سایر خودروهای آمریکایی

قیمت‌گذاری جذاب برای لوسید اِیر الکتریکی

لوسید موتورز اخیراً اعلام کرده که اولین مدل این کمپانی موسوم به «اِیر»، شروع قیمتی برابر ۶۰ هزار دلار خواهد داشت. این برای اولین بار است که خودروساز الکتریکی مستقر در کالیفرنیا، یک قیمت‌گذاری رسمی اعلام کرده است. این در حالی است که لوسید قبلاً‌ در سال جاری میلادی، مدل مجهز «اِیر» را معرفی کرده بود که خیلی‌ها گمان می‌کردند که قیمت اولیه آن حتماً بیش از ۱۰۰ هزار دلار باشد.

lucid-motors-air-front-three-quarter
به گفته لوسید، پس از محاسبه اعتبار مالیاتی فدرال ۷۵۰۰ دلار در امریکا،  قیمت مدل اِیر از ۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز می‌گردد و در مدل پایه نیز همچنان می‌توان از لذت رانندگی بهره‌مند شد و از یک کابین راحت، عملکرد مناسب و یک رابط کاربری بسیار بهتر از مدل‌های هم‌تراز قیمتی در ب‌ام‌و یا مرسدس‌بنز استفاده کرد. در مدل پایه لوسید اِیر، برد مسافتی برابر ۳۸۶ کیلومتر پیش‌بینی شده و ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت در فرمت دیفرانسیل عقب، صندلی برای ۵ سرنشین، سخت‌افزار رانندگی خودران، تنظیم صندلی‌های جلو در ۱۲ جهت، صندوق جلو و عقب، و چراغ‌های جلوی مولتی-لنز LED، از جمله ویژگی‌های به کار رفته در آن هستند.  ضمن اینکه تجهیزاتی چون چهار نمایشگر با رابط کاربری لمسی، ۱۰ ایربگ، سقف آلومینیومی، چرخ‌های ۱۹ اینچی و سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر، به صورت استاندارد در مدل پایه لوسید ایر در دسترس قرار می‌گیرند.

lucid-motors-air-rear-end
مجموعه آپشن‌های ارائه شده برای لوسید ایر شامل مواردی چون باتری‌های با بُرد مسافت رانندگی ۵۰۷ و ۶۴۴ کیلومتری، قالب دو موتوره تمام‌چرخ متحرک با قدرت حداکثر یک هزار اسب‌بخار، سیستم تعلیق کاملاً هوشمند، سقف شیشه‌ای و صندلی‌های تشریفات در عقب با قابلیت مایل‌شدن تا زاویه ۵۵ درجه می‌شوند. چرخ‌های ۲۱ اینچی، یک سیستم صوتی با ۲۹ اسپیکر و تریم گسترده‌تر چرم همراه با ارتقای مواد به کار رفته در طراحی و یک جفت صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت و همراه با گرم‌کن، تهویه و بالشتک‌های دینامیک و عملکرد ماساژ، از دیگر آپشن‌های لوسید ایر محسوب می‌شوند. در همین حال، لوسید قرار است که در آینده، لیست کامل‌تر پکیج‌های آپشن ارائه شده برای برای این مدل را اعلام کند.

lucid-motors-air-front-interior-seats
این رقم ۶۰ هزار دلار برای قیمت مدل پایه، مطمئناً بسیار جالب‌توجه است؛ چرا که این سطح از تجهیزات استاندارد و سخت‌افزار رانندگی خودکار، حتماً برای کمپانی گران تمام می‌شود. در هر حال، لوسید هنوز قیمت‌گذاری مربوط به مدل ایر با تجهیزات کامل را اعلام نکرده؛ مدلی که انتظار می‌رود که با قیمتی مشابه مدل سطح بالای P100D تسلا (با شروع قیمت ۱۳۵۷۰۰ دلار)، از مرز ۱۰۰ هزار دلار عبور کند. این در حالی است که کمترین قیمت در بین خودروهای مدل S تسلا، مربوط به سری ۶۰ با قیمت ۶۸ هزار دلار است که در سال گذشته میلادی معرفی شده است.

اینکه چه زمانی امکان خرید مدل پایه لوسید ایر میسّر باشد، هنوز مشخص نیست، امّا در هر صورت، مشخص است که نباید روی این خودرو به عنوان گزینه‌ای برای خرید، در آینده‌ای نزدیک حساب کرد. ۲۵۵ دستگاه نخست از این خودرو با عنوان مدل «لانچ ادیشن» عرضه می‌شوند که هر یک قیمتی بالای ۱۰۰ هزار دلار خواهند داشت. هر مشتری با این سطح از قیمت به یک بُرد مسافت ۵۰۷ کیلومتری، ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت، سخت‌افزار خودران، چرخ‌های ۲۱ اینچی، یک سیستم صوتی ارتقا یافته و برخی تجهیزات دیگر دست پیدا می‌کند. ضمن اینکه مدل‌های لانچ ادیشن با رنگ‌ها و نشان‌ها اختصاص ارائه خواهند شد.

lucid-motors-air-top-view-in-motion
لوسید می‌گوید که ساخت کارخانه «کاسا گرانده» در ایالت آریزونای امریکا را در شش‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد کرد و قرار است که تولید مدل «اِیر» از سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شود. لوسید انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۲، بیش از ۲ هزار نفر نیروی کاری تمام‌وقت را به خدمت بگیرد.

در حال حاضر، لوسید امکان رزرو مدل‌های استاندارد و لانچ ادیشن «ایر» را به ترتیب با مبالغ ۲۵۰۰ و ۲۵۵۰۰ در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ME84

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    داریم وارد یه عصر جدیدی میشیم
    بخصوص تکنولوژی رانندگی خودران که من دارم براش لحظه شماری میکنم.
    خسته شدم از رانندگی مضخرف 90درصد این جماعت روشنفکر و فهمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. noble

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ” مزخرف ” درسته.
      لوسید ایر رسما فارادی فیوچر رو جا گذاشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حميد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      چرا توهین میکنی خودت هم یکی از همین مردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ME84

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        عرض کردم 90 درصد مردم . 10 درصد هم واقعا خوب رانندگی میکنند. این حرف توهین نیست، واقعیته و خیلی هم تلخه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (80 ديدگاه)

          مشکل اینه که همه ی ما خودمونا جز ١٠ درصد خوبا حساب میکنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    رقیب جدیدی برای تسلا پیدا شد
    به قول دوستمون me84 وارد نسل جدیدی از پیشرفت و تکنولوژی شدیم
    فقط امید وارم به ما هم چیزی برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرهام

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (741 ديدگاه)

      به ما پراید هیبرید میرسه???
      ببخشید کوییک هیبرید??
      با تکنولوژی خودران?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        باهات موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علی سویل

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم به درهاش احترام میزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    پیشرفت اتومبیلتو این ۲۰ سال فوق العده بوده
    از انواع شارژر ها و هیبرید ها
    تا گیربکس و آپشن ها
    و حالا دیگه تمام الکتیریکی . فقط اگه بتونن با سرعت میانگین ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ، مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر رو پیمود . همه چیز تموم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا