سایر خودروهای آمریکایی

قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو

تیونر تگزاسی هنسی که به خاطر بیرون کشیدن مقادیر زیادی اسب بخار از پیشرانهٔ خودروهای مختلف شهرت دارد، در سال ۲۰۱۷ هایپرکار جدید ونوم F5 را به‌عنوان جانشین ونوم GT معرفی کرد. توسعهٔ این خودرو همچنان در حال انجام است اما هنسی هم‌اکنون به نقطهٔ عطف قابل‌توجهی رسیده است زیرا با آزمایش پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی F5 روی دستگاه داینو مشخص شده این نیروگاه ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت در ۸ هزار rpm و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور در ۵ هزار rpm تولید می‌کند که از اهداف قبلی سازنده بیشتر است.

جان هنسی دراین‌باره گفته است:

ما با ارائهٔ بیش از ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت، از عدد اسب بخار هدف خود فراتر رفتیم. موتور F5 محدودهٔ قدرت گسترده‌ای هم دارد و بیش از ۱۳۰۰ نیوتن متر گشتاور آن از دور ۲ تا ۸ هزار rpm در دسترس قرار دارد. این خشمگین‌ترین موتوری است که ما تاکنون ساخته‌ایم و به همین دلیل به موتور F5 نام ویژهٔ Fury یا خشمگین را داده‌ایم

این موتور ۶.۶ لیتری بر اساس معماری پیشرانه‌های سری LS جنرال موتورز ساخته شده اما در آن از قطعات سبک‌وزن سفارشی شامل شاتون‌ها، پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و میل‌لنگ فولادی استفاده شده است. حتی خود بلوک موتور هم از فولاد فورج‌کاری شده ساخته شده و ضخامت دیوارهٔ سیلندرها افزایش یافته است. دیگر قطعات وظیفه سنگین این موتور نیز شامل منیفولدهای هوای آلومینیومی، انگشتی‌های سوپاپ از جنس فولاد ضدزنگ، سیستم روغن کارتل خشک و… می‌شود. این موتور همچنین از طراحی منیفولد منحصربه‌فردی هم برخوردار است. به گفتهٔ هنسی، در این موتور اینترکولر بین محفظهٔ پلنیوم و سر سیلندر قرار گرفته که این ویژگی دمای هوایی که از توربوشارژرها خارج می‌شود را قبل از ورود به محفظهٔ احتراق پایین می‌آورد و منجر به تراکم بیشتر هوا و راندمان انرژی بیشتری می‌شود.

مشخص شدن خروجی پیشرانهٔ ونوم F5 کمک شایانی به عملی کردن ادعاهای هنسی خواهد کرد. هدف اصلی این شرکت شکستن سد سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۰ کیلومتر بر ساعت) است و به نظر می‌رسد برای رسیدن به این هدف به تمام این ۱۸۱۷ اسب بخار نیاز دارد. این در حالی است که بوگاتی به‌تازگی با شیرون سوپراسپرت ۱۶۰۰ اسب بخاری از این سد عبور کرده است اما هایپرکار گروه فولکس‌واگن باید مراقب باشد زیرا F5 قدرت بیشتر و وزن کمتری دارد. جان هنسی در این رابطه گفته است:

این یک نقطهٔ عطف بسیار مهم در توسعهٔ هایپرکار کاملاً جدید ونوم F5 است. با بیش از ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت و وزنی کمتر از ۱۳۶۰ کیلوگرم، ونوم F5 بهترین نسبت قدرت به وزن را در بازار ارائه می‌کند. ما قصد داریم اواخر امسال اولین آزمایش‌ها را آغاز کنیم

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ?? Hennessey Fury ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      ماشالاه هنسی
      مثل همیشه گل کاشت

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. آریا ماشین

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اوه اوه اوه
    هنسی چه کرده
    کونیگ زگ و بوگاتی رو دیوونه کرده
    با ۱۶۰۰ اسب بخار هم ادعای رکورد شکنی داشتن حالا با ۱۸۱۷ اسب بخار رکوردی میزنن که تا سال ها تکون نخوره
    نه SSC نه بوگاتی نه کونیگ زگ
    رکورد سرعت میرسه به هنسی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amir.ferrari

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    پدر ملتو درآورد با این اعداد و ارقامش، به جا حرف زدن عمل کنید،بوگاتی بدون حرف و حاشیه رکورد زد،شمام اگه میتونید بزنید و بعد پز بدید،رو کاری که به سرانجام نرسیده نباید اینقدر مانور داد، بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۶۰۰ کیلوگرم کاهش وزن نسبت به شیرون اگه ۳۰۰ مایل رو بشکونه همچین هنری نکرده،باید مرز ۵۰۰ کیلومتر رو رد کنه وگرنه ۳۰۰ مایل رو بوگاتی خَز کرده،والا دیگه خسته شدیم هر دفعه یه ادعا توخالی از اینا شنیدیم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آریا ماشین

      ۱۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (661 ديدگاه)

      همچین میگی هنری نکرده که انگار این کاهش وزن و افزایش قدرت از آسمون برا هنسی نازل شده
      اگه هنر نبود بوگاتی جونت هم میتونست این کارو بکنه
      چرا بوگاتی نتونست؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Saeed

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    یکی بود هی به ونوم f5 میگفت ماکت….کجاس الان؟
    بگذریم…باید بگم…بوگاتی اشتباه کرد….هنسی رو عصبانی کرد!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. حامد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (188 ديدگاه)

    چه صدای دلنوازی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    در اینکه یه انجین فوق العاده است شکی نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    حالا این تازه اولشه…… هنوز توسعه مدل ۷.۶ لیتری اصلی که بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و احتمالا به قدرتمند ترین خودروی استاندارد تولیدی جهان تبدیل خواهد شد هم مونده….!
    (( همین الان هم اگر ۱۳۶۰ کیلوگرم را بر ۱۸۱۷ اسب بخار تقسیم کنیم به عدد خارق‌العاده ۰/۷۴ کیلوگرم بر هر اسب بخار می رسیم که از ماشین های فرمول یک فراری ، مرسدس و ردبول کمتره…!!!! ))
    .
    .
    و خبر خوب اینه که تولید اولین Venom F5 در حال انجامه و ۲۹ دستگاه دیگر هم در خط تولید جدید هنسی که هم اکنون با سرمایه Shell و pennzoil در حال احداثه ، سال آینده ساخته خواهند شد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Alireza

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    پدال جان فک کنم دوباره کوروت رو باید صدر اخبار بزاری c8.R رو با نسخه کانورتیبل خبرشو بزار بیزحمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hemichan

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    Long Live The King

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. 

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    امیدوارم به زودی رکورد ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رو‌ بزنه. اگه بتونه با این وزن کم هندلینگ و عملکرد خوبی هم در پیست داشته باشه واقعا باید به سازندش تبریک گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. الیور تویست

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بایدببینیم چیکار میکنه با این موتور و شاسیش . البته خیلی ماشینهای دیگه بودن که همین اعداد ارقامو داشتن ولی 400 تا بیشتر نرفتن . امیدواریم بتونه از عهدش بر بیاد . ولی خیلی سخته با اون وزن کم چنین سرعتی? باید ببینیم چی پیش میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      برای ماشینی که بعد از ۵ سال طراحی و توسعه تازه وارد مرحله تولید شده ، دور از انتظار نخواهد بود و هنسی کسی نیست که از پسش برنیاد…
      .
      به ضریب درگ بسیار کم و داون فورس بسیار بالا نیاز داره تا این نسب قدرت به وزن فوق‌العاده مهار بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الیور تویست

        ۱۱ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (7 ديدگاه)

        بر میاد ایشالا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. P.K.H

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    یادت بخیر شیرمن اس اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saeed

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    بوگاتی پس از رکورد دو جواب از رقباش دریافت کرد….
    یکی رکورد ۰_۴۰۰_۰ کونیگ‌زگ
    یکی غرش انجین هنسی
    فقط اینا نیست…این دوتا هیولاها تازه میخوان به هدف اصلیشون یعنی تاپ اسپید حمله کنن!!!!
    ولی فعلا بوگاتی بازا آهنگ بندری گذاشتن هی میگن:
    ۳۰۰ مایل
    برزیلته
    ۳۰۰ مایل
    برزیلته
    ۳۰۰ مایل
    برزیلته…???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ?داداش شیرون سوپر اسپرت اگر برا رکورد ۰ ۴۰۰ ۰ اقدام کنه که ***
      بعدشم …سرعت بالا وزن بیشتر می طلبه وگرنه ماشین و راننده شوت میشن
      تو هوا هر چقدرم داونفرس و ایرو دینامیک بالا باشه
      حجم هوای کره زمین رو که نمیشه دست زد میشه؟
      یا ماشین از فشار هوا تو ضریب درگ پایین شاید رو زمین بمونه ولی بدنش
      تیکه تیکه میشه یا مثل پراید پرواز میکنه
      منطق و فیزیک همیشه حرف اول رو میزنه
      تازه هنوز کار بوگاتی تموم نشده
      هنوز رکوردش تو نوادا که کوینگزگ توش رکورد زد
      انجام نشده که اگر بشه نتیجه بالای ۵۰۰ تاست
      بالاخره باید بین ۱۶ سیلندر تیتانیومی با ۸ سیلندر آلومینیومی
      که تو عمر و تکنولوژیش نصف اونم نمیشه فرق باشه یا نه!
      آدم عاقل منطق می پذیره…..

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا