سایر خودروهای اروپایی

اختراع جدید فیسکر برای باتری‌های حالت‌جامد

فیسکر اختراع جدیدی برای تکنولوژی باتری حالت‌جامد منعطف و پیشرفته ثبت کرده که بنا به گفته کمپانی می‌تواند صنعت خودرو را دست‌خوش تغییرات زیادی نماید.

باتری فیسکر
این برند که در حال حاضر مشغول آماده‌سازی خودروی Emotion برای معرفی در نمایشگاه CES 2018 است می‌گوید تکنولوژی باتری حالت‌جامد جدیدی را توسعه داده که شامل ساختار الکترودهای حالت‌جامد سه‌بعدی جدیدی است که سطح ۲۵ برابری نسبت به دیگر الکترودهای حالت‌جامد دارد. این تکنولوژی می‌تواند تراکم انرژی ۲.۵ برابری نسبت به باتری لیتیوم-یونی مرسوم داشته و تا سال ۲۰۲۰ هزینه آن می‌تواند به یک‌سوم کاهش یابد.


توسعه این تکنولوژی هنوز تمام نشده اما زمانی که کامل شود (احتمالاً پس از سال ۲۰۳۰) می‌تواند محدوده حرکتی بیشتر از ۸۰۰ کیلومتری را برای خودرویی الکتریکی به ارمغان بیاورد. موضوع بسیار مهم اینکه باتری‌های مورد بحث می‌توانند در یک دقیقه شارژ شوند.


فیسکر در ابتدا برنامه‌هایی برای عرضه Emotion با سلول‌های باتری گرافن پیشرفته داشت اما تأمین کننده آن یعنی نانوتک انرژی از معامله پا پس کشید و فیسکر را مجبور کرد تا از سلول‌های شیمیایی لیتیوم-یونی NCM ساخت LG Chem استفاده کند.


اگرچه تا تولید باتری‌های حالت‌جامد فیسکر زمان زیادی باقی مانده اما این کمپانی جزئیات تکنولوژی جدید خود را در ژانویه و در CES 2018 تشریح خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    یه دوستی در قسمت معرفی رودستر تسلا چنین کامنت عجیب و غریب و حیرت انگیزی گذاشته:

    (فقط اینو می‌دونم که اگر فعلا نیازی به ساخت همچنین خودرویی بود امثال پورشه و‌ فراری خیلی زودتر وارد این کار می‌شدند.)

    باور کنید بشر اگه چنین فکری داشت هنوز که هنوزه داشت داخل غار زندگی میکرد و به خودش میگفت فلان چیز اگه خوب بود خدا برام محیا میکرد!!
    برادر من مگه علم و تکنولوژی در نقطه ای محدود شده و انحصاریه که اگه خوب بود فلانی انجامش میداد؟! حتما استیو جابز باید قبل از ایده تولید آیفون هوشمند را به واقعیت تبدیل کنه خود خوری میکرد که این اگه خوب بود نوکیا و سونی اریکسون و موتورولا انجامش میدادن یا لری پیج قبل از خلق و راه اندازی موتور جست و جوگرش به یاهو غبطه میخورد.
    شاید مارک زاکربرگ باید انتظار مسنجرهای دیگه رو میکشید یا اپل و ماکروسافت همه کارارو به IBM میسپردند و هر کسب و کاری در هر حوزه ای بر عهده یه شرکت میبود! هنری فورد هم جمله ی قشنگی داره که میگه من اگر قرار بود از مردم سوال کنم که چه چیزی نیاز دارند که براشون محیا کنم اونا میگفتن یک اسب تند رو و کسی از من ماشین نمیخواست!
    و میلیون ها مثال دیگه!!!!
    به اطرافت یه نگاهی بنداز خواهشا. ارزش آفرینی و تکنولوژی حد و مرض نداره. قرار نیست یه نفر یا یه شرکت اونو خلق کنه و در دسترس اونا باشه و اونو پیش ببره و این طرز تفکر بی نهایت مسخرس. علم از نظر طول و عرض و وسعت نامحدوده پس بهتره ما هم دنیای فکریمونو بزرگ کنیم. دنیا با خلق ایده ها و پرورش و نگهداریشون توسعه پیدا میکنه نه با منتظر بقیه نشستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۲۷ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      متاسفانه تعصب الکی و بیجا توی سایت موج میزنه
      اگر همین ماشین رو بنز میزد
      الان به به چه چه گوش فلک رو کر کرده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حالا چون فیسکر آمریکاییه
    یه سریا هم همیشه حاضر در صحنه
    یه سری کامنت میزارن که کاملا از عقل به دوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    باطری ها پیشرفت کمی داشتن…من فکر میکنم در اینده یه صنعت استراتژیک میشه واسه بعضی کشورها اگر واقعا پیشرفت کنه که جای کار هم زیاد داره خیلی از صنایع رو دگرگون میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا