سایر خودروهای اروپایی

رودستر Zerouno، گرامیداشت 50 سالگی ایتال دیزاین

تنها چند ماه پس از معرفی کوپه ۱.۶ میلیون دلاری ایتال دیزاین Zerouno تنها نمونه‌های آن به فروش رفت. این سوپرکار فیبر کربنی که از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری آئودی با قدرت ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متر استفاده می‌کند قادر است ظرف مدت ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید.


اما اگر نتوانسته‌اید نسخه کوپه این سوپرکار ایتالیایی را بخرید نگران نباشید زیرا ایتال دیزاین تیزری از نسخه بدون سقف آن را نیز منتشر کرده است. Zerouno کانورتیبل که در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد تقریباً دارای تمامی عناصر طراحی مدل کوپه و پرفورمنسی مشابه خواهد بود.

در تصویر منتشر شده ما سایه‌ای از سوپرکار یاد شده و عناصر طراحی یکسان با مدل کوپه را می‌بینیم. همچنین انتظار داریم این خودرو به تیراژ بسیار محدود ساخته شود. تنها ۵ نمونه از برادر کوپه تولید شده بنابراین انتظار داریم مدل رودستر نیز چنین سقف تولیدی داشته باشد.

ایتال دیزاین علاوه بر معرفی نسخه روباز Zerouno در ژنو سالگرد ۵۰ سالگی خود را نیز جشن خواهد گرفت. دیگر برنامه این کمپانی برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس خود برگزاری مسابقه حمل‌ونقل آینده در شهرها خواهد بود. این مسابقه که از دیروز آغاز شده از طراحان جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله می‌خواهد تا مفهوم حمل‌ونقل آینده را با در نظر گرفتن فلسفه خاص ایتال دیزاین خلق کنند. برندگان این مسابقه در مجموع جایزه‌ای ۴۰ هزار یورویی دریافت خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (893 ديدگاه)

    از کی موتور لامبورگینی شده موتور آئودی؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. More

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      خوبه بدونی لامبور از انجین عاعودی استفاده میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        وقتی هم گایاردو هم هوراکان زودتر از دو نسل آر8 اومدن چطور موتور مال آئودی هست؟
        نه داداش محصول بِیس لامبورگینی هست

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا