سایر خودروهای آمریکایی

تلاش هنسی ونوم F5 برای دستیابی به سرعت 480 کیلومتر در ساعت

از زمانی که هنسی پرده از هایپرکار جدید خود یعنی F5 برداشته است، همواره از توانایی این ماشین برای رسیدن به حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت و رکورد زنی آن صحبت بوده است. هرچند تولید رسمی ونوم F5 از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود اما این شرکت آمریکایی هم‌اکنون یک دستگاه از این ماشین را ساخته است. قرار است از این نمونه اوایل سال آینده برای ثبت رکورد حداکثر سرعت استفاده شود.

هنسی در این رابطه گفته است:

اهداف ما همواره وحشتناک بوده است و هنگامی‌که به یک هدف می‌رسیم به دنبال هدف بعدی و صعود به قلهٔ بعدی می‌رویم. قلهٔ بزرگ و اصلی ما طراحی، توسعه و ساخت خودروی سفارشی خودمان بود. ما بیش از ۲۷ سال است که در این زمینه فعالیت داریم و به‌عنوان سازندهٔ سریع‌ترین خودروها شناخته شده‌ایم. ما در سال ۲۰۱۴ بوگاتی ویرون را با ونوم GT شکست دادیم اما هدف بعدی ما چیست؟

ونوم F5 به یک نیروگاه ۷.۴ لیتری V8 بای‌توربو مجهز است که توانایی تولید ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین هنسی ادعا می‌کند که وزن این خودرو کمتر از ۱۳۶۰ کیلوگرم بوده و ضریب آئرودینامیک آن‌هم برابر با ۰.۳۳ است. بعلاوه این هایپراسپرت به شاسی فیبر کربنی، سیستم کنترل کشش و تعلیق قابل تنظیم هم مجهز شده است؛ اما چیزی که فقدان آن در ونوم F5 کاملاً احساس می‌شود سیستم آئرودینامیکی فعال است یعنی سیستمی که امروزه در بین هایپرکارها بسیار رایج است.

بااین‌حال هرچند ونوم F5 از داشتن چنین تکنولوژی‌ای محروم است اما هنسی ادعا کرده است که پیشرانهٔ بای‌توربوی آن می‌تواند نیروی موردنیاز برای رسیدن به سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت را فراهم کند. هنسی اما نامی از طراح این هایپرکار نبرده است. او صرفاً اشاره کرده که طراح ونوم F5 هم‌اکنون با برندهای دیگر کار می‌کند اما می‌خواهد ناشناس بماند درحالی‌که یکی از بهترین طراحان دنیا محسوب می‌شود. درهرحال به‌احتمال‌زیاد آزمایش رکورد زنی حداکثر سرعت ونوم F5 در مقر هنسی یعنی در تگزاس صورت خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اگر بتونه بزنه این سرعت که خودشو جلو رقبا ثابت میکنه ولی کونیک زگ وبوگاتی هم ساکت نمیشینند واونام دست به کار میشن مخصوصا کونیک زگ فکر کنم سال 2020 همه دارن سر 500 تا میبندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. PaRHaM

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    منتظرشم
    و مطمئنم حسابی عالی عمل میکنه⁦??⁩
    خیلی این ماشین رو دوس دارم⁦??⁩⁦??⁩⁦❤️⁩

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    ضریب ایرودینامیکش یکم زیاده 0.33 برا این؟
    پژو 405 با طراحی پینین فارینا ضریبش 0.32 بود!!

    اما اگه تایر ها اجازه بدن چراکه نه ؟ تا 500 هم شاید بتونه بره(البته باید خود راننده هم رژیم بگیره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fk

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (232 ديدگاه)

      اشتباه نکن
      ٢٩ بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      تو ماشینای سوپر اسپرت و هایپراسپرت بخاطر نیروی رو به پایین بسیار زیاد(داون فورس) ضریب آیرودینامیک خیلی ضعیفه(از نظر عددی)
      مثلا ماشینای نسکار و لمانز معمولا ضریب آیرودینامیک حدود ۵. دارن
      اما دلیل بر بد و ضعیف بودنشون نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ali Keyhani

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرم ببینم هنسی چکار میکنه،ولی به شخصه فکر نکنم حریف کونیگ بشه،کونیگ به این راحتیا کم نمیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته چون رکورد ونوم GTفقط تو یک مسیر بود وشامل مسیر برگشت و گرفتن رکورد مجموع نشد مورد قبول گینس قرار نگرفت امیدوارم ایندفعه این مورد پیش نیاد و رکورد جدید به ثبت برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ardeshir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تا وقتی خودش رو ثابت نکنه چیزی نمیشه گفت … فعلا فقط در حد ادعاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AmirHo3ein

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    با وجود تمام علاقه ای که به امریکایی ها دارم اما به نظرم این یکی در برابر بوگاتی یک هایپرکار یکبارمصرف هست
    تو هایپرکاری که ۱۷۰۰ اسب قدرت داره حتی‌از سیستم ایرودینامیک فعال هم استفاده نکردن اونم وقتی که سرعت بالای ۴۰۰ تا ایرودینامیک حرف اولو میزنه نه اسب بخار!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فتنه گوساله سامری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تمام رقبای بوگاتی درسرعت های بالای۳۰۰کیلومتر چنان لرزش دارن که توفیلم هم ادم میترسه.ولی لامصب بوگاتی توی سرعت۴۰۰کیلومتر ارامش یه سدان لوکس روداره.این تفاوت مهندسیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      دقیقا دوست عزیز،اما کو گوش شنوا،جالب اینه بعضی ها برتری ونوم رو تو این میدونن که با هشت سیلندر ۱۶۰۰ اسب بخار تولید میکنه و فکر میکنن اسب بخار در آوردن از دل یه موتور توربو کار هر کسی نیست!،تو عصری داریم زندگی میکنیم که یه تیونر گمنام از موتور فیات ۵۰۰ داره ۲۰۰۰ اسب بخار در میاره،مهندسی برتر فقط و فقط بوگاتی که هیچ چیز رو فدای قدرت نمیکنه،موتور شیرون ۳۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه که بوگاتی برای عمر مفید موتور قدرت رو به نصف کاهش میده تا همون اندازه قدرتی که لازمه از دل موتور دربیاره نه مثه کونیگ زگ و هنسی با یه موتور ۳۰۰ مدل ماشین تولید میکنن و رو هر کدوم یه اسم میزارن تا به زور اسمشون کنار بوگاتی در بیاد،این جور ماشینای غیر استانداردی اگه بتونن حتی واسه یه بارم که شده به سرعت ۴۰۰ کیلومتر برسن رسما غیر قابل استفاده میشن و قطعاتشون از هم میپاشه چون سازنده فقط رو تاپ اسپید و اسم در کردن تمرکز کرده نه رو ساخت یه ماشین استاندارد با عمر بالای قطعات!!! فراری با این سابقه و مهندسی که داره هیچ وقت ادعا تو خالی نکرده ولی از این ور این دوتا شخص با ساخت دو تا اسباب بازی میخوان بگن ما از بوگاتی و فراری هم بالاتریم،این هنسی هم تا حلوا راننده مخصوص پیستشو نخوره ول کن ماجرا نیست? آقای هنسی و کونیگ زگ اگه راست میگین ماشیناتون خیلی خوبن بدین تو فصل جدید گرندتور جرمی کلارکسون یه دور با ماشیناتون بزنه تا معلوم شه کجای کارین?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mg

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        چشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ژان وال ژان

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (166 ديدگاه)

        نمی‌دونم چرا هنسی رو با کوئنیگ‌زگ مقایسه می‌کنی!
        هنسی فقط یک تیونره همین و بس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Fk

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    امیدوارم بزنه
    از نظر تئوری و فنی حرفی توش نیست
    ولی لاستیک !!!!!!
    اگه موفق شه تا مدتها سوژه خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    کاش جای تاپ اسپید گرفتن یکم روی طراحی و دیزاین ماشیناشون کار کنن!
    یکم روی هندلینگ و چسبندگی و قدرت مانور کار کنن
    بوگاتی با اون وزنش خودشون میدونن مال پیست و هندلینگ و … نیست
    کونیخ زگ هم رفت جهنم سبز و منحرف شد توی گاردریل
    هنسی هم مثل همینا
    رقابت جذاب فقط پورشه و لامبورگینی
    که سر لپ تایم خوب دارن زیر و خم همدیگه رو میکنن
    تاپ اسپید هم حدی داره. گیرم 500 تا رفتن! یه موج جاده یا سنگ ریزه توی جاده باشه مطمئن باشید عزرائیل هم مسئولیت تیکه تیکه شدن هیچکسیو به عهده نمیگیره!
    خودم ی هفته پیش ی کلیپ تو یوتیوب دیدم که دو نفر داشتن با لامبو هوراکان تاپ اسپید میرفتن با سرعت 330 تا موج جاده خورد بهشون رفتن قاطی باقالیا ولی زنده موندن چون گاردریل نگهشون داشته بود در طول جاده. فک کنید گاردریل نباشه و درخت باشه … ر ت ت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Logicman

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بوگاتی اول یک ماشین لوکسه که واسه پولدارا ساخته شده بدون اینکه بخوان چیزی از سطح لوکس بودن و امکانات رفاهیش کم کنن سرعت و قدرت فوق العاده رو به راننده میده.به نظر من این ماشین و اصلا نباید با بقیه مقایسش کنی. چون اصلا فلسفه ی ساختش یه چیز متفاوت از ماشینایی مثل هنسیه.بخاطر همین بوگاتی وزنش زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا