سایر خودروهای اروپاییهفته نامه

سرانجام پای اس‌یووی روسی یوآز پاتریوت به بازار ایران باز شد

سال ۱۳۹۵ بود که شرکت توان خودرو جی برای اولین بار اس‌یووی روسی یوآز پاتریوت و نسخهٔ پیکاپ آن‌را در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش درآورد و خبر از مونتاژ آن‌ها در کشور و عرضه به بازار ایران داد؛ اما این برنامه‌ها هیچ‌گاه به واقعیت بدل نشدند و طی چهار سال گذشته هیچ خبری از پاتریوت نبود. حال اما این اس‌یووی روسی دوباره به صدر اخبار خودرویی کشور بازگشته و گفته می‌شود سرانجام پاتریوت مهمان بازار خودروی ایران خواهد شد.

آن‌طور که در خبرها آمده، این بار شرکت سروش دیزل نمایندگی رسمی یوآز یا به قولی اواز در ایران‌ را در اختیار گرفته و قصد تولید پاتریوت را دارد. این شرکتی است که پیش‌ازاین نمایندهٔ محصولات دیزلی هیوندای در ایران بود و ون‌ها و کامیونت‌های این شرکت کره‌ای را در بازار کشورمان عرضه می‌کرد. طبق گزارش‌ها، اقدامات لازم برای تولید محصولات یوآز در ایران انجام گرفته و گویا مونتاژ این خودروها آغاز شده است. همچنین به‌تازگی تصاویری هم منتشر شده که حضور تعدادی پاتریوت را در کشور نشان می‌دهد. گفته شده این ساختهٔ روس‌ها به‌احتمال‌زیاد از پاییز امسال در سه نسخهٔ اس‌یووی، پیکاپ و پروفی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

آشنایی با یوآز پاتریوت

پاتریوت به‌عنوان یک اس‌یووی میان سایز آفرودی با ساختار بدنه روی شاسی (شاسی نردبانی) برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. پاتریوت به لطف توانایی‌های آفرود خوب، قیمت مناسب، جان‌سختی و هزینه‌های نگهداری پایین به‌سرعت محبوب شد و فروش خوبی را در روسیه تجربه کرد. از سال ۲۰۰۸، نسخهٔ پیکاپ و همین‌طور نسخۀ باری تجاری (که این نسخه بعدها در سال ۲۰۱۷ پروفی نام گرفت) پاتریوت نیز به بازار عرضه شد. پاتریوت همچنان در روسیه در حال تولید است اما یوآز طی این سال‌ها همواره آن‌را مورد به‌روزرسانی قرار داده که بزرگ‌ترین آن‌ها فیس‌لیفت سال ۲۰۱۴ بود. طی این فیس‌لیفت، طراحی بیرونی و همین‌طور کابین خودرو تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرد اما بااین‌حال شکل کلی خود همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده است.

پاتریوت جدیدترین به‌روزرسانی خود را در اوایل سال ۲۰۱۹ تجربه کرد و طی آن به پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی جدید ساخت ZMZ مجهز شد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، در سیستم تعلیق خودرو هم اصلاحاتی صورت گرفته و در آن از کمک‌فنرهای جدیدی استفاده شده که برای سواری راحت‌تر طراحی شده‌اند درحالی‌که با تغییراتی در سیستم فرمان، لرزش‌های غربیلک فرمان نیز کاهش یافته است. پاتریوت علاوه بر این موتور بنزینی در روسیه با یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی هم عرضه می‌شود و انتقال قدرت هردو موتور توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد.

اما از اواخر سال گذشته یوآز برای اولین بار یک گیربکس اتوماتیک را هم برای پاتریوت ارائه کرده است. این گیربکس از نوع شش سرعتهٔ اتوماتیک و ساخت شرکت بلژیکی پانچ است؛ بنابراین انتظار می‌رود این خودرو در ایران با پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس اتوماتیک عرضه گردد. پاتریوت به‌صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک ۴WD مجهز است که از حالات مختلفی شامل ۴H (چهارچرخ محرک سبک)، ۲H (محرک عقب سبک) و ۴L (چهارچرخ محرک سنگین) سود می‌برد. این اس‌یووی روسی همچنین به قفل دیفرانسیل عقب هم مجهز شده که در مسیرهای آفرودی و خصوصاً لغزنده بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

پاتریوت از سیستم تعلیق آفرودی خوبی هم سود می‌برد که برای مسیرهای خارج جاده‌ای بسیار مناسب است درحالی‌که طی سال‌های گذشته یوآز آن‌را به ESP و ESC (سیستم مقابله با لغزش و هرزگردی چرخ‌ها) ساخت بوش هم مجهز کرده که در مسیرهای آفرود و لغزنده به‌خوبی ماشین را کنترل می‌کنند. به لطف این ویژگی‌ها، پاتریوت از توانایی‌های آفرود چشمگیری برخوردار است و به همین دلیل در بازار خودروی کشورمان که به کراس‌اوورهای دیفرانسیل جلوی چینی لفظ شاسی‌بلند اطلاق می‌شود، در بین خودروهای صفرکیلومتر بدون رقیب خواهد بود.

به کیفیت پاتریوت اما نباید خیلی امیدوار بود زیرا کابین آن مملو از پلاستیک خشک کم‌کیفیت بوده، صندلی‌ها خیلی راحت نیستند و از تکنولوژی‌های روز صنعت خودروسازی هم در آن خبر چندانی نیست؛ اما بااین‌وجود به لطف ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، این اس‌یووی روسی در زادگاه خود ماشین محبوبی است و به‌نوعی حکم جیپ را برای روس‌ها دارد. پاتریوت همچنین خودروی بسیار جان‌سختی است که در آب‌وهوای خشن و سرد روسیه از دوام بالایی برخوردار است.

نسخه‌های مختلف

همان‌طور که در بالا گفته شد، پاتریوت در سه نسخهٔ مختلف تولید می‌شود که قرار است هر سه نسخهٔ آن در کشومان عرضه شوند. نسخهٔ اول همان اس‌یووی پنج‌در و نسخهٔ بعدی پیکاپ دو کابین چهارنفره است؛ اما شاید جالب‌ترین نسخهٔ پاتریوت، مدل پروفی باشد. این مدل در اصل یک نسخهٔ تجاری با قسمت بار مستقل است که می‌تواند برای کاربری‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد.

آپشن‌ها و قیمت

سروش دیزل هنوز هیچ اطلاعاتی از پاتریوت مونتاژ ایران منتشر نکرده ولی بااین‌حال انتظار می‌رود این ماشین با تجهیزات و آپشن‌هایی مثل دوربین دید عقب، دو ایربگ، پنجره‌های برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، دی‌لایت LED، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، رینگ آلومینیومی و… در کشور عرضه شود. قیمت این ماشین برای بازار ایران‌ هم مشخص نیست و به دلیل آشفتگی شدید بازار خودروی کشور پیش‌بینی قیمت آن بسیار دشوار است. بااین‌حال، پاتریوت در روسیه خودروی بسیار ارزان‌قیمتی است و قیمت پایهٔ آن از تنها ۱۱ هزار دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین انتظار می‌رود این جان‌سخت روسی در بازار ایران با قیمتی زیر ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    بعد چین، حالا نوبت روسیه اس اشغالاش رو دولا پهنا بهمون بندازه
    علی برکت الله

    موافقم 197
    مخالفم 16
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      یا جدوآبادِ هر چی ایرانی که تا حالا در اومده .
      آقا ولش کن تو رو به جَدِت ولمون کنید ، باید کی رو ببینیم .
      تا دیروز میگفتیم چینی چیه ، چری چیه ، جک چیه .
      اینو که دیدم راضی شدم به هرچی جک چری چانگ چون جونوره .

      صد رحمت به تیگو۷ ، حداقل میشه نگاهش کرد ، آخه چطوری میشه با ظاهر ننگین وار ۳۰ سال پیش این زشت زیر ۵۰۰ میلیونی کنار اومد .

      تازه این اَرزونَشونه ، خدا به داد گرونشون برسه .
      احتمالاً با دلار ۴۰ هزار تومنی حساب کرده که میشه زیر ۵۰۰ میلیون با قیمت ۱۱ هزار دلاری .
      سگِ ماشینهای دست دوم ایرانی چینی (؟?‍♂️?‍♂️?‍♂️) وارداتی شرف داره به این مزخرف زشت .
      روسیه اگر راست میگه ، لاداهای جدیدش را ارائه کنه تو ایران و نه این موجود فسیل را .
      عجب گیری کردیما …
      بخدا حالم از هرچی ماشینه بِهَم خورد با دیدن این ماشین ، اَه اَه اَه ، خاک عالم بر سرتون با این مدریت کثیفتون .

      موافقم 99
      مخالفم 21
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        اون دسته عزیزانی که میگن روسی خوبه ، سگ جونه و کم استهلاک ، عزیز رفیق برادر روشنفکر ، داره میگه زیر ۵۰۰ میلیون قیمت میخوره .
        اولاً موتورش زوری نداره که بخواد آفرود معمولی بره ، نهایتش در حد یه آفرود کوچیک .
        دوماً با این قیمت به شما سیستم تعلیق خاص و خوبی ارائه نمیدن که فکر کنی راحت به هرجایی میتونی بری و آفرود داشته باشی (( کیا موهاوی ۸ سیلندر با اون قدرت زیادش در کوچکترین آفرود معمولی بخاطر سیستم تعلیقش سریع زمینگیر میشه و شروع میکنه به درجا زدن و تیک‌آف کردن در حالت معکوس )) .

        پس حالا بزار ببینیم چی میتونیم با این پول بخریم و مطمئناً این ماشین روسی ، نیومده ، باید بزاره بره .

        ۱- پیکاپ ریچ میتونی بخری به صورت صفر کیلومتر (( همچین مالی نیست و به شدت مزخرف و دنده دادنش روی مخه و نخرید بهتره ، البته متریال داخلش هم از پلاستیک سیاهای بازیافتی ساختن??? .

        ۲- آمیکو آسنا با کارکرد کم میشه خرید (( خبری از خوب و بد بودنش ندارم ولی آمیکو چیز بد تولید نمیکنه )) .
        ۳- فوتون میشه خرید ، گازوئیلی هم هست (( خبری ندارم خوبه یا بد )) .
        ۴- میتسوبیشی پاجیرو دهه ۹۰ میشه خرید (( نخرید بهتره ، استهلاک ، مصرف سوخت و قیمت قطعاتش بالاست )) .
        ۵- نیسان پاترول تمیز دهه ۷۰ و ۸۰ میشه خرید و با کمترین هزینه تجهیزش کرد که نهایت ۳۰۰ میلیون نمیشه .
        ۶- انتخاب معقولانه صفر کیلومتری از گروه بهمن موتور (( کاپرا )) ، چینی هست اما جواب خودشو پس داده و در آفرود هم خوب جواب میده و کم نیاورده و در حد انتظار ماشین خوبیه .
        ۷ – $$$$$$$》》 بهترین انتخاب به نظر من (( نیسان پیکاپ و نیسان رونیز )) 《《 وقتی باهاش بروید آفرود ، تازه متوجه میشوید چطور میشه راحت پا به پای تویوتاهای ۲ تا ۵ میلیاردی آفرود رفت و از استهلاک پائینش لذت برد .
        پیکاپ و رونیز هم استهلاک پائینی دارند و هم خوش چهره‌اند و هم بازار خوبی دارند و هم قطعات افتر مارکتی زیادی دارند و موتور گیربکشون واقعاً قدرتمنده و کم نمیاره .

        دوستان ، فکر نکنید اگر خودروی صفر میخرید ، بهتر از کارکرده هست ، نه عزیزان ، برخی خودروها مثل آفرودی‌های ژاپنی تا سال‌های سال چندین دست میچرخه و اگر خراب هم بشه ، اینقدر کیفیت قطعه اصلی بالا هست که میشه با یه تعمییر ساده و با تعویض قطعات اصلی خراب با نمونه سالم تا سال‌های سال از اون استفاده کنید و تاریخ مصرف نداره ، اما چینی یا همین روسی مزخرف بعد از مدتها از هم میپاشه و هر جاییش هم که درست کنید ، خرابی از جای دیگشون میزنه بیرون و کلافتون میکنه .

        موافقم 15
        مخالفم 9
      2. M.A.S

        ۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (810 ديدگاه)

        به نظرم تیگو 7 واریزو 5 و6 بین چینیایی که تو ایرانن استثناءن و این استثناء رو تو قیمتشون میشه فهمید
        ماشینای خوبین اما حیف که شرکت داخلی داره اون قیمت میفروشه

        موافقم 22
        مخالفم 5
      3. امید

        ۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (26 ديدگاه)

        یه جوری میگین انگار چینی و روس اومدن اسلحه گذاشتن رو شقیقه ما گفتن اشغالامونو تولید کنید
        خب خودمون میری سراغشون میگیم بیارین اینجا
        مثل قضیه رنو که میخاست سری های جدیدشو تو ایران تولید کنه بعد اینا گفتن نمیخاد قدیمی رو بیار

        موافقم 39
        مخالفم 3
    2. مزدا

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      جای که شیر نیست خرها پادشاهی میکنن

      موافقم 67
      مخالفم 4
    3. حمید

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      نه قیافه داره نه کیفیت کابین . تازه تو گرمای ایران معلوم نیست جواب بده
      چرا ما باید آشغالهایی کشورهای دیگه رو سه برابر قیمت جهانی با حقوق ماهی ۸۰ دلار بخریم

      موافقم 39
      مخالفم 5
    4. M.A.S

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      در کل پاتریوت ماشین بدی نیست ولی زیاد مناسب بازار ایران نیست چون پاتریوت برای روسیه و اب و هوای سرد و برفی اونجا ساخته شده و فک نمیکنم برای اب و هوای گرم ایران خوب باشه
      واقعا ناامید کننده است که پیشترفته ترین خودرو سازای ایران (به ادعای خودشون) هنوز تاثیر اب و هوا و تخصص های ماشینارو درک نمیکنن در حالی که بعضی از برترین مهندسای دنیا ایرانین
      این انتخابای غلط کم نیستن و پاتریوت هم یکیشونه
      جیلی GC6
      MVM X22 AT
      چانگان CS35
      دونگ فنگ H30 cross
      و…
      واقعا متاسفم و این مثال هارو زدم تا بدونین واقعا تفاوتی وجود نداره بین این برند و اون یکی و هدف فقط فروشه و پول به جیب زدن و مردمی که هیچ اهمیت نمیدن چی میخرن و هدفشون فقط خریده که اینجا هم مقصر مردم نیستن
      و باز هم بگم که مثال برای این انتخابای غلط خیلی بیشتره و من فقط به چهار تا اشاره کردم

      موافقم 11
      مخالفم 14
  2. محمد

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    همینمون مونده بود که پای روس ها رو تو خودروسازیمون هم وا کنن هنوز زخم جدا کردن قفقاز و اسیای مرکزی کهنه نشده و دولت های روسی هم چه تزاری کمونیستی یا فدراتیو همون خرس خبیث کثیف باقی موندن

    موافقم 68
    مخالفم 9
  3. مهدی

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    چینی ها از این بهترن اگر کسی دنبال افروید هیتش یک نیسان پیکاپ کارده خیلی بهتره

    موافقم 47
    مخالفم 5
    1. حسین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (132 ديدگاه)

      نیسان پیکاپ از یه شیب آسفالت بالا نمیره و حتما باید بزنی کمک تا بره بالا . این بنظرم بهتر از نیسان پیکاپه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. حامد

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آدم هرچقد بخواد مثبت فکر کنه بازم نمیشه
    دیگه گزینه های انتخابی برای مردم چه تو ماشین چه هرموضوع دیگه، از بد و بدتر رسیده به وحشتناک و وحشتناک تر
    گرچه رقم همین چارچرخ عتیقه هم از عهده 90 درصد مردم خارجه
    کم کم جامعه دستش از همه چی کوتاه میشه

    موافقم 59
    مخالفم 4
  5. ارشیاsvj

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ببین به کجا رسیدیم که باید ۴۰۰ میلیون پوله این
    خر مشت حسن رو بدیم!!!!!?????

    موافقم 62
    مخالفم 4
  6. ارشیاsvj

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    الان این دیسلایک داده ها واقعا دارن به چی فک میکنن؟؟؟؟?????

    موافقم 58
    مخالفم 7
    1. حالا یکی

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      به اینکه چرا رفتن ماشین چینی خریدن که حالا مجبور باشن به sina دیسلایک بدن

      موافقم 35
      مخالفم 11
  7. نامجو

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    زشت و ضعیف. بیشتر به شاسی بلندهای دهه 90 میلادی شبیهه. واقعا قبول شکست و مذاکره با امریکا انقدر درد داره که ملت مجبور باشن در فقر زندگی کنن و ته مونده های صنعتی کشورهای دیکتاتوری رو استفاده کنن؟

    موافقم 79
    مخالفم 12
    1. Elmiraj

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      اونایی که تن به مذاکره نمیدن بیشتر اون ۸۰ میلیون ثروت جمع کردن…

      موافقم 58
      مخالفم 7
    2. مرتضی

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (121 ديدگاه)

      حالا انگار جنس آمریکایی چه تحفه ایه.ایرانیا فکر میکنن جنس آمریکایی باکیفیته فقط چون چهل ساله دستمون کوتاه بوده وگرنه خودشون میدونن آمریکای هیچ کیفیتی نداره

      موافقم 6
      مخالفم 23
    3. Muty

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      درد چیه برادر ؟!
      اصن ماهیت کار (!) زیر سوال میره …

      موافقم 13
      مخالفم 1
  8. حالا یکی

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    چی بودیم
    چی شدیم

    موافقم 49
    مخالفم 5
  9. Hussein

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    ماشین های روسی عالین و سگ جون چیزی که به درد ما ایرانی ها میخوره و ای کاش موتور دیزلش رو مونتاژ کنن و با توجه به رابطه ایران و روسیه قطعه هاش هم زیاد گیر میاد قیمتش هم خوبه با توجه به اینکه جک و ام وی ام پونصد میلیونن

    موافقم 22
    مخالفم 76
  10. Amir Machine

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    درسته این ماشین قدیمیه، بی‌کیفیته و ایرادهای دیگه‌ای داره ولی توجه داشته باشین که قیمتش فقط 11 هزار دلاره
    بازار ایرانو ول کنین که این ماشینو با قیمت 400 – 500 میلیون به مردم میندازن، برای خود روس‌ها واقعا ارزونه، حتی SUVهای آفرودی چینی هم این قیمت نیستن
    بنظرم با توجه به قیمتش ماشین خوبیه، تجهیزات مناسبی داره، توانایی‌های آفرودش خیلی خوبه و از همه مهمتر بشدت جون‌سخته
    اگه ارزش پولمون به این فلاکت نیفتاده بود و پاتریوت با قیمت 40 – 50 میلیون تو کشور عرضه میشد، واقعاً برای استفاده‌های آفرودی و مناطق خشن گزینه مناسبی بود

    موافقم 55
    مخالفم 4
  11. Sina

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (809 ديدگاه)

    دلخوری و آه ناله که سرنوشتمون از بهترین ماشین های دنیا از کشورهای به روز و متمدن رسیده به بنجل آتاآشغال های دو تا کشور لاشه خور، خیلی زیاده
    ولی از این بحث ها بگذریم من عاشق ماشین شاسی بلند واقعی (بدنه روی شاسی) هستم همیشه دوست داشتم پارس خودرو نیسان پاترول چهار در رو به صورت سه ردیفه مثل پژو پارس به تولیدش ادامه میداد حالا با همون به روز رسانی های محدود در حد دستی به موتور و ترمزهاش بکشید یه دستی به داخلش مثل همون کولری بذاره داشبوردشو به روز کنه مثلا رونیز رو توی همون پیاده میکرد در حد همون محصولات خودش
    میدونم ماشین جالبی نیست ولی خب طبقه متوسط که نمیتونه دور لندکروز و پارادو تاب بخورد بتونست یه شاسی بلند داشته باشه تازه ماهم شاسی بلندی میخوایم جون سخت و هزینه پایین که با توجه به کشور سنگ لاخی و بیابونی کوهستانی سگ جون باشه و کم خرج

    حالا فکر کنم این هم توی همون مایه ها باشه

    البته این فکرهام مال زمانی بود که پژو پارس ۱۹ تومن بودو پرادو ۷۵ که‌همچین پاترولیو بشد ۲۵ با ۳۰ تومن خرید
    نه الان که پژو هم دیگه طبقه متوسط به بالارو هم رد کرده

    تاره اون زمان با وجود روابط اقتصادی و سیاسی بالا منتاژ ماشین های شرکت های قول مثل نیسان و هیوندای و سوزوکی اونوجوری از آب در میومد(مثلا در ساده ترین حالت ۴۰۵ اصل فرانسه با ایرانیشو مقایسه کن) حالا منتاژ یا بهتر بگم ایرانی شده چیری مثل این چی میخواد از آب در بیاد خدا ب فریادمون برسه !!!!!

    موافقم 33
    مخالفم 4
  12. AMG///

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    عموی من اولین کسیه که اینو میخره
    چون از ماشین های روسی خوشش میاد

    موافقم 20
    مخالفم 3
  13. Malt hill

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    کسانی که ال نود رو دوست دارن
    قطعا اینو هم دوست خواهند داشت
    احتمالا منطق شون هم اینه که تا آخر عمر زیربندیش مشکلی پیدا نخواهد کرد!!!!

    موافقم 33
    مخالفم 11
  14. امیر

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بنظرم نسبت به چینی های بی کیفیت و پر دردسر که هیچ گونه قابلیت افرود ندارن، این ماشین گزینه بسیار خوبی برای افروده و جان سخت بودن و دوام خودروهای روسی همیشه ثابت شده
    موتورش ضعیفه و بازده زیادی نداره اما دقیقا به همین دلیل قاعدتا دوام بالایی خواهد داشت(حجم بالا بازدهی کم)

    موافقم 13
    مخالفم 29
  15. AMG///

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    عزیزان بیاین سطح انتظاراتمونو پایین بیاریم
    کشوری که توش سانتافه ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بالای ۲ میلیارد قیمت میخوره ازش انتظار جی واگنو اسکالید و رنجروور رو نداشته باشید
    الان رقبای این توی آفرود تو ایران X55 و s7 هستن
    این پاتریوت از اونا که بهتره تو آفرود
    تازه روسی هم هست (یعنی کیفیتش از چینی بهتره)
    پس بیاین توقعمونو بیاریم پایین واز اینی که هست راضی باشیم.
    من دیگه حرفی ندارم
    یاعلی مدد
    AMG///

    موافقم 19
    مخالفم 15
    1. Mohsen. G

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      زنده باد، جوری اکثر عزیزان نظر میدن که انگار صبح تا شب و از جون و پول در راه آزادی دارن میجنگند… جالبه که اکثرمون صبح تا شب به منافع خودمون فکر میکنیم و حاضر نیستیم هیچگونه گذشتی در قبال هموطنامون داشته باشیم.. حتی تو رانندگی توجیحمون اینه که وقتی دیگران رعایت نمیکنند پس من هم رعایت نمیکنم… اونوقت تو نق زدن و انتقاد آبکی هممون آماده به تایپیم… کسایی که حتی تو خرداد 88 حاضر نشدن یه باتوم نوش جون کنند…
      با همین فرمون بریم به زودی همدیگه رو تیکه پاره میکنیم..

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. AMG///

        ۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        کامنتت هیچ ربطی به کامنت من نداشت

        موافقم 6
        مخالفم 4
  16. مهدی موتورز

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    اجازه هست بالا بیارم؟
    بابا بیشعورا حداقل یه چیزی شبیه ولوینگ بسازین

    موافقم 22
    مخالفم 1
  17. حسن

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1275 ديدگاه)

    متن قبلی پدال در مورد این خودرو
    روی آسفالت یخ‌زده هنوز هم با یک بی‌احتیاطی در رفتار با پدال گاز، چرخ‌های عقب شروع به لغزش کرده و هنگامی‌که ESP خاموش است حتی امکان لیز خوردن خودرو هم وجود دارد. البته سیستم ESC کاملاً مدرن ساخت بوش که در سال ۲۰۱۶ روی پاتریوت نصب شد به شکلی ماهرانه نه‌تنها برای مقابله با لغزش چرخ‌ها تلاش می‌کند بلکه هنگام شروع حرکت در سربالایی‌ها مانع هرزگردی چرخ‌ها و به عقب رفتن خودرو می‌شود. این سیستم همچنین موجب کشش بهتر خودرو در جاده‌ها می‌شود؛ اما پیشرفتی در سواری پاتریوت احساس نمی‌شود و حتی در آسفالت‌های صاف هم هنوز موجب لرزش سرنشینان (خصوصاً سرنشینان عقب) می‌شود. سیستم تعلیق جلوی جدید هم هرچند بهتر از قبل خودرو را در خط مستقیم نگه می‌دارد اما هدایت خودرو هنوز هم توجه کامل راننده را می‌طلبد.

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. nikzad

      ۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      دقیقا یادمه که حریفش هم جیپ رانگلر بود ولی واقعا یه ماشین بیارین بشه نگاهش کرد یا بشه باهاش دوتا بار رو جابجا کرد اخه۱۵۰ اسب چیه؟ ولی اینی که میگم رو یادتون باشه که( همون ساعت اول همه رو سفارش میدن) و مامجبوریم اینو نگاه کنیم یعنی درمورد بعضی مردم چی فکر کردن خب یکم بروز باشید میدونید چرا میگم بعضی مردم؟منظورم با اوناییه که همیچین چیزیو میخرن چون همه لیاقت داشتن چیز خوب رو ندارن و با اطلاعات اندک میان میگن این افرودرش خوبه و … . اگه این افرود خوبی داره پس برانکو و رانگلر و… هیچن؟

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. Muty

        ۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        کاری با خوب یا بد بودن این ماشین ندارم
        اما 150 با این گشتاور برای باربری عدد خوبیه
        نیسان آبی و اون حجم توانایی و باربری فقط 95 اسب قدرت داره

        موافقم 9
        مخالفم 1
  18. دی جی70

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چه پیش فروش بکن همین لگن تو ایران یه سال دیگشم میگن شرکته نیموده ساینا جاش بگیرید

    موافقم 12
    مخالفم 0
  19. مازراتی

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چقدر قیافش منگل هس مخصوصا پیکاپش

    موافقم 18
    مخالفم 2
  20. ali

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی و تناسب بدنه که خیلی بد و زشته…. قدرت وکشتاور پایین برای وزن بالای 2 تن خنده داره… کلا ماشینای روسی برای خودشون خوبه… برند های خوب چین از همه نظر از روس ها سرن… روس خا هم که تو تاریخ بیشترین اجحاف رو در حق ایران ردن…

    موافقم 14
    مخالفم 1
  21. میثم

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    از کادیلاک رسیدیم به یوآز
    فقط و فقط در 4 دهه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  22. بی ریا

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    شرکت تولید کننده ناشناس
    قیافه مضحک و قدیمی
    موتور فوف العاده ضعیف
    قیمت نامعقول
    ولی چاره ای نیست همینم خیلی سریع به قیمتای میلیاردی میرسه شک نکنید
    راستی قیمت های حدیدو براتون بزارم حالشو ببرین
    لکسوس آر ایکس ۲۰۱۸ ، ۵ و نیم میلیارد
    بی ام و ایکس ۴ ۲۰۱۷ ، ۴ و نیم میلیارد
    پورشه کاین جی تی اس ۴ میلیارد
    سورنتو ۲۰۱۷ ، ۲ میلیارد و دویست
    سانتافه ۲۰۱۷ ، ۲ میلیارد
    سامگ یانگ رکستون ۲۰۱۷ ، ۲ میلیارد

    موافقم 15
    مخالفم 1
  23. سعید روشن

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    150 تومن میارزه.اون هم بخاطر دفلاکش

    موافقم 11
    مخالفم 2
  24. رامتین

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظرم یک خودروی نرمال و قابل قبول داشته باشی کافیه. دیگه حرص خوردن واسه چی. البته دوستان نمیدونم چند سالشونه ولی سعی کنید در ابتدا به دیگر مسائل و نیازهای زندگی مثل مسکن بپردازید بعد خودرو. حتی ماشینهای داخلی هم کار را راه میندازه و در آینده خودروهای قابل قبولی در کشور با موتورهای تیوان عرضه میشه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  25. سیا

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیار. روسی بیار. چینی بیار. المانی بیار. ژاپنی بیار. سوئدی بیار. امریکایی بیار. اما به قیمت واقعیش بیار.
    خودم استقبال میکنم یواز روسی باید اما با قیمت واقعیش. ماشین چینی بریز کل مملکتو با ماشین چینی پر کن اما به قیمت واقعیش.
    https://iq.opensooq.com/en/search/126645584/0-km-mileage-hyundai-tucson-for-sale
    هیوندایی توسان ۵۵۰ میلیون تومن تو عراق. قیمت فروش.
    یواز میاری به قیمت واقعیش بیار یعنی ۱۱ هزار دلار که قیمت فروش نهایی ماشینه.
    و هیچوقت نفهمیدیم مشکل چینی روسی المانی بودن نیست. مشکل ینه به قیمت واقعیشون وارد نمیشه.

    سایتش برین یه ون داره نارنجیه و طراحیش متعلق به زمان شورویه. عجب ونیه. من یکی ازش خوشم اومد. کاش میشد این ون رو به قیمت واقعیش وارد کنن بخرم. به نظرم این ون ارزش ۳۰۰ میلیونو داره. با کلی تجهیزات اضافی میده این قیمتا. حال میده از اینا بخری بعدش مردم تبدیل به زامبی بشن. اون باربند و نردبون عقب خیلی خاص کرده.
    بعضیا با ماشین چینی مقایسه کردن. گفتن چینی بهتره. اخه چیزی که نمیدونین رو چرا جار میزنین؟ یواز اصلا میدونی زیر ماشیناش چیه؟ یواز برا شهر نیستش. یواز برا مناطق کاملا کوهستانیه. جاهایی که اصلا اسفالت نیست. بعدم بعضیا گفتن ایران گرمه بار ایران خوب نیست. اما اتفاقا نصف ایران کلا کوه و کمره. نصف جمعیت ایران کلا تو مناطق برفگیر و کوهستانی زندگی میکنن.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  26. h.s

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با قیمت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون میشه رونیز و پیکاپ و هایلوکس( ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴) ترتمیز حتی کمتر از ۴۰۰ تومن میشه پیدا کرد لندکروز دهه ۹۰ رو هم بهش اضافه کنین اونوقت چرا باید رفت سراغ این لگن؟ حتی پاژن مدل بالای ۹۰ رو با قیمت خیلی کمتر ازینا گرفت.( البته قیمت اینایی ک گفتم تو ایران انقد زیاده و ظلمه اما بازم ازین لگن خیلی بهترن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. Mohsen. G

    ۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    هرچی نگاه میکنم دستگیره درب عقب رو نمیبینم، چجوری در عقب باز میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ADAK

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    از منظر خودرویی :
    به نظر بنده نسبت به تواناییهاش و قمیتش (جهانیش 11هزار دلار رو عرض میکنم) ماشین خوب و با توجه به سوابق این برند ماشین سخت جونی باید باشه
    ————————————————
    از منظر اجتماعی ، انسانی ( وطن پرستی ، ناسیونالیسمی ، هر چی که اسمش رو میخواین بزارید)) :

    من متعصبم و چون ساخت روس هست ازش خوشم نمیاد !
    چون قسمت عظیمی از فلاکت امروز کشور و ملتم مسببش روس و روسی جماعت هستش
    و خریدن هر یکی از محصولات روسی هر چی باشه یعنی انداختن 1 سکه به جیب پوتین برای پیشبرد بیشتر افکار و نقشه های پلیدش

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا