سایر خودروهای آمریکایی

MXT و انتقام مکزیکی‌ها از BBC

اختصاصی از نمایشگاه لس‌آنجلس: « مکزیک هم خودروساز شد؟! مکزیکی‌ها چاق بهتر است بجای ساختن خودرو به فکر خوابیدن تمام وقت در کنار کافه‌هایشان باشند! » این‌ها خلاصه جملاتی است (البته با ترجمه‌ای مودبانه‌تر!) که مجریان برنامه پرطرفدار تخت‌گاز (Top Gear) در ماه فوریه ۲۰۱۱ و در برنامه زنده تلویزیونی خود بیان کردند؛ این سخنان جنجالی همانا و شکایت سفیر مکزیک در لندن از این جملات اهانت آمیز و دردسرهای بعد از آن و سرانجام عذرخواهی‌ BBC نیز همان . . .

Mastretta 2012 MXT

بله مکزیکی‌ها هم خودروساز شدند. MXT خودرویی است که بخشی از مولفه‌های طراحی خود را مدیون لوتوس الیزه و آئودی TT است. شاسی این کوپه اسپرت بصورت ترکیبی از فیبرکربن و پلاستیک‌های تقویت شده به همراه اسکلت‌های آلومینیومی شکل گرفته است.

موتور دو لیتری توربو MXT که در وسط قرارگرفته می‌تواند این خودروی ۹۳۰ کیلوگرمی را در کمتر از ۴/۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برساند. قدرت این موتور چهارسیلندر ۲۶۰ اسب‌بخار و گشتاور تولیدی آن نیز در حدود ۳۴۹ نیوتن‌متر خواهد بود.

مکزیکی‌ها می‌گویند قرار است در سال ۲۰۱۲ میلادی،۱۰۰ دستگاه از MXT را با قیمتی در حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار دلار به بازار ایلات‌متحده عرضه کنند.

Mastretta 2012 MXT
Mastretta 2012 MXT
Mastretta 2012 MXT
Mastretta 2012 MXT
Mastretta 2012 MXT

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهندس حمید حسن پور

    ۴ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    امیدوارم جرمی کلارسون،مجری برنامه تخت گاز روزی یک خودروی تولید داخل را بررسی کرده ونظر بدهد.شاید یکی از جملات تند و تیز او باعث تحول خودروسازی ایران شود! مردم و رسانه ها که هر چه گفتند افاقه نکرد شاید حرفهای ایشان مقبول بیفتد و ما هم دست از مونتاژ خودروهای چینی و ساخت پراید و سمند بکشیم و پیشرفت کنیم و خودمان را به خودروسازهای درجه 3 دنیا نزدیک کنیم.انشاءالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. erfan

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      فایده نداره
      اینا به حرف مردم گوش نمیدن بخان به حرف مجریای bbc گوش بدن؟؟
      اصا میدوننbbc چیه؟
      کلارسون کیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۴ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    درود بر مهندس حمید حسن پور گل گفتی بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نيما

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    هر چی بگن اینا گوش نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا