سایر خودروهای اروپایی

آلیینو آرکانام هایپرکار خارق‌العاده بلغاری!

چند سالی است که خودروسازان طراز اول جهانی بازی هایپرکارها را وارد سطح جدیدی کرده‌اند و البته برخی نام‌های کمتر آشنا برای طرفداران نیز اقدام به معرفی محصولات فوق‌العاده‌ای کرده‌اند. تازه‌ترین شرکتی که وارد میدان شده Alieno نام داشته و اهل بلغارستان است! این خودروساز نیز همچون اکثر برندهای تازه‌کار ادعاهای بزرگی دارد.


ظاهراً کمپانی یاد شده در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده و نام خود را از واژه‌ی ایتالیایی “آلیینو” به معنی بیگانه گرفته است. علیرغم این شرکت مورد بحث تجربه‌ای در بحث خودروسازی ندارد اما ادعا کرده در حال کار روی اولین محصول خود بوده و آن را آرکانام می‌نامد. گفته می‌شود این خودرو پرفورمنسی در حد Devel Sixteen خواهد داشت.


ادعا شده این خودرو در چهار نسخه عرضه خواهد شد که اولین آن‌ها قدرت ۲۶۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۴۴۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که یک پله بالاتر مدل قوی‌تر با خروجی ۳۴۸۲ اسب بخار و گشتاور ۵۹۱۹ نیوتون متر قرار می‌گیرد. خروجی سومین نسخه به ۴۳۵۱ اسب و گشتاور آن به ۷۴۰۰ نیوتون متر رسیده و نهایتاً به پرچم‌دار می‌رسیم که قدرت ۵۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۸۷۹۹ نیوتون متری را نشان می‌دهد! درست می‌بینید! این اعداد ادعاهای آلیینو هستند.


همان‌گونه که حدس می‌زنید این عملکرد دیوانه‌وار با یک پیشرانه احتراق داخلی مرسوم به دست نمی‌آید. هر چهار نسخه از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کنند که در مدل پرچم‌دار ۵۲۲۱ اسب بخاری، این قوای محرکه از ۶ پیشرانه الکتریکی در هر چرخ تشکیل شده و بنابراین مجموع آن‌ها به ۲۴ پیشرانه الکتریکی کوچک می‌رسد که هرکدام را می‌توان به‌صورت انفرادی کنترل کرد.


اگرچه آلیینو زمان‌های شتاب گیری این خودرو را اعلام نکرده اما ادعا می‌کند مدل پرچم‌دار به سرعت ۴۸۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ظرفیت باتری‌ها بین ۶۰ تا ۱۸۰ کیلووات ساعت متغیر بوده در قوی‌ترین حالت محدوده حرکتی ۱۰۲۰ کیلومتری ایجاد می‌کند.


این ادعاها همین‌جا به پایان نمی‌رسند. آلیینو می‌گوید آرکانام علاوه بر سیستم دوبل جناغی سنتی و میله‌های ضد لغزش قابل تنظیم از سیستم تعلیق به اصطلاح رباتیک سود می‌برد. ترمزها نیز از نوع سیستم هیدرولیکی خواهند بود و یک سیستم الکترومگنتیک احیا شونده و ترمز هوایی نیز کمک‌حال آن هستند.


این شرکت می‌گوید همین حالا می‌توان محصول جدیدش را سفارش داد و قیمت آن بسته به مدل انتخابی از ۷۵۰ هزار یورو تا ۱.۵ میلیون یورو متغیر است.


البته اگر در آینده هیچ خبری از آلیینو نشنیدید اصلاً تعجب نکنید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. OMID-LAMBO

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (414 ديدگاه)

    قشنگ به وضوح میشه دی ان آ لامبورگینی رو تو طراحیش دید !!!!
    از عقب وننو و از نمای بغل و جلو اوراکان !!!
    ولی اینجور شرکتهایی شورشم در میارن گاهی اوقات با این اعداد و ارقامشون !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      والا منم در عجبم با این اعداد و ارقام
      نمیدونم بهش میرسن یا نه ولی یواش یواش داریم به جایی میرسیم که قدرت خودروهای تولیدی دنیا، ۲ رقم از تکنولوژی و قدرت موتورهای ما جلو بزنه….
      مثل ۷۰ اسب در مقابل ۷۰۰۰ اسب
      اینها لااقل ادعاش رو دارن ما حتی خوابش رو هم نمیبینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یه نکته دیگه هم که برای من جالبه اینه که نسبت قدرت (اسب بخار) به حداکثر سرعت، خطی نیست
      یعنی با قدرتی حدود ۵ برابر بوگاتی ویرون،
      سقف سرعت ویرون ۴۳۱ کیلومتره اما این ۴۸۰ کیلومتر
      شاید بقول بعضیها بعد جنگ اسب بخار، در آینده شاهد جدال بخش‌های فنی دیگه ماشینها باشیم
      واسه زدن سقف سرعت و شتاب و …
      مثل وزن آیرودینامیک لاستیک جعبه دنده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ساسان

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      داداش امید. کاراز دی ان ای گذشته…هرکی ببینه فک میکنه رندری از کانسبتهای لامبورگینیه.دهن دستگاه کپی و چینیها و استفاده از Y رو باهم سرویس کرده!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mmm

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    از fh16 قوی تره ولی یه سوال ؟؟ یه کمپانی تازه اونم تو کشور نه چندان پیشرفته بلغار چه طور میتونه از تسلا یا ریماک هم قوی تر باشه اونم چند برابر هم برد دو برابری داشته باشه منکه پیش خودم فکر میکنم این هنسی ماشینای الکتریکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    آلیینو آرکانام و دول سیکستین خیلی ادعاهای بزرگی کردن ولی باید در عمل نشون بدن که فقط ادعا نبوده و حرفشون روی حساب و کتاب بوده که من زیاد مطمئن نیستم
    بهترین کار این شرکت های تازه به دوران رسیده بازی با اعداد هست ولی بوگاتی و کوئنیگ زگ ثابت شده هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amirferrari

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    شش تا پیشرانه الکتریکی در هر چرخ! واقعا هنر کرده!فقط و فقط خواسته اسب بخار نشون بده،با این همه قدرت آخر سر شتاب سه ازش در میارن ببین کی گفتم،چرخ فراری ۸۱۲ رو با هزار تا امثال این عوض نمیکنن،این اعداد و ارقام به جای اینکه منو شگفت زده کنه بیشتر به خنده میندازه،بعضی هام که قربونشون برم فقط عشق اسب بخارن و تا پدال از این ماشین برقیا مطلبی میزاره شروع میکنن به چه چه زدن و مقایسش میکنن با هایپرکارای بنام دنیا،عمر اینجور کمپانی‌ها به اندازه عمر کفشدوزکه! الان با کلی دبدبه کبکبه میان و فردا دیگه خبری ازشون نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      عجب!!!!سخنی از بزرگان!!!
      ولی من به شخصه از هر نوع رقابتی استقبال میکنم.رقابت بیشتر در نهایت به نفع مشتری تموم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Infinite

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (452 ديدگاه)

    ای کاش حداقل یک تصویر واقعی از خودرو می‌دیدیم تا به صحت یا عدم صحت اعداد فکر کنیم…
    البته شاید این اعداد واقعا حقیقت داشته باشند اما سوالی که مطرح میشه این هست که چقدر در کنار این مشخصات به فکر ایمنی و پایداری خودرو بودند؟
    کسی که طالب این خودرو هست با استناد به چند تصویر سفارش بده!؟ (اگر حداقل موضوع درباره برند شناخته شده ای بود می‌شد اعتماد کرد…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساسان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    اصلا جالب نیست که شرکتها دست از سر طراحی وننو واوروس و باقی محصولات این شرکت برنمیدارن.اون از چینیها اینم از بلغارستان.شرکتی که میتونه تکنلوژی ساخت یه هایپرکارو داشته باشه نباید خلق یه کاراکترو زبان طراحی جدید براش سخت باشه.کاری که کونیخزگ با موفقیت انجام داد.یا آقای زوندا با اینکه کارمند بخش فیبرکربن لامبورگینی بوده خودش هرگز طراحی اتومبیلهاش به سمت این شرکت نرفت وسعی کرد با ریسک بالا خودش جریانساز بشه و بسیارم موفق بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      البته اسم خالق محصولات پاگانیو اشتباه گفتم:
      Horacio Pagani

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. AventadorSVJ

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    داداش برا چی خودتو تو زحمت میندازی چراغ پشت وننو رو تو هوراکان میزاری یه دفعه برو یه هوراکان بخر کاراتو روش بکن کپی اینقدر برابر اصل.
    والا چینی ها ماشین های اروپایی رو کپی میکنن ولی اقلا چَوَل طراحی میکنن این خود ماشینو برداشته……………………………..
    واقعا بهم بر خورد.
    تو متن گفته: (گفته می‌شود این خودرو پرفورمنسی در حد Devel Sixteen خواهد داشت.) حتما برا ترزو میلینو نقشه کشیدن………………

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا