سایر خودروهای آمریکایی

SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت

این روزها نبرد بر سر رکورد سرعت بسیار داغ شده است. ازیک‌طرف کوئنیگ‌زگ با مدل آگرا RS موفق به ثبت سرعت ۴۴۷ کیلومتر در ساعت شده و رسماً رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کرده اما این شرکت بشدت اعتقاد دارد که آگرا RS می‌تواند به سرعتی بیش از این هم دست پیدا کند. از طرف دیگر، هنسی با هایپرکار جدید خود یعنی ونوم F5 برای رسیدن به سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت تلاش می‌کند و نهایتاً در سمت دیگر این میدان هم بوگاتی شیرون به دنبال بهبود رکورد سلف خود یعنی ویرون سوپراسپرت است. حال اما به این جمع مدعی دیگری هم اضافه شده است.

این مدعی جدید، شرکت آمریکایی SSC با هایپرکار جدید خود بنام تواتارا است که چندی پیش در گردهمایی پبل بیچ رسماً رونمایی شد. البته نسخهٔ کانسپت این خودرو در سال ۲۰۱۱ معرفی شده بود و پس از حدود هفت سال تقریباً فراموش شده بود اما حالا تواتارا باقدرت به میدان بازگشته است. حال مدیرعامل این شرکت طی بیانیهٔ جدیدی گفته است این شرکت کاملاً اطمینان دارد که تواتارا تنها خودرویی است که به‌راحتی می‌تواند مرز سرعت ۳۰۰ مایل یا ۴۸۳ کیلومتر در ساعت را درنَوَردد.

در این رابطه، سرپرست SSC آقای «جرود شلبی» طی مصاحبه‌ای با مجلهٔ تاپ گیر گفته است:

«با اطلاعاتی که ما از رقبا داریم، من احساس می‌کنم به دلیل ضریب آئرودینامیک و قدرت تولیدی خودروی‌مان، ما تنها شرکتی هستیم که واقعاً می‌توانیم به این سرعت دست پیدا کنیم».

درحالی‌که هنوز نسخهٔ نهایی تواتارا آماده نشده است، SSC با خوشحالی اعلام کرده ضریب آئرودینامیک نسخهٔ کنونی این خودرو برابر با ۰.۲۸ است که حتی از هدف نهایی هم پیشی گرفته است؛ اما هنوز هم کارهای بیشتری باید صورت گیرد تا این عدد به حداقل برسد درحالی‌که درعین‌حال باید داون‌فورس هم افزایش پیدا کند. علاوه بر این، آقای شلبی اشاره کرده است که این هایپرکار به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان نصب سقف تارگا هم در آن وجود خواهد داشت.

در بخش پیشرانه نیز میدانیم که این هیولای آمریکایی از یک نیروگاه ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. این موتور با سوخت معمولی ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 قدرت آن به رقم فوق‌العادهٔ ۱۷۵۰ اسب بخار می‌رسد. (E85 نوعی سوخت زیستی است که ۸۵ درصد آن از الکل سوختی تشکیل شده است) شلبی همچنین اضافه کرده است:

«اگر نیمی از باک تواتارا با بنزین با اکتان ۹۱ و نیم دیگر آن با E85 پُر شود، پیشرانه ۱۵۰۰ اسب بخار تولید می‌کند»

علاوه بر این، شلبی گفته است در هریک از سیلندرهای این موتور دو انژکتور وجود دارد که این انژکتورها هوشمند بوده و به‌صورت خودکار میزان پاشش سوخت را با میزان نیاز پیشرانه تطبیق می‌دهند.

برای انتقال نیروی عظیم پیشرانه نیز SSC در حال کار با شرکت ایتالیایی AutoMac به‌منظور توسعهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی کامپیوتری است. گفته شده این گیربکس از سیستم رباتیک تمام هیدرولیک برخوردار است و سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و یست را ارائه می‌کند. از این هایپرکار آمریکایی تنها ۱۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران از تابستان آینده آغاز شود. همچنین اگر لاستیک‌هایی که توانایی تحمل سرعت چشمگیر این خودرو را داشته باشند، ساخته شوند، به‌احتمال‌زیاد تواتارا خیلی زود اقدام به ثبت رکورد سرعت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    این میتونه
    اما کونیک زگ و هنسی هم بی کار نیستند مخصوصا ماین جدید کونیک زگ و رگرا و اینا هنوز رکوردی نزدند حتی همو rs هم میتونه 480 تا بره ولی قطه به یقیین مخترع سوئدی همین الانم رگرا یه دنده رو داره خیالش تخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    گیربکس دستی؟
    چقدر رانندگی با اون سخت خواهد بود
    موتور فوق العاده ای داره
    به عنوان یه موتور بنزینی فوق العاده است
    خیلی وقته که منتظرشم
    به سوال
    خودرویی که برای شکستن رکورد سرعت ساخته شده، داون فورس میخواد چیکار؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بدونه دان فورس میره هوا.عجب خوسیدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Omid

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      تعادل در سرعت بالا و جلوگیری از بلند شدن ماشین و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mahdy

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      سرعت اگه خیلی بالا بره و دانفورس کافی برای حفظ ثبات ماشین تو خط صاف وجود نداشته باشه یهو میبینی ماشین تیک اف داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Ali Keyhani

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (657 ديدگاه)

      خب اگه دون فورس بالا نداشته توی سرعت 480 تا پرواز میکنه که

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. الف.ی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      ممنونم از همه دوستان
      راستش من از نیاز به داون فورس برداشت دیگه ای کردم
      فکر کردم منظورش ترمز گیری و سرعت سر پیچ و این چیزاست
      خیلی برام عجیبه
      یعنی فکر نمی کردم اصلاً همچین داون فورسی ارزش این طور صحبت کردن داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فکر کنم تنها مشکل لاستیک مونده که میشلین باید زودتر فکری به حالش بکنه چون بعضی از هایپرکارها مشکل اصلی رو مقاومت لاستیک در سرعت بالا اعلام میکنن
    مثلث آتشین بوگاتی ، کوئنیگ زگ و هنسی یک رقیب جدی دیگه بنام SSC پیدا کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دانیال روشنی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    اگر ادعاهاش واقعی باشه ،محصول جذابیه که کار بوگاتی رو تمام میکنه و زندگی کونیگزگ رو سخت.
    در مورد وزن این‌هیولا نگفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mahdy

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    هر سیلند دو انژکتور !!! جالب بود
    آیرودینامیک مرسدس را در یابید
    این میخواد رکورد سرعت جهانو جابجا کنه ضریب آیرودینامیکش 0.28 هست اونوقت مرسدس A کلاس 0.25 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مرسدس که کلا در زمینه آیرودینامیک عالیه
      اما یک نکته:
      تو ساخت ماشین‌های هایپر اسپرت به خاطر وجود ورودی‌های زیاد هوا
      و وجودِ چندین بالچه ریز و درشت ضریب پسا خیلی‌ افزایش پیدا میکنه
      بهمین دلیل ۰.۲۸ خیلی‌ هم خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. (Ali (Chevy nova

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    بعد چند سال بى خبرى دست پر اومده
    رقابتش با هنسى جالبه برام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    wowwwww
    چی بشه این!!!!!
    منتظریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mohammadreza

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    عجب طراحی زیبایی داره، مشخصاتشم عالیه
    نظر شخصی این ماشین زیباترین هایپر کار حال حاضر دنیاست زیباتر از ونوم و کونیگ زگ
    جالبه پیشرانه های 8 سیلندر چه طیف وسیعی از قدرت رو ارائه میدن
    از 300_400 اسب تا 1700_1800 اسب بخار
    فک کنم رکورد بیشترین اسب بخار به ازای هر سیلندر در خودرو های تولیدی هم جابجا کرد (بیش از 218 اسب بخار به ازای هر سیلندر)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. akrh78

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    اسمشم خیل قشنگه
    موتورشم بسیار عجیبه و فوق العاده
    دوست دارم این 300 مایل رو بشکنه تا ونوم اف5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد حسین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    سوخت E85 طراحی موتور خاصی می خواد ؟
    یا بوگاتی و کونیگ زگ و هنسی هم می تونن چنین سوختی استفاده کنن ؟
    اختلاف قدرتی که ایجاد می کنه چشمگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا