدرت به وزن قابل‌توجه ۴۱۰ اسب بخار برای هر تن را برایش به ارمغان می‌آورد، می‌تواند ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به‌سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یابد.

VŪHL 05
VŪHL 05
این سوپر اسپرت سبک‌وزن نیروی موردنیاز خود را از پیشرانهٔ ۲ لیتری ۴ سیلندر اکوبوست متعلق به فورد فوکوس ST تأمین می‌کند که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ووهل ۰۵ با تکیه‌بر این موتور می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. «Iker Echeverria» مدیر فنی شرکت ووهل در رابطه با این خودرو می‌گوید:

پس از استقبال مناسب مردم بریتانیا از خودروی ووهل ۰۵ که ما برای اولین بار آن را در فستیوال Goodwood 2013 بنمایش درآوردیم، حال باافتخار اعلام می‌کنیم که خودروی تولیدی ما به‌طور رسمی در بریتانیا بفروش خواهد رسید.

وی ادامه داد:

بازار انگلستان برای ما از هر لحاظ یک بازار کلیدی است و نمایشگاه اتومبیل لندن امسال برای ما یک مناسبت مهم محسوب می‌شود. ما امیدواریم که بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه، به غرفهٔ ما هم سری زده و ووهل ۰۵ را برای اولین بار مشاهده کنند.

فروش این خودرو به‌صورت مستقیم از طرف سازنده در نمایشگاه لندن ۲۰۱۶ باقیمت ۵۹,۹۹۵ پوند آغاز خواهد شد. ووهل ۰۵ با رقبای سرسختی چون کاترهام ۷ ، آریل اتم و BAC Mono در بازار انگلستان روبرو است.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحی خیلی باحالی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (149 ديدگاه)

    این کلاس خودروها خیلی باحالن،اما من رضوانی رو ترجیح میدم ب این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودروی جالبیه و عجیب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3684 ديدگاه)

    ی چیز دیگشون برام جالبه. یعنی اینقدر پیست دم دستشونه و پول هم دارن که برای تفریح و لذت و ورزش، میتونن چندین گزینه ی این مدلی جلوی روشون داشته باشن و انتخاب کنن. بعد هم برن خودشونو توی پیست تخلیه کنن.
    من برم ی آب عسل بخورم که فشارمو بیاره سرجاش.
    با وجود امنیت واقعا از رفاه بویی نبردیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا