سایر خودروهای آمریکایی

ماسل‌کارهای افسانه‌ای

صحبت از خودروهای تنومند، عضلانی و به اصطلاح ماسل‌کار، همواره تصویری از ماشین‌های هشت سیلندر بزرگ، قدرتمند و سریع را در فیلمهای هالیوودی تداعی می‌کند. در اینجا نقبی به گذشته می‌زنیم و تعدادی از ماسل‌کارهای افسانه‌ای را به یاد می آوریم.

کادیلاک الدورادو از اولین و کهن‌ترین ماسل‌کارها به شمار می‌آید که تولید آن از سال ۱۹۵۳ آغاز و تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. اولین مدلی که ما در اینجا به شما نشان می‌دهیم، تصویر مدل ۱۹۵۳ این خودرو می باشد. رقیب این خودرو لوکس آمریکایی، بیوک ریورا می‌باشد. الدورادو کلمه‌‌ای اسپانیایی و به معنی ماهی زرین‌بال می‌باشد و اشاره‌ای است به یک شهر افسانه‌ای گمشده. این خودروی ۸ سیلندر یکی از ماسل‌کارهای محبوب زمان خودش بود.

Cadillac Eldorado 1953
Cadillac Eldorado 1953
Cadillac Eldorado 1959
Cadillac Eldorado 1959
Cadillac Eldorado 1959
Cadillac Eldorado 1959
Cadillac Eldorado 1959
Cadillac Eldorado 1959
شورلت کامارو SS نیز در زمان عرضه اولین مدل خود در سال ۱۹۶۷ عنوان یکی دیگر از محبوب‌ترین ماسل کارها را به خود اختصاص داد. این خودرو توسط استودیو طراحی جنرال موتورز در آمریکای شمالی طراحی شد و به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب فورد ماستانگ می‌باشد که تا به امروز تولید آن ادامه دارد. این خودرو ۸ سیلندر عضلانی در آمریکای شمالی به‌عنوان خودرو تسویه حساب شناخته می‌شود!

Chevrolet Camaro 1967
Chevrolet Camaro 1967
Chevrolet Camaro Z28 1967
Chevrolet Camaro Z28 1967
Chevrolet Camaro 1967
Chevrolet Camaro 1967
Chevrolet Camaro 1967
Chevrolet Camaro 1967
Chevrolet Camaro 1967
Chevrolet Camaro 1967
دوج چارجر یکی دیگر از ماسل کارهای داغ بود که اولین بار در سال ۱۹۶۸ معرفی شد و تولید آن تا به امروز ادامه دارد این خودرو اولین بار توسط استودیو طراحی کرایسلر طراحی و به بازار ارائه شد. با آمدن چارجر رقابت بین ماسل‌کارهای دهه ۶۰ و ۷۰ شدت بیشتری گرفت. موتور ۸ سیلندر این خودرو به‌عنوان برترین موتور ماسل‌کار در زمان خودش شناخته شد.

Dodge Challenger TA 1970
Dodge Challenger TA 1970
Dodge Charger 1969
Dodge Charger 1969
خودروی عضلانی محبوب دیگر در طول تاریخ، فورد موستانگ می‌باشد که تولید اولین نسخه از آن به سال ۱۹۶۲ برمی‌گردد و در سال ۱۹۶۵ طراحی عضلانی‌تری نسبت به قبل پیدا کرد. این خودروی محبوب، بیشترین ایفای نقش را در فیلم‌های هالیوودی داشته و تا به امروز عنوان محبوب‌ترین ماسل کار را با خود یدک می‌کشد. خودرویی قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه که هر عاشق ماسل‌کار را به خود جذب می‌کند.

Ford Mustang GT 1966
Ford Mustang GT 1966
Ford Mustang GT 1966
Ford Mustang GT 1966

Ford Mustang 1964

Ford Mustang GT 1966
Ford Mustang GT 1966
اُلدزمبیل کاتلس یکی دیگر از خودروهای عضلانی دوست داشتنی بود که تولید اولین نسخه از آن در سال ۱۹۶۱ شروع و تا سال ۱۹۷۶ ادامه یافت. نسخه ارتقا یافته کاتلس یعنی ۴۴۲ به قدری مورد استقبال هواداران ماسل کار قرار گرفت که فروش رقبا در آن سال کاهش یافت. و شرکت‌های رقیب به فکر طراحی جدیدی برای به مبارزه طلبیدن این آمریکایی اصیل افتادند. متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و ورشکستگی اقتصادی دیگر نامی از این شرکت پرآوازه به گوش نمی‌رسد.

Oldsmobile Cutlass S 1976
Oldsmobile Cutlass S 1976
Oldsmobile Cutlass 1971
Oldsmobile Cutlass 442 1971
Oldsmobile Cutlass 1961
Oldsmobile Cutlass 1961
پونتیاک GTO افسانه‌ای به‌عنوان محبوب‌ترین ماسل کار در ایالت‌های جمهوری‌خواه از جمله تگزاس شناخته می‌شد. اولین نسخه از این خودرو در سال ۱۹۶۴ طراحی و روانه بازار شد و تولید آن تا سال ۱۹۷۴ ادامه یافت. بعد از پایان تولید این نسخه، مدل محبوب‌تر پونتیاک یعنی Trans AM جایگزین آن شد. متاسفانه این شرکت نیز به دلیل بحران مالی در سال ۲۰۱۰ اعلام ورشکستگی کرد.

Pontiac GTO 1965
Pontiac GTO 1965
Pontiac GTO 1968
Pontiac GTO 1968
Pontiac GTO 1970
Pontiac GTO 1970
Pontiac GTO 1974
Pontiac GTO 1974
۷: بیوک ریورا عضو دیگر ماسل کارهای افسانه‌ای و رقیب سرسخت کادیلاک الدورادو بود. شرکت بیوک نیز به‌عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز در سال ۱۹۵۶ تصمیم به عرضه ماسل کار خود به بازار آمریکای شمالی گرفت و تا سال ۱۹۶۳ تولید این خودرو ادامه یافت و با معرفی بیوک سیلور آروو این خودرو نیز از رده خارج و تبدیل به خاطره ای شیرین در ذهن عاشقان ماسل کار آمریکایی شد.

Buick Riviera 1963
Buick Riviera 1963
Buick Super Riviera Coupe 1958
Buick Super Riviera Coupe 1958
۸: فورد گرن تورینو نیز به‌عنوان آخرین عضو گروه ماسل کارهای افسانه‌ای، سابقه‌ای درخشان در بین خودروهای آمریکایی دارد. این مدل از ماسل کار فورد برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ معرفی شد و تولید آن تا سال ۱۹۷۶ ادامه یافت. این خودرو محبوب‌ترین ماسل کار نظامیان آمریکایی بود و تعداد زیادی از این خودرو ۸ سیلندر در آن زمان به فروش رفت. ولی شرکت فورد تصمیم به توقف خط تولید این خودرو گرفت تا سرمایه‌گذاری بیشتری را در خودرو موستانگ که اصلی‌ترین مدل این شرکت بود انجام دهد. حتی فیلم محبوب Gran torino نیز ساخته شده که اشاره‌ای به محبوبیت فوق‌العاده این خودرو دارد.

ford Gran torino
ford Gran torino
ford Gran torino
ford Gran torino
ford Gran torino sport 1972
ford Gran torino sport 1972
گردآوری و ترجمه: میثم شهریاری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. سام سامی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا این ماسل کارهای افسانه ای واسه خودشون دنیایی هستن…نمیشه ماشین باز باشی و از دیدن اینها لذت نبری…
    تو بازی driver چه حالی میده رانندگی با این ماسل کار ها مخصوصا کاماروss…
    درود بر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (853 ديدگاه)

      کادیلاک الدرادو ازهمه قشنگ تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. قاقالی

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      بین خودروهای آمریکایی برای کادیلاک احترام ویژه ای قائلم هم بخاطر گذشته درخشان وهم کارهایی که جدیدا ارائه میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. scott

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      داداش من بیوک ریورا دارم ک پدر بزرگم بهم هدیش داده کسی میدونه تو نمایشگاه های کشورای دیگه طرفدار داره و چه قیمتی میخرن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چه نسلی؟
        چه مدلی؟
        اساسا چه شیوه ای برای خارج کردنش از کشور مد نظر دارید؟!
        در کل ارزش مالی بالایی نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. مهدی

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز اگه تمیزه و موتورش و زیربندیش مشکلی نداره و تعویض پلاک هم مشکلی نداره من میخوامش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mehdi

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هرکدوم از این ماشین ها رو به من بدن من راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. روانی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینا خودرو نیستن اثر هنری هستن باید بزاری تو موزه ملت برن نگاه کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      آخ قلبم .. آخ گرفت .. آخ شورولت کامارو ، دوج چلنجر/چارجر ، فورد گرن توریسمو اسپرت ، آخ آخ کادیلاک !!!

      من به لقاءالله پیوستم …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAFIA

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        سجاد گرن تورینو نه توریسمو!!!

        من پونتیاک لمانززر و بیشتر می پسندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (203 ديدگاه)

          آخ آخ ؛ آره داداش ببخشید ..
          آخه امروز 2تا مازراتی granturismo دیدم تو خیابون ، بعد ازون موقع همش دارم به واژه ” گرن توریسمو ” فکر می کنم!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Carbonado Aventador

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    درود!
    به تازگی ویدئویی از درگ بین تسلا و گایاردو منتشر شده که اگر دوستان زحمت ترجمه اش رو بکشند ممنون میشم!!!!!
    و من الله توفیق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      به به!
      کربونادوی عزیز!
      کسرام
      خوبی داداش؟
      چند وقت بود نبودی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. E 36

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    Eldorado 1953

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    چه زیبا پر ابهت خاص واقعا خداوند با امریکاییهاست بهترینها به بشریت تقدیم کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      یه ادم چقدر میتونه سطحی نگر باشه؟؟ آخه ماشین سی متری چند ده لیتر بسوزون با ایمنی صفر هم شد بهترینها؟؟ که خداوند باهاشون باشه!!! خدایا تو ذهن این بچه ها چی میگذره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. عرفان

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (53 ديدگاه)

        آقای عمقی نگر این ماشینهای به اصطلاح شما دارای ایمنی صفر ایمن ترین خودرو های زمان خودشون بودن.
        یه آدم چقدر میتونه سطحی باشه که ایمنی ماشینهای 40 50 سال پیش رو با ماشینهای امروزی مقایسه کنه.
        در ضمن مصرف سوخت برای همچین ماشینایی اصلن مهم نیست.چون اون موقع سوخت ارزشی نداشته.
        دیگه اشکال نتونستی بگیری اومدی از قیافه ماشین ایراد میگیری؟؟؟مهم اینه که هنوز هم که هنوزه میشه ماشینای آمریکایی رو از هم تشخیص داد.نه مثل بنز و بی ام و و پورشه و آئودی و… که همه شون مثل همن و ناتوانی این خودروساز ها تو طراحی رو اسمشو میزارن اصالت.
        اگه شما از چیزی خوشت نمیاد اجباری نیست که نظرتو به کسی تحمیل کنی.حرفتو برای خودت نگه دار که دلخوری هم پیش نیاد.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. mc-alirezaz

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          ناتوانی بنز و بی ام و؟ تو برو تمام مدل های این دو خودرو ساز رو ببین در همه ی سری هاشون تو زمان خودشون بهترین طراحی ها رو داشتن اما همین ماسل کارا تو هر 10 سریشون فقط 1یا 2 سریشون طراحیشون ماندگار بود و هنوزم که آدم میبینه کیف میکنه اما….

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. عرفان

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          C کلاس همون S کلاسیه که کوچیک شده،GLE همون GLA هست که فقط ورودی هوای سپرهای جلوشون فرق داره و چراغهای عقبشون،چراغ عقب GLE همون چراغ عقب S کلاس کوپه ست که یکم بزرگتر شده،چراغ عقب GLA همون A کلاسه که بزرگتر شده،ب ام و X5 و X6 عملا فرقی ندارن.همینطور X4 و X3 و همچنین طراحی داخلی سری 6 با سری 3 و4.البته میدونم الآن یه سری میان بحثی رو به نام “زبان” طراحی یه کمپانی مطرح می کنن ولی این حرفا بجز فریبی برای صرف نکردن هزینه برای طراحی دوباره نیست.
          mc-alirezaz جان شما فکر کنم منظور منو خوب نگرفتی.
          شما کل ماشینهای اروپایی رو اومدی با چندتا ماسل کار مقایسه میکنی؟؟؟من مدلهای این کمپانی هارو نه در طول زمان بلکه درحال حاظر و با خودشون مقایسه کردم.
          در ضمن من برای این ادعای شما که میگی: تمام مدل های این دو خودرو ساز رو ببین در همه ی سری هاشون تو زمان خودشون بهترین طراحی ها رو داشتن اما همین ماسل کارا تو هر 10 سریشون فقط 1یا 2 سریشون طراحیشون ماندگار بود.
          مدرک معتبر میخوام.الکی نظرات شخصیت رو وارد اینجور بحثا نکن.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. mc-alirezaz

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          این چیزی که شما میگی بحث خنده داریه که جز بدیهیات طراحیه مسلما باید تمام ماشین های یه کمپانی از یه زبان پیروی کنن مگه غیر از اینه؟اس کلاس 2012 با 2014 تفاوت ندارن؟ من اصلا منظور شما از اینکه میگی “نه مثل بنز و بی ام و و پورشه و آئودی و… که همه شون مثل همن و ناتوانی این خودروساز ها تو طراحی رو اسمشو میزارن اصالت.” نمیفهمم اینجور که شما میگی تمام مدل های کادیلاک مثل هم هستن ینی الان همه شرکتها همینن تو یه مدت چن ساله از یه زبان طراحی پیروی میکنن دوباره بعد از چند سال همه مدل ها با زبان جدید بروز میشن در عین اینکه خط مشی طراحی کلی کمپانی رعابت میشه
          و این به هیچ وجه مشکل نیست. یه جوری میگین بنز و بی ام ناتوانن کسی نفهمه 50 ساله جایره بهترین طراحی به آمریکایی ها رسیده و همیشه بهتر پرفروش تر بوده نه عزیز دلم با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه با اینجور حرفای شما هیچ ارزشی از طراحی ماشین هایی مثل سری 6 بی ام و یا سی ال اس بنز کم نمیشه آمریکا باید فعلا بدوه تا بتونه همچین طراحی هایی بکنه من منکر طراحی خوب ماشین های جدید آمریکایی نمیشم ولی از دیدن اینچنین جملات سخیفی از امثال شما اصلا خوشم نمیاد آدم باید منطقی باشه و این حرف شما به هیچ وجه منطقی نیست
          نمیدونم اینایی که بهتون مثبت دادن اگه بهشون بگن بین سی ال اس و ملیبو یکیو انتخاب کنن واقعا ملیبو رو انتخاب میکنن؟؟ منکر این نیستم که سلیقه شخصیه ولی فک نمیکنم سی ال اس خواهان کمتری داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. حسین

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. عرفان جان هم باهات موافقم هم مخالف. از امریکایی ها برات مثال میزنم: فورد فوکوس و فورد فیوژن از نمای جلو خیلی شبیه هم هستن. شبیه بودن محصولات یه کمپانی به همدیگه نه براش اصالت میاره و نه امتیاز مثبتی حساب میشه، اما اون چیزی که اصالت میاره زبان طراحیه (و البته مواردی که به تاریخ کمپانی مربوطه و الان باهاشون هیچ کاری نداریم). نگو بنز و ب ام و و پورشه و … محصولاتشونو شبیه به هم کردن و اسمشو گذاشتن اصالت! متاسفانه جدیدا کمپانی ها محصولاتشونو شبیه به هم تولید میکنن تا هزینه هاشون رو کاهش بدن واین موضوع ربطی به اصالت نداره از ناتوانیشون هم نیست. ب ام رو برات مثال میزنم:
          اصول طراحیش شامل این موارده: کاپوت کشیده، فاصله کم محور جلو تا نوک سپر جلو، جلو پنجره دوقلو، چراغ های کشیده و دوقلو (کمتر در اولویت هستن)، نفوذ صدای کابین به داخل اتاق، طراحی تهاجمی و اسپورت و … اما شبیه به هم ساختن X5 و X6 رو برای نشون دادن اصالتش انجام نداده بلکه برای کاهش هزینه بوده.
          چیزایی که گفتم برای مشخص کردن تفاوت بین زبان طراحی و شبیه بودن بیش از حد محصولات به هم بود. امیدوارم متوجه دلیل شباهت و تفاوتش با زبان طراحی شده باشی
          مخلص همه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. rasoul

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          گل گفتی

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. شلبى

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          Mc-alirezaz جان با یه سرى از حرفات موافقم ولى اون قسمت که سى ال اس رو با مالیبو مقایسه کردى اصلا درست نیست، سى ال اس یه خودروى لوکس از یه برند لوکس و در یک کلاس متفاوت با مالیبو و با پول یه سى ال اس میشه سه چهارتا مالیبو خرید و نباید با هم مقایسه شن،سى ال اس و مالیبو اصلا ربطى به هم ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. P.G

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (489 ديدگاه)

        با سلام
        خدمت بعضى از دوستانى که تو مطالب مختلف سایت همین جورى رو هوا و بدون هیچ تجربه اى میگن ماشین آمریکایى ایمنى نداره !!!یا مثلاً اصطحلاکش بالاست باید بگم که این از خنده دارترین حرفایى بود که تا حالا شنیده بودم!اگر اطلاعات یا تجربه ى چیزى رو ندارید مگه مجبورتون کردن که نظر بدید؟!به عنوان کسى که ماشین آمریکایى جون خودم و خانوادمو نجات داد و ١٠ سال صادقانه و بدون کوچکترین خرج در خدمتمون بود و حتى یک بار ما رو در راه نذاشت باید بگم که به خصوص تو ماشیناى مدل پایین هیچ ماشینى از نظر ایمنى و استحکام و کم خرجى ماشین آمریکایى نمیشه!کم حرفى نیست با شورولت نوا با سرعت ١۴٠ کیلومتر تو یک جاده کم نور بدون ترمز زدیم وسط یک پیکان وانت که داشت با چراغهاى خاموش عرض جاده رو عبور میکرد،فقط اینو بگم که شاسى پیکان شبیه در قوطى کنسرو تاب برداشت و موتورش از کاپوت پرت شده بود بیرون و ماشینو اوراقش کردن!اما ما از همون شورولت ۶سال بعد از اون تصادف هم بدون هیچ مشکلى استفاده کردیم و فقط تا نصفه هاى کاپوت قر شده بود.ماشینو بردیم صافکار بعد دو هفته گریه اش گرفته بود،میگفت من دراز میکشم تو صندوق پراید با لگد میزنم قرى و فرورفتگیش درمیاد،الان دو هفته است با پتک میزنم نمى تونم صافش کنم!!!زیر پوسته کاپوتش که لازم نیست بگم چه ورق ضخیمى داشت یک شاسى تقویت کننده فلزى ضربدرى بسیار قوى جوش داده بودن.خلاصه اون شب اگه هر ماشینى غیر از ماشین آمریکایى بود بنده الان ١٣ سال بود که به دیار باقى شتافته بودم!:)
        این تجربه ى شخصى من بود…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. saeid

          ۱۹ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          بسم حق

          اره از لحاظ ایمنی و طراحی در زمان خودشون بی نظیر بودن
          ولی در مورد محکمی بدنه در دوره های جدید
          علاوه بر ایمنی خودرو به ایمنی عابر پیاده هم توجه میکنن
          و از نظر من ، به این علت هم هست که حتی تو خودروهای امریکایی دیگه از اون طراحی بشدت مستحکم قبل خبری نیست

          اما در مورد برتری
          شکی نیست که این خودروها در زمان خودشون برای خودشون غول هایی بودن
          ولی باید قبول کرد که در حال حاضر در قرن 21
          و در اول سال 2015 میلادی قرار داریم
          و در جهانی که هر لحظه هر برند با یک طراحی منحصر به فردش برند دیگه رو جا گذاشته و به چالش میکشونه !!!
          پس بنظرم انقدر سفت و سخت نمیشه هنوزم به امریکایی ها پایبند بود …

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. ehsan

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        وب این اجازه رو به همه داده که نظرات و ایده ای خودشون رو به اشتراک بذارن ولی متاسفانه عده ای فقط بلدند در نقش ترول ظاهر بشن و خزعبل تحویل دیگران بدند از جمله همین دوست عزیز آقا مرتضی که اگه تجربه ی آمریکایی سواری رو داشتند یا لااقل از دور دستی بر آتش داشتند اینطوری نظر نمی دادند!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. الفبای آمریکایی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از کی تا حالا الدرادو+ بیوک ریویرا+کاتلاس 61شدن ماسل!!!

    پس Dodge SuperBee +Buick GSX و Plymouth Hemi-Cuda و427 COPO ChevelleوChevelle SSوPlymouth Roadrunner و غیره چی هستن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      دقـــیقا میخواستم همینو بگم ! الدوراد و ریورا و کاتلاس رو چــطوری ماسل

      حســـاب کردین ؟! O_o

      راستی مثل اینکه برادر مافیا به سراط آمریکایی هدایت شــده . :-) دستخوش داداش

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAFIA

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        صراط نه سراط…در ضمن من به هیچ صراطی هدایت نمی شم.چه مستقیم چه غیر مستقیم.کلا من رو خط هوایی کار می کنم.که هر طرف برم درست رفتم دیگه مثل رو زمین نمی زنم تو خاکی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عرفان

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      plymouth super bird هم نبود!!!!ارادت خاصی بهش داشتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۱۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        عرفان جان سلطان ماسل کارهاى کلاسیک هم نبود
        فورد موستانگ shelbyGT500 مدل 1968 که نسل طلایى موستانگ

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. عرفان

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          اون نسل از ماستنگ واقعا فوق العاده بودشلبی جان.
          تو آندرکاور خیلی باهاش خاطره داشتم.
          ستاره سرقت در 60 ثانیه.Eleanor

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شلبى

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          اره عرفان جان ستاره فیلم سرقت در 60 ثانیه ،اون فیلم که عالیه حرف نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ehsan

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      همینه دیگه الفبا جان!
      نویسنده ساده ترین اطلاعات در مورد آمریکایی های کلاسیک و مفاهیم اون دوره رو نداره به خودش اجازه میده توی یه سایت پر بازدید مقاله بنویسه!
      منم کامنت گذاشتم و مفصلا اشاره کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. حال کردم انصافا
    با دیدن ماسل کارها، یاد مسافرت های طولانی و باحال میفتم. با اون پنجره های جانبی بزرگ و دید وسیع به منظره اطراف و پیچیدن باد و صدای نرم موتور توی اتاق… ماسل کارهای امروزی بیشتر اسپورت هستن تا ماسل کار.. قبول دارین؟
    یادشون بخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      نمیدونم شاید به خاطر فروش بالای اسپورتای آلمانی بوده که آمریکایی ها هم مجبور شدن یکم تغییر سبک بدن و ماسل کارشونو به اسپورتا نزدیک کنن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. farzad

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    وقتی puntiac gto 1965رو میبینم یاد فیلمxxx می افتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. الفبای آمریکایی

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برادر فریا آقا ما شدیدا عاشق خودت و فیلیت وودت هستیم ها .

    آقا ب نظرت آینده آمریکایی در ایران چگونه ست؟ 5سال ـه مثل شتر کار میکنم حتی یه نوا هم نمیتونم بخرم:( هرچی کار میکنم هی آمریکایی گرونتر میشه:(

    تو این دهه 80ی های سیلبرتی بهتره یا کاتلاس؟ سیلبرتی 2800ـه ولی کاتلاس3100 ولی خوب کاتلاس رو میگن 40:(

    پَس کی میخوان آمریکایی هم تو ایران پلاک کنن!؟ :(

    پ ن: نمیدونم چرا حس خوبی ب مطالبی که پدال در مورد آمریکایی ها میذاره ندارم! یه جوری Arcade گونه ست . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      سلام

      شما لطف داری ولی فــلیت وود مال من نیست . گفتم که مال یکی از

      دوستان صمییم هست ;-)

      ایــشالا که بهتریناشو بخری . نمیدونم باید ببینیم مذاکرات چی میشه … :-|

      درمورد این دوتا از اونجایی که من میدونم سیلبرتی تعدادش خیلی کم هست

      داخل ایران و بهمین خاطر شاید کمبود قطعات داشته باشه ولی کاتلاس های مدل

      90 کم نیستن . من به شخصــه کاتلاس رو ترجیح میدم . بهتره از متخصصین

      هم بپرسی .. توی تیونینگ تاک اساتید میتونن راهنماییت کنن ;-)

      راستی کاتلاس به هیچ وجه 40 تومن نمیارزه . با 40 تومــن

      میشه کاپریــس تمیز خرید . کاتلاس تمیز فوق فوقش 35 تومن .

      موفق باشی داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. 4MATIC

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    جالب بود دم همگی گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    همونطور که دوستان گفتن بکار بردن واژه ماسل کار برای الدورادو و ریویرا اصلا مناسب نیست حتی تا حدی عجیب میتونه باشه.
    ضمنا تولید ریویرا از سال 1963 آغاز و تا 1999 ادامه داشت که در متن اشتباه نوشته شده. قبل از 1963 بیوک از واژه ریویرا فقط به عنوان پسوند یا ساب مدل استفاده کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهرداد

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا ماشین نیستن ، اثر هنری هستن، داوینچی باید بوق بزنه ، تا اینا بود داعشی هم نبود دنیا که فزرتی شد همه چی نابود شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شلبى

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    اون فورد Gran torino رو که دیدم یاد اون فیلم کلینت ایستوود افتادم
    اسم فیلمش هم همین gran torino بود، چقدر این ماشین زیباست
    حیف که این ماشینا الان خیلى گرون شدن و مشکلات خاص خودشون رو دارن مگرنه همیشه دوست داشتم یه ماسل کار کلاسیک داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با تشکر از مطلب زیبای میثم عزیز(مافیا)
    داداش خیلی برام عجیب بود راجع به ماسل کار ها نوشتی ولی دستت درد نکنه.
    انشالله مطلبای بیشتری هم بنویسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ارمان

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    وای اینقدر رفتم تو عکسا اصلا مطلبارو نخوندم :| له شدم تو قدیمیا علاقه خواصی به پنتیاک دارم به نظرم از همه تو زمان خودش جسورانه تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h112

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (434 ديدگاه)

      خاصت تو حلقم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. شلبى

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    جدا این مطلبو برادرمون مافیا نوشته؟
    مافیا جان دستت درد نکنه مطلب خیلى خوبى بود داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ماسل کار

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عاشق اینجور ماشین هام از اسمم معلومه
    عکس آخریه از فیلم Fast & Furious4 هست؟؟؟؟؟؟؟
    خبری از plymoth نبود!!!!!!!
    Just Muscle Cars

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. h112

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    اینطور که تو عکس ها معلومه….قدیما اونقدر ها هم عظلانی نبودند…..

    برگ زرین در تاریخ سایت پدال……سه رقمی شدن تعداد نظرات من….(شوخی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ماسل کار ali

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    کجاست استیو مکویین که با موستانگ مدل 69 باس 302 تو خیابونای سان فرانسیسکو ادرنالین ماسل کارارو بالا ببره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. مسعود

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یه دوج چارجر r/t 1969 بدین به من دیگه چیزی نمی خوام :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرکانس

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    من از بیوک سوپر ویویرا کوپه 1958 سبز رنگه خخخخخخخخییییییللللییییییییی خوشم اومد.
    محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. P.G

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (489 ديدگاه)

    دوستان یه مطلب به نظرم میاد که لازم دیدم بگم
    من الان بیشتر از یک ساله که به این سایت میام اما برام خیلى عجیبه که چرا بعضى از دوستان میان میگن لکسوس بهترین ماشین دنیاست،بعضى دیگه میان میگن بنز،بعضى دیگه بى ام،بعضى تویوتا یا غیره و بعد سر این حرفا با هم جحر و بحث و حتى درگیرى لفظى هم پیدا میکنن!واقعا فکر نمیکنین یکم دیگه این بحث ها لوس و تکرارى شده؟باور کنید این بحثا هیچ حاصلى جز حوصله سر بردن نداره!وولکس و بنز و تویوتا و کادیلاک و دیگران دارن سود خودشونو میبرن و مطمئناً خدمات و تکنولوژى هاشون رو مفت در اختیار مشترى هاشون قرار نمیدن و به نسبت خدمات و امکاناتى که در خودروهاشون میزارن دارن پول دریافت میکنن بعد این دوستان میان سر این شرکت ها با هم دعوا و به هم توهین میکنن،باور کنید ارزششو نداره
    من خودم به ماشیناى آمریکایى علاقه دارم و میتونم به سبک بعضى از دوستان اسم کاربریمو به جاى ”P.G” بذارم ”P.G,فقط آمریکا،فقط کادیلاک و کوروت” بعد هم بیام بگم ماشیناى آلمانى یا ژاپنى کلاً آشغالن اما مگه با حرف من ماشیناى آلمانى و ژاپنى واقعاً آشغالن؟حقیقت سواى حرفاى ماست!برام غیر منطقیه وقتى میبینم یکى اومده بدون هیچ دلیلى نوشته ”ماشین آمریکایى سگ آلمانى هام نمیشه!” یا اون دوستمون که اکثراً میدونید کیه چون از ماشین آمریکایى بدش میاد حتى نظر نشریات و سایت هاى معتبرم نمیخاد قبول کنه یا در مورد مطالب ماشیناى دیگه هم همچین کاربرایى هستن که آدم وقتى کامنتاشونو میخونه فکر میکنه تازه از مهد کودک فارق التحصیل شدن!واقعیت اینه که هیچ شرکت خودروسازى یا حتى کشورى تو بازار فشرده امروز از همه لحاظ و در همه سگمنتاى خودرویى اول نیست و مزیت ها نسبى هستن،پس نام هاى کاربرى مثل مثلاً ”اصغر،فقط مسکو،فقط لادا!” بى معنى و احساسى هستن و نشون دهنده ى تک بعدى بودن کاربرشون!
    خلاصه نمودید ما رو با این تعصب بى جاتون!با تشکر:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. MAFIA

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    P.G منم میدونم این بحثا بی ربط و مهم نیستن وصرفا جنبه تفننی دارن.و شب اول قبر هم از پدال و برند و لکسوس و سیاست های بنز و کادیلاک از ما نمی پرسن.

    میان از چیزایی می پرسن که برامون مهم نیستن.از جمله

    نماز ولایت روزه جوانی شغل درآمد و نحوه خرج کردن

    کتاب آسمانی خدا پیغمبر و امامت

    مردم ما دلخوشی ندارن P.G درکش خیلی سخت نیست.می خوان با این جور طرفداری یه برند و جر و بحث بی مورد.زندگیشونو از تکرار دربیارن.

    من خودم از ماشین آمریکایی بد میگم.ولی بری تو واقعیت اصلا برام مهم نیست.بدم نمیاد ازشون.خوشمم نمیاد.اصلا هیچ حسی نسبت به ماشین هیچ کشوری ندارم.البته اگر بزارن!!!

    زیاد خودتو خسته نکن.پدال هم شده یک سایت تفریحی را جوون های پرشور و احساس ایرانی که احساساتشون به بدترین نحو ممکن سرکوب شده و میشه و خواهد شد.زیاد سخت نگیر و بزار الکی خوش باشن.

    والسلام علیکم

    امیدوارم همه بچه های پدال رو تو طبقه 8 بهشت یعنی سوپرلوکس ترین طبقه ببینم.و با عزرائیل یه درگ ریس بزاریم.حالشو بگیریم بگیم تو دنیا جونمونو گرفتی تو اون دنیا حالتو می گیریم.

    البته خبری از لامبورگینی و مرسدس و لکسوس و کادیلاک و مک لارن نیست.

    با اسب های بهشتی درگ ریس میزاریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کافر مقدس

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    بازهم مطلبی سر سری . . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. danial

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    ford Gran torino sport 1972
    همونی هست که توی توکیو دیریفت قسمت آخر باهاش نیسان زی 350 رو میگیره البته موتورش اسکای لاین توربو بود اونم فول خخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ehsan

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدای من یعنی یک نفر اینجا پیدا نشده به آقای نویسنده محترم تذکر بده که کادیلاک الدورادو ماسل کار نیست؟!!!!!
    کادیلاک الدورادو یک کوپه ی لوکس گرون قیمت بوده و نه یه ماسل کار!!
    کسی با الدورادو لاستیک دود نمی کرده و مسابقات درگ و نسکار شرکت نمی کرده ! اینکه الدورادو ماشین عضلانی نیست!
    البته لازمه ذکر کنم بیوک ریویرا هم توی طبقه بندی عرفی ایالات متحده ماسل کار محسوب نمیشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ehsan

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      متن پر از غلط های فاحش!
      مثلا نوشته:یکی دیگر از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز در سال 1956 تصمیم به عرضه ماسل کار خود به بازار آمریکای شمالی گرفت و تا سال 1963 تولید این خودرو ادامه یافت و با معرفی بیوک سیلور آروو این خودرو نیز از رده خارج و تبدیل به خاطره ای شیرین در ذهن عاشقان ماسل کار آمریکایی شد.
      عزیز جان اولا دهه ی ۵۰ میلادی مفهومی به اسم ماسل کار وجود نداشته! بعد اینکه ریویرا تولیدش از دهه ی ۶۰ شروع شده و تا دهه ۸۰ ادامه داشته! شما سال آغاز تولید ریویرا رو نوشتی سال پایان تولید و خارج شدن از چرخه؟! لازم بازم اشاره کنم که ریویرا ماسل کار نیست!
      نکته ی بعد اینکه فورد موستانگ رو از اواخر ۶۴ آغاز به تولید انبوه کرده و نه ۱۹۶۲!

      لازم بود یه مرزبندی بین پونی کارها و ماسل کارها انجام بشه که نویسنده ی محترم انقدر اطلاعات پرت و پلا و اشتباه نوشته که تفکیک بین این ۲تا انتظار خیلی بالایه!

      متاسفانه سایت ها و مجلات خودرویی تلاش لازم رو برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط انجام نمیدند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAFIA

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        آقا احسان عزیز من این مطلب رو از سایت netcarshow تهیه کردم.شما که به کاتلس یا ریورا ماسل کار نمی گین لطفا یه نگاهی به سایت مربوطه بندازید.بعد بیایید تو سایت و با اعتبار یک سایت تخصصی خودرو بازی کنید.من همون چیزی رو ترجمه کردم که در سایت نوشته شده.

        با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ehsan

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          ماسل کار یعنی خودروی عضلانی ولی این فقط یه ترجمه ی تحت الفظی هست، وقتی شما در مورد آمریکای دهه ی ۶٠ و ٧٠ صحبت میکنی دیگه اسم هر حجیم بودنی رو نمیتونیم ماسل کار بذاریم!
          شما مطلب رو از هرجا برداشتین اولا کادیلاک اون دوره هیچ وقت و مطلقا هیچ وقت ماسل کار تولید نکرده، مفهوم کوپه لوکس با ماسل کار فرق داره عزیز جان، هر حجیم بودن و بر آمدگی اسمش ماسل نیست! مثلا چارجر ار ١٩۶۶ تا ١٩٧۴ ماسلکار بوده ولی از ١٩٧۵ و با تغییر پلتفرم از کورونت به کوردوبا تبدیل به کوپه لوکس شده بنابراین چارجر مثلا ۶٩ ماسل هست ولی چارجر ٧۵ ماسل نیست. در ثانی شما که میخوایین با اتکا به یه منبع خارجی منو دعوت به سکوت کنید سال تولید ریویرا رو کاملا اشتباه ذکر کردین حالا ولو اونکه یه فرد خارجی این رو نوشته باشه دلیلی بر درست بودنش نیست! تولید انبوه موستانگ از ١٩۶۴ بوده که سال ٢٠١۴ پنجاهمین سال تولیدش رو جشن میگیرین شما نوشتین ١٩۶٢! اولدزمبیل ۴۴٢ ماسل هست ولی کاتلس ۶١ به هیچ وجه ماسل نیست! نکته بعدی اینکه کوروت از وقتی هارلی ارل کبیر کانسپتش رو ارائه داد و از ١٩۵٢ یا ۵٣ نسل اولش تولید شد تا الان که نسل هفتم هست یه ماشین سوپر اسپرت محسوب میشه و هیچ وقت ماسل کار نبوده چون غالب همه ی ماسل کارها قیمت ارزونی داشتند و کوروت گرون بوده! در ضمن اگر خیلی دقیق تر بخوایم نگاه کنیم کامارو و موستانگ و چلنجر پونی کار بودند ولی البته در تعریف عام به همه ی اینها لفظ ماسلکار اطلاق میشه.ببخشید من اگه بی سوادم در این مورد زیاد مطالعه کردم و تجربه آمریکایی هم زیاد داشتم، شما که از زبان طراحی ماسل اطلاع دارید دلیلی نداره انقد اطلاعات اشتباه بدین!!!مقاله ی پر از غلط شما با آبروی سایتتون بازی میکنه و نه کامنت انتقادیه من! فقط هم من معترض نشدم کامنت های بالا رو ببنید دوستان دیگه اشتباهات متن رو متذکر شدند….با سپاس

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      آقای احسان لازم نیست با ماسل کار لاستیک دود کنی تا اسم ماسل کار به خودش بگیره.شما چیزی از زبان طراحی ماسل کار میدونید!!!

      لفظ ماسل یعنی عضله در خودروهایی به کار گرفته میشه که بدنه حجیم و پف کرده دارن.صرفا به خاطر اینکه کادیلاک لوکس هست دیگر ماسل کار حساب نمیشه!!!

      شما از ماسل کار فکر کنم نسخه های ارزون و فعلی همچون چلنجر و ماستانگ و کامارو رو می دونید.

      این در حالی هست که شورلت کوروت نیز با وجود داشتن لفظ سوپر اسپرت باز یک ماسل کار محسوب میشه.یا حتی کادیلاک CTS

      ماسل کار حتی میتون سدان باشه.صرفا لغت ماسل رو راجع به خودرو کوپه 2 نفره به کار نمی برن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        مافیا جان حرفت در مورد حجیم بودن درسته ولی باقی صحبت هات اشتباهه.
        کوروت به هیچ وجه ماسل نیست درسته خیلی سایتا با اسم ماسل ازش یاد میکنن ولی سایتایی مثل Autocar و Top Gear معمولاً میگن ماسل ولی اگه تحقیق کنی کوروت از ابتدا اسپورت بوده نه ماسل اگرم الان بهش ماسل میگن به خاطر اصالتش از قدیم الزمان هست چون برخی از ویژگی های ماسل رو داشته.
        اگه کوروت با کامارو مقایسه کنی خیلی جمع و جورتره و بیشتر اسپورته.
        ماسل کار ها عمدتاً دیفرانسیل عقب اند.حجم موتورهاشون زیاده،بدنه ی حجیم،کاپوت کشیده،صندوق عقب کوتاه و چهره ای خشن و بدنه وی عضلانی دارند.
        هرچیزی هم که حجیم بودن صرفاً دلیل بر ماسل بودنش نداره مثل کادیلاک CTS.
        بعدشم مافیا جان الان نمیدونم منظورت از مدل های ارزون و فعلی چلنجر و کامارو و موستانگ چیه؟
        قصد داشتی این سه خودرو رو بکوبی یا چیز دیگه ای ولی در این حد بهت بگم که ماشینی مثل پونتیاک فایربرد به طور کلی بر اساس کامارو ساخته شده بود و به خاطر همینم امروز دیگه این خودرو وجود نداره.این سه تا بودن که بر دنیای ماسل کار ها تا الان حکومت میکردن و میکنن و خواهند کرد.
        بعدشم این که اگر تا الان این سه خودرو ماندگار شدن چون نیم قرنه که اصالت خودشونو حفظ کردن و هنوزم که هنوزه اسمی ازشون هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فریا

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        اونایی که گفتی همش به کنار !

        CTS مــاسل ؟!!! O_o

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. یاسین

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چلنجر ودیگر هیچ ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سعید

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان سلام
    میخواسم ببینم تو دنیای امروز واقعا ارزش داره که یه ماشین کلاسیک مث کادیلاک بخرم و با بازسازی ماشین ازش استفاده کنم؟
    یا اینکه انجین جدید و گیربکس جدید بزارم رو ماشین؟
    به نظر شما دوستان عزیز آیا واقعا ارزش داره همچین کاری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. KiaSV

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ماکت الدورادو دارم مدل 53 خیلی خوشگل و با ابهتِ مدل 59 منو یاد موزیک ویدیو Geronimo’s Cadillac مدرن تاکینگ میندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا