سایر خودروهای آمریکایی

SCG به دنبال تولید یک آفرودر 840 اسبی دیوانه‌وار!

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس به خاطر تولید هایپرکارهای پرقدرت و پروتوتایپ لمانز مسابقه‌ای شناخته می‌شود اما این شرکت نسخه‌ای مدرن از خودروی مسابقه‌ای آفرود با نام باجا بوت را نیز تولید کرده است. نسخه کلاسیک این آفرودر را استیو مک کوئین در دهه ۶۰ داشت.

SCG باجا بوت از زمان رونمایی تاکنون به محبوبیت زیادی دست یافته زیرا توانسته فورد برانکو R را در مسابقه سال پیش باجا ۱۰۰۰ شکست دهد. فورد برانکو R از دست‌یابی به موفقیت در این مسابقه آفرود باز ماند. تولید SCG بوت قرار است شروع شود و حالا نیز جزئیات آن توسط جیم گلیکنهاوس منتشر شده است.

از آنجایی که SCG بوت سال پیش رونمایی شده بنابراین ۵ نمونه از آن از جمله یک نسخه مسابقه‌ای، یک نسخه برای تست‌ها و سه مدل برای مشتریان تولید شده است. سال آینده قرار است ۱۵ دستگاه دیگر از خودرو نیز تولید شود. اگرچه تولید این محصول فعلاً محدود است اما هدف بلندمدت SCG افزایش تولید سالانه به ۵۰۰ دستگاه است. در آینده نسخه‌های اسپایدر و GT4 نیز از این بوت ساخته خواهند شد.

SCG بوت به‌صورت استاندارد دارای پیشرانه ۸ سیلندر LT4 جنرال موتورز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد. اگر این قدرت شما را راضی نمی‌کند می‌توانید منتظر نسخه LT5 با قدرت ۸۴۰ اسب بخار باشید که باعث می‌شود بوت به سطح بالاترین سوپر شاسی‌بلند در دسترس تبدیل شود.

طبق گفته گلیکنهاوس اولین نمونه‌های مجهز به پیشرانه LT5 در ماه آوریل تولید خواهند شد. پس از شکست دادن برانکو در سال پیش، بوت همچنین طی هفته‌های آینده به مسابقات باجا ۱۰۰۰ باز خواهد گشت. ۵ خودرو در این رویداد به نمایش گذاشته خواهند شد که شامل یک نسخه مسابقه‌ای، یک نسخه مخصوص تست، دو مدل برای مشتری و یک مدل اصلی باجا بوت متعلق به استیو مک کوئین خواهند بود.

بوت استاندارد که قابلیت تردد در جاده را دارد از سیستم تعلیق مستقل در تمامی چرخ ها سود برده و به لاستیک‌های ۳۷ اینچی مجهز است. یک پکیج باجا نیز در دسترس است که قابلیت بازی کردن سیستم تعلیق را افزایش داده و لاستیک‌های متفاوتی را شامل می‌شود. قیمت بوت دو درب از ۲۵۰ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای نسخه چهار درب باید ۲۷۵ هزار دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    آخر زمان…

    موافقم 20
    مخالفم 0
  2. Audi s8

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خوبه ظاهرش خیلی آفروده

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. Amin-mc20

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      آره مثل سایبر
      تراک سوسولی نیست

      موافقم 17
      مخالفم 3
  3. Ho3in

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    حال نکردم باهاش
    لندرور یه سری زد اون خوشگل تره
    حتی فورد هم از این بهتره

    موافقم 8
    مخالفم 16
  4. محمد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی خفن و همینطور گران

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    وای خدای من محشره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. Ali_x76

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    یه بخش زیادی از قیمتش مربوط به موتور ۸۴۰ اسبیه
    ولی جا داشت یکم ارزون‌تر باشه
    خودمم خیلی دوست دارم یه باگی سبک موتور عقب با انجین BP بسازم، ولی نه حالشو دارم، نه جاش، نه پولش و نه علم و توانش :))))

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. مسعود

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    ماشین جذابیه ولی قطعا انتخاب یک عده ادم خاصیه
    ما که نداریم ولی اگه داشتیم با این قیمت میرفتم یه Gکلاس + یه سدان لوکس میخریدم

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Ali_x76

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      انتخاب من M5 + رم TRX

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (513 ديدگاه)

        انتخاب جذابیه
        منظورم اینه با این پول میشه خودروهای بدرد بخور تری گرفت و هرکسی سلیقه ای داره

        موافقم 3
        مخالفم 2
  8. مهرداد كمال

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    از جلو شبیه رتیل شده

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. سعید تویوتا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    بشدت گرونه
    افرودر قوی و خفنیه ولی بنظرم خیلی گرونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. مانی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یسری از قسمت‌های موتور که خیلی‌ داغ میشه لخته
    تو بارون مشکلی‌ پیش نمیاد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا