سایر خودروهای آمریکایی

معرفی رسمی سالین S1 در نمایشگاه لس‌آنجلس

همان‌طور که وعده داده شده بود، سالین محصول جدید خود با نام S1 را رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی کرد. این یک کوپهٔ اسپرت با طراحی کاملاً جدید است که به‌طور کامل در ایالات‌متحده طراحی و ساخته شده است. برای S1 بدنه‌ای از جنس فیبر کربن طراحی شده که روی یک شاسی آلومینیومی قرار گرفته تا وزن آن به ۱۲۱۸ کیلوگرم برسد.

S1 از طراحی ظاهری زیبا و قابل‌توجهی برخوردار است که نمای کلی آن بیشتر یادآور پورشه ۹۱۱ است. در نمای جلویی خودرو چراغ‌های LED به همراه ورودی‌های هوای بزرگ درون سپر جلب‌توجه می‌کنند. روی کاپوت هم یک دریچهٔ هوا تعبیه شده درحالی‌که سقف ماشین از نوع دو حبابی است. طراحی منحصربه‌فرد به نمای عقبی خودرو هم کشیده شده است به‌نحوی‌که در این قسمت یک اسپویلر برجسته به همراه نوار باریک LED به‌عنوان چراغ‌های عقب دیده می‌شود. کمی پایین‌تر هم یک دیفیوزر تهاجمی به همراه خروجی اگزوز دوتایی مرکزی به چشم می‌خورد.

بدنهٔ S1 علاوه بر زیبایی، به‌طور کامل با توجه به اصول آئرودینامیک طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های نمای بیرونی این اسپرت آمریکایی نیز می‌توان به دیسک‌های ترمز بزرگ اشاره کرد که در پشت رینگ‌های ۲۰ اینچی پنهان شده‌اند. از داخل این ماشین اما فعلاً تصاویر چندان واضحی در دست نیست ولی بااین‌حال می‌توان تودوزی دورنگ و داشبوردی ساده را مشاهده کرد. در این داشبورد یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده درحالی‌که غربیلک فرمان نیز ساده و سه‌پره است.


نیروی موردنیاز سالین S1 توسط یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تأمین می‌شود که در میانهٔ خودرو نصب شده است. این موتور ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. البته سالین گفته است که در آینده یک گیربکس دوکلاچه را هم برای S1 ارائه خواهد کرد. این ماشین با تکیه بر موتور چهار سیلندر خود می‌تواند ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

S1 نسبت به ساخته‌های قبلی سالین خودروی ارزان‌قیمت‌تری است به‌گونه‌ای که قیمت آن از ۱۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود. مؤسس شرکت سالین آقای «استیو سالین» در حاشیهٔ رونمایی از S1 در نمایشگاه لس‌آنجلس گفته است دلیل اینکه او خواهان ساخت خودروی ارزان‌قیمت‌تری بوده این است که تولید و فروش بیشتری داشته باشد. وی انتظار دارد که سالانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو در ایالات‌متحده و همین تعداد در اروپا به همراه تعداد قابل‌توجهی در چین به فروش برسد. کسانی که خواهان خرید S1 هستند نیز می‌توانند از هم‌اکنون با پرداخت هزار دلار یک دستگاه از آن‌را پیش‌خرید کنند.

سالین همچنین در حال ایجاد شبکهٔ فروش در ایالات‌متحده است و امیدوار است بتواند ۵۰ نمایندگی در این کشور داشته باشد. برای پیشرانهٔ S1 نیز هرچند استفاده از موتوری از یکی از خودروسازان بزرگ راه‌حل آسان‌تر و کم‌هزینه‌تری محسوب می‌شود، اما سالین خود این موتور را توسعه داده است زیرا معتقد است که در این صورت کنترل بیشتری روی مهندسی موتور وجود خواهد داشت.

شرکت سالین هم‌اکنون بخشی از گروه خودروسازی Jiangsu Saleen است که به‌طور مخفف JSAT خوانده می‌شود. Jiangsu یک شرکت چینی است که با سالین همکاری می‌کند و ساخت کارخانهٔ تولیدی برای این شرکت در چین را بر عهده دارد. قرار است در این کارخانه محصولات کاملاً جدید سالین ازجمله همین مدل S1 به تولید برسند. پروژهٔ S1 نیز سه سال پیش آغاز شد یعنی زمانی که سالین قصد داشت بقایای خودروی اسپرت شرکت Artega را مجدداً توسعه دهد. آرتگا یک شرکت خودروسازی آلمانی بود که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد. این شرکت در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ خودروی اسپرت موتور وسطی بنام Artega GT را معرفی کرده و تولید آن‌را از سال ۲۰۰۹ آغاز نمود.

اما شرکت آرتگا در سال ۲۰۱۲ ورشکست و توسط JSAT خریداری شد. پس‌ازاین، همان‌طور که گفته شد، سالین قصد احیا و توسعهٔ مجدد آرتگا GT را داشت اما توسعهٔ دوبارهٔ این خودرو مطابق مقررات جدید بیش‌ازاندازه دشوار بود. به همین دلیل سالین تصمیم گرفت خود یک خودروی کاملاً جدید را از ابتدا توسعه دهد که نهایتاً منجر به ساخت مدل S1 شد. به گفتهٔ سالین، این خودرو تمامی مقررات ایمنی و تصادف را در آمریکای شمالی، اروپا و چین پاس می‌کند. اولین نمونه‌های سالین S1 در اواخر تابستان ۲۰۱۸ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari SFXSuperFast

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    جلوش (دماغه،کاپوت و…)ترکیبی از اف12برلینتا و پورشه918
    حیف شد
    کاش تو این تب هایپرکارها سالین هم هایپرکار میداد بیرون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. آرش آمریکایی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ماشین جالبی شده
    سریع و چابک، کم وزن، طراحیشم که خوبه
    البته اکثرا سالین رو با s7 میشناسن
    باید تو فکر یه هایپرکار هم باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای؟؟؟؟
    بابا دست خوش ایول

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    طراحیش به نظر من ترکیبی از فراری و پورشه هستش.فنیش هم که با این قیمت خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ماسل

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    قیمتش…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ماشینِ قشنگیه و پرفورمنس ماشینهایه سالین هم معمولاً خوبه
    اما کاش با این رنج قیمت یه موتور شش سیلندر خطی‌ از یه شرکت
    دیگه مثلا ب‌ام‌و روش میگذاشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره ولی فنیش برام بیشتر جذابه، 2.5 لیتری توربو 450 اسب آخه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من انتظار نهایتا 300 اسب بخار را داشتم،
    طراحیش شبیه ماشینهای دیگه هستش ولی با این حال قشنگه.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا