سایر خودروهای آمریکایی

Nio Eve کانسپت، یک جعبه چهار چرخ تکنولوژیک!

در آینده‌ای که خودروهای ما فراتر از وسایل حمل‌ونقل عادی خواهند بود، کانسپت Nio Eve پیش‌نمایشی از دنیایی است که در آن انتقال از نقطه‌ی الف به ب بسیار شخصی‌تر از گذشته خواهد بود.

nio-eve-concept-debuts-1
صرف‌نظر از طول سفر، Eve فوراً سرنشینان و علایق و ترجیحات آن‌ها را یاد می‌گیرد. این خودرو بیشتر شبیه یک هم‌نشین دیجیتال است، جیزی شبیه سیستم سیری/کورتانایی که می‌شناسیم.

nio-eve-concept-debuts-3
به منظور دست‌یابی به چنین ویژگی‌هایی، Nio سیستم NOMI را خلق کرده است. NOMI یک موتور هوش مصنوعی با به‌اصطلاح اینترفیس انسانی خلاقانه است که قادر به خلق ارتباطات مجازی و شفاهی سرنشینان است.

nio-eve-concept-debuts-4
علاوه بر این، NOMI از شیشه‌ی فعال خودرو به منظور تهیه‌ی گرافیک‌های واقعی برای سرنشینان استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب امکان استفاده از هر نوع سرگرمی‌ای در کابین وجود خواهد داشت.

nio-eve-concept-debuts-2
این کمپانی که سابقاً با نام NextEV شناخته می‌شد گفته که تا سال ۲۰۲۰ خودروهای الکتریکی خودرانی را در ایالات‌متحده خواهد داشت و Eve نشان دهنده‌ی اولین قدم برای رسیدن به چنین هدفی است.

nio-eve-concept-debuts-13
مدیرعامل شرکت می‌گوید:

ما درباره‌ی ارائه‌ی خودروهای خودران الکتریکی به بازار آمریکا در سال ۲۰۲۰ هیجان زده‌ایم. امروز ما از دید خود به خودروی آینده‌ی پرده‌برداری کردیم.

او ادامه می‌دهد:

خودروهای ما هم‌نشین شما خواهند بود و نیازهای شما را خواهند فهمید. ما به دنبال تولید اولین‌های نسل بعدی از خودروها برای مصرف‌کننده‌های آمریکایی هستیم.

nio-eve-concept-debuts-11
در ماه سپتامبر گذشته این کمپانی از سوپرکار الکتریکی EP9 رونمایی کرد. این خودرو همانی است که رکورد جدید برای خودروهای الکتریکی در نوربرگ رینگ ثبت کرد. البته Eve تمرکز کمتری روی پرفورمنس داشته و در مقایسه با EP9 بیشتر روی کاربرد تأکید دارد. برای نمونه، به منظور خلق کابینی بهتر، Nio ستون‌های مرسوم A و B را کنار گذاشته و این امر اجازه‌ی استفاده از درب‌های کشویی را می‌دهد. این امر باعث دسترسی بهتر به کابین می‌شود.

nio-eve-concept-debuts-6
این خودروی مفهومی با نیم‌نگاهی به مشخصات خودران طراحی شده است؛ اما از نظر قوای الکتریکی، متأسفانه کمپانی جزئیات بیشتری را درباره‌ی این خودرو منتشر نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. شریفی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بله
    بسارعالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamed Ferrari

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    تا وقتی ماشینا بنزینی بودن هیچ شرکت نو ظهوری نتونست بیاد وارد عرصه بشه چون تا بیاد تجارب بنز و بی ام و رو کسب کنه ورشکست میشه… ولی حالا زمان الکتریکی هاست همه تازه شروع کردن هر کسی زرنگ تر باشه مرسدس بنز آینده خواهد بود . شرکت های بنزینی زمان حال اگرم چند سال بعد حذف نشدن دیگه مثل الان یکه تازی نخواهند کرد. ده ها شرکت نو ظهور…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بازم تجربه ی مرسدس بنز و BMW و تویوتا و … کمک بسیار بزرگی بهشون میکنه
      خودروسازی که فقط طراحی موتور نیست. حتی اگر هم موتور باشه این شرکت ها حداقل از 50 سال قبل تحقیقاتی رو در زمینه ی موتور های الکتریکی و سیستم هیبرید انجام دادن.
      تجربه ی این شرکت ها در ساخت اتاق ، شاسی ، سیستم تعلیق ، رابط های کاربری و … یک شبه به دست نیومده.
      مرسدس ، تویوتا و … همیشه بزرگ و با شکوه باقی میمونن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. John

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (214 ديدگاه)

    جل الخالق، اگه اینا ماشین میسازن پس ما چی میسازیم?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا