سایر خودروهای اروپایی

معرفی آرینرا هوزاریا GT در گودوود

امسال اولین سالی است که یک خودروی ساخت لهستان در فستیوال سرعت گودوود حضور می‌یابد. مدل جدید آرینرا هوزاریا GT حتی در دور سوپرماشین‌های میشلن یا Michelin Supercar Run شرکت کرده است.

Arrinera Hussarya GT
Arrinera Hussarya GT
الهام‌بخش این سوپرماشین جدید، هواپیماهای جنگنده لهستانی در دوره جنگ جهانی دوم بوده‌اند؛ جنگنده‌هایی که در «جنگ بریتانیا» در سال ۱۹۴۰، در کنار نیروی هوایی سطلنتی (RAF) حضور داشته‌اند. اسکادران ۳۰۲ و ۳۰۳ لهستان هواپیما‌های جنگنده تک‌سرنشینه «هاوکر هاریکِین» را که در بریتانیا ساخته شده بودند، در هنگام جنگ در اختیار داشتند. سپس در ماه نوامبر همان سال، اسکادران سیصد و دوم لهستان به «RAF وست‌همپنت» انتقال داده شد. امروزه، این پایگاه به عنوان «فرودگاه گودوود» شناخته می‌شود.

Arrinera Hussarya GT

Arrinera Hussarya GT
آرینرا هوزاریا GT که برای شرکت در مسابقات FIA GT ساخته شده، از فریم فضایی و محافظ سرنشین لوله‌ای استفاده می‌کند که از جنس فولاد لوله‌ای یکپارچه بریتیش BS4 T45 است؛ یعنی همان متریالی که برای جنگنده‌های «هاریکِین» و «اسپت‌فایر» در جنگ جهانی دوم استفاده شده است. شاسی این خودرو در پوشش یک بدنه فیبرکربنی قرار گرفته که طراحی آن بر عده پرفسور یانوش پیِخنا (Janusz Piechna) در دانشگاه فنی ورشو بوده است. این در حالی است که تنظیمات آئرودینامیک آن در تونل باد MIRA واقع در بریتانیا انجام گرفته‌اند. سایر تأثیرپذیری‌های این سوپرماشین از هواپیماهای جنگنده را می‌توان در جاهایی مانند رنگ‌آمیزی آبی روشن بدنه دید؛ رنگی که یادآور هواپیماهای قدیمی اسپیت‌فایر است.

Arrinera Hussarya GT
پیشرانه آرینرا هوزاریا GT از جانب یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 تأمین می‌شود که در وسط خودرو قرار گرفته است. این موتور با یک سیستم انتقال قدرت ترتیبی Hewland LLS و یک دیفرانسیل ضدّ لغزش همراه است. در همین حال، یک ست پدل‌شیفتر قدرت موتور را که بین ۴۲۰ تا ۶۵۰ اسب‌بخار در دسترس قرار می‌گیرد را کنترل می‌کنند. موتور V-8 آرینرا هوساریا احتمالاً از جانب جنرال‌موتورز تأمین شده و از خانواده موتورهای مدرن LS یا LT در این کمپانی است.

Arrinera Hussarya GT
سیستم تعلیق منحصر به فرد این خودرو متشکل از pushrod و دامپر‌های Öhlins با قابلیت‌های تنظیم در چهار جهت است. این در حالی است که در سیستم ترمزگیری، یک سری از کالیپرهای ۶ پیستونه مونوبلاک Alcon و دیسک‌های ۱۵ در چهار گوشه خودرو استفاده شده است. همچنین یک سیستم مسابقه‌ای «بوش ABS» کنترل تنظیمات سیستم ترمز را برعهده دارد.

Arrinera Hussarya GT
پس از معرفی نمونه مسابقه‌ای آرینرا هوزاریا GT، این خودروساز لهستانی برنامه دارد تا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی، یک نسخه با تمرکز بر نمایش در پیست و در عین حال، مطابق با استاندارد حضور در جاده‌ها و خیابان‌های شهر ارائه کند؛ مدلی که با عنوان آرینرا هوساریا ۳۳ مطرح است.

Arrinera Hussarya GT
نام «هوزاریا» به سواره‌نظام قرن هفدهم لهستان برمی‌گردد که در جنگ‌های سال ۱۶۰۵ میلادی در «کیرچولم» و سال ۱۶۸۳ در «وین» پیروز شدند. هوزارهای لهستانی در طول بیش از یک قرن، در جنگ‌ها شکست‌ناپذیر بودند. سایر جزئیات اشاره‌کننده به نیروهای نظامی شامل طرح‌های سه‌گوش سفید و قرمز و همین‌طور علامت شطرنجی سفید و قرمز نیروی هوایی لهستان می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    ظاهرش بدم نیستا خوبه
    حتی لهستانیهاهم از این ماشینها دیگه میسازن بعد یکی در کشور عزیز ما ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. king 918

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    من که خوشم نیومد نمای عقبش خیلی بد فرمه …….
    عملکردش چطوریه چیزی نگفتین …..؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (40 ديدگاه)

    از نمای جلو و بغل شبیه لامبورگینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. 1A1

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    این ماشینوووو میشناسم.نسخه خیابانیشم دیدم و مدلی که برای مسابقات جی تی3 ام هست دیدم وونا خیلی زیبان این نمیدونم چرا اینجوری شده??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    به جای حذف نظر من میتونستید اسم انگیسیشو تو پرانتز اضافه کنید حداقل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (149 ديدگاه)

    جالبه نمای اتاقش ترکیبی از مکلارن MP-4(شیشه ها و پنجره ها و فضای بین گلگیر عقب و جلو)،لامبو هوراکان(قسمت جلو و کاپوت)،هوندا NSX(صندوق عقب و سپر عقب) و خودروی طراح ایرانی فربد GT( چراغ های عقب)هست اما در کل ظاهرش زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ماسل

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    پاراگراف آخر منو به فکر فروبرد چه اسمایی میزارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      منم گفتم نظرمو تایید نکردن:|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره، البته شبیه به چند ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا