سایر خودروهای اروپایی

اواز هانتر اکسپیدیشن، شاسی‌بلند جان‌سختی برای ماجراجویی در یخبندان

وقتی به دنیای خودروسازی فکر می‌کنیم، نام‌های بزرگی مثل گروه فولکس‌واگن، تویوتا و جنرال موتورز به ذهن متبادر می‌شوند. حتی خودروسازان کوچکی مثل مزدا هم در این صنعت به‌خوبی شناخته‌شده هستند؛ اما در این دنیای بی‌کران، خودروسازانی هم وجود دارند که شاید بسیاری تاکنون نام آن‌ها را نشنیده باشند. یکی از این خودروسازان، شرکت روسی اواز است که بی‌سروصدا به تولید محصولاتی می‌پردازد. حال این شرکت نسخهٔ جدیدی از شاسی‌بلند قدیمی خود یعنی هانتر را با نام اکسپیدیشن معرفی کرده است.

هانتر اکسپیدیشن برای درنوردیدن مسیرهای خشن و یخبندان روسیه، به تجهیزاتی مثل وینچ و قلاب‌های بکسل مجهز شده است. رینگ‌های فولادی مشکی‌رنگ این خودرو نیز با لاستیک‌های گودریچ پوشیده شده‌اند و فاصلهٔ خودرو از سطح زمین هم به ۲۴۰ میلی‌متر رسیده است. زیر کاپوت هانتر اکسپیدیشن یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری چهار سیلندر با تنها ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. دیفرانسیل عقب خودرو نیز از قفل برخوردار است.

هانتر اکسپیدیشن در داخل به گرم‌کن صندلی‌های جلو مجهز شده که در سرمای استخوان‌سوز سیبری ویژگی‌ای ضروری به‌حساب می‌آید. این صندلی‌ها با پارچهٔ ضد آب با دوخت سفید پوشیده شده‌اند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هانتر اما درب پشتی آن است. برخلاف شاسی‌بلندهای سنتی که درب پشتی هاچ‌بک مانند دارند، هانتر در درب صندوقی استفاده می‌کند که به سمت پایین باز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. GERMANY

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (946 ديدگاه)

    130 اسب؟!؟! برای یه ماشین آفرودر؟!؟! به نظرم عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      اون دوتا دسته دنده چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        لیور کمک و اصلی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      GERMANY عزیز
      همین که قدرتش را دیدم ، حَدس زدم تمام تفکرات به طرف اسب بخار میره .
      کارشناس آفرود نیستم اما از آنجایی که زیاد پاترول و پیکاپ سوار شدم این را میدونم گشتاور در دور پائین هر چه بیشتر باشه و همینطور نوع ضرایب دنده در خودروهای آفرودی بسسسسیار هائز اَهمیته .
      یا همین نیسان آبی خودمون که برای همه ایرانیها کابوسه ، قدرتش حدود ۱۰۰ اسب بخاره و نمیدونم چقدر گشتاور داره اما برای مسیرهای آفرودی باغی با بار حدود دو تن ، چنان قدرتی داره که فکرش هم نمیکنید تا زمانی که از اون استفاده نکنید .

      روسها همیشه زُمُخت ترین خودروهارو ساخته اند اما همیشه هم کاربردیترین ها را میسازند بدون ظاهر حسابی اما خرکار و سگ جان .
      شرایط محیطی جوی روسیه جایی برای خودنمایی نمیگذاره و فقط کارایی در حد نهایی باید مِلاک قرار بگیره .
      همین بَس که بدانید ، (( هیتلر و ناپلئون )) ضربه اولیه و شروع شکستهاشون را برای فتح مسکو چشیده اند و شرایط جوی وحشتناک روسیه .
      روسیه واقعاً مرموز و عجیبه اما به نظرم دوست داشتنیه و من خوشم میاد از پوتین و اون چهره مقتدرش و سکوتی در سخن .

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        درسته نوید یکی از دلایلی که قدرت پاترول احساس میشه همینه که حداکثر اسب بخار و گشتاور رو تو دور های خیلی پایین میده هم موتور z24 و هم موتور p40

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    همیشه دوسش داشتم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادی 8 سیلندر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    فکر کنم اسمش ماز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (856 ديدگاه)

      جیپ اواز هست اسمش ولی باورم نمیشه هنوز تولیدش میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ماشین باز

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دیکتاتوری از این ماشین میباره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جالبه
    خوشم اومد ازش
    بنظرم با توحه به حجم زیاد موتورش باید مقاومت زیادی داشته باشه و ۱۳۰اسب و ۲۰۰تا گشتاور کاملا کافیه براش(اونایی ک با جیپ های ۴سیلندر و سوزوکی سامورایی قدیمی افرود کردن میدونن ک این قدرت کافیه)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Mercede kaviani

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    قیمت 530 هزار روبل9700 دلار همراه با طراحی کلاسیک وشاسی نردبانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارسلان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (125 ديدگاه)

    برای کسایی که بازی کامپیوتری در سبک شوتر اول شخص زیاد بازی میکنن این ماشین کاملا شناخته شده هست اسمش هم UAZ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    دنده کمک زیر صندلی کمک هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این روسها به غیر از جنگ افزار هیچی دیگه بلد نیستن بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. morteza

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (278 ديدگاه)

    از ی فرسخی معلومه روسی ی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mohammad fm480

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ولی اسمش تا جایی که میدونم آواز هست.
    عاشق طراحی داخلیش شدم لعنتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرش

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    معنی این گشتاور اینه که ۲۰۰ نیوتن گشتاور کاملا کافیه واسه آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا