سایر خودروهای اروپایی

معرفی اسپایکر C8 Preliator جدید با قلبی از کوئنیگ‌زگ

اسپایکر پیش‌ازاین تیزری از محصول جدیدش یعنی C8 Preliator اسپایدر را منتشر کرده بود اما این خودروساز هلندی با رونمایی رسمی از این خودرو در هشتاد و هفتمین نمایشگاه خودروی ژنو همه را شگفت‌زده کرد چراکه این شرکت نه‌تنها محصول جدید خود را رونمایی کرده است که تکنولوژی آن‌را هم متحول نموده است. اسپایکر همزمان با رونمایی از C8 Preliator اسپایدر در ژنو اعلام کرد که در این خودرو پیشرانهٔ V8 قدیمی ساخت آئودی را با یک واحد جدید ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت کوئنیگ‌زگ جایگزین کرده است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

spyker-c8-preliator-spyder1

سوپراسپرت‌ساز سوئدی این موتور را به‌طور خاص با توجه به نیازهای اسپایکر طراحی کرده است. این موتور در هر دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر C8 Preliator ارائه خواهد شد و نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند که در قسمت عقب نصب شده است. اسپایکر گفته است که این تصمیم یعنی استفاده از گیربکس دستی را بنا به خواست خریداران گرفته است که به‌وضوح گیربکس دستی را برتر دانسته‌اند.

spyker-1

مؤسس و مدید اسپایکر «Victor R. Muller» دراین‌باره گفته است:

«از زمان تأسیس اسپایکر در سال ۲۰۰۰ این مهم‌ترین پیشرفت ما در تکنولوژی است. من همیشه فناوری‌های شگفت‌انگیز توسعه‌یافته توسط کریستین فون کوئنیگ‌زگ و تیم اختصاصی‌اش را قابل‌تحسین دانسته‌ام. تیمی که پیچیده‌ترین خودروها و پیشرانه‌های روی کرهٔ زمین را می‌سازد و من معتقدم که خریداران اسپایکر از این جهش بزرگ در عملکرد، فوق‌العاده لذت خواهند برد».

2018-spyker-c8-preliator-sp

نسخهٔ اسپایدر C8 Preliator مجهز به یک سقف نرم چرمی است که به‌صورت خودکار به‌طور کامل درون صندوق خودرو جمع می‌شود. این سقف دارای یک پنجرهٔ عقب شیشه‌ای بوده و در شش رنگ مختلف قابل سفارش است. این مدل جدید که بر روی یک شاسی فضایی آلومینیومی ساخته شده است، کشیده‌تر از پیشینیان خود بوده و درنتیجه فضای پای بیشتری را در داخل کابین ارائه می‌کند. علاوه بر این، اسپایکر در ساختهٔ جدید خود از یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل استفاده کرده است که توسط لوتوس تأمین می‌شود.

2018-spyker-c8-preliator-spyder-5

پیشرانهٔ جدید ساخت کوئنیگ‌زگ پیکر ۱۳۹۰ کیلوگرمی C8 Preliator اسپایدر را در ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعتی برابر با ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را نیز برای آن فراهم می‌کند. برای توقف این سوپراسپرت هلندی هم دیسک‌های ترمز ۳۵۰ میلی‌متری در جلو و ۳۲۲ میلی‌متری در عقب تعبیه شده است.

spyker-roadster-8

سازندهٔ هلندی همچنین در این مدل یک نمایشگر سربالا پیشرفته را ارائه کرده است که می‌تواند برنامه‌های مختلفی چون کنترل موسیقی را به نمایش درآورد درحالی‌که تجهیزات دیگری چون بلوتوث، کارپلی اپل و… هم به‌صورت استاندارد برای آن ارائه می‌شود. اسپایکر گفته است که تنها ۱۰۰ دستگاه از این سوپر رودستر فوق‌العاده را تولید خواهد کرد که قیمت هرکدام بدون سفارش آپشن‌ها و مالیات از ۴۲۹ هزار دلار شروع می‌شود.

2017_spyker-c8-preliator-spyder-live_10

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خوشحالم که از اسپایکر اخبار خوب میشنوم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. CNA

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (235 ديدگاه)

    موتورش ک عالیه
    ولی ظاهرش نه زیاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. فرشاد سجادیان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اسپایکر یکی از کمپانی‌های مورد علاقمه، خوشحال شدم مجدد اسمش رو شنیدم. محصول جدیدشون از نظر فنی خوبه، نمای بیرونشم مثل همیشه متفاوته، مخصوصا بخش عقبیش، اما نسبت به مدل‌های قبلیش، کابینش کاملا معمولیه متاسفانه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرشاد سجادیان

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تصاویر کابین مربوط به این خودرو نبودن، حالا که اصلاح شدن باید بگم حرف قبلم رو رد میکنم و به کابینشم مثل همیشه برچسب خاص و زیبا میزنم ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. یوسف

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (743 ديدگاه)

    جای خوشحالی داره که اسپایکر داره از جاش بلند میشه، این برند دوست داشتنی ریشه در صنایع هوایی با قدمت حدود ۱۴۰ سال داره. تنها نکته منفی اینکه طراحی بیرونی و درونی ساده سازی شده، مخصوصا نمای درونی که در نمونه کانسپت بسیار مدرن و خاص بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    برام سوْال هست چطور کفش گیر نمیکنه زمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    تصاویر داشبورد خودرو رترو دیوید براون ک برپایه جگوار ساخته شده هس نه اسپایکر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم اف ۵

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    کابین اسپایکر قبلا خیلی خاص بود مثل کابین جنگنده ها کلید و دکمه های زیادی داشت این ولی متاسفانه اونجوری نیست در مورد پیشرانه هم که احتمالا ۵ لیتری فورد هست که کونیخ سک دستکاریش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hami

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    پدال عکسهای اشتباهی گذاشتی
    عکسهای کابین مال Spyker نیست
    اسپایکر همه با دسته دنده معروفش میشناسن
    عکس دیدم سکته کردم
    لطفاً اصلاح کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (691 ديدگاه)

      این تصاویر در سایت منبع مقاله یعنی Motor1 منتشر شده بودند و اشتباه از منبع بوده است.
      با این حال از تذکرتون ممنون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. mohammad 7

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (103 ديدگاه)

    طراحی عقبش فوق العاده و خاصه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. GOD BLESS AMERICA

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    تا این ماشین هست یه دو جین ماشین دیگه از لیست خرید خط میخورن.
    اما خدایی قیمتش هم مثل خودش خفنه.
    انقدر از این خوشم اومده که نمیتونم جمله معروف خودم «کم فروشی برند های اروپایی» رو براش به کار ببرم.
    نوش جونشون ;-)

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا