سایر خودروهای آمریکایی

معرفی نسخهٔ جدیدی از سوپراسپرت کانادایی فلینو CB7

شرکت کانادایی فلینو (Felino) پس از هفت سال توسعه، در سال ۲۰۱۶ سوپراسپرتی بنام CB7 را معرفی کرد و حالا این شرکت کانادایی نسخهٔ جدیدی از این سوپراسپرت را با نام CB7R معرفی کرده است. این خودرو خریداران باتجربهٔ علاقه‌مند به رانندگی اسپرت را هدف قرار داده و قصد رقابت با تولیدکنندگان بزرگ بین‌المللی در بخش سوپراسپرت‌های سطح بالا را دارد. CB7R نسخه‌ای ارتقاءیافته از CB7 معمولی محسوب می‌شود و حرف R در نام آن به معنای جاده (Road) است که به گفتهٔ فلینو یعنی این یک خودروی اسپرت تندوتیز جاده‌ای است.

CB7R که توسط یک رانندهٔ مسابقه طراحی شده تا تجربهٔ رانندگی بی‌نظیری را ارائه کند، به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود؛ اما یک موتور قوی‌تر ۷ لیتری V8 با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۵ نیوتن متر گشتاور هم برای آن قابل سفارش است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر آن‌را به تنها ۲.۹ ثانیه کاهش می‌دهد.

صرف‌نظر از نوع موتور، سیستم ترمزی با دیسک‌های ۳۹۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۷۸ میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب، وظیفهٔ متوقف کردن CB7R را بر عهده دارند. بدنهٔ این خودرو نیز با ترکیبی از فیبر کربن و متریال کامپوزیتی ساخته شده که وزن آن‌را به ۱۱۳۵ کیلوگرم رسانده و توزیع وزن ۵۰-۵۰ را بین محورهای آن فراهم کرده است.

اما فلینو ارائهٔ نسخه‌ای حتی وحشی‌تر از CB7R را هم در برنامه دارد که آئرودینامیک پیشرفته‌ای به آن اضافه شده و وزن کمتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد. به گفتهٔ این شرکت، این وحشی‌ترین خودرویی است که تاکنون طراحی کرده و قصد دارد آن‌را در تعداد محدودی تولید کند. معرفی کامل این نسخه اواخر امسال صورت خواهد گرفت و بسته به آپشن‌ها، قیمتی بین ۳۶۰ تا ۶۶۰ هزار دلار خواهد داشت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    جلو شاهکاره عقب رد داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (148 ديدگاه)

      کلا جالب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. جواد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (74 ديدگاه)

      جلوشم اندازه هِد خاور هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این چیه بابا شبیه خرچنگ شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرشاد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واقعا کی بابت این ۶۰۰ تا پول میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. doubt

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یکی از بهترین ماشینا تو آسفالت 8 بود. چه حالی میداد یادش بخیر. تو تورنومنتای آنلاین اکثرا ازین ماشین استفاده میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا